Виховний захід про правила дорожнього руху
для 4 класу
“Зелений вогник”
Автор: заступник директора з ВР, учитель початкових класів Кабанець Валентина Іванівна
Мета: розширити знання учнів про правила дорожнього руху, дорожні знаки, світлофор та його призначення; розвивати пам’ять, мислення, кмітливість; виховувати вміння обережно поводитися на вулиці, берегти своє здоров’я.
На дошці записані слова:
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати.
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
1.Ведучий: Відомо, що найдорожчий скарб людини – це її власне здоров’я та життя. Незнання або невміння дотримуватися певних правил поведінки на дорогах, необережність дуже часто призводять до втрати не тільки здоров’я, а й навіть особистого життя. Таке трапляється з різних причин, але, особливо тоді, коли людина потрапляє на вулицю і не дотримується її законів. І, на жаль, частіше нещасні випадки трапляються з дітлахами.
Хочу вам сказати, що навіть тисячі років тому вже існували правила дорожнього руху. Мисливці з давніх давен викладали позначки з гілочок на стежках, коли хотіли комусь повідомити про напрямок , в якому вони пересуваються.
Отже, поговоримо сьогодні про правила дорожнього руху і згадаємо те, що ви вже знаєте з попередніх занять.
2.Ведучий: Але спочатку ми розділимося на дві команди і спробуємо з поданих наборів букв скласти назви ваших команд. ( «СВІТЛОФОРИК» і «ПІШОХОДИК» ).
– А поки наші команди виконують своє завдання, ми пограємо з вболівальниками.
Гра «Дозволено, заборонено»
І проспекти, і бульвари, всі шумливі в наші дні.
Ти проходь по тротуару лиш по правій стороні.
Це … (дозволено).
Пустувати тут, де люди … (заборонено).
А бабусі дати місце, це… (дозволено).
Йти, коли червоне світло … (заборонено).
На зелене навіть дітям йти … (дозволено).
Дітям гратись на дорозі… (заборонено).
Знати правила дорожні це … (дозволено).
3.Ведучий: З цим завданням ви добре впоралися. А зараз проведемо невеличку розминку: кожна команда повинна відгадати запропоновані загадки.
Ведучий: Молодці! І це завдання ви виконали. А зараз послухайте віршик «Світлофор».
Три світла в світлофора є,
Кожний з них наказ дає
Зелене світло – шлях відкрито,
Спокійно переходьте діти.
Жовте світло – попереджає,
До уваги закликає.
Червоне світло загориться –
Йти небезпечно! Зупиніться!
4.Ведучий: Переходимо до наступного етапу наших змагань. Вікторина «Вулиці нашого міста». Команди по черзі повинні дати відповіді на питання:
Ведучий: Продовжуємо наші змагання. Але спочатку учні нашого класу проведуть для вас невеличкий екскурс у минуле.
1-й учень: Ще у далекі часи з появою перших кінних упряжок, виникло безліч проблем. По дорозі вони рухалися назустріч один одному, візники не бажали поступатися дорогою пішоходам. В результаті чимало потрапляли під колеса, отримували травми. Тоді було придумано перші правила дорожнього руху. Як ви думаєте які? (Діти дають відповіді: встановили правосторонній рух, на перехрестях з’явилися регулювальники, які стежили за рухом транспорту).
2 учень:А чи знаєте ви, що першим правила дорожнього руху ввів ще Петро І. І він же видав указ про покарання за порушення цих правил.
3 учень: Пізніше, коли з’явилися перші автомобілі, придумали перші світлофори. Чи може хто-небудь сказати, коли і де поставили перший світлофор?
4 учень:Перший світлофор з’явився в 1924 році на вулицях Москви. Він мав форму круга із стрілкою і був встановлений в самому жвавому місці руху міського транспорту в тогочасній Москві.
5.Ведучий:А у нас далі гра на увагу «Гра «Спритний пішохід»
Матеріали та обладнання: макет світлофора, м’яч.
Хід гри:
Пішоходи по черзі переходять перехрестя. Перейти – значить на ходу закинути м’яч в зелений кружечок світлофора. Попав в червоний – пішохід не має права переходити вулицю, вибуває з гри. Попавши в жовтий – отримує право ще раз кинути м’яч. Яка команда набере більше збереже гравців за визначений час, та і перемогла.
6.Ведуча:А зараз я з вами хочу провести одну дуже цікаву гру!
Гра «Вгадай, який знак»2. Гра «Дорожні знаки»
Ціль гри: вчити дітей розпізнавати дорожні знаки; закріпити знання дітей про правила дорожнього руху; виховувати вміння самостійно користуватися одержаними знаннями у повсякденному житті.
Матеріали та обладнання: таблички з дорожніми знаками.
Хід гри: – Шановні учасники, послухайте невеличкі віршики про дорожні знаки і відгадайте, який це знак.
1). Подивись, ось перед нами –
Знак трикутний з дітлахами,
Знак цей, брате, застережний,
Треба бути обережним! ( знак «Дiти»)
2).Переходити нам слід,
Тільки там, де перехід.
А доріжку пішохідну,
Наче зебру, добре видно. (знак «Пішохідний перехід»)
3). І автобус на зупинку
На одну прибув хвилинку.
Є закон, а не порада –
Він стоїть, і ти постій.
Ані спереду, ні ззаду,
Обійти його не смій! (знак «Місце зупинки автобуса»)
4). Он заправка. І машина
Вип’є з три відра бензину.
Поможи ж ти бак налити,
Якщо хоче вона пити. (знак «Автозаправка»)
5). Ось велике перехрестя,
Ген за ним до школи вхід.
Ось подивись, тут для пішоходів
Є підземний перехід. (знак «Підземний пішохідний перехід»)
6). Машини мчать на швидкостях,
А ось назустріч знак:
Зображено на ньому поїзд,
Ну що ж це є за знак? (знак «Залізничний перехід»)
Ведучий показує знак, а діти називають його. Яка команда швидше і правильно називає, отримує один бал.
7.Ведучий:Молодці, я бачу, що ви всі дуже добре знаєте дорожні знаки. Адже ви зустрічаєтесь з ними щодня, коли ідете в школу. А зараз проведемо фізхвилинку на увагу.
( Проводиться гра, ведуча «переключає» сигнали на світлофорі. На зелений діти легенько притоптують ногами, на жовтий – плещуть в долоні, на червоний – стоять тихо.)
8.Ведучий: І знову випробування на кмітливість і ваші знання. Кожній команді задаю питання.
(V=60 км/год, гальмівний шлях за 1с=16м
V =80 км/год, гальмівний шлях = 22м).
9. Ведучий: І знову невеличкий екскурс в стародавнє минуле.
1учень: Ще задовго до появи справжнього автомобільного транспорту люди не тільки ходили пішки, а й їздили, бо коні були завжди. Міцно сиділа в сідлі людина і в руках тримала віжки, часто смикала їх. Кінь швидко скакав туди, куди веліла їй людина.
3 учень: Минав час, але нещасних випадків не зменшувалось. І тоді люди самі вирішили: треба розділити потоки їздових і пішоходів. Мостили дороги і будували спеціальні доріжки для пішоходів, які називали французьким словом «тротуар».
4 учень: А колись, щоб позначити безпечний перехід через болото, річку, струмок, люди втикали лозинки – позначки. Саме на такі позначки схожі і сучасні переходи. Їх сьогодні називають «зебра».
10. Ведучий: От зараз ми з вами і проведемо спортивну естафету «Зебра».
(Перейти, як по «зебрі», за допомогою двох картонок.)
Підведення підсумків і визначення переможців.
Пісня «Вчать у школі»
Правила дорожні знать,
Добре їх запам’ятать
Вчать у школі (3 рази)
І дорогу перейти,
Бути чемними завжди,
Вчать у школі. (3 рази)
Знаки різнії вивчать
На дорогу теж зважать,
Вчать у школі (3 рази).
Щоб здоров’я зберегти
І уникнути біди,
Вчать у школі.(3 рази)
Всі разом: Повторюйте всі на світі правила дорожні,
Бо без них, ой, люди добрі, прожити не можна!