ЛУБЕНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА
I-IIIСТУПЕНІВ №10
ЛУБЕНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ:
“ПЕРНАТІ ДРУЗІ”
Підготувала:
Вихователь
Групи продовженого дня
Лубенської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10 Шевелінда Юлія Юріївна
Лубни
2018
Мета:
Хід заняття
. І Організаційний момент. Вихователь організовує дітей на заняття.:
1. Сьогодні, діти, я знайшла якийсь чарівний зашифрований лист. Ось він.
7 3 8 6 1 9 5 2 8 10 4 5
|
А це шифр до чарівного листа:
А Д Е З І Н П Р Т У |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
В листі сказано, якщо діти розгадають зашифрований вислів, то дізнаються про що ми зараз будемо розмовляти. Хто перший здогадається – підходьте до мене та тихенько прошепотіть мені відповідь на вухо.
(Діти самостійно намагаються прочитати. Щоб полегшити завдання у разі необхідності пропоную на аркуші паперу спочатку « написати» літери, а потім прочитати. Коли більшість дітей впоралась із завданням доручаю дітям прочитати вислів: «ПЕРНАТІ ДРУЗІ»)
ІІ. Актуалізація опорних знань
2.Мікрофон.
Молодці, багато цікавого знаєте про птахів!
2. Гра «Відгадай-ка»
Голос має хриплуватий,
Колір пір’я сіруватий.
Це розумна каркарона,
Звати пташку цю….(ворона)
До вікна мого летить
Пташка невеличка,
Животик жовтенький,
Голівка чорненька.
Любить сало дзьобати,
У вікно зазирати.
І ця пташка невеличка називається…..(синичка)
Службу в лісі я несу,
Лікарем я там служу
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю. (дятел)
Чорні гострі крила має,
Дуже швидко скрізь літає.
Над вікном гніздо будує,
В теплому краю зимує. (ластівка)
Молодці, впорались із завданням.
ІІІ. Слово вихователя.
Дітки зараз на вулиці зима і вже багато пташок відлетіли в теплі краї, але ми з вами турбуємось про тих хто залишились. Всі носимо в годівнички зерно,робили годівнички самі.
Подорож до казкової лісової країни.
(діти будують з чого хочуть: стільці, лави, куби, будівельний конструктор.
Коли збудовано автобус, діти сідають, «їдуть до лісу співаючи пісню за бажанням.Звучить фонограма «Спів птахів».)
Ось і приїхали ми до лісу. Послухайте, як співають пташки.
Ой дивіться діти там за великим зеленим кущем щось відбувається
давайте дізнаємось що?
2.Сьогодні ми з вами завітаємо у гості до Дюймовочки.
Вихователь: Так Дюймовочка мала
Ціле літо провела:
Із травиночок шовкових
Ліжечко сплела чудове,
Укривалася листвою
Умивалася росою…
Так минули літо й осінь,
Вже зима десь на порозі.
ДЮЙМОВОЧКА. Вже не тепло, вже не літо,
Як тепер я маю жити?
Тепле сонечко не гріє,
Вітерець холодний віє.
( Підходить до мишачої нори)
ДЮЙМОВОЧКА. Що це за двері? Немовби хатина?
Стукатиму, бо від морозу я згину.
( Стукає в двері. Виходить миша)
МИША. Хто там? Хто там? Боже, сльози!
Хто ти й як сюди прийшла?
ДЮЙМОВОЧКА. Їжі я два дні не мала,
Ані крихітки хлібини!
Дайте, пані,ю хоч зернину…
МИША.( співає) Бідна дівчинка мала,
Як сюди ти забрела?
Ти промерзла до кісток!
Ось візьми, накинь платок.
Залишайсяу мене на зиму
Буду тебе годувати
А ти будеш мені допомагати.
( Під музику заходить Кріт)
КРІТ.Я чув, що в тебе,
Є дівчинка одна!
Мало їсть, мало спить,
Помічниця просто клас!
Я вирішив одружитися на ній.
ДЮЙМОВОЧКА. Я не хочу, він старий
І до того ще й нудний!
МИША. Ти чого дурненька плачеш?
Де ти кращого побачиш?
ДЮЙМОВОЧКА. Що ж мені тепер робити?...
Дозволь хоч з сонечком проститись!
КРІТ. Добре йди, але швиденько!
Попрощайся і назад!
( Дюймовочка виходить з мишачої нори і плаче. До неї підлітаєластівка)
ЛАСТІВКА. Чого ти плачеш? Що з тобою?
ДЮЙМОВОЧКА. Люба Ластівко я плачу,
Бо моя недобра вдача…
Мушу, кажучи між нами,
За крота я вийти заміж!
ЛАСТІВКА. Я лечу в далекий край.
Хочеш разом? Ну? Сідай!
ДЮЙМОВОЧКА. Так! Давай хутчіш летіти!
Я в норі не хочу жити.
( Дюймовочка з ластівкою «летять» на квіткову галявину. Миша і крітбіжать за ними, але не наздоганяють)
ЛАСТІВКА. А ось мій дім, моє гніздо,
І тут – квітковий рай.
Живуть тут ельфи у квітках
Дивися! Вибирай!
3.Обговорення
Скажіть мені будь ласка що це ми з вами тільки но побачили?(Діти
відповідають):Та, це казка про дюймовочку. А скажіть чому вчить нас ця казка
ІV. Практична робота
1.У нашому лісі є чарівні галявини. Я всіх запрошую в гості до пташиного гніздечка. Там лежать яєчка (заготовки із шматочків пластелін та готове гніздо). Треба допомогти пташенятам вилупитись із яйця, тобто зліпити пташенят.(Діти ліплять пташенят із пластиліну).
2.Далі ми йдемо на галявину «Самчитайлик»
Треба розгадати кросворд. У рядочках сховані слова-назви птахів, а у стовпчику і є ключове слово. Розгадати кросворд ми зможемо, якщо будемпрацювати разом, допомагаючи один одному та виправляючи помилки. Картинки та цифри допоможуть у цій важкій роботі.
Кросворд «Птахи»
|
|
|
п |
|
|
||
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
а |
||||
|
|
|
х |
|
|
||
|
|
|
и |
|
|
|
|
.
7.Звучить фонограма «Звуки лісу» це лісові мешканці дякують за цікаву гру. Давайте і ми поспіваємо для них.
Пісня «Снігурі» (слова і музика Т. Гордева.)
V. Підсумок. Сподобалась мандрівка до лісу? Давайте повернемось до нашого класута розповімо нашим однокласникам , що ми бачили в лісі.
1)Діти скажіть до якої країни ми з вами потрапили?
2)А чому нас вчить ця казка?
3)Що ми робили із пластиліну?
4)Про що був сьогоднішній кросворд?
Дітки вам сподобався сьогоднішній захід? Тож давайте будемо берегти та піклуватися про природу яка нас оточує.
Дякуємо!!!!!!
Оляпка
Ластівка
Сова
Глухарь
Синичка