Подорож кольоровими стежинками
«Здоров’я – найцінніший скарб»
Тема. Подорож кольоровими стежинками «Здоров’я – найцінніший скарб»
Мета. Поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров'я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, сприяти зміцненню здоров'я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров'я. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.
Обладнання: мультимедійна презентація «Кольоротерапія», «кольорові стежинки» (тканини кольорів веселки), демонстраційний матеріал, спортивний інвентар (обручі, надувні гирі), дидактичний матеріал для роботи в групах.
Хід заняття
Сьогодні ми здійснимо подорож у Країну Здоров’я. А подорожувати будемо кольоровими стежинками.
Від народження кожного з нас оточують кольори. Кольори – це невід’ємна частина нашого життя. Життя повне тоді, коли воно насичене фарбами, кольорами та відтінками.
Жовта стежинка
Оскільки цей колір спонукає кудись іти, їхати, вирушати в подорожі, тому й ми розпочнемо нашу мандрівку саме з нього. А ще всі ми одягнули футболочки цього кольору. То яка перша стежинка буде? З чим асоціюється у вас жовтий колір?
Так, жовтий – це колір стиглої пшениці, золота (багатства), один із кольорів нашого прапора, а також це колір сонця. Адже після довгої зими всі вже хочуть тепла, сонця, тому ми вирішили створити хороший настрій використавши сааме цей колір. А ще жовтий колір пробуджує жагу до знань, стимулює прагнення вивчати, пізнавати щось нове, той наша мандрівка я надіюся принесе вам нові знання, а також дасть змогу пригадати те, що знаєте про здоров’я та здоровий спосіб життя.
Тож вирушаємо! (Рухаємося жовтою стежинкою. Стаємо в коло)
Психогімнастика «Я – сонце!»
Я – маленьке сонце. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промені й піднімаюся вільно й урочисто.
Я – велика куля. В мені багато тепла й світла. Я велике сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаринкам, річкам, полям, людям.
Я перетворююся на тоненький сонячний промінець.
Промінь сонця вранці впав
На галявину між трав
Скрізь промінчик побродив
Й фіолетову стежинку зустрів.
Фіолетова стежинка
Рухаємось фіолетовою стежинкою, а це колір чарівництва. Ось зараз і ми, сонячні промінці, почаруємо:
Психогімнастика
Всі ми діти Землі і неба.
Кожен хто маленький, хоче рости!
Чисте повітря й водичку нам треба –
Просить з нас кожен і я і ти.
Хочемо ми щоб сонце світило!
Хочемо ми щоб поле родило!
І щоб навколо квіти росли.
Хочемо, хочемо,хочемо ми!
Гра «Розсипанка»
Ось погляньте, а нам таки вдалось почаклувати – перед нами й справді розквітли квіти! Але вони не справжні, а чарівні й хочуть вам щосьсказати. Із складів, які є на квіточках утворіть речення.
Здоров’я – найцінніший скарб
А щотаке скарб?
Висновок: скільки б ми не мали багатства, це все не буде нам миле, якщо ми не будемо здорові.
Червона стежинка
Червоний колір означає активність, впевненість у собі, віра у власні сили. Цією стежинкою вас проведе наш учитель фізичної культури .( Діти грають у рухливі ігри)
Зелена стежинка
Психогімнастика
Продовжуємо нашу мандрівку зеленою стежинкою яка веде нас до лісу. Стали один за одним і побігли до лісу. А в лісі дерева густі. Проходимо через гущавину, піднімаємо гілки, де бочком, де спинкою вперед, де навшпиньки.
Блакитна стежинка
Психогімнастика
Ось і вийшли ми на лісову галявину. Погляньте, перед нами стежинка блакитного кольору. А які у вас асоціації викликає цей колір?
Ця стежинка привела нас до лісового озера.
Вправи на розслаблення рук
Руки в холодну водичку опустили, похлюпали ними, немовце не руки, а дві мотузочки на плечах. Давайте руками хвилі гнати: ліворуч, праворуч, а тепер колами. Розігрілися і ну хлюпати водичкою одне на одного. Кулачки стиснули, і ну по водичці вибивати. Швидше й швидше кулачки працюють. Стомилися. А тепер долонькою різко по воді: хлюп, хлюп.
Вправи на тактильні відчуття
Ой ми всімокрі! Давайте допоможемо одні одним. Будемо спочатку обличчя витирати, потім плечі, руки, спину. (Робота в парах)
Помаранчева стежинка
Гляньте, діти, перед нами помаранчева стежинка, що вона для нас приготувала? Оскільки це барва творчості, то зараз ви матимете змогу проявити свої творчі здібності. Об’єднайтеся у групи за кольорами світлофора (червоний, жовтий, зелений).
Модель здоров’я
Висновок: зруйнувати здоров’я легко, а ось щоб відновити його потрібно багато зусиль. Отже, потрібно берегти здоров’я і не допускати такої поведінки яка шкодитьздоров’ю.
- А що виробите для збереження свого здоров’я?
Синя стежинка
Продовжуємо нашу подорож синьою стежинкою. Синій колір символізує спокій, розслабленість, задоволення, тож і зараз і ми відпочинемо.(Сідаємо в коло)
Релаксація
Сядьте зручно, розслабтеся. Заплющітьочі. Зробіть вдих і видих. Я – дощик. Я випливаю з великої хмари і лечу на землю. Я маленька прозора краплинка дощу. Мені приємно кружляти в повітрі серед інших краплинок. Я дощик! Я спускаюся на землю і кричу їй: «Здрастуй!». Мене підхоплює легенький вітерець і я співаюйому «Здра-а-сту-у-у-й!». Я вмиваю гарненьку квіточку і стаю зовсім маленькою краплинкою. Мені приємно, що я приношу користь і радість оточуючим. Я порахую до 5 і вирозплющите очі.
- Діти, після дощику, коли засяє сонечко, що ми бачимо на небі?
Ось і наші кольорові стежинки утворили веселку здоров’я яка подає нам сигнал про те, що ми дійшли до Країни Здоров’я.
Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим.
Пам’ятати будеш твердо,
Що і як робити треба,
Щоб тобі земля і небо
У ділах допомагали,
Силу і любов давали.
Тож розумного навчайся,
А шкідливого цурайся,
Будь веселим і кмітливим,
Будь здоровим і щасливим.
- Чи сподобалось вам наше заняття?
- Якого кольору у вас настрій?
Запам’ятайте, любі діти!
Здоров’ябережіть доки малі,
І мудрими ідіть по цій Землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров’я щастя не буває.