Виховний захід “Подорож у країну Ввічливості”

Про матеріал

Виховний захід корисний тим, що у ньому розкривається суть ввічливої людини, а також учні удосконалюють правила бути ввічливою людиною для самовиховання. Захід допоможе оволодіти учням правилами спілкування з однолітками, друзями, рідними.

МЕТА: формувати в учнів уявлення про ввічливу людину; сприяти засвоєнню учнями правил ввічливості з метою самовдосконалення та самовиховання; продовжувати навчати учнів оволодівати культурою спілкування з друзями, однокласниками, рідними; підвести до висновку, що доброзичливість та повага – основа добрих стосунків між учнями класу.

Перегляд файлу

1

 

 

Подорож до країни Ввічливості та Доброти

 

Мета. Узагальнити знання учнів про правила по­ведінки вдома, в школі, в громадських місцях, вихову­вати шанобливе ставлення до старших, батьків, вияв­ляти піклування про молодших, слабших.

Ведуча : Добрий день, дорогі друзі . Сьогодні ми з вами здійснимо подорож у дуже гарне Королівство Порядку і Ввічливості. У цьому королівстві завжди панують добро , повага, порядок. І ми сьогодні познайомимося з його мешканцями. Може, навчимось у них чогось корисного. Бо, де існує лад, там хороше життя. Перш ніж вирушати у подо­рож, що ми з вами повинні зробити? (Привітатися). Отже, давайте привітаємось піснею «Добрий день»:

Треба дружно привітатись:

«Добрий день».

Дружно, голосно сказати:

«Добрий день».

Вліво, вправо поверніться,

Туди-сюди посміхніться,

«Добрий день» - 3 рази.

 

1-й паж. Увага! На свято Дня ввічливості завітав Його Величність король Етикет Другий!

2-й паж. А разом із ним — її Величність королева Шляхетність, її Високість принцеса Чемність та Його Високість принц Порядок!

Звучить урочиста музика. До залу входять Етикет, Шляхетність, Чемність та Порядок.

Етикет. Я вітаю вас, дорогі учні. Ми дуже раді бачити ва у нашому палаці.

Шляхетність. І дуже сподіваємось, що вам у нас сподобається. Отже, запрошуємо усіх на наше свято!

З номер худ самодіяльності до вашої уваги

2 А клас

3 А клас

 

 

 

Е т и к е т. А тепер, друзі, настав час нам познайомитись. Я — король Етикет Другий, володар Країни Ввічливості. Прославивсь світом я своїми мудрими законами гарної поведінки.

Шляхетність. Я — королева Шляхетність, пильно стежу щоб усі мешканці нашої країни дотримувались цих законів.

Чемність. Я — принцеса Чемність. Хто зі мною потоваришує, той ніколи не знатиме прикрощів, адже я знаю чарівні сло­ва, які завжди допомагатимуть вам у будь-яких справах.

Порядок. Я — принц Порядок. Без мене ніколи не було б злагоди у нашім королівстві, адже я проголосив чарівні прави­ла, якими слід завжди і в усьому керуватись. Ось послухайте їх.

Перше правило: учитись

Треба на «відмінно».

Друге правило: трудитись

Треба неодмінно.

Бути чесним і правдивим —

Третє правило у нас.

Бути другом незрадливим:

Клас — за тебе, ти — за клас.

Мудре правило четверте.

Знай і друзям розкажи.

Ведуча. Дякую, Ваша Величносте і Ваша Високосте. У нас у школі також є Статут, де написані правила поведінки учнів. І ми завжди їх дотримуємось.

Як же виконують діти правила школярів зараз ви почуєте.

2 В клас

 

3 Б  клас

 

3 В клас

 

Раптом до залу вбігає Незнайка.

 Незнайка. Усім привіт. Я запізнився. Про що ви тут розмоВЛЯЄТЄ?

Ведучий. Ми говоримо про хорошу поведінку, про ввічливість.

Незнайка. Як цікаво! Я дуже ввічливий. Чемність. Ти ж не вмієш вітатися.

Незнайка. Я? Не вмію? Я ж сказав «Привіт». Не правиль-? Ну тоді здоровеньки були!

Чемність. Та хіба ж так вітаються ввічливі люди?

Порядок. Ти припустився жахливих помилок!

Незнайка. Яких?

Чемність. По-перше, ти не постукав, а це не ввічливо. По-друге, ти не попросив дозволу увійти.

Незнайка. Зараз, зараз я все зроблю як слід.

Чемність. По-третє, ти не дослухав і це не ввічливо. Ти не правильно привітався.

Незнайко. Вибачте мені. Я розпочну знову (звертається до присутніх). Добрий день, друзі! Вибачте, що я запізнився, вольте увійти?

Шляхетність. Ось зараз ти чемний хлопчик. Ти навчився правильно поводитися. А тепер запам'ятай назавжди: «Доброго ранку!» — Мовлю за звичаєм.

«Доброго ранку!» 
Кожному зичу я.
«Доброго дня вам!» —
Людям бажаю.
«Вечором добрим»
Стрічних вітаю.
І посміхаються
У відповідь люди!
Добрі слова ж бо
Для кожного любі.

Наперед виходять учні-читці.

  1-й у ч е н ь

Сказати «Добрий день» так просто,

І так приємно чути нам,

Коли ровесники й дорослі

 Бажають нам добра на день.

2-йучень .

Але буває прикро дуже,

Коли, забувши етикет,

З нальоту крикне «Привіт, друже!»

І стрімголов біжить в буфет.

3-й учень

І «До побачення», як зайве,

Сприймають діти — теж бува...

Або нічого на прощання,

Або «Ну, я пішов, бувай!».

4- й учень

Тільки сонце встане

Тихенько до віконця,

Ти підстав свою долоньку

Під промінчик ніжний сонця.

5-й  учень

Прибери мерщій в кімнаті

Й, чистий, вмитий, за сніданком

Привітайся до матусі:

— Рідна, з добрим ранком! .                   ;,

6-'й учень

Потім, радісний, привітний

Поспішай до трав, до квітів.

А щоб день минув не марно

З усіма поводься гарно!

7-й  учень

«Будь ласка», «Спасибі» і «Будьте здорові»

Слова необхідні й корисні у мові.

 Приємно їх чути і в школі, і вдома

Від мами, від вчителя й просто знайомих.

8-й  учень

Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій!

І кожен свій день, як завжди, починайте

 

 

Порядок.   Отже   ти   зрозумів,   як   важливо   правильно вітатись?

Незнайка: Так. слід завжди казати привітні слова: «Доброго ранку», »Доброго дня», «Доброго вечора»,. Або просто ввічливо схилити голову.

Ведуча: Дійсно, вітання бувають різні. Але чи то уклін, чи слова вітання, чи лагідна усмішка, спільне в них те, що привітання означає. «Ти мені – приємна людина. Знай , що я тебе поважаю. Я тобі бажаю всього найкращого: здоров’я, миру, радості, щастя»

 

Етикет: А тепер я перевірю, чи усі з вас знають чарівні слова моєї дочки Чемності.

Ведуча:  Розтопить серце всякого

  Сердечне слово …дякую

  Якщо ти їсти не в силах

  То скажеш мамі що ?..... спасибі

  Зазеленіє й древній пень,

  Коли почує: …… добрий день

  Коли згоряє сонце у росі

  Й зоря лягає лагідно на плечі,

  Серед знайомих, рідних голосів

  Ми чуємо привітне: («Добрий вечір».)

  Коли тебе посварять за підказку,

  Ти вчителя розчулиш: («Вибачте, будь ласка».)

  Щоб знову зустрітись в годину призначену,

  Кажу щиро завжди я всім: («До побачення»:)

 Правильно, діти!

КОНКУРС «Словник чемної людини

           ( хто більше назве чемних слів) по рядах

II. Наступна зупинка «Містечко вихованих людей»

Я зачи­таю репліки,.а ви маєте сказати: де правильно поступа­ють діти, а де ні. Якщо правильно – плескаєте в долоні, неправильно – не плексаєте.

1. Дайте мені хлібину, - звертається хлопчик у ма­газині до продавця, (-)

2. Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмис­но, - каже дівчинка в автобусі, (+)

3. Покличте до телефону Марину, (-)

4. Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі, -сказала дівчинка бібліотекарю, (-)

5. Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу. (+)

 

1. Проходити на своє місце у кінотеатрі треба спи­ною до тих, хто сидить.-

2. Чемний хлопчик завжди смикає дівчаток за коси.-

3. Ввічливі діти ніколи не поступаються місцем старшим.-

4. Виховані діти обгортку від цукерки викидають на тротуар.

5. Усі діти переходять вулицю на червоне світло світлофора.

6. Виховані хлопчики завжди лазять по деревах.

7. Виховані хлопчики завжди допомагають дівчатам

.8. Дівчатка витирають руки об сукню.

Ведучий. Це поради справді хуліганські, нам з то­бою не по дорозі. Діти, нам треба довести, що ми їй не друзі, та навчити справжніх правил поведінки. Давай­те хором прочитаємо написані правила.

Правила:

— Не поспішай першим сісти за стіл.

— Не розмовляй під час їжі.

— Не перебивай того, хто говорить.

— Не показуй пальцями на інших.

— Не забудь зняти шапку, коли заходиш у при­міщення.

— Поступайся місцем людям похилого віку.

— Не забудь вибачитися, якщо ти когось штовхнув.

До залу вбігають Буркотунчик, Хвалько та Нечема.

Нечема

Не вітайтеся ніколи,

Не подайте навіть рук

  • Не потрібне це заняття,
  • Не вартує стільки мук.

Буркотунчик

Без запрошень йдіть у гості,

Не вітайтеся ні з ким

І нізащо слів «Будь ласка!»

І «Пробачте» не кажіть.

Хвалько 

У дівчаток гарні кіски,

 Але надто вже малі.

А щоб більші виростали,

Ви тягніть їх до землі.

Порядок. Добрий день.

Хвалько, Нечема та Буркотунчйк (разом). Ну здоров якщо хочеш.

Е т ик е т. Ви хто такі, нечеми?

Хвалько.   Ми    найкращі,  найліпші,  найгарніші  гноми Я — Хвалько!

Нечема. Я — Нечема.

Б у р к о т у н ч й к. А я —Буркотунчик.

Нечема. Ми прийшли у гості до своїх друзів школярів.

Етикет. У нашому королівстві таких дітей нема.

Ведуча. Та йу нашій школі також. Отже ви, добродії, поми­лились адресою.

Хвалько. Та не може такого бути! Зараз ми їх перевіримо.

Буркотунчик. Ми вам розповімо історію, яка з нами нещо­давно трапилась, а ви потім дасте відповідь на наше запитання.

Хвалько

У неділю із гостей

Якось ми вертались.

А дружок у нас пита:

— Як вам гостювалось?

Нечема

  • Та нічого, все як слід...
  • Тільки, бачиш, друже,
  • В тому домі хазяї
  •  Некультурні дуже.

Буркотунчик

Некультурні хазяї, Грубі, нехороші

 З нас при вході не зняли Шапки і калоші.

Хвалько,  Нечема та  Буркотунчик  (разом)
Навіть з наших кожушин
Снігу не струсили... 
То ми так, як увійшли,
І до столу сіли.

[Нечема. Ну, хто ж виявився нечемними: ми чи хазяї? (Пі­дглядачі відповідають: «Гномики, адже вони не вміють поводи-у гостях».)

Хвалько, Нечема та Буркотунчик чухають потилиці.

Хвалько. Мабуть, дійсно, ми негарно повелись у гостях

Буркотунчик.   Друзі,   будь   ласка,   навчіть   нас   гарної поведінки.

Нечема. А ми вам обіцяємо стати хорошими. І навіть імена змінимо на добрі. Я стану Привітником.

Буркотунчик. А я — Веселунчиком.

Хвалько. А я — Чемником.

Станція «В гостях у королеви Чистоти».

Наступна зупинка «В гостях у королеви Чистоти».

Королева Чистоти. Добрий день! Я Королева Чис­тоти. Я люблю в усьому порядок, охайність. Цікаво, чи всі ви привчені до порядку, чи знаєте, як тримати свої речі чистими, як слід себе поводити?

(Далі Королева Чистоти проводить гру «Так чи ні», потім демонструє портфель із речами у ньому)

Ведуча. Давайте пограємо в ось яку гру: «Так чи ні».

— Перед їжею помити руки?

— Вранці я не вмиваюся?

— Мої черевики чистить мама?

— Вранці швидко прибираю ліжко?

— Завжди обгортаю підручники?

— Постійно відриваю ґудзики?

— Завжди-забуваю причесатися?

— Мої іграшки завжди складені?

— Я завжди човгаю ногами?

— Постійно чищу зуби?

Королева Чистоти. Добре, молодці! Ви гарно слідкуєте за своїми речами? Тепер ваш портфель не схожий на той, про який говориться у віршику. (Пока­зує портфель і читає вірш)

Нумо, гляньмо, що у ньому,

Поки йде завзята гра,

Бо ж портфель - усім відомо! -

Є обличчя школяра! Ось -

Книжки, та що це з ними?

Чом вони у плямах синіх,

Пошматовані, брудні?

Страшно глянути на них!

Подивіться на сторінку -

Не сторінка, а «картинка»,

Помальована така!

А обкладинка - ну горе! -

Ніби побувала вчора в людожерливих руках?

Королева Чистоти. Що можна сказати про власни­ка такого портфеля? Подумайте, чи все гаразд у ваших портфелях? Чи не нагадує хтось із вас власника цього портфеля?

Ведучий. Шановна Королево, наші діти охайні, старанні, вони самі доглядають за своєю одежею, зачіскою, взуттям. Ось подивіться, як гарно вони з цим справляються.

(Дві пари дівчаток заплітають одна одній коси, в 'яжуть бантики)

Королева Чистоти. Молодці, я дуже рада, що такі гарні, охайні, виховані діти стануть жителями Країни Ввічливості та Доброти. Бажаю успіхів у вашій подо­рожі... (Під музику зникає фонограма руху поїзда)

 «Скринька народної мудрості»

Ведучий. Наступна наша зупинка — «Скринька на­родної мудрості». О, тут трапилася пригода! Діти, роз­сипалася скринька народної мудрості, вам треба буде, її скласти. (Діти отримують у конверті завдання - із слів скласти прислів'я та приказки).

1 команда.

Тяжко тому жити, хто не хоче робити. Що хата має, тим і приймає.

2 команда.

Чим багаті, тим і раді. Слова щирого вітання до­рожчі за частування.

3 команда.

Аби руки та охота, буде зроблена робота. Лінивому все ніколи.

4 команда.

Бджола мала, а й та працює. Землю прикрашає сон­це, а людину - праця.

5 команда.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько. Добре в світі тому, хто .працьовитий.

6 команда.

Не радій чужому горю. Якщо ввічливо попросиш, завжди дадуть.

7 команда.

Ввічливих і лагідних скрізь шанують. Маленька праця краще за велике неробство. (Звучить музика)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 команда.

Тяжко тому жити, хто не хоче робити.

Що хата має, тим і приймає.

2 команда.

Чим багаті, тим і раді.

Слова щирого вітання до­рожчі за частування.

3 команда.

Аби руки та охота, буде зроблена робота.

Лінивому все ніколи.

4 команда.

Бджола мала, а й та працює.

Землю прикрашає сон­це, а людину - праця.

5 команда.

Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.                                Добре в світі тому, хто працьовитий.

6 команда.

Не радій чужому горю.

 Якщо ввічливо попросиш, завжди дадуть.

7 команда.

Ввічливих і лагідних скрізь шанують. Маленька праця краще за велике неробство.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Булава Любов Григоріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
2610
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку