Мета. Формувати уявлення про цінність життя і здоров’я, дотримуватися правил безпечної поведінки для збереження життя і здоров’я; розвивати пізнавальні інтереси дітей; виховувати навички свідомої дисциплінованої поведінки на вулиці, любов до рідного міста.
Обладнання. Плакати з правилами дорожнього руху; макет світлофора; ілюстрації до загадок; таблиці «Вулиця»; презентація
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Діти, ви стали школярами. Щодня ви поспішаєте до школи, долаючи на своєму шляху такі перешкоди, як дорога, по якій рухаються автомобілі. Вони наші друзі і помічники, адже допомагають перевозити вантажі, доставляють продукти, меблі, будматеріали. Але дружба з автомобілями відбувається тільки тоді, коли ми, пішоходи, будемо поважати і дотримуватися грамоти доріг - правил дорожнього руху. Сьогодні ми з вами побудемо у гостях у Світлофора Моргайка.
ІІ.Оголошення, представлення теми та очікування навчальних результатів.
Правила руху в нашій країні
Для пішоходів усюди єдині,
Знати їх добре повинні дівчатка і хлоп'ятка,
Рухливі зайці і малі тигренятка,
А також дорослі люди,
От тоді порядок буде.
Сьогодні ви і дізнаєтеся, що таке безпека, що треба робити, щоб уникнути небезпеки.
-Надання необхідної інформації, інтерактивні вправи.
Словничок Безпека – це коли нічого не загрожує життю і здоров’ю. Небезпека – ситуація, коли щось або хтось може тобі зашкодити. |
Учитель:
Є правила строгі для пішоходів,
Їх знати повинні усі до пуття.
Буває помилка – загроза здоров’ю,
Буває – помилка позбавить життя!
Учитель Розгляньте малюнок , де можна гратися дітям?
Висновок .Дорога – не місце малятам для гри! Це правило треба всім знати завжди!
б). Розглядається другий малюнок, де зображено вулицю, яку діти збираються переходити.
- Як правильно треба переходити вулицю?
Гра «Перейди вулицю».
Обладнання: два великих картонних кружка: один обклеєний зеленим папером з одного боку і жовтим з іншого, а другий – червоним; крейда.
У класі проводять дві паралельні лінії на відстані 7-10 кроків одна від одної. Це – вулиця. По різні її боки розташовуються дві команди дітей. Учитель по черзі піднімає кружечки: зелений – гравці мають зробити крок вперед, жовтий – стояти на місці; червоний – крок назад. Коли кружечком змахнули два рази – слід зробити два кроки, коли три – три і т.д.
Перемагає та команда, яка першою перейде вулицю.
Проходь же обережно,
Свій кожен крок узгодь.
І тільки там, де можна,
І тільки там, де можна,
Ти вулицю уважно переходь!
в). Школярі розглядають ілюстрації,; на них зображено безпечні переходи – надземний, підземний і зебра.
Висновок Переходь дорогу тільки у відведених для цього місцях
Учитель
Відгадайте загадку, діти!
Усім перехожим я моргаю,
Щоб пильно глянули на мене.
Очей же я аж троє маю:
Червоне, жовте і зелене.
(Відповіді дітей).
Як переходиш вулицю,
На розі зупинись, і перш за все,
Уважно на нього подивись.
Він шлях укаже надійний,
Де небезпек нема.
Трикольорове око має недарма.
Дивиться червоним оком -
Велить спинитись ,
Одне йому потрібно,
Це витримка твоя.
А блимне жовте око -
Іти не поспішай!
Бо жовтий - не зелений,
Потрапиш під трамвай.
Увага! І зелений примітно замигтів,
Він колір найдобріший.
Щасливої путі!
Учень.
Горить червоний – стань і стій,
Машин, поглянь, несеться рій.
Закритий шлях до переходу,
Не метушись, бо зробиш шкоду.
Учениця
Жовтий нас застерігає:
Готуйсь, зберись, часу немає,
Чекай сигналу перейти,
Будь уважними дуже ти.
Учень
Зелений каже: - Не барись,
З духом швидше ти зберись,
Переходь, часу не гай,
Бо чека тебе трамвай,
І машин чекає рій
Переходь мерщій, не стій.
Гра «Горобчики та кіт».
Усі гравці – горобчики. Один із учнів – кіт (він сидить на стільці). Кіт по черзі показує кольори світлофора. На команду: «Зелений!» горобчики літають (бігають по класу). На команду «Червоний!» вони завмирають. А на команду «Жовтий!» стрибають на місці. Неуважні стають здобиччю кота (вибувають із гри). Ті учасники, які залишилися, у кінці гри отримують зелені кружки.
Учитель Діти, а зараз ми пограємо у гру, яка називається «Види транспорту»
1. Дім по вулиці повзе,
На роботу всіх везе.
Не на курячих ногах,
У гумових чобітках ( автобус)
2. Під землею, подивіться,
Незвичайна залізниця,
Сновигають поїзди:
Цей – туди, а той – сюди.
Ми до станції «Дніпро»
Йдемо з татом на … (метро)
3. Як натиснеш па педалі, побіжить в далекі далі.( велосипед)
4. Є великий, є малий,
З вантажами, легковий.
По дорогах поспішає,
У собі людей катає. (автомобіль)
5. Пасажирський чи товарний Металевий він і гарний. Все ховає у вагонах І стає лиш на перонах (потяг)
6. Вгору ріжки підіймає І в дорогу вирушає. Їздить тільки у містах, В будні дні і по святах.(тролейбус)
Фізкультхвилинка. Руханка « Автомобілі»
Учитель:
- Ось бачите діти скільки вже ви знаєте ! Аварії дуже небезпечні, бо сила поштовху вантажівки й легковика зазвичай дуже велика. У результаті ДТП калічаться люди, ламається транспорт, пошкоджується дорога.
Щоденно в Україні відбувається близько 120 дорожньо-транспортних пригод.
Висновок: щоб уникнути небезпеки, треба:
ІІІ. Підбиття підсумків
Учитель:
той людей смішить».
Перша команда – це «Світлофор», друга команда – «Пішохід».
За правильну відповідь ви одержите зелену кульку, а за неправильну –
червону кульку. Команда, яка набере більше зелених кульок, буде вважатись переможцем.
Презентація
По місту біжать.
Дорослі і діти
В будиночках сидять.
(Автобуси, тролейбуси, трамваї).
А два позаду наздоганяють.
(Колеса).
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(Світлофор).
Учитель.
На жаль, заняття закінчилося. Мені б дуже хотілося, щоб ви не забували про все, що було сказано. Я впевнена, що ви будете дотримуватися ПДР.
1