Виховний захід
«Пригоди краплинки»
Мета: продовжувати поглиблювати знання дітей про найбільше багатство на Землі – воду та її значення для всього живого, формувати екологічну культуру, розвивати мовлення та здібності учнів; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до води.
Попередня робота: вивчення віршів про воду.
Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютер, слова-відгадки, мультик «Струмочок», Руханка «Струмочок», звук дощу, струмочка, різне фото з водою, мікрофон, краплинки, чаша
Форма уроку: гра – подорож.
Хід виховного заходу.
Діти стоять у колі.
1.Привітання
1. Доброго ранку, дівчатка!
Доброго ранку, хлоп’ятка!
Хай буде вдалим сьогоднішній день,
Наповнений тільки моментами радості.
II. Оголошення теми та мети виховного заходу:
(діти по черзі виходять і відповідають, що зробили гарного)
Я – краплинка, полив город
Я – краплинка, напоїв травичку,
Я – краплинка, полив квіти,
Я – краплинка, напоїв дерева,
Я – краплинка, покупала пташок,
Я – краплинка, помив ворота,
Я – краплинка, політала скрізь на хмарці,
Я – краплинка, помив татові машину,
Я – краплинка, поправ одяг,
Я – краплинка, напоїв звірів,
Я – краплинка, допомагала човнику пливти,
Я – краплинка, був веселим дощиком,
Я – краплинка, помив посуд,
Я – краплинка, напоїла песика
Я – краплинка, напоїла котика
Я – краплинка, помив вікна
Я – краплинка, поправ білизну
Я – краплинка, заварив чай
Я – краплинка, помила підлогу
Я – краплинка покупав папугу
Я – краплинка напоїв свою сестричку
Я – краплинка помила взуття
Я – краплинка полила кущик
Я – краплинка допоміг почистити зуби
Я – краплинка помила іграшки своєї сестрички
Я – краплинка заповнив акваріум для рибок
Я – краплинка допомогла намалювати малюнок
Я – краплинка помив руки
Я – краплинка помив овочі
Я – краплинка помила фрукти
Я – краплинка наповнив ванну для матусі
Вчитель . Молодці краплинки ви старалися. (Діти сідають на свої місця)
Звучить музика «Дощ»
(виходить дівчинка краплинка)
Я краплинка, я вода – завжди свіжа, молода.
Я весела, я привітна, я на світі всім потрібна.
Я роблю велику справу, вмить вгамовуючи спрагу.
Напою дощем рослини, ріками до моря плину.
У веселці я барвиста, у росі я промениста,
у струмочках я весела, я живу в містах і селах,
я змиваю бруд, без мене не була б земля зелена.
Я краплинка, я повсюди – не жили б без мене люди.
Звучить музика струмочка ( під неї каже вчитель)
Вчитель: Ось так наспівує собі наша Краплиночка. Хто вміє гарненько слухати, той почує цю пісеньку і в дзюркотливому струмочку, і в плюскотінні річкових та морських хвиль, і в прозорому джерельці, що тече поміж трав, омиваючи корінчики різних рослин.
Аналіз мультика
Вчитель: Що ж, а ми теж можемо стати струмочком, бо струмочок – то багато краплинок. Ставаймо у руханку.
Руханка «Струмочок»
Вчитель: Краплинка прийшла до нас не сама, а привела з собою своїх родичів. А хто вони, ви дізнаєтесь відгадавши загадки. ( я загадую, а ви уважно слухаєте і відгадуєте загадку за допомогою слів – відгадок які є у кожній групі на парті , чия група відгадає загадку першою піднімає руку).
Що тут сталося за нічку?
Де була раніше річка –
Від санчаток видно слід,
Все скував довкола …. (лід).
Хто на місці не сидить,
А несеться і летить,
Жваво у танку кружляє,
Наших діток звеселяє?
Звісно, це такі пушинки -
Відгадали? (Сніжинки).
Птиця летіла, крила розпустила, сонце закрила. (Хмара).
Довго не має мене – все в’яне,
А прийду – оживає. (Дощ).
Сидить дід за подушками та й стріляє галушками. (Град).
Хмара сива весь світ закрила. (Туман).
Учитель вивішує на дошці слова – відгадки
Вчитель: Молодці, з завданням впоралися. А наша подорож з краплинкою продовжується .
Я – вода! Я на планеті всюди!
Життя буяє, доки є вода.
Живуть рослини, і тварини, й люди.
А зникну я – прийде до всіх біда.
Засохне ліс, загинуть море й річка.
Пустеля стане всюди й суховій.
Без кольору і без смаку водичка,
А сила велетня в воді святій.
Як є вода, то й казка оживає,
Зелена вся планета і жива.
Росте травичка, квітка зацвітає.
Це справжній чарівник, а не слова.
«Мікрофон»
Вода – прекрасна рідина,
Життя без неї неможливе.
Без запаху й смаку вона,
Корисна і завжди важлива.
Оазис там, де є вода,
А де нема – пустеля дика.
Там де волога пропаде,
У тім краю біда велика.
З водою квітка зацвіте
У неї райдуга весела.
Вода – це є саме життя,
Що живить і міста і села.
Краплинка: Мені дуже сподобалось з вами подорожувати, але мені час повертатись.
Вчитель: А ми тобі на прощання відаємо наші краплинки , щоб вони і надалі допомагали тобі робити добрі справи.
(Прощаючись виходить з класу)
Підсумок
Вчитель: Дітки, а як ви вважаєте де живе краплинка ?
Діти : Я вважаю, що краплинка живе у річці.
Я думаю, що краплинка живе у ставку.
Я думаю, що краплинка живе у океані,
у морі, у болоті, у калюжі, у струмочку, у криниці, у джерелі тощо.(Вчитель вивішує фото)
Заключні слова
Збережімо річку і криницю.
Пізнаваймо глибше, до пуття
Відкриваймо кожну таємницю,
Зберігаймо воду і життя.