Виховний захід присвячений Дню козацтва, можна провести на свіжому повітрі

Про матеріал
Мета: розширити знання вихованців про життя та звичаї козаків, ознайомлення з джерелами національної історії і культури, сприяння моральному і фізичному загартуванню.
Перегляд файлу

Інтерактивна гра «Як козаки у футбол грали»

 

Мета: розширення знань вихованців про життя та звичаї козаків, ознайомлення з джерелами національної історії і культури, сприяння моральному і фізичному загартуванню, формування мужнього громадянина з яскраво вираженою українською національною свідомістю і самовідданістю.

Обладнання: музична апаратура, спортивний інвентар для проведення конкурсів.

Хід заходу

Оголошення правил інтерактивної гри «Як козаки у футбол грали»

Ведучий 2. Кожна команда повинна пройти конкурсні випробування. Після кожного етапу – судді оголошують результат. Команда, яка виконала завдання правильно і швидше – перемагає у даному етапі і отримує певну кількість балів.

Оголошення суддівської колегії

Розподіл на дві команди.

 

Конкурс «Як команду ви назвете?»

Придумати та записати на картоні назву команди, його девіз, які мають бути тісно пов’язані з козацтвом.

Обладнання: (2 листа білого картону, маркери).

 

Конкурс «Повзунець»

Ведучий 1. Великою популярністю в козаків користувалися танці. Особливо любили танцювати запорожці під звуки кобзи. Важко уявити відпочинок козаків без запального танцю – гопака. Було, як розгуляється добрий козак, то на полум'я вогню стає схожий: то до землі припадає, то злітає над нею птахом, умить проскаче на ногах, то на руках те ж саме витворить. А танцюють, бувало, так, що супроти них не витанцює ніхто у світі: увесь день буде музика грати, увесь день і будуть козаки танцювати та ще й примовляти:

«Грай-грай! От закину зараз ноги аж за спину,

Щоб світ здивувався, який козак вдався».

Ведучий 2. Зараз ми з вами ознайомимося з елементами українського танцю «Повзунець». Прошу команди вийти до мене. Отже, умови конкурсу: перші гравці від кожної команди навприсядки проходять указану відстань, вертаючись до своїх гравців передають м’яч – естафету іншому гравцю. Перемагає команда, яка швидше подолає відстань.

Обладнання: Два м'ячі

 

 

Конкурс метання «ядра»

Ведучий 1. Запорожці досконало володіли зброєю: рушницею, шаблею. А що вже з гармат стріляли влучно - добре знали вороги.

Ведучий 2. Отже, м'яч – це козацьке «ядро», а обруч – коло. Завдання: потрібно «ядром» (тобто м'ячем) попасти в коло (обруч), при цьому джура (той, що тримає обруч) всіма способами допомагає своєму наставнику виконати це завдання (по 3 спроби)

Обладнання: Два м'ячі, два обручі

 

Конкурс «Затанцюймо браття під пісню веселеньку»

Ведучий 1. Козаки були віддані своєму товариству, любили влучне слово, дотепні жарти, вигадки й розваги, а над усе – пісню. На війну було йдуть із радістю, а з війни повертаються з музиками та піснями... Чи поб'ють турка, чи пошарпають ляха, зараз же і пісню складуть на той випадок.

Ведучий 2. Зараз ми ще раз переконаємося, чи знають наші козаки українські пісні. Ваше завдання, сидячи на коні (м’ячі), зобразити події, які звучать у пісні «Їхали козаки з Дону додому...».

Перший раз пісня звучить для режисури, другий раз для зображення подій.

Обладнання: Пісня «Їхали козаки з Дону додому...». Два м'ячі

 

Конкурс «Не лови гав»

Ведучий 1. Однією з важливих переваг козаків були хитрість та неабияка кмітливість. Практично завжди запорожці непомітно підкрадалися до своїх ворогів, та заставали їх зненацька, забезпечуючи собі тим самим більше шансів на перемогу.

Ведучий 2. Два учасники однієї команди пасуючи один одному з хитрістю бомбардують ворота противника, де гідну варту несе воротар (3 спроби).

Обладнання: Два м'ячі

 

Конкурс «Засвистали козаченьки»

Ведучий 1. Усі знають, як козаки любили співати: то веселої, то сумної, то жартівливої. А були такі, що все під час співу насвистували.

Ведучий 2. Наш конкурс має назву «Засвистали козаченьки». Запрошуємо по одному козаку від кожної команди тих, хто вміє голосно свистіти.

 

Конкурс «Швидкі вершники»

Ведучий 1. Козаки дуже любили своїх витривалих і прудконогих коней. У народних переказах людина (козак) і кінь злилися в єдину істоту. Вершник був уособленням відваги, спритності, сили й витривалості. У козацьких піснях, думах кінь завжди фігурує разом із запорожцем:

Ой, коню мій, коню,

Де ж ті літа, де ж той час,

Як ми слави добували,

І як всюди знали нас?

 Ведучий 2. Отже, наступний конкурс «Швидкі вершники». Між ногами – м'яч-кінь, потрібно пройти дистанцію до лінії і повернутися назад, не впавши з коня (тобто, не випускаючи м'яча, передати естафету товаришу).

Обладнання: Два м'ячі

 

Конкурс «Козацькі побрехеньки»

Ведучий 1 Козаки не лише користувалися своїми власними знаннями, вони збагачували та запозичували свої вміння досягненнями й інших народів. Козаки їх старшина та гетьмани доволі багато подорожували, знайомлячись з культурою, науковими здобутками та звичаями інших

Ведучий 2 На подану інформацію дайте коротку відповідь «ТАК» чи «НІ», якщо правильна відповідь дається право забити гол, все додається і це є загальна кількість балів

  •                   Слово «козак» в перекладі з тюркської означає «жебрак, злидень». (Ні, насправді «вільна людина»)
  •                   День українського козацтва відзначають 12 жовтня кожного року. (Ні, насправді 14 жовтня)
  •                   Козацький човен називали як і одного з птахів. (Так, чайка)
  •                   Захисницею козаків вважається Покрова Присвята Богородиця. (Так)
  •                   Коли козаки вирушали у похід то брали з собою локон волосся своєї жінки. (Ні, жменьку рідної землі)
  •                   Запорізька Січ була розташована за Дніпровими порогами (Так)
  •                   На Запорізькій Січі забороняли жити жінкам (Так)
  •                   Запорізька Січ була засова у місті Запоріжжя (Ні, на острові Хортиця)

 

Конкурс «А вам – слабо?»

Ведучий 1 Надзвичайним явищем в козацькому світі були особливі чоловіки, так звані характерники. За переконаннями своїх сучасників походили вони від древніх волхвів, які вміли пророкувати майбутнє та володіли таємними знанням, відкривати замки без ключів, бачити навкруг себе за кілька верст, брати в руку розпечені ядра та залізо, вилазити з міцно зшитих чи зав’язаних мішків,

Ведучий 2 Кожен із козаків із зав’язаними очима забиває штрафний у пусті ворота. (по 3 спроби)

Обладнання: Два м'ячі, дві хустки

 

 

Конкурс «Передача гетьману козацького пакету»

Ведучий 1 Однією з важливих переваг козаків, окрім сили, зброї та неперевершеної бойової майстерності були згуртованість.

Ведучий 2  Біг 3 учасників команди з передачею пакета один одному при цьому пасуючи м’яч. Гетьман має прокричати слово, записане у листі. Оцінюється правильність вимови слова, а головне – згуртованість при доставці. У вас одна спроба.

Обладнання: Два м'ячі, два пакети із словами для гетьмана: «синхрофазотрон», «електротрасформатор»

(Слово журі. Нагородження учасників)

Ведучий 1. Дорогі друзі! Наша зустріч підійшла до кінця. Ми змогли переконатися, що пам’ять про славне минуле українського запорізького війська живе і в наші дні. Ми йдемо тією ж дорогою, якою йшли наші предки. І ми, як і козаки, повинні лишити по собі добрий слід.

СУДДІВСЬКИЙ ЛИСТ

 

Кількість балів

І

ІІ

Як команду ви назвете?

назва

озвучення

 

1

1

 

 

Повзунець

2

 

 

Метання «ядра»

(1 б за влучне попадання)

 

 

Затанцюймо браття під пісню веселеньку

2

 

 

Не лови гав

(1 б за влучне попадання)

 

 

Засвистали козаченьки

2

 

 

Швидкі вершники

швидкість

вправність

 

1

1

 

 

Козацькі побрехеньки

правильна відповідь

влучне попадання

 

1

1

 

 

А вам – слабо?

(1 б за влучне попадання)

 

 

Передача гетьману козацького пакету

Забіг

Оголошення слова

 

 

1

1

 

 

ПІДСУМОК

 

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2020
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку