Виховний захід "Правила гарної поведінки"

Про матеріал

Тема: Правила гарної поведінки.

Мета: ознайомити учнів із загальними правилами поведінки, систематизувати знання дітей про слова та правила ввічливості, доброти, поваги; виховувати шанобливе ставлення до людей; розвивати культуру поведінки.

Обладнання: кросворд, асоціативний кущ, роздруковані вислови, вивіски ситуацій, сигнальні картки, ілюстрації до теми, карта подорожі.

Форма проведення: подорож.

Клас: 4

Перегляд файлу

 

Тема:    Правила гарної поведінки.

 

Мета: ознайомити учнів із загальними правилами поведінки, систематизувати знання дітей про слова та правила ввічливості, доброти, поваги; виховувати шанобливе ставлення до людей; розвивати культуру поведінки.

 

Обладнання: кросворд, асоціативний кущ, роздруковані вислови, вивіски ситуацій, сигнальні картки, ілюстрації до теми, карта подорожі.

 

Форма проведення:  подорож.

 

Клас: 4

 

 

             Список використаної літератури:

  1. Виховні бесіди у початкових класах. Красоткіна Надія Григорівна.— Тернопіль: Мандрівець, 2008. — 176 с.
  2. Інтернет ресурси         http://dity.odb.te.ua/?menu=info&id=813
  3. http://librarychl.kr.ua/pro_bib/1_5garni_maneru.php

 

 

 

 

 

 

 

План заняття:

1. Організація класу.

     1.1. Привітання з учнями.

1.2. Створення сприятливого психологічного комфорту.

          1.3. Перевірка готовності учнів до заняття.

 

2. Розкриття теми заняття.

2.1. Створення проблемної ситуації.

2.2 Оголошення теми заняття.

2.3.Галявина знайомств.

2.4. Доріжка білого та чорного.

2.5.Кущ понять і термінів.

2.6. Гай моральних настанов.

2.7. Склади прислівя.

2.8. Практична робота. Розв’язування поведінкових задач.

2.9.Квітка правил і обов’язків.

2.10. Озеро етикету.

2.10.1. Правила поведінки.

2.10.2. Випадок в магазині.

 

4.Підсумок заняття.

 4.1.Заключне слово вчителя.

4.2. Відзначення найактивніших. Прощання з класом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття:

1. Організація класу

     1.1. Привітання з учнями

А цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Ну то всядьтеся зручніше,

Працюватимемо скоріше.

  •                   Діти! Мені дуже радісно  і приємно зустріти вас знову. Ваш гарний настрій говорить мені, що ви скучили за нашими зустрічами.

 

  1.       Створення сприятливого психологічного комфорту
  •                   Дорогі діти, сьогоднішнє наше заняття буде надзвичайно цікаве і повчальне. А гаслом нашого заняття стане вислів:

 

Коли говориш — не кричи.

Слів поганих — не вживай.

На всі боки — не крутись.

У вічі співрозмовнику дивись.

Говори спокійно, чемно —

І спілкуйся ти  приємно.

 

  • Чого вчить нас рядки цього вірша? (вчать певних правил, засторог, того що потрібно дотримуватись).
  • А як потрібно вести себе при розмові? (не кричати, не вживати поганих слів, думати те що говориш, висловлювати впевнено свою думку.
  • Зараз ви вирушили стежинкою життя, і рухаєтеся в правильному напрямку. Нехай цей шлях не буде для вас важким, а навпаки дуже цікавим і неповторним.  Нехай він буде всіяний успіхами, творчими досягненнями.

 

  1.         Перевірка готовності учнів до заняття
  •                   Подивіться навколо себе, на свої парти, чи нічого вам не заважає. Якщо є зайві речі приберіть їх зі столу. Тож  всядьтеся зручніше, починатимемо наше заняття.

 

  1.               Розкриття теми заняття

 

2.1. Створення проблемної ситуації

- Діти, я думаю, що настав час дізнатись тему нашого заняття, але для цього мені потрібна ваша допомога.

- Ну що, ви готові мені допомогти?

- Нам треба розв’язати  кросворд, використовуючи підказки, які знаходяться на дошці. Вам потрібно у правильному порядку так розташувати букви, щоб утворилося ціле слово.

ви

Пра

Ло

1.

 

к

Обо

Зо

в'я

2.

 

лку

Ва

спі

ння

3.

 

ка

Без

Пе

4.

бро

До

Та

 

5.

чли

Вві

Сть

ві

 

6.

не

МА

Ра

 

7.

 

т

Ети

Ке

8.

 

че

ння

Ви

ба

9.

 

П

Р

А

В

И

Л

О

 

О

Б

О

В

'

Я

З

О

К

 

С

П

І

Л

К

У

В

А

Н

Н

Я

 

 

Б

Е

З

П

Е

К

А

 

Д

О

Б

Р

О

Т

А

В

В

І

Ч

Л

И

В

І

С

Т

Ь

 

М

А

Н

Е

Р

А

 

Е

Т

И

К

Е

Т

 

В

И

Б

А

Ч

Е

Н

Н

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   Яке слово зашифроване у кросворді? (Поведінка).
  •                   Що означає слово «поведінка»? (Поведінка (дії, вчинки) людини зокрема визначається рівнем розвитку нервової системи та психіки).
  •                   А як людина повинна поводитись у різних випадках? ( спокійно, врівноважено, слідкувати за своєю вимовою, не порушувати дисципліну).

 

 


2.2 Оголошення теми заняття

-     Поведінка – це дзеркало, в якому кожен показує своє обличчя.  Серед багатьох наук, без яких не обійтись людям, є дуже особлива і необхідна для всіх — наука спілкування з людьми, наука поваги один до одного, вміння вести  себе так, щоб оточуючим було з нами приємно і зручно. Без цієї науки не можна було б людям жити, працювати і відпочивати разом. Дуже важливо знайти правильну лінію поведінки.  На сьогоднішньому занятті ми познайомилися із золотим правилом поведінки, дізнаємося  більше про основні риси культурної та вихованої людини: ввічливість, уважність до людей, скромність, тактовність та люб’язність, відповідальність.

- Наша година спілкування присвячується темі «Правила гарної поведінки».


Дорогі діти, сьогоднішнє наше заняття буде надзвичайно цікаве, адже сьогодні ми подорожуватимемо до Країни Ввічливості.


 

2.3.Галявина знайомств.

Ви знаєте, що будь-який шлях краще долати разом з друзями і приятелями. Зараз ми знаходимось на галявині знайомств. Передаючи один одному мікрофон, ви повинні назвати своє  ім»я  та якусь рису характеру, що свідчить про Вас як про виховану, моральну людину. Але є одна умова: названа вами риса має починатися  на лутеру, що є у вашому імені. Ось мене звуть Наталія, я – наполеглива.

 

 2.4.Доріжка білого та чорного.

Від галявини в»ються  дві доріжки – це біла і чорна.  Біла доріжка – доріжка добрих вчинків, чорна – поганих.

   У вас на партах є сигнальні картки. Працюємо у парах, хто з ким сидить за однією партою. Один учень тримає чорну, інший – білу.  Якщо я називаю добрий вчинок, ви піднімаєте білу, якщо поганий – чорну. Готові?

  1.               Привітатися під час зустрічі.
  2.               Штовхнути й не вибачитись.
  3.               Допомогти підняти річ.
  4.               До всіх у сім’ї бути ласкавим і ніжним.
  5.               Інколи обманювати товариша.
  6.               Насміхатись із чужого горя.
  7.               Захищати слабкого.
  8.               Ділитися з іншими тим, що є в тебе.

2.5. Кущ понять і термінів.

      На доріжці, в нас знаходиться кущ. Але цей кущ незвичайний, це кущ – понять і термінів. Діти, які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте словосполучення «Правила гарної поведінки»?  Які характерні риси гарної поведінки ви знаєте? (діти говорять. Правила гарної поведінки – це таке поводження у певному колі осіб, що характеризується ввічливими манерами, добротою, відвертістю,довірою;  етикетом поводження у суспільстві).

     Тут на парті є  терміни, які характеризують правила гарної поведінки.  (діти по одному читають кожну рису і коротко характеризують . Вихованість – це і вміння поводитись, це і вміння вітатись, і підтримувати в товаристві розмову, і правильно їсти, одягатись, і вміння поводитись у громадських місцях, а також людяність. Ввічливість — ознака добре вихованої людини, вміння ласкаво й привітно обійтися з людиною. Доброта — це чутливе, дружнє ставлення до людей; привітність, ласка, прихильність, це ще й співчуття, щирість і щедрість людської душі і велика любов. Повага - це почуття прихильного ставлення, пошани, що грунтується на визнанні заслуг, високих позитивних якостей, вияв цього почуття, авторитет. Взаємоспілкування – вміння висловлювати свою думку, а також розуміти співрозмовника.  Привітання – це капелька щастя близькій вам людині до будь-якого свята. Любов - це надприродне почуття, яке властиве кожній людині, любов до матері,  рідних,  до коханої людини, чи до Батьківщини. Етикет — норми й правила, які відображають уявлення про гідну поведінку людей у суспільстві).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   А скажіть, а яка риса є найголовніша? (всі, адже одна доповнює іншу)
  •                   Так, завжди потрібно слідкувати за свою поведінкою, манерами спілкування, жестами. Адже, це насамперед впливає на те, як сприймуть нас у певному колі осіб, яка думка про нас складеться.

 

                 2.6. Гай моральних настанов.

Ви чудово впорались з випробовуванням! Доріжка привела Вас до гаю моральних настанов. Придивіться пильніше: цей предковічний гай заріс кремезними, могутніми деревами. Це й не дивно, адже кожне дерево втілює правило моралі, що складалося людьми впродовж століть. Щоб дізнатися про які саме правила йдеться, спробуйте сформулювати їх. Перед вами павутинка, в якій заплутала лось прислів»я, спробуйте його розгадати.

 

Доброму слову ціни немає

Правду кажи та добро роби

Молодці ви розплутали павутинку.

 

 

2.8.Пракитична робота. Розв’язування поведінкових задач.

 

 Але ми ще не можемо покинути наш Гай моральних настанов, оскільки ми повинні ще допомогти павучку. Потрібно розв»язати задачі.

 

Задача 1.

Мама просить Миколку сходити в магазин. За це Миколка у мами вимагає морозиво. Мама просить помити підлогу, а Миколка за це просить відпустити його в кіно. Коли Миколку посоромили за його поведінку, він був дуже здивований. «Я ж усе роблю» - обурено відповів він.

 

Питання:

  •                   А ви згодні з Миколкою? Чому?
  •                   Що Миколка робить неправильно?
  •                   Хтось із вас так допомагає батькам?

 

Задача 2.

До автобуса заходить хлопець, дорослий чоловік і бабуся. Хлопець швиденько сідає на вільне місце, відкриває книгу й читає. У вухах у нього навушники. Дорослий чоловік звертається до хлопця:

  •                   Юначе, поступіться місцем літній людині.

Хлопець не чує. Бабуся махнула рукою:

  •                   Нехай сидить. Він стомився.

 

Питання:

  •                   Яких помилок допустилися батьки у вихованні своєї дитини?
  •                   Що ви їм порадите, аби виправити ці риси характеру?
  •                   А ви, поступаєтесь своїм місцем у транспорті?

Задача 3.

Одного разу учні першого класу зібралися на екскурсію. Анжеліка попросила Мар’яну:

     - Давай станемо з тобою у парі.

 Мар’яна подумала і відповіла:

  •                   Добре, тільки ти понесеш мою сумку. 

Анжеліку  така відповідь образила.

Питання:

  •                   Чому Анжеліка образилась?
  •                   Чи правильно Мар’яна поступила?
  •                   Як би ви вчинили на місці Мар’яни?

 

  •                   Такі ситуації трапляються в нашому житті. Але якщо ми будемо дотримуватись правил гарної поведінки, то ніколи не зробимо поганий вчинок.

 

2.9. Квітка правил та обов»язків

     Ми рухаємось дальше нашим шляхом. В нашій країні ввічливості цвітуть дуже багато квітів. Одну із них я принесла вам. Ця квітка не звичайна, ця квітка «Прав і обов»язків».

      Скажіть, що таке право. (Права дитини — це певні гарантії, які дають можливість нам, дітям, жити, дорослішати у безпечних умовах.). А що таке обов’язок? (Обов'язок — це сукупність моральних зобов'язань людини перед чимось або кимось).

     Ми зараз спробуємо зрозуміти, що належить до правил, а що до обов»язків. Наша квітка двохколірна, синій колір означає право, червоний – обов»язок. (Діти по черзі підходять до дошки, витягують із скрині листочок, де записане дане твердження, зачитує в голос і приліплює до відповідної пелюстки)

 

 

  1.               Берегти шкільне майно.(о)
  2.               Брати участь у конкурсах, змаганнях. (п)                           
  3.               Дотримуватись правил дорожнього руху.(о)
  4.               Дотримуватись правил особистої гігієни. (о)
  5.               Старанно вчитися. (о)
  6.               На користування бібліотеками, спортзалами,                   

обладнанням школи.(п)

  1.               Берегти природу, пам’ятки культури.(о)
  2.               Право на життя та охорону здоров’я.(п)
  3.               Дотримуватись моральних норм поведінки.(о)
  4.          Ігри, розвага, відпочинок.(п)
  5.          На навчання.(о).

 

   Молодці, ви прекрасно справились із завданням!

 

2.10.Озеро етикету.

А зараз ми знаходимось на березі великого озера. Це озеро спілкування. Його назва  - озеро Етикету. Впевнено почуватися в його кришталево чистих водах вам допоможуть етикетні правила.

 2.10.1.   В основі сучасного етикету лежать досить прості правила поведінки.

Дівчата мають перевагу перед хлопцями.

 

  •                   Дівчатам, жінкам, людям похилого віку слід поступатися місцем у громадському транспорті.
  •                  

 

 

 

 

 

- Щоб мати хороші манери, дуже важливо правильно тримати своє тіло. Потрібно зажди керувати своїми рухами: сидиш ти чи стоїш. Негарно ходити занадто швидко, перестрибувати через кілька сходинок.

  •                                                                         Не можна перебивати розмову, завжди потрібно дослухати до кінця, а потім вже висловити свою думку.
  •                                                                        

 

- По встановленому звичаю, першими вітаються хлопці з дівчатами, чоловік з жінкою, молодший зі старшим. Якщо ти хочеш звернутися до когось з проханням то спочатку ввічливо привітайся, а потім вже перейди до справи.

  •                                                                        

 

- Ні в якому разу не ображай співбесідника, не висміюй його, не знущайся. Адже це неповага і невихованість до іншої людини .

  •                                                                        

 

- Починаючи розмову не забудь привітатися, а закінчуючи попрощатися.

 

  •                                                                        

 

-  Тож скажіть, хто має перевагу і над ким?

-  Як потрібно поводитись із співрозмовником?

-  Чи потрібно дотримуватись усіх цих правил?

 

-  Якщо ви запам’ятаєш всі ці прості правила і надалі будете  ними користуватися, то можна сказати, що ви оволодієте  найважливішими основами сучасного етикету, і це  ще не раз стане  в пригоді. Тому що виховані люди завжди мають перевагу на невихованими.

 

2.10.2  А чи вмієте ви себе ввічливо поводитись. Пропоную вам розіграти ситуацію в магазині. Є бажаючі? Нам потрібен продавець і покупець! Уявіть, що ви продавець, наприклад книг, а ви покупець. Ваше завдання використати у своєму діалозі якомога більше ввічливих слів. Виграє той, хто краще себе поводитиме.

 

 

 

3.Підсумок заняття.

- Як бачите, наша подорож під’їздить до завершення, подолавши всі труднощі ми підійшли до Брами обізнаних учнів, час відчинити і зайти до країни Ввічливості. (вчитель відчиняє браму, за якою записані правила гарної поведінки).

-  Я надіюсь, що з цього заняття ви для себе взяли багато цікавої і корисної інформації, яка знадобиться у подальшому житті.  А ці правила ви запам»ятаєте і будете їх дотримуватись.

- Отже, як звучить наша година спілкування?

- Які головні правила поведінки для себе виокремили?

- Чи потрібно дотримуватись правил поведінки? Чому?

- Чи обіцяєте виправитися і  більше ніколи не робити поганих вчинків?

 

    4.1.Заключне слово вчителя.

-  Будьте  чемними і ввічливими з людьми – завжди вітайтесь, робіть їм добрі справи, допомагайте, підтримуйте. Ніколи не забувайте правила етикету і моралі. І пам’ятай золоте правило етикету - стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставилися до тебе!

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
4.7
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Володимирівна Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ганюкова Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
18514
Оцінка розробки
4.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку