Виховний захід про правила дорожнього руху для 4 класу “Зелений вогник”

Про матеріал
Розширити знання учнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки, світлофор та його призначення; розвивати пам’ять, мислення, кмітливість; виховувати вміння обережно поводитися на вулиці, берегти своє здоров’я.
Перегляд файлу

Виховний захід про правила дорожнього руху

для 4 класу

“Зелений вогник”

Автор: заступник директора з ВР, учитель початкових класів Кабанець Валентина Іванівна

Мета: розширити знання учнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки, світлофор та його призначення; розвивати пам’ять, мислення, кмітливість; виховувати  вміння обережно поводитися на вулиці, берегти своє здоров’я.

На дошці записані слова:

Руху правила єдині,
Їх повинні поважати.
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.

1.Ведучий: Відомо, що найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність дуже часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть особистого життя. Таке трапляється з різних причин, але, особливо тоді, коли людина потрапляє на вулицю і не дотримується її законів. І, на жаль, частіше нещасні випадки трапляються з дітлахами.

Хочу вам сказати, що навіть тисячі років тому вже існували правила дорожнього руху. Мисливці з давніх давен  викладали позначки з гілочок на стежках, коли хотіли комусь повідомити про напрямок , в якому вони пересуваються.

Отже, поговоримо сьогодні про правила дорожнього руху і згадаємо те, що ви вже знаєте з попередніх занять.

2.Ведучий: Але спочатку ми розділимося на дві команди і спробуємо з поданих наборів букв скласти назви ваших команд.  ( «СВІТЛОФОРИК»    і    «ПІШОХОДИК» ).

– А поки наші команди виконують своє завдання, ми пограємо з вболівальниками.

Гра «Дозволено, заборонено»

І проспекти, і бульвари, всі шумливі в наші дні.

Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні.

Це … (дозволено).

Пустувати тут, де люди … (заборонено).

А бабусі дати місце, це… (дозволено).

Йти, коли червоне світло … (заборонено).

На зелене навіть дітям йти … (дозволено).

Дітям гратись на дорозі… (заборонено).

Знати правила дорожні це … (дозволено).

3.Ведучий: З цим завданням ви добре впоралися. А зараз проведемо невеличку розминку: кожна команда повинна відгадати запропоновані загадки.

  • Йде з села до села,
    А з місця не зрушить. (Дорога).
  • Маленькі будиночки
    По місту біжать.
    А в цих будиночках
    Люди сидять. ( Автобуси, трамваї, тролейбуси ).
  • Я не їм вівса, ні сіна,
    Дайте випити бензину.
    Усіх коней обжену,
    Кого хоч  наздожену. ( Машина ).
  • Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
    Підморгне червоним оком – стоїмо. ( Світлофор ).

Ведучий: Молодці! І це завдання ви виконали. А зараз послухайте віршик «Світлофор».

Три світла в світлофора є,

Кожний з них наказ дає

Зелене світло – шлях відкрито,

Спокійно переходьте діти.

Жовте світло – попереджає,

До уваги закликає.

Червоне світло загориться –

Йти небезпечно! Зупиніться!

4.Ведучий: Переходимо до наступного етапу наших змагань. Вікторина «Вулиці нашого міста». Команди по черзі повинні дати відповіді на питання:

  • Які будинки на вулиці, де знаходиться наша школа?
  • Який рух на нашій вулиці – односторонній чи двосторонній?
  • Де повинні ходити пішоходи? Де повинні їздити машини?
  • Де і як потрібно переходити вулицю?
  • Які знаки світлофора ви знаєте?
  • Чи можна гратися на вулиці?

Ведучий: Продовжуємо наші змагання. Але спочатку учні нашого класу проведуть для вас невеличкий екскурс у минуле.

1-й учень: Ще у далекі часи з появою перших кінних упряжок, виникло безліч проблем. По дорозі вони рухалися назустріч один одному, візники не бажали поступатися дорогою пішоходам. В результаті чимало потрапляли під колеса, отримували травми. Тоді було придумано перші правила дорожнього руху. Як ви думаєте які? (Діти дають відповіді: встановили правосторонній рух, на перехрестях з’явилися регулювальники, які стежили за рухом транспорту).

2 учень:А чи знаєте ви, що першим правила дорожнього руху ввів ще Петро І. І він же видав указ про покарання за порушення цих правил.

3 учень: Пізніше, коли з’явилися перші автомобілі, придумали перші світлофори. Чи може хто-небудь сказати, коли і де поставили перший світлофор?

4 учень:Перший світлофор з’явився в 1924 році на вулицях Москви. Він мав форму круга із стрілкою і був встановлений в самому жвавому місці руху міського транспорту в тогочасній Москві.

5.Ведучий:А у нас далі гра на увагу «Гра «Спритний пішохід»

Матеріали та обладнання: макет світлофора, м’яч.

Хід гри:

Пішоходи по черзі переходять перехрестя. Перейти – значить на ходу закинути м’яч в зелений кружечок світлофора. Попав в червоний – пішохід не має права переходити вулицю, вибуває з гри. Попавши в жовтий – отримує право ще раз кинути м’яч. Яка команда набере більше збереже гравців за визначений час, та і перемогла.

6.Ведуча:А зараз я з вами хочу провести одну дуже цікаву гру!

Гра «Вгадай, який знак»2. Гра «Дорожні знаки»

Ціль гри: вчити дітей розпізнавати дорожні знаки; закріпити знання дітей про правила дорожнього руху; виховувати вміння самостійно користуватися одержаними знаннями у повсякденному житті.

Матеріали та обладнання: таблички з дорожніми знаками.

Хід гри: –  Шановні учасники, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки і відгадайте, який це знак.

1). Подивись, ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами,
Знак цей, брате, застережний,
Треба бути обережним! ( знак «Дiти»)

2).Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно.   (знак «Пішохідний перехід»)

3). І автобус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть, і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду,
Обійти його не смій! (знак «Місце зупинки автобуса»)

4). Он заправка. І машина
Вип’є з три відра бензину.
Поможи ж ти бак налити,
Якщо хоче вона пити.       (знак «Автозаправка»)

5). Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід.      (знак «Підземний пішохідний перехід»)

6).  Машини мчать на швидкостях,
А ось назустріч знак:
Зображено на ньому поїзд,
Ну що ж це є за знак?       (знак «Залізничний перехід»)

Ведучий показує знак, а діти називають його. Яка команда швидше і правильно називає, отримує один бал.

 7.Ведучий:Молодці, я бачу, що ви всі дуже добре знаєте дорожні знаки. Адже ви зустрічаєтесь з ними щодня, коли ідете в школу. А зараз проведемо фізхвилинку на увагу.

  • Я перевірю, чи вмієте ви бути уважним і чи знаєте сигнали світлофора.

( Проводиться гра, ведуча «переключає» сигнали на світлофорі. На зелений діти легенько притоптують ногами, на жовтий – плещуть в долоні, на червоний – стоять тихо.)

8.Ведучий: І знову випробування на кмітливість і ваші знання. Кожній команді задаю питання.

  • Чому світлофор назвали світлофором? ( «світ» – світло, «фор» (гр.) – несу).
  • Чому на машинах, навіть вдень, загораються червоні вогники? (Гальма, повороти).
  • Назвати спеціальні машини.
  • Чому на деяких машинах встановлені « мигалки»?
  • Чому не можна перебігати дорогу перед транспортом, який вже дуже близько?

(V=60 км/год, гальмівний шлях за 1с=16м

V =80 км/год, гальмівний шлях = 22м).

  • Чому червоне світло означає «заборонено йти» ?(це сигнал тривоги: червоний колір добре видно, він «кидається» в очі і вдень і вночі; червоного кольору в природі мало).
  • Що треба зробити, якщо скоїлася дорожньо–транспортна пригода?
  • Де можна переходити дорогу? (Де є зебра, світлофор, пішохідний перехід).

9. Ведучий: І знову невеличкий екскурс в стародавнє минуле.

1учень:  Ще задовго до появи справжнього автомобільного транспорту  люди  не тільки ходили пішки, а й їздили, бо коні були завжди. Міцно сиділа в сідлі людина і в руках тримала віжки, часто смикала їх. Кінь швидко скакав туди, куди веліла їй людина.

3 учень: Минав час, але нещасних випадків не зменшувалось. І тоді люди самі вирішили: треба розділити потоки їздових і пішоходів. Мостили дороги і будували спеціальні доріжки для пішоходів, які називали французьким словом «тротуар».

4 учень: А колись, щоб позначити безпечний перехід через болото, річку, струмок, люди втикали лозинки – позначки. Саме на такі позначки схожі і сучасні переходи. Їх сьогодні називають «зебра».

10. Ведучий: От зараз ми з вами і проведемо спортивну естафету «Зебра».

(Перейти, як по «зебрі», за допомогою двох картонок.)

  • Молодці! А тепер давайте підведемо підсумки наших: порахуємо, скільки балів у кожної з команд.

Підведення підсумків і визначення переможців.

  • А тепер всі разом заспіваємо пісню:

Пісня «Вчать у школі»
Правила дорожні знать,
Добре їх запам’ятать
Вчать у школі (3 рази)
І дорогу перейти,
Бути чемними завжди,
Вчать у школі. (3 рази)

Знаки різнії вивчать
На дорогу теж зважать,
Вчать у школі (3 рази).
Щоб здоров’я зберегти
І уникнути біди,
Вчать у школі.(3 рази)

Всі разом: Повторюйте всі на світі правила дорожні,

Бо без них, ой, люди добрі, прожити не можна!

 

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
3082
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку