Ріпка
Мета: вчити дітей слухати і запам’ятовуват иневеликі казки, впізнавати героїв казкових творів за ілюстраціями та театральними ляльками, формувати у дітей навички діалогічного мовлення, вчити відповідати на запитання, розрізняти поняття множини та однини, виховувати у дітей художній смак, любов до музики.
Дійові особи: ведуча, казкарка, дід, баба, внучка, мишка, киця, собачка, сонечко.
Ведуча: Рано-раненько сонечко встало
Доброго дня усім побажало
І я вас дітки щиро вітаю,
Чудового настрою вам бажаю.
Діти: Дякуємо!
Ведуча: Приготуйте вушка, оченята,
Сьогодні казкарку
Будемо ми зустрічати
(Звучить лагідна музика і виходить казкарка)
Казкарка: Доброго дня любі діти!
Гарні ви неначе квіти.
Я прийшла погостювати
Казочку вам розказати.
Казкарка: Ой, що це?
Погляньте малята (витягую з кошика)
Це маленьке зернятко.
А це хто там такий?(Звучить пісня діда «Ой під вишеню», виходить дід)
Діти: Дідусь
Казкарка: Узяв дід маленьке зернятко (бере в руки)
Та посадив його у грядку (лопатою садить, копає)
Він за нею доглядав,
Ріпку водою поливав (імітація з лійкою)
Сонце ріпку зігрівало,
Щоб скоріше виростала . (дід сховався)
Казкарка: Сонечко ми привітаєм,
І веселу пісеньку йому заспіваємо .
(починає звучати пісня «Вийди-вийди сонечко», з`являється сонечко і діти кружляють з ним)
Сонечко: Я сонечко тепле,
Привітне, ясне.
І завжди я з тим,
Хто любить мене. (сідає біля ріпки і руками гріє її)
Казкарка: Ріпка виросла надиво
Величенька та красива.
(під музику двоє учнів виносять ріпку на підставці)
Прийшов дідусь до городу
Він не бачив таке зроду(взявся за голову і хитає нею)
Казкарка: Почав дід ріпку тягнути (імітація, що тяне)
Та витягнути не може
Дід: Гей, жінко, нумо вийди з хати,
Покинь всі справи хоч на мить.
Біжи мені допомагати,
Бо ріпка глибоко сидить. (звучить музика «Жили у бабусі» і зявляється баба)
Баба: Ти кликав, діду?
Я хутенько,
Усе покинула й біжу.
Ця ріпка й справді величенька,
Давай тобі допоможу.
Казкарка:Стали тягнутиудвох,
Та не можутьвитягнути. Ох!(витирають лоби, ніби втомились)
Баба: Онучко, чуєш? Йди скоренько!
Де ти там граєшся? Давай!
Засіла ріпка глибоченько,
Її тягти допомагай! (звучить музика і вибігає онучка)
Казкарка:
Тягнуть вони втрьох, (імітація)
Але витягти не можуть.
Онучка: Сірко!
Біжи сюди, собачко!
Чіпляйсь за мене,
В ряд ставай!
Разом і витягнеш, побачиш.
Ти тільки нам допомагай(Звучитьсобачий вальс з-за ширмивиходить собачка)
Казкарка:
Тягнуть-потягнуть.
Але витягнути не можуть.
Сірко: Гей, кицько, глянь, усі при ділі.
Не гай часу, біжи сюди!
Що розляглася в тому зіллі?
Ти краще нам допоможи! (Звучить мелодія Киця-кицюня, з’являєтьсямиша і киця)
Миша: Без мене тут не буде діла,
Це знає навіть дід Панас
Буває, що великій силі
Бракує трішечки підчас
Кіт:Ти краще, мишко, не хвалися.
Підходь хутчіш, за хвіст бери,
Гарненько ніжками зіприся,
Повітря в груди набери
Казкарка:
Прибігласіра мишка,
Потягнуларіпкутрішки,
Раз,два, три,
раз , два, три
Ріпкувитягли вони! (всі попадали)
Казкарка:
Діти,чому вчить нас цяказка?
Діти: Потрібно бути дружніми, працьовитими.
Казкарка:
Тепер ми з вами трішкивідпочинемо.
Я хочу побачити, чивмієтевивідгадувати загадки про казковихгероїв.
(Загадування загадок)
Відбабусівінутік,
Не вседів на пічці,
Відведмедя, вовка, зайця,
а дістався – лисичці.
(Колобок)
Хто з хвостиком і вушками,
У кого лапки з подушками.
Як ступа – ніхто не чує,
Тихо крадучись полює!
(Киця)
Підпідлогоюживуть
Сіренькі, маленькі,
веселідружненькі.
(Мишки)
Я пухнаста, рудо хвоста,
Тежприйшла до вас у гості
До веселихдіточок.
(Лисичка)
Довгівушкастирчать
Зперелякуажтремтять,
Це – сіренькийпобігайчик,
Звутьйого – лякливий…
(Зайчик)
Казкарка:
Бачувидужекмітливідітки. Напевно вичитаєтебагатоказочок .
«Спробуй казку відгадати…»
Не трималисина й доні
У своїхвонидолонях.
Тожпішовдідусь у ліс,
Деревиночкуприніс.
У колисочкупоклали,
Бабцянічкуколихала,
А на ранок в нійсиночок
Та йвідкриврозумні очка.
Як же зветьсяцехлоп’ятко,
Любіхлопчики й дівчатка? («Івасик-Телесик»)
Цемаленька горошина
Принесла в родину сина.
Мавтакуцейхлопець силу,
Щозміюкупідкорила.
Визволив сестру, братів,
Простить зради не схотів,
То ж пішов у світблукати,
Долікращоїшукати.
Відгадайте без підказки,
Ізякої герой казки?
(«Котигорошко»)
Дівчина, хоч і кривенька,
Роботяща, моторненька,
Як гніздоїї спалили,
То з качками полетіла.
Всівизнаєтецюказку,
То ж назвітьїї, будь ласка! («Кривенька качечка»)
У лисички розкошує
Спить у ліжку і жирує.
Цейкотюра ну й доскоцький!
А назвав себе… («Пан Коцький»)
Цябрехуха – і рогата,
І баньката й бородата.
Обдурила свогодіда,
Принесла в родину біди,
Хату в зайчика украла,
Жити в доміцьому стала.
Добрий рак її прогнав
І зайчика врятував.
Як же зватицюрогату
Вередухубородату? («Коза-Дереза»)
Він любив пісніспівати.
Відзвірятусіхтікати.
Скік! Тут був, і вже – нема!
І шукатьйого – дарма!
Та лисичка йогоз’їла,
Ба! Таки перехитрила! («Колобок»)
Хто журавлика вітав,
Ще й кашкою пригощав?
Пригадайте-но, будь ласка,
Ізякої герой казки? («Лисичка та Журавель»)
Цеякийтакийбичок,
Не простий – а третячок,
Дуже, дужевінбув ловкий,
Упіймавведмедя, вовка,
Зайчика, а ще – лисичку,
Хоч і сам вінневеличкий.
Допоміг і бабі, й діду
Пережитиїхнібіди. («Солом’яний бичок»)
Пісня «Про дружбу»( всі виходять і співають)
Сонце посміхається у небі,
День збирає хмари повсякчас,
Сумувати зовсім нам не треба-
Наші друзі не покинуть нас!
Приспів: У тяжку годину,
У скрутну хвилину
Пам`ятайте, щастя головне
Друзі поруч будуть,
Мене не забудуть,
Бо у мене друзі вірні є!
Як же добре нам усім дружити,
Вірні друзі, як надійний міст,
Як без них на світі можна жити
В гарній дружбі завжди гарний зміст.
Приспів: ( 2 рази)
Казкарка: Є казок багато
Веселих і сумних
Та прожитив світі
Важко нам без них.
Жити вчить відверто
Казка чарівна
На шляхах далеких
З нами скрізь вона