Виховний захід по правилам дорожнього руху "Що таке безпека?"

Про матеріал
Формувати уявлення про цінність життя і здоров’я, дотримуватися правил безпечної поведінки для збереження життя і здоров’я; розвивати пізнавальні інтереси дітей; виховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці, любов до рідного міста.
Перегляд файлу

                                                                  

                                             

Мета. Формувати уявлення про цінність життя і здоров’я, дотримуватися правил безпечної поведінки для збереження життя і здоров’я; розвивати пізнавальні інтереси дітей; виховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці, любов до рідного міста.

Обладнання. Плакати з правилами дорожнього руху; макет світлофора; ілюстрації до загадок; таблиці «Вулиця»;  презентація

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Діти, ви стали школярами. Щодня ви поспішаєте до школи, долаючи на своєму шляху такі перешкоди, як дорога, по якій рухаються автомобілі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали. Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху. Сьогодні ми з вами побудемо у гостях у Світлофора Моргайка.

ІІ.Оголошення, представлення теми та очікування навчальних результатів.

Правила руху в нашій країні

Для пішоходів усюди єдині,

Знати їх добре повинні дівчатка і хлоп'ятка,

Рухливі зайці і малі тигренятка,

А також дорослі люди,

От тоді порядок буде.

Сьогодні ви і дізнаєтеся, що таке безпека, що треба робити, щоб уникнути небезпеки.

-Надання необхідної інформації, інтерактивні вправи.

 

 

Словничок

Безпекаце коли нічого не загрожує життю і здоров’ю.

Небезпека – ситуація, коли щось або хтось може тобі зашкодити.

 

 

 

 

Учитель:

  •                     Ще в сиву давнину старші навчали молодь науці виживання. Діти уважно дослухались до порад старших. Адже від успішного опанування наукою виживання залежало не тільки здоров’я, а й життя.

Є правила строгі для пішоходів,

Їх знати повинні усі до пуття.

Буває помилка – загроза здоров’ю,

Буває – помилка позбавить життя!

Учитель   Розгляньте малюнок , де можна гратися дітям?

  •                     Діти, чому не можна гратися на вулиці?
  •                     (Відповіді дітей).
  •                     А де можна гратися?
  •                     (Відповіді дітей).

Висновок .Дорога – не місце малятам для гри! Це правило треба всім знати завжди!

б). Розглядається другий малюнок, де зображено вулицю, яку діти збираються переходити.

- Як правильно треба переходити вулицю?

 

Гра «Перейди вулицю».

Обладнання: два великих картонних кружка: один обклеєний зеленим папером з одного боку і жовтим з іншого, а другий – червоним; крейда.

У класі проводять дві паралельні лінії на відстані 7-10 кроків одна від одної. Це – вулиця. По різні її боки розташовуються дві команди дітей. Учитель по черзі піднімає кружечки: зелений – гравці мають зробити крок вперед, жовтий – стояти на місці; червоний – крок назад. Коли кружечком змахнули два рази – слід зробити два кроки, коли три – три і т.д.

Перемагає та команда, яка першою перейде вулицю.

Проходь же обережно,

Свій кожен крок узгодь.

І тільки там, де можна,

І тільки там, де можна,

Ти вулицю уважно переходь!

в). Школярі розглядають ілюстрації,; на них зображено безпечні переходи – надземний, підземний і зебра.

  •                     Яка небезпека може зустріти дітей?
  •                     Як можна їх запобігти?

Висновок Переходь дорогу тільки  у  відведених для цього  місцях
 

Учитель

Відгадайте загадку, діти!

Усім перехожим я моргаю,

Щоб пильно глянули на мене.

Очей же я аж троє маю:

Червоне, жовте і зелене.

(Відповіді дітей).

Як переходиш вулицю,

На розі зупинись, і перш за все,

Уважно на нього подивись.

Він  шлях укаже надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорове око має недарма.

Дивиться  червоним оком -

Велить спинитись ,

Одне йому  потрібно,

Це витримка твоя.

А блимне жовте око -

Іти не поспішай!

Бо жовтий - не зелений,

Потрапиш під трамвай.

Увага! І зелений примітно замигтів,

Він колір найдобріший.

Щасливої путі!

Учень.

Горить червоний – стань і стій,
Машин, поглянь, несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Не метушись, бо зробиш шкоду.

Учениця

Жовтий нас застерігає:
Готуйсь, зберись, часу немає,
Чекай сигналу перейти,
Будь уважними дуже ти.

Учень

Зелений каже: - Не барись,
З духом швидше ти зберись,
Переходь, часу не гай,
Бо чека тебе трамвай,
І машин чекає рій
Переходь мерщій, не стій.

Гра «Горобчики та кіт».

 

Усі гравці – горобчики. Один із учнів – кіт (він сидить на стільці). Кіт по черзі показує кольори світлофора. На команду: «Зелений!» горобчики літають (бігають по класу). На команду «Червоний!» вони завмирають. А на команду «Жовтий!» стрибають на місці. Неуважні стають здобиччю кота (вибувають із гри). Ті учасники, які залишилися, у кінці гри отримують зелені кружки.

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель Діти, а зараз ми пограємо у гру, яка називається «Види транспорту»
1. Дім по вулиці повзе,
На роботу всіх везе.
Не на курячих ногах,
У гумових чобітках ( автобус)

2. Під землею, подивіться,
Незвичайна залізниця,
Сновигають поїзди:
Цей – туди, а той – сюди.
Ми до станції «Дніпро»
Йдемо з татом на … (метро)

3. Як натиснеш па педалі, побіжить в далекі далі.( велосипед)

4. Є великий, є малий,

З вантажами, легковий.

 По дорогах поспішає,

 У собі людей катає. (автомобіль)

5. Пасажирський чи товарний Металевий він і гарний. Все ховає у вагонах І стає лиш на перонах (потяг)

6. Вгору ріжки підіймає І в дорогу вирушає. Їздить тільки у містах, В будні дні і по святах.(тролейбус)

 

Фізкультхвилинка.   Руханка « Автомобілі»

 

  Учитель:

- Ось бачите діти  скільки вже ви знаєте ! Аварії дуже небезпечні, бо сила поштовху вантажівки й легковика зазвичай дуже велика. У результаті ДТП калічаться люди, ламається транспорт, пошкоджується дорога.

Щоденно в Україні відбувається близько 120 дорожньо-транспортних пригод.

Висновок: щоб уникнути небезпеки, треба:

  1.  передбачати;
  2. уникати;
  3. діяти.

ІІІ. Підбиття підсумків

Учитель:

  •   Діти, щоб усе у вас було добре, ми будемо вивчати  правила дорожнього руху. Правила треба застосовувати кожен день, бо життя в людини одне. Тому ніколи не поспішайте. Недарма в народі кажуть: «Той, хто спішить,

той людей смішить».

  •   А зараз, діти, я перевірю ваші  знання. Ви об’єднаєтесь у дві команди.

 Перша команда – це «Світлофор»,  друга команда – «Пішохід».

 За правильну відповідь ви одержите  зелену кульку, а за неправильну –

 червону кульку. Команда, яка набере  більше зелених кульок, буде вважатись переможцем.

 

Презентація

 

 

  1. Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів?

 

  1. Чи можна починати переходити вулицю на жовтий сигнал світлофора?

 

  1. Яка тварина втекла із зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги?

Новый рисунок 

  1. Які острівки розташовані не на воді, а на суші?

 

 

  1. Де можна гратися?

 

  1. Маленькі будиночки

По місту біжать.

Дорослі і діти

В будиночках сидять.

(Автобуси, тролейбуси, трамваї).

 

 

 

 

 

  1. Два брати попереду біжать,

А два позаду наздоганяють.

(Колеса).

 

  1. Підморгне зеленим оком – ми йдемо,

Підморгне червоним оком – стоїмо.

(Світлофор).

 

Учитель.

  •                     Я вважаю, діти, що ви добре орієнтуєтесь у правилах дорожнього руху. А зараз подіб’ємо підсумки. Перемогла команда … (Діти одержують призи).

На жаль, заняття закінчилося. Мені б дуже хотілося, щоб ви не забували про все, що було сказано. Я впевнена, що ви будете дотримуватися ПДР.

 

 

1

 

docx
Додано
30 травня 2021
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку