Виховний захід "Пташині перегони"

Про матеріал

Поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті людини; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати бажання допомагати, ставитися до пернатих друзів бережливо; закладати основи екологічної свідомості і культури.

Перегляд файлу

 

 

 

КОНКУРС  ЦІКАВОЇ  ОРНІТОЛОГІЇ  ДЛЯ  УЧНІВ  5 -9-х  кл.

 

 

Пташині перегони

Підготувала

Горбачова Юлія Валеріївна


Мета: поповнення знань учнів про роль птахів в природі і житті людини; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати бажання  допомагати, ставитися до пернатих друзів  бережливо;  закладати основи екологічної свідомості і культури.  

Обладнання: умови гри, призи,  плакати і малюнки  на  відповідну тему, дидактичні ігри, мультимедійне забезпечення.

Форма проведення: свято-конкурс.

ХІД СВЯТА

Ведучий 1.Добрий день, шановні друзі, вчителі, гості! 1 квітня – Міжнародний день птахів. Починаючи з 1923 року це свято стало уже традиційним і святкується у всіх школах України. Сьогодні ми зі­бралися на святі зустрічі птахів.

Ведучий 2. Шевченко Тарас

Встала весна, чорну землю

Сонну розбудила,

Уквітчала її рястом,

Барвінком укрила;

І на полі жайворонок,

Соловейко в гаї

Землю, убрану весною,

Вранці зустрічає.

Ведучий 1. Так, птахи – це такі створіння, які завжди надихали людину на поезію, художнє мистецтво, високі почуття любові.  Сьогодні на святі ви почуєте багато цікавої інформації, красивих віршів і висловів про птахів.

Ведучий 2. Золоті правила поведінки у  сьогоднішній грі :

   Бути:

Позитивними.    Тут і зараз.

Точними.    Точність - увічливість королів.

Толерантними.   Толерантність - це повага  до самого себе.

Зібраними.   Оскільки найдорогоцінніше, що є у нас, - це час.

Девізом нашої заходу пропоную взяти слова американського політика Теодора Рузвельта: «Зробіть усе, що можете, застосувавши те, що знаєте, знаходячись там, де ви є».

Сьогодні ми проведемо конкурс цікавої орнітології. Сьогодні у нас «Пташині перегони»!!!

Етапи  гри

І. Відбірковий тур – Аукціон знань.

Головна умова:

Думати – колективно,

 Діяти – оперативно,

Сперечатись- доказово.

Це для всіх обов`язково

Приймають участь всі учні.   8 учнів, які дали найбільшу кількість правильних  відповідей стають учасниками другого туру. За кожну правильну відповідь учень отримує цукерку «Пташка». За кількістю «Пташок» визначають учасників ІІ туру.


Конкурс «Все про птахів»

Запитання.

1. Наука про птахів. (Орнітологія)

2. Що є лише у птахів? (Пір’я)

3. Як орієнтуються птахи при перельотах? (По сонцю і зірках)

4. Хто народжується двічі? (птах) Чому? (Спочатку з’являється яйце, а потім із нього вилуплюється птах)

5. Яку функцію виконує у птахів хвіст? (Гальмо і кермо)

6. Які особливості будови кісток птаха? (Вони легкі, наповнені повітрям)

7. Чому заборонено турбувати птахів, які сидять на гніздах? (Можуть їх залишити)

8. Який птах має найдовший язик? (Дятел)

9. Який птах може виводити пташенят взимку? (Шишкар)

10.   Хто з птахів -

    *       ...найважчий?  (Страус— 90 кг)

11*       ...найлегший? (Калібрі—1,5— 2 г)

12*       ...найшвидше літає? (Сапсан, стриж — 17км/год)

13*       ...найглибше пірнає? (Пінгвін — 265м)

14*       .. .найбільш морозостійкий? (Качка, гуска — до 110 °С)

15*       ... неперевершений співак? (Соловей).

16.   У кого з птахів…

* .. .найбільший розмах крил? (Південно-американського кондора — 4,2 м)

17* .. .найдовший дзьоб? (У пелікана — 51см)

18.   Чиє яйце...

*       ... найважче? (Страуса — 1500 г)

19*       ...найлегше? (Колібрі — 2мг)   

20.   Який птах є символом...

*       ...вірності і любові? (Лебідь)

21*       ...мудрості? (Сова)

22*       ...гордості, сміливості? (Сокіл)

23*       ...могутності? (Беркут)

24*       ...сили? (Орел)

25*       …щастя? (Лелека)

26.   Які птахи імітують спів інших? (Шпаки, папуги)

27. Яке місто «літає»? (Орел.)

28. Які птахи не сідають на землю? (Стрижі.)

29. Який птах найменший в Україні? (Корольок.)

30. Що для птахів страшніше взимку — голод чи холод? Чому? (Голод.)

31. Який птах співає хвостом? (Бекас.)

32. Гнізда яких птахів їдять? (Стрижів.)

33. Що робить страус, коли лякається? (Тікає.)

34. У якого птаха лише два пальці? (У страуса.)

Отже, до другого туру виходять 8 учасників…Вітаємо їх.

 ІІ тур –Розминка.

Приймають участь 8 учнів – переможці першого туру. За правильну відповідь отримують цукерку «Ластівка».  Одна «Ластівка» - один бал.  За підсумками другого туру гру залишають два учні, які набрали найменшу кількість балів.

 ПТАШИНА ВІКТОРИ НА

Пригадайте, що каже народ про птахів. (діти закінчують прислів’я і приказки)

1. Ранні пташки росу п'ють, а пізні слізки ллють.

2. Воля пташці краща від золотої клітки.

3. Гарна клітка не нагодує пташки.

4. Вороні і мило не поможе - все чорна буде.

5. Горобець маленький, а серденько має.

6. Хто б дятла знав, якби не його ніс.

7. Журавлі прилетіли — весну принесли.

8. Де ластівка не літає, а на весну додому прилітає.

9. Де лелека водиться, там щастя родиться.

10. Не потрібна солов'ю золота клітка, краща йому зеленая вітка.

11. Сорока на хвості принесла.

12. Підстреленого сокола і ворона клює.

13. Де багато пташок, там нема комашок

14. У всякої пташки свої замашки.

15. Видно птаха по польоту.

16. Кожна птиця знайде свого Гриця.

17. Доспівалась пташка до зими,  пришлося під стріхою зимувати.

18. Яка пташка, така й пісня.

19.Всяка пташка своє гніздо знає.

20. Кожна пташка своє гніздо хвалить.

21. Свого гнізда не цурайся.

22. Вліз між ворони, кракай, як і вони.

23. Ворона вороні ока не виклює.

24. Ворона хоч мала, а рот великий.

25. Горобець маленький, а серденько має.

26. Горобців боятися – проса не сіяти.

27. Журавлі прилетіли – весну принесли.

28. Ластівка день починає, а соловей його кінчає.

29. Кулик— невелик, а все-таки птиия.

30. Слово — не горобець, вилетить — не спіймаєш.

31.Ранні пташки росу п'ють, а пізні — слізки ллють.

Отже, до третього туру виходять 6 учасників…Вітаємо їх.

Пташина пауза –  Для дітей. Перелітні птахи (відеофрагмент)

ІІІ тур – гра «Дешифровщик»

За підсумками третього туру гру залишають два учні, які найдовше виконували завдання.

  1. Для читання шифрограми використовуйте тільки ті літери, які в рядку зустрічаються один раз.

г

н

о

н

р

н

м

а

о

м

б

а

в

е

ц

в

в

ь

  1. Для читання шифрограми використовуйте тільки ті літери, які в рядку зустрічаються один раз.

л

ч

а

ч

ч

с

к

у

т

у

і

к

р

в

к

р

а

р

 

 

 

 

 

 

  1. Для читання шифрограми використовуйте тільки ті літери, які в рядку зустрічаються один раз.

ж

с

у

р

с

р

м

р

а

м

в

м

е

н

л

ь

н

н

 

  1. Для читання шифрограми використовуйте тільки ті літери, які в рядку зустрічаються один раз.

 

я

к

т

с

к

т

п

т

п

р

і

і

с

у

с

б

с

р

  1. Для читання шифрограми використовуйте тільки ті літери, які в рядку зустрічаються один раз.

с

м

и

е

м

е

в

н

а

и

а

в

ц

т

т

л

я

л

  1. Для читання шифрограми використовуйте тільки ті літери, які в рядку зустрічаються один раз.

с

п

с

и

а

и

о

п

о

у

е

е

г

ї

т

а

т

ї

Відповіді:

  1. горобець, 2- ластівка, 3- журавель, 4-яструб, 5- синиця, 6- папуга.

Отже, до четвертого туру виходять 4 учасників…Вітаємо їх.

Пташина пауза –  12 цікавих фактів про птахів з усього світу (відеофрагмент)

ІV тур – Конкурс «Загадка-відгадка»

За підсумками четвертого туру гру залишають два учні, які найдовше виконували завдання.

1.Привітала нас піснями із весною

І живе з нами під стріхою одною. (Ластівка)

2.Маленький хлопчик у сірій свитинці

По дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

3.Ось хатина, в ній – Співак

Як цю пташку звати…(Шпак)

4. Стрекотуха білобока

Звуть усі її …(Сорока)

5. Не лікар, а дерева лікує.

З дерева лунає звук:

Хто там стукає: тук-тук? (Дятел)

6.Сам вечірньої години

Заховався в кущ малини.

Та на дуду голосну

Грає пісню чарівну. (Соловей)

7.Ноги довгі, мов жердини,

Чванькувата ця пташина,

Нові чоботи убрала,

По болоту почвалала. (Чапля)

8.Довгі ноги  - довгий ніс.

Прилетів – обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.(Лелека)

9. В хазяйстві я господар,

Воджу череду пташок,

Вранці рано вас розбуджу –

Дасте проса кушільок.(Півень)

10.Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.(Сова)

Отже, до фіналу виходять 2 учасники…Вітаємо їх.

Пташина пауза –  Пора нових пісень (про птахів) (відеофрагмент)

V тур –    Найрозумніший

У фіналі беруть участь два учасники. Кожен учасник має відгадати птаха, зашифрованого в тексті.(Відгадують по черзі, якщо учасник не знає відповіді, то апонент має право відповісти )

 1. Живуть на деревах. Мають міцний дзьоб, довгий язик і міцний хвіст, завдяки якому можна спертися на кору дерева. (Дятли)

 2.Належать до хижих. Вони мають велику голову і дуже великі очі з розширеними зіницями. У них гачкоподібний дзьоб, гострі кігті на лапах. Ведуть нічний спосіб життя. Живляться гризунами, невеликими пташками, комахами.(Сови)

3. Ці птахи схожі на горобців, але вони обережніші і водночас допитливіші за горобців. Люблять їсти насіння соняшника і ласувати несолоним салом. Ми можемо упізнати їх серед інших птахів по жовтенькому «фартушку» (Синиці)

 4.Прилітають до нас з Півночі. У них є чорна шапочка і червона грудка. Дзьоб товстий і короткий. Живляться ягодами, насінням, частково комахами. (Снігурі)

Конкурс «Скоромовки» (для глядачів)

 1. Курличі курличуть,

Курличаток кличуть:

Курли,курли, курличеньки,

До річеньки, до річеньки.

2. Орел на горі, перо на Орлі.

3. Одуде, одуде, А де дім твій буде?

У саду на дубі, буде дітки любі!

4. Хитру сороку

Спіймала морока,

А на сорок сорок,

Сорок морок!

Пташина пауза –  Птахи Червоної книги України (відеофрагмент)

Підведення підсумків. Нагородження переможця.

Починали ми свій захід словами Теодора Рузвельта, тож дозвольте і його словами прокоментувати результати У битвах життя не завжди перемагає найсильніший і найрозумніший. Але рано чи пізно перемагає той, хто вважав себе здатним на перемогу».

Шануй, примножуй скарб неоціненний,

Який вручила нам свята земля!

Насаджуй сад і прочищай джерельце,

І скривдити не дай маленьке пташеня.

Релаксація

  • Якщо ви переконані у необхідності  охорони птахів,

                                сплесніть у долоні.

  • Якщо ви знаходячись в лісі не налякаєте птахів, не зганяєте їх з гнізд і яєць, не ловите пташенят,

                                сплесніть у долоні над головою.

  • Якщо ви не  ловите диких птахів,

                                      підморгніть.

  • Якщо ви не переслідуєте і не лякаєте птахів,

                                 затуліть праве око долонею.

  • Якщо до вашої кімнати залетів джміль і ви намагаєтесь випустити його, а не вбити,

                                  змахніть руками.

  • Якщо ви переконані, що кожен повинен піклуватись про збереження навколишнього середовища,

                                   простягніть обидві руки своїм сусідам.

  • Розгляньте це як вияв єдності у прагненні зберегти наше довкілля.

Ведучий 1Дякуємо всім, хто прийшов на таке чудове свято!

Ведучий 2. Дякуємо всім, хто не забув, що птахи – наші найкращі друзі й помічники!

Ведучий 1. Дякуємо всім вам, що не залишаєтеся байдужими до навколишнього світу, в якому ми – лише маленька часточка!

Ведучі разом. До нових зустрічей!


Список використаних джерел

1. Бінарні уроки та зв'язок із іншими предметами під час викладання хімії/ Упоряд. К. М. Задорожний. - X.: Видав, гр. «Основа», 2008. - 109 с. - (Серія бібліотека журналу «Хімія»; Вип.5 (65)).

 2. Большоков А.П. Биология занимательные факты и тесты.- СПб.:ИД «МиМ», Издательство «Паритет», 1999. – 160 с.

 Інтернет джерела:

3. Свято зустрічі птахів http://www.yandex.ua (дата звернення 23.02.2017)

4. Свято птахів http://kuv.at.ua›download/nature/sv_pt_2014.doc (дата звернення 27.02.2017)

5. Сценарій свята зустрічі птахів http://osvita.ua›349/34926/Zustrich.doc (дата звернення 04.03. 2017)

6. Сценарій „Свято птахів” http:// http://www.refine.org.ua/pageid-4187-1.html (дата звернення 27.02.2017)

7. Ютуб (відео фрагменти)


Додаток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
1376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку