Виховний захід "Шевченко в моєму серці"

Про матеріал

Загальношкільний виховний захід, приурочений до Шевченківських днів, представляє собою конкурсну програму, що складається з вікторини та творчих завдань.

Перегляд файлу

                  Захід підготувала

                                                  Пархоменко Галина Анатоліївна,

                                   учитель української мови

               та літератури

                             Комишуватської ЗОШ

           І-ІІІ ступенів

                                          Першотравневої районної ради

                  Донецької області

 

Шевченко у моєму серці

Мета:

Навчальна:  вшанувати пам’ять відомого українського поета; повторити відомості з життя і творчості Т. Шевченка; показати значимість поета для всього людства; сприяти розвитку загальнокультурної компетентності;

Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, уяву;

Виховна: виховувати любов до національної культури, повагу і шанобливе ставлення до поета.

Обладнання: портрет Т. Шевченка; звукопис пісень на слова поета; фліпчарт; мультимедійна дошка

Місце проведення: фойє школи

Форма проведення: конкурсна програма

Тривалість заходу: 1 год.

Перебіг заходу

Ведучий 1

        Він був сином мужика, а став володарем в царстві духа. Він був кріпаком, а став велетнем у царстві людської культури. Він був самоуком, а вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам і книжним ученим.

Ведучий 2

       Доля переслідувала його в житті, скільки лиш могла, та вона не зуміла перетворити золото його душі на іржу, а його любов до людей на ненависть і погорду.

Ведучий 1

       Найкращий і найцінніший скарб доля дала йому лише по смерті — невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку з мільйонів людських сердець все заново збуджуватимуть його твори.

Ведучий 2

Струни  зрячі,  вічні  струни

Ти  торкнеш  рукою  -

Попливе  вкраїнська  пісня

Та  й  Дніпром-рікою.

 

Хвиля  пісні  -  вища  й  краща,

То  лагідна  знову...

Ой  Тараса  думи  віщі  -

Для  душі  розмова!

 

Шляхом  ішла  Катерина,

Узяла  на  руки,

Понесла  свойого  сина  -

Серця  свого  муку.

 

Бо  у  неї  така  правда,

Щоб  не  спали  люди,

Бо  у  неї  вічне  право  -

На  землі  цій  бути...

 

Ведучий 1. Для вас співає  Тараненко Альона (пісня «Відкриваю «Кобзар»).

Ведучий 2.  До слова запрошується директор школи __________________.

Учитель

Вітаю, шановні гості,  вчителі та учні, на нашому заході. Розпочинаємо нашу конкурсну програму. В конкурсах беруть участь всі учні школи. Тож будьте активними, творчими, креативними, покажіть свої знання! Бажаю успіхів!

Вікторина «Питання  від учителів та друзів школи»

Прослухайте запитання і якомога скоріш надайте відповідь. Для врахування відповіді підносьте руку.

  1. Учитель математики

Всі ви знаєте, що Тарас Григорович Шевченко прожив 47 років.  З них 24р. був кріпаком, 10р. пробув у засланні. Скільки років він мав волі?  (13 років)

  1. Учитель мистецтва

На творчість Т.Г. Шевченка  відгукнулися понад 120 композиторів.  Микола Лисенко оспівав найбільшу кількість творів поета. Його цикл, що носить назву «Музика до «Кобзаря» Шевченка» обіймає приблизно 100 вокальних творів. Назвіть точну цифру. (87)

  1. Педагог-організатор

Т.Г.Шевченко був натурою вельми музикальною, мав добрий голос, чудову пам'ять і неабиякий музичний слух. Дуже любив співати. Назвіть улюблену пісню поета (« Ой зійди, зійди ти, зіронька, та вечірняя…»)

  1. Учитель біології

У творах Т.Г.Шевченка згадується понад  80 видів рослин , а назва однієї рослини – понад 40 раз. Це дерево Тарас посадив в містечку Форт (Казахстан). Зараз йому понад 150років. Назвіть цей вид дерева.  (Верба)

  1. Учитель технологій

Назвіть рослину, яка часто зустрічається в творах Т.Г.Шевченка. З цієї рослини жінки шили  одяг. Цю рослину треба було вимочити в річці, потовкти, очистити волокна, спрясти в нитки, виткати полотно, відбілити на сонці. Про яку рослину йде мова? (Коноплі)

  1. Учитель англ. мови

Зачитування уривка з вірша  англ. мовою.  Укажіть назву вірша Т.Г.Шевченка

Dig my grave and raise my barrow

By the Dnieper-side

In Ukraina, my own land,

A fair land and wide.

I will lie and watch the cornfields,

Listen through the years

To the river voices roaring,

Roaring in my ears. (Заповіт)

  1. Учитель укр. мови та літератури

Після викупу Т.Г.Шевченка з кріпацтва, він тільки тричі відвідав Україну. Як називається період творчості   та збірка, присвячені  побаченому на Україні? («Три літа»)

  1. Учитель фізичної культури

Був такий випадок, коли малий Тарас пішов шукати «залізні  стовпи», що «підпирають» небо, і заблукав у полі. Хто, зустрівши хлопця, забрав його з собою і ввечері привіз до Кирилівки?(Чумаки)

 

  1. Учитель історії

В багатьох країнах світу є пам’ятники Т.Г. Шевченку.  В якому місті України було поставлено перший пам’ятник Кобзарю? (Харків)

 

  1. Учитель фізики

 Т.Г.Шевченку в засланні не можна було писати й малювати.  Незважаючи на заборону, поет писав. Творив переважно повісті. Назвіть псевдонім, яким Шевченко підписувався.  ( Дармограй)

 

  1. Питання від друзів-військовослужбовців

Традиційно Шевченковими днями вважаються 9 березня – день народження і 10 березня – день смерті поета. Але є  в нашому календарі ще одне Шевченкове свято – 22 травня. Яка подія стоїть за цією датою?  (Дата перепоховання  Шевченка на Чернечій горі)

 

  1.  Питання від повара шкільної їдальні

Улюбленим напоєм Т.Шевченка був чай. А одна з улюблених   страв  затиралась пшонцем і  старим товченим салом. Що це за страва?  (Український борщ)

 

Конкурс «Склади вірш»

 

У мене на столі викладені слова з відомого твору Т.Г. Шевченка. Відновіть уривок вірша  на фліпчарті.

Світає, край неба палає;

Соловейко в темнім гаї

Сонце зустрічає.

Тихесенько вітер віє;

Степи, лани мріють;

Між ярами над ставами

Верби зеленіють…

Конкурс « Зайві назви»

Перед вами назви 20 ліричних творів.  Треба обрати і закріпити на фліпчарті тільки назви віршів, поем, балад  великого Кобзаря.

Серед  назв:

 «Катерина», «Мені однаково», «Причинна», «Гайдамаки», «Contra spem spero!», «Садок вишневий», «Ти зрікся мови рідної…», «Сон», «Гімн», «Якби мені черевики», «Думи мої, думи мої…», «Ой три шляхи широкії…», «Давня весна», «Думка»,  «Гаї шумлять», «За сонцем хмаронька пливе», «Іван Підкова», «Наймичка», «Кавказ», «Два кольори».

Ведучий 2

А зараз учні 3-4 класів виконають танок «Черевички».

Конкурс «Найспритніший»

Мета конкурсу полягає у складанні картинки з пазлів. Перемагає той учень, який виконав завдання швидше. В цей час грає музика. Для складання одної картини задіяти можна 2-3 учнів одночасно, інші – вболівають. Потім беруть участь інші учні.

 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу картини Шевченка     Похожее изображение    Похожее изображение

Учитель

Ось і завершилася наша конкурсна програма. Час визначати найактивніших учасників ( нагородження переможців).

Ведучий 1

Наприкінці заходу пропонуємо прослухати пісню на слова Т.Г. Шевченка «Зацвіла в долині червона калина». Бажаючі можуть підспівати. (Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=iE2e29z0JXQ)

Ведучий 2

До нових зустрічей! Шануйтеся!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фотогалерея

                                                         

                                                          

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренкова Леся
    Цікава розробка. Гарно підібрано та викладено матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
1161
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку