Тема. Птахи – наші друзі.
Мета. Формувати уявлення про світ птахів. Вчити дітей вдумливо, дбайливо ставитися до навколишнього середовища, замислюватися над наслідками своїх дій. Розвивати спостережливість, інтерес до пізнання тваринного світу, допитливість. Виховувати кращі людські якості, любов до природи.
Обладнання: відео-загдки; картинки пташок; картинки слідів пташок;
презентація «перелітні птахи»; картки із назвами пташок.
Форма заходу: гра - бесіда
Література: http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/vikhovnii--zakhid--zustrich--ptakhiv.html
http://teacher.at.ua/publ/jak_zhivetsja_vam_ptakhi_vikhovna_godina/20-1-0-12723
Хід заняття
І. Організація початку заняття
Встаньте, діти, усміхніться
І до сонця потягніться,
До сусіда поверніться,
Один одному всміхніться.
Всіх привітаймо
(Добрий день!)
Та у подорож рушаймо!
II.Повідомлення теми заняття
- Дорогі діти! Сьогоднішній захід присвячений природі. Адже природа – це багатство народу. Її необхідно берегти, як ми бережемо життя людини.
(Запис голосів пташок.)
- Птахи – дивовижні створіння природи. Чи можемо ми уявити собі життя лісів, полів, луків без пташок? А скільки користі приносять птахи людині!
- Люди здавна спостерігали за польотом пташок і мріяли піднятися в повітря. Тепер ця мрія здійснилася. Стрімкі стальні птахи-літаки підкорили небесний простір.
- Сильних і сміливих людей прийнято називати соколами, орлами, коханих людей ласкаво називають «журавкою», «лебідкою», дітей ніжно називають чижиками, горобчиками, а задиркуватих і дратівливих – півниками.
- Давайте ж і ми сьогодні віддамо птахам дань пошани і любові.
- Здійснимо з вами подорож у казковий світ птахів. Подорожувати будемо по зупинках.
«Загадкова».
«Ігрова».
«Мисливська».
«Фізкультхвилинка».
«Перелітні птахи».
«Орнітологів».
ІІI. Основна частина.
3.1. Зупинка «Загадкова».
- Перша наша зупинка «Загадкова».
Щось відоме і нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь шукай.
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння.
І тоді прийде уміння.
(Відео загадки)
3.2. Зупинка «Ігрова».
- У пташині ігри радо
Ми пограємо, малята.
Гра «Знайди відповідність»
- Я буду називати птахів, а вам потрібно дібрати малюнок цього птаха.
(Чайка-25; шпак-27; лелека-12;страус-23;орел-14;павич-15;колібрі-8;пелікан-16;дятел-4;сокіл-21)
3.3. Зупинка «Мисливська».
- З покоління в покоління передавалися спостереження за птахами та їх зв’язок із різними явищами природи. На низку пам’яті добиралися народні прикмети, допомагали завбачувати погоду.
Деякі прикмети я вам назву:
- Зараз вам потрібно відшукати сліди птахів.
(Показую малюнки слідів пташок, а учні повинні здогадатися, який це птах)
3.4. Зупинка «Фізкультхвилинка» (звучить музика)
Крильця пташки розправляють,
(Руки розвести в різні боки).
Їх до сонця підіймають.
(Руки в гору, потягнутись).
Потім можна політати
(Покрутитися, рухи руками).
І комашок поганяти.
(Вгору низ).
На галявину злетілись,
(Присісти).
Там зернят вони наїлись.
Потім знову полетіли,
(Рухи руками вгору та вниз).
У гніздечку хутко сіли.
(Сісти на місця).
3.5. Зупинка «Перелітні птахи»
-Діти, які це перелітні птахи?
-Яких ви знаєте перелітніх птахів?
-Зараз ми з вами подивимося презентацію про перелітніх птахів.
(Презентація перелітні птахи)
3. 6. Зупинка «Орнітологів».
- Орнітологія – наука, що вивчає птахів. Орнітолог – це та людина, яка вивчає життя пташок.
- Наші початківці-орнітологи підготували цікаві відомості про пташок. Давайте вислухаємо їх.
лебідь – символ вірності і любові;
ворона і сова – символ мудрості;
голуб – символ миру.
IV. Підсумок заняття
Творчо-емоційна вправа.
- Діти, заплющіть очі і уявіть себе пташками. Про що ви б попросили людей, щоб зберегти природу?
(Діти висловлюють думки)
- Ну ось, діти, і завершилася наша подорож до країни пташок. Але не слід забувати про наших пернатих друзів. Любіть і бережіть природу, будьте природі другом!