Матеріал виховного заходу містить цікаві пісні, театралізовані сценки повчального та гумористичного змісту. Розраховано на проведення у класі з 33 учнями.
Сценарій «Свято букваря»
Звучить пісня (Слова Н Сабадах, музика І. Білика, аранжування Р. Наконечного, виконавець Гавацко Аліна)
До зали заходять діти, тримаючи літери: «А», «бе», де», «е». «ве», «ге», «ґе»,
Пісня «Український алфавіт»
До зали заходять діти, тримаючи літери: «Б», «Ґ», «Г», «Е», «БУКВАР», «А», «В», «Д».
1. Український алфавіт нам дарує диво світ.
«А», «бе», «ве», «ге», «ґе», «де», «е», –
Він запрошує тебе.
Приспів :
Щоб пізнати дивосвіт, дивосвіт,
Ми вивчаєм алфавіт, алфавіт.
До зали заходять діти, тримаючи літери: «Є», «же», «зе», «и», «і», «ї», «йот»
2. Мріють звірі лісові про букварики нові.
«Є», «же», «зе», «и», «і», «ї», «йот»
Хоче знати і єнот.
Приспів
До зали заходять діти, тримаючи літери: «Ка», «ел», «ем», «ен», «о», «пе», «ер»
3. На лужку біля ріки походжають гусаки.
«Ка», «ел», «ем», «ен», «о», «пе», «ер», –
Вчить цих літер їх бобер.
Приспів
До зали заходять діти, тримаючи літери: «Ес», «те», «у», «еф», «ха», «це», «че».
4. Грають в полі малюки в кота й мишку залюбки.
«Ес», «те», «у», «еф», «ха», «це», «че»,
Мишка від кота втече.
Приспів
До зали заходять діти, тримаючи літери: «Ша», «ща», «м’який знак» , «ю», «я».
5. Дружать літери усі – і великі, і малі.
«Ша», «ща», «м’який знак» , «ю», « ‘«я», –
Алфавіт – одна сім’я.
Приспів
Буквар:
Я – Букварик, любі друзі,
З алфавітом я дружу.
І малечу як зустріну,
Грамоти одразу вчу.
Кожен рік мене листають
Ніжні пальчики нові.
Хай же розум розвивають
Любі дітоньки малі.
Пісня «Букварику»
Беру до рук букварик я,
Там букви всі – від А до Я.
Від звуків перших до складів
Букварик стежечку провів. (Двічі)
Приспів.
Букварику, букварику
Про все розкажеш ти,
Про зоряні ліхтарики,
Про ріки і мости.
Про кізку з козенятами,
Про вовка і сову,
А я усе шукатиму
Відповідь просту.
Склади збираються в слова
Аж закрутилась голова.
Слова у речення біжать
За ними треба поспішать.( Двічі)
Приспів.
Читаю речення малі
Про ліс і квіти на землі.
І про швидкого колобка,
Що від бабусі утіка. (Двічі)
Приспів.
Сценка «Вихідні в родині»
Звучить весела музика
2 учні виносять стіл праворуч.
Один учень. ставить стілець біля стола
Другий учень ставить стілець ліворуч (сідає на нього)
Не сцені стіл за яким сидить мама, тато з газетою.
Сестра біля дзеркала сестра.
По сторонам двоє ведучих
чень 1:
Тим, хто в селах чи в містах,
І дорослим, і малим,
Повнотілим і худим.
Одним словом – це для всіх,
Хто шанує щирий сміх!
Учень 2:
Щоденно дорослі ходять на роботу
У них щодня постійні турботи.
І вільного часу зовсім немає.
Розкажемо Вам історію
Повчальну, цікаву,можливо захоплюючу.
Ведучі уходять звучить весела музика
Мама розмовляє по телефону:
Здрастуй Любочка – подружка
Ми давно не спілкувались,
може в гості завітаєш?
Сукню модну я придбала,
рюші, стрічечки, волани…
Ну- у- у- отбад!
Що? Ти туфельки купила?
Так! Каблук такий високий?
Ох! Як хочеться й мені,
такі туфельки купить!
Так, чекаю, пока!
Син:
Мамо, мамочко, мамулю,
Набридло вже мені чекати.
Можу я тобі читати.
Мама:
Синку, зайнята я дуже.
Справ багато маю я.
Он підспівує з каструлі
Супчик на плиті.
Випрати сорочки треба,
Та штанці попрасувати.
Ну- у, читай скоріше!
Син:
Каска
На березі сіла кава. Скекатула всіх зкликає прати. По клатці до неї прибігла коса…
Звук шкварчання
Мама(у мами на плиті щось зашкварчало, сердиться на сина):
Нічого не зрозуміла!
Он, татусь сидить хропить.
Почитай йому скоріш.
Син:
Тато, тато,
зараз зможеш ти
послухать як читаю я.
Тато:
Ну чого ти пристаєш?
Батьку, навіть у неділю,
відпочити не даєш!
Ну гаразд.
Син:
Каска
На березі сіла кава. Скекатула всіх зкликає прати. По клатці до неї прибігла коса…
Тато:
Що за тексти у сучасних букварях?!
Вчора ролики просив, а сьогодні каску?!
Слухай синку,невідкладна справа в мене,
Матч по телеку транслюють
Йде футбольна гра.
Зайнятий я дуже синку!
А, доречі, попроси мерщій Марічку.
Син:
Марічка, ти зі мною почитаєш
Сестричка Маричка:
Треба все робить Марічці:
Ніколи мені.
Треба мені полежати,
Потім сісти,
Потім булку з медом з’їсти.
Потім трішечки поспати
Та на гулі вийти з хати...
Ляж на дивані. Зручно. Приємно.
Дивись телевізор, де все зрозуміло.
Інші придумали - тобі показати.
Не треба ні думати, ні читати.
Син:
Ось візьму я книжку цю, потрясу її щодуху. Нехай голосні та приголосні переплутаються, якщо вони не правильно читаються.
Звучить весела музика прибираємо стільці та стіл)
Танок «Веселка - алфавіт»
(з кульками)
Краплю дощика берем,(вихід
Трішки сонця додаєм,
Світанкової роси,
Жменьку радості для всіх.
Приспів:
Подивись на небо
Кольори ясні,
Сумувать не треба
Просто посміхнись!
Подивись на небо –
Сонце золоте
Сумувать не треба
Все на краще йде!
Слово лагідне скажи,
Теплий погляд залиши,
І добрішим стане світ
Й наша пісня задзвенить!
Приспів. (2)
Подивись на небо
Кольори ясні,
Сумувать не треба)
Просто посміхнись!
Подивись на небо
Сонце золоте,
Сумувать не треба –
Все на краще йде!
Краплю дощика беру
Трішки сонця додаю
Світанкової роси
Жменьку радості для всіх
Приспів:
Подивись на небо
Кольори ясні,
Сумувать не треба
Просто посміхнись!
Подивись на небо
Сонце золоте,
Сумувать не треба
Все на краще йде!
Все на краще йде!
Сценка «Юрко»
Учень 3
Наш Юрко знає точно, що перерва –
Втричі більша від урок,
Бо встигає він за неї
Купу справ переробити.
За перерві встигне він
Насмішити пацанів.
Ще й на Славі покататись,
Десь залізти встигне в фарбу.
Учень 4
Гулю встиг набити об парту.
Й на портфель Руденко Лізи
Причепить якусь мармизу.
Він герой! – бо ще зумів
Полякати горобців.
Та у нього нерви сильні,
Бо урок мина за мить,
Ну, а потім знов перерва:
Встигне купу справ зробить!
Пісня «РІДНА ШКОЛА» (на муз. «ВЧАТЬ У ШКОЛІ»).
1. Тільки сонечко зійде, дітвора до школи йде,
Рідна школа з нетерпінням нас чекає.
Зустрічає дітвору, учить правді і добру,
І читати, і писати нас навчає.
2. Заливається дзвінок, кличе діток на урок,
Рідна школа всіх запрошує ласкаво.
І дарує нам знання щогодини і щодня,
А навчатись і весело, й цікаво.
3. Готуватись до занять, вміти добре рахувать,
Гарні книжки нас навчають тут читати
Вірну відповідь знайти, до люлей з добром йти.
Щоб про все на світі ми змогли дізнатись.
4. До п’яти додати два, скласти букви у слова,
Школа дружбою навчає дорожити,
Бути справжніми людьми, шанувати працю й мир,
Україну і сім’ю свою любити.
Учень 5:
Веселе місто Алфавіт,
Йому сьогодні наш привіт!
До нього нам лягає путь —
У ньому літери живуть.
Учень 6:
Живуть там літери в словах,
А кожне слово — звір чи птах,
Травиця чи барвистий цвіт.
Отож в похід за мною вслід!
Учень 7:
Так прославимо букви ці
Хай навчаються малята.
І нехай прославиться
Наш алфавіт український.
Пісня «Алфавіт»
А! Алфавіт нам треба знати,
Б! Будемо його співати.
В! Весело і урочисто.
Г! Гучно і до того ж чисто!
Д! День сьогодні в нас незвичний.
Є! Є у нас талант музичний.
Ж! Жити важко без поради –
З! Знати мусимо багато.
І! І тому запам'ятаймо,
Ї! Їх завжди за друзів маймо:
К! Кілька знаків є на світі –
Л! Літер різних в алфавіті.
М! Можуть букви розказати
Н! Нам про все, що треба знати!
О! Окрім літер , друзі наші –
П! Полум'яні танці, марші.
Р! Розмовляють вони з нами
С! Спеціальними значками.
Т! Ті значки – маленькі ноти –
У! Учням додають роботи.
Ф! Фальш вони не пустять в школу,
Х! Хор не знав її ніколи.
Ц! Ці значки – важливі дуже.
Ч! Через те погодься, друже:
Ш! Шана тим, хто ноти пише!
Щ! Щиро музика нас тішить –
Ю! Юних друзів-музикантів,
Я! Якщо хочете – талантів!
Сценка «Завжди разом»
На передньому плані збоку ведучий, позаду літери «К» «Х», «П», «Ч», «С», «А», «О», «У» ) «краще завжди разом)
Учень 8
Одного разу не порозумілися приголосні і голосні і розійшлися в різні боки. Збилися приголосні в купку, хотіли поговорити - і ніяк ...
Кашлянули:
потім чхнули:
(На передній план «К» та «Х»)
«К» та «Х»
- Кх! Кх!- Кх!
Учень 9:
Потім чхнули:
(На передній план «П» та «Ч»)
«П», « Ч»:
- Пч! Пч! Пч!
Учень 8:
Навіщо покликали кішку?
(На передній план «К» та «С»)
«К» та «С»
- Кс Кс Кс!
(Стають між буквами Юрко та котик)
Учень 9:
І занудьгували ... Раптом:
Здалося їм, що хтось десь ридає ... Дослухалися.
«А», «О»
- А-а-а! О-о-о! –
Учень 8:
Кричали голосні. Вони плакали, як малі діти.
«У», «А»:
- Уа! Уа!
- Ау! Ау!
Учень 9:
І приголосні крикнули їм (вірніше, хотіли крикнути, але у них вийшло лише невиразне бурмотіння. Одночасно учні літери: «З», «Р», «Ж», «М», «В», «Д»,«А».
Учень 8:
І почули радісну, але теж невиразне:
(Музика весела. Букви шикуються у фразу «Завжди разом»)
(Юрко ставить в кінці речення знак питання)
Учень 9 :
(Юрко ставить в кінці речення крапку)
Учень 8:
Діти говорять:
«Ні»
(Юрко ставить в кінці речення знак оклику)
Ведучі та літери :
«Завжди разом!». Правильно?
Всі учні
«Так»
Учень 9:
І з тих пір ніколи більше не розлучалися літери та Юрко. Їм один без одного ніяк не можна. Хто ж тоді буде слова утворювати? Буває, правда, що вони трошки сваряться, але потім все одно миряться.
Танок з портфелями
.
Учень 10:
В кожнім домі, в кожній хаті-
У містах і на селі,-
Хто навчився вже читати,
Має книжку на столі.
Дружба з книгою – це свято,
Не було б його у нас,
Ми не знали так багато
Про новий і давній час.
Учень 11:
Все ми в книжці знайдемо.
Кращої не знаємо,
Доброї і вірної
Подруги малят!
Книгу зрозумілу,
Чесну, добру, смілу
І дівчатка, й хлопчики -
Хочуть всі читати!
Учень 12:
І найменшенька дитина,
Що не вміє ще читать,
Ледь колисочку покине-
Просить книжку показать.
В день народження до друга
Доведеться тобі йти,
«Кобзаря» - прекрасну книгу
Принеси в дарунок ти!
Учень 13:
Книги дружать з дітворою,
Полюби їх у житті-
І улюблені герої
Будуть друзями в путі.
Сторінки книжок завітних
Всіх нас доброму навчать-
Працювати, і учитись,
Й Батьківщину шанувати!
«Мої казки»
Слова: Наталія Руда Музика: Леся Соболевська
1. Ось книжечка маленька, в ній - схованка чудес.
Там виріс біб великий аж до самих небес.
Рій казочок веселий живе на сторінках.
Я скарб такий чудовий тримаю у руках.
Приспів:
Казки мої улюблені, улюблені казки.
Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.
Казки мої улюблені, улюблені казки.
Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.
2. Ось їде Попелюшка в кареті з гарбуза
І роги наставляє Коза їй Дереза.
Юнак Котигорошко врятує цілий світ,
Царівна-несміяна усіх нас розсмішить.
Приспів.
3. Ось море синє-синє, там - рибка золота
І біла скатертина чарівна, непроста.
Тікає від бабусі маленький Колобок.
Замовкли всі звірята - напевно, близько вовк.
Приспів.
Учень 14:
Так, навчився писати й читати
Наш дружний клас.
Ви можете всі привітати нас!
Але не думайте, що все давалося нам так легко.
Учень 15:
Недавно дуже дивно
Здавалося мені:
І як писати рівно
Ці літери трудні.
І навіть з паличками
Я впоратись не міг.
Криві та з карлючками ,
Ну , просто як на сміх.
А далі знов рядочок,
Мов бублик , кругле “о”.
Мені аж серед ночі
Ввижалося воно.
Пишу – виходить криво,
Неначе пада вбік.
А потім я, на диво,
Писав, писав – і звик.
Старався я не марно –
Кривуль ніде нема.
І ручка пише гарно,
Виписує сама.
Сценка «Рапорт Букварю»
Учень 16:
Ми Букварика сьогодні
Запросили в перший клас.
Скажем ми йому: «СПАСИБІ»,
Що навчив читати нас.
Буквар:
Я сьогодні не Буквар,
я сьогодні Генерал!
Моє військо – Алфавіт,
Хай віддасть по честі звіт!
Учень 17:
До здачі рапорта Букварю
Стояти струнко!
Учень 18:
Генерале Буквар!
На свято прощання з тобою зібралися 34 учні!
Учень 19:
За час навчання в першому класі вивчено 33 літери українського алфавіту.
Учень 20 :
Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок 143 сторінки.
Учень 21 :
Списано, переписано, недописано пачки зошитів.
Учень 22:
Загублено 50 авторучок, 24 олівці,
10 ґудзиків, 5 поганих звичок , 3 гривні й 58 копійок.
Учень 23 :
Над таблицями «поламано» 5 голів,
Учень 24:
Клас живе цікавим та повноцінним шкільним життям і не збирається зупинятися на досягнутому.
РАЗОМ:
Рапорт зданий!
Буквар:
Ой-ой-ой!
Оце навчив! Оце дожився!
.
Учень 25:
Не лякайся, Букварику!
Ми жартуємо.
(Всі сідають)
Танок парний «Дружба»
Буквар:
Зіграти хочеться мені
З вами, друзі, в «Так» і «Ні».
Вам питання задаю,
Готуйте же відповідь свою.
Єдиним словом «Ні» чи «Так».
Якщо кмітливі, друзі, ви,
То може й рима помогти.
Але вона хитрюща в нас —
Аби не збила з толку враз!
Скажи, співає сом пісні?
Не гайся з відповіддю!... (Ні.)
Чи вміє плавати гусак?
Ну, що на це ти скажеш? ... (Так.)
Чи може стати у вогні
Вода холодним льодом? ... (Ні.)
Скажи мені, червоний мак
В січневу пору квітне? ... (Ні.)
А крокодил букет на дні
З лілей зібрати може? ... (Ні.)
Чи може вище гір літак
У вишину злетіти? ... (Так.)
А візерунки на вікні
Мороз малює взимку?... (Так.)
Чи правда, друже мій, що рак
Коли повзе, то задки?... (Так.)
Якщо не їстиме три дні,
Верблюд ходити зможе?... (Так.)
До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага?... (Ні.)
Чи достигають навесні
Пшениця й жито в полі?... (Ні.)
А під кінець скажи мені:
Цікава гра у «Так» і «Ні»?
Учень 26:
Добрий Букварику! Перша книжко!
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудем ніколи про тебе!
«Танок з букварями»(10)
«Мій букварик, мій букварик»
Мій букварик, мій букварик –
Він найкращий друг.
Прокидаюсь, посміхаюсь
І беру до рук.
Буква "А" на зірку схожа,
Буква "О" - проста,
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота.
Приспів:
Завдання просте – |
А, Бе, Ве, Ге, Де. |
Хто такий букварик має, |
Той не пропаде! | (2)
Треба всім старанно вчитись,
Знати головне:
Книжка ця – найкраща в світі,
Виручить мене.
Буква "А" на зірку схожа,
Буква "О" - проста,
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота.
Приспів. (2)
Учень 27:
Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу, і першу букву,
За перше слово, і першу казку,
За першої вчительки щиру ласку.
Ми пам’ятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.
Буквар:
А в цьому книги допоможуть,
Які до вас прийдуть у клас.
Вони усе на світі можуть,
Тож познайомитися час.
(до підручників)
Цих діток я прошу навчати того, що знаєте самі.
(до дітей)
А вас прошу не лінуватись і вчить уроки день при дні.
Ось Читанка, що без вагання
Розвине техніку читання.
Нам допоможе зрозуміти,
Як треба в цьому світі жити.
Читанко, сестро, прийми естафету.
Веди школярів по дорогах планети.
А мені пора прощатись і в дорогу вирушати.
До побачення, діти!
(букварик виходить)
До побачення, Букварику.
Читанка:
Мій брат, малий Букварик,
Вас научив читати.
Я – Читанка, малята, і хочу вам сказати:
Хто подружив зі мною, не буде сумувати.
Я розкажу вам казку і пісню подарую,
В країни невідомі ми разом помандруєм.
Ну а тоді, як швидко ви навчитесь читати,
Самі про все на світі ви зможете дізнатись.
( двоє дітей беруть Читанку за руки і забирають до себе)
Рідна мова: Я ваша мова, діти, рідна мова!
Іду до вас із глибини віків.
Щоб донести до вас чарівне слово,
Що найрідніше з-поміж інших слів.
Бо різних мов на світі є багато,
А рідна мова — в кожного одна.
Вона у серці в будень і у свято,
Свята і найдорожча нам вона.
Спішу навчити гарно розмовляти,
Тож, як на крилах, вже до вас лечу.
Щоб ви навчились грамотно писати,
Думки висловлювати правильно навчу.
(діти беруть Рідну мову за руки і забирають до себе)
Математика:
А ви не тільки з Букварем дружили,
У вас ще й математика була.
Ми яблучка й цукерочки лічили,
Задачка теж у клас до нас зайшла
До ста ми разом з вами цифри вчили.
Без мене вам у світі — не прожить!
Ви плюс і мінус добре зрозуміли,
Навчу я вас ще й множити й ділить.
Учень 28:
Тож, Математико, іди до нас хутчіше.
Бо ж ти дала багато нам понять.
З тобою разом буде веселіше,
Ти ж з нами стільки провела занять!
(діти беруть Математику за руки і забирають до себе)
Природознавство:
Ну а я – Природознавство.
Я промовлю без лукавства:
Щоб пізнати рідний край,
Ти мене як слід вивчай.
Де вугілля в Україні,
Де на карті гори сині,
Чом ведмідь в барлозі все
Цілу зиму лапу ссе.
Як грибочки сушить білка,
Як росте у полі булка…
Я про все розкажу вам, моїм любим школярам.
(діти беруть Природознавство за руки і забирають до себе)
Танок «Долоньки»
1