Виховний захід «Свято Букваря»

Про матеріал

Матеріал виховного заходу містить цікаві пісні, театралізовані сценки повчального та гумористичного змісту. Розраховано на проведення у класі з 33 учнями.

Перегляд файлу

Сценарій «Свято букваря»

Звучить пісня (Слова Н Сабадах, музика І. Білика, аранжування Р. Наконечного, виконавець Гавацко Аліна)

До зали заходять діти, тримаючи літери: «А», «бе», де», «е». «ве», «ге», «ґе»,

Пісня «Український алфавіт»

До зали заходять діти, тримаючи літери: «Б», «Ґ», «Г», «Е», «БУКВАР», «А», «В», «Д».

1. Український алфавіт нам дарує диво світ.

«А», «бе», «ве», «ге», «ґе», «де», «е», –

Він запрошує тебе.

Приспів :

Щоб пізнати дивосвіт, дивосвіт,

Ми вивчаєм алфавіт, алфавіт.

До зали заходять діти, тримаючи літери: «Є», «же», «зе», «и», «і», «ї», «йот»

2. Мріють звірі лісові про букварики нові.

«Є», «же», «зе», «и», «і», «ї», «йот»

Хоче знати і єнот.

Приспів

До зали заходять діти, тримаючи літери: «Ка», «ел», «ем», «ен», «о», «пе», «ер»

3. На лужку біля ріки походжають гусаки.

«Ка», «ел», «ем», «ен», «о», «пе», «ер», –

Вчить цих літер їх бобер.

Приспів

До зали заходять діти, тримаючи літери: «Ес», «те», «у», «еф», «ха», «це», «че».

4. Грають в полі малюки в кота й мишку залюбки.

«Ес», «те», «у», «еф», «ха», «це», «че»,

Мишка від кота втече.

Приспів

До зали заходять діти, тримаючи літери: «Ша», «ща», «м’який знак» , «ю», «я».

5. Дружать літери усі – і великі, і малі.

«Ша», «ща», «м’який знак» , «ю», « ‘«я», –

Алфавіт – одна сім’я.

Приспів

Буквар:

Я – Букварик, любі друзі,

З алфавітом я дружу.

І малечу як зустріну,

Грамоти одразу вчу.

Кожен рік мене листають

Ніжні пальчики нові.

Хай же розум розвивають

Любі дітоньки малі.

Пісня «Букварику»

Беру до рук букварик я,

Там букви всі – від А до Я.

Від звуків перших до складів

Букварик стежечку провів. (Двічі)

Приспів.

Букварику, букварику

Про все розкажеш ти,

Про зоряні ліхтарики,

Про ріки і мости.

Про кізку з козенятами,

Про вовка і сову,

А я усе шукатиму

Відповідь просту.

Склади збираються в слова

Аж закрутилась голова.

Слова у речення біжать

За ними треба поспішать.( Двічі)

Приспів.

Читаю речення малі

Про ліс і квіти на землі.

І про швидкого колобка,

Що від бабусі утіка. (Двічі)

Приспів.

Сценка «Вихідні в родині»

Звучить весела музика

2 учні виносять стіл праворуч.

Один учень. ставить стілець біля стола

Другий учень ставить стілець ліворуч (сідає на нього)

Не сцені стіл за яким сидить мама, тато з газетою.

Сестра біля дзеркала сестра.

По сторонам двоє ведучих

чень 1:

Тим, хто в селах чи в містах,

І дорослим, і малим,

Повнотілим і худим.

Одним словом – це для всіх,

Хто шанує щирий сміх!

Учень 2:

Щоденно дорослі ходять на роботу

У них щодня постійні турботи.

І вільного часу зовсім немає.

Розкажемо Вам історію

Повчальну, цікаву,можливо захоплюючу.

Ведучі уходять звучить весела музика

Мама розмовляє по телефону:

Здрастуй Любочка – подружка

Ми давно не спілкувались,

може в гості завітаєш?

Сукню модну я придбала,

рюші, стрічечки, волани…

Ну- у- у- отбад!

Що? Ти туфельки купила?

Так! Каблук такий високий?

Ох! Як хочеться й мені,

такі туфельки купить!

Так, чекаю, пока!

Син:

Мамо, мамочко, мамулю,

Набридло вже мені чекати.

Можу я тобі читати.

Мама:

Синку, зайнята я дуже.

Справ багато маю я.

Он підспівує з каструлі

Супчик на плиті.

Випрати сорочки треба,

Та штанці попрасувати.

Ну- у, читай скоріше!

Син:

Каска

На березі сіла кава. Скекатула всіх зкликає прати. По клатці до неї прибігла коса…

Звук шкварчання

Мама(у мами на плиті щось зашкварчало, сердиться на сина):

Нічого не зрозуміла!

Он, татусь сидить хропить.

Почитай йому скоріш.

Син:

Тато, тато,

зараз зможеш ти

послухать як читаю я.

Тато:

Ну чого ти пристаєш?

Батьку, навіть у неділю,

відпочити не даєш!

Ну гаразд.

Син:

Каска

На березі сіла кава. Скекатула всіх зкликає прати. По клатці до неї прибігла коса…

Тато:

Що за тексти у сучасних букварях?!

Вчора ролики просив, а сьогодні каску?!

Слухай синку,невідкладна справа в мене,

Матч по телеку транслюють

Йде футбольна гра.

Зайнятий я дуже синку!

А, доречі, попроси мерщій Марічку.

Син:

Марічка, ти зі мною почитаєш

Сестричка Маричка:

Треба все робить Марічці:

Ніколи мені.

Треба мені полежати,

Потім сісти,

Потім булку з медом з’їсти.

Потім трішечки поспати

Та на гулі вийти з хати...

Ляж на дивані. Зручно. Приємно.

Дивись телевізор, де все зрозуміло.

Інші придумали - тобі показати.

Не треба ні думати, ні читати.

Син:

Ось візьму я книжку цю, потрясу її щодуху. Нехай голосні та приголосні переплутаються, якщо вони не правильно читаються.

Звучить весела музика прибираємо стільці та стіл)

 

Танок «Веселка - алфавіт»

(з кульками)

Краплю дощика берем,(вихід

Трішки сонця додаєм,

Світанкової роси,   

Жменьку радості для всіх.

 

Приспів:

Подивись на небо

Кольори ясні,

Сумувать не треба

Просто посміхнись!

Подивись на небо –

Сонце золоте

Сумувать не треба

Все на краще йде!

Слово лагідне скажи,

Теплий погляд залиши,

І добрішим стане світ

Й наша пісня задзвенить!

Приспів. (2)

Подивись на небо

Кольори ясні,

Сумувать не треба)

Просто посміхнись!

Подивись на небо

Сонце золоте,

Сумувать не треба –

Все на краще йде!

 

Краплю дощика беру

Трішки сонця додаю

Світанкової роси

Жменьку радості для всіх

Приспів:

Подивись на небо

Кольори ясні,

Сумувать не треба

Просто посміхнись!

Подивись на небо

Сонце золоте,      

Сумувать не треба

Все на краще йде!

Все на краще йде!

Сценка «Юрко» 

Учень 3

Наш Юрко знає точно, що перерва –

Втричі більша від урок,

Бо встигає він за неї

Купу справ переробити.

За перерві встигне він

Насмішити пацанів.

Ще й на Славі покататись,

Десь залізти встигне в фарбу.

Учень 4

Гулю встиг набити об парту.

Й на портфель Руденко Лізи

Причепить якусь мармизу.

Він герой! – бо ще зумів

Полякати горобців.

Та у нього нерви сильні,

Бо урок мина за мить,

Ну, а потім знов перерва:

Встигне купу справ зробить!

Пісня «РІДНА ШКОЛА» (на муз. «ВЧАТЬ У ШКОЛІ»).

1. Тільки сонечко зійде, дітвора до школи йде,

Рідна школа з нетерпінням нас чекає.

Зустрічає дітвору, учить правді і добру,

І читати, і писати нас навчає.

 

2.  Заливається дзвінок, кличе діток на урок,

Рідна школа всіх запрошує ласкаво.

І дарує нам знання щогодини і щодня,

А навчатись і весело, й цікаво.

 

3. Готуватись до занять, вміти добре рахувать,

Гарні книжки нас навчають тут читати

Вірну відповідь знайти, до люлей з добром йти.

Щоб про все на світі ми змогли дізнатись.

 

4. До п’яти додати два, скласти букви у  слова,

Школа дружбою навчає дорожити,

Бути справжніми людьми, шанувати працю й мир,

Україну і сім’ю свою любити.

Учень 5:

Веселе місто Алфавіт,

Йому сьогодні наш привіт!

До нього нам лягає путь —

У ньому літери живуть.

Учень 6:

Живуть там літери в словах,

А кожне слово — звір чи птах,

Травиця чи барвистий цвіт.

Отож в похід за мною вслід!

Учень 7:

Так прославимо букви ці

Хай навчаються малята.

І нехай прославиться

Наш алфавіт український.

Пісня «Алфавіт»

А! Алфавіт нам треба знати,

Б! Будемо його співати.

В! Весело і урочисто.

Г! Гучно і до того ж чисто!

Д! День сьогодні в нас незвичний.

Є! Є у нас талант музичний.

Ж! Жити важко без поради –

З! Знати мусимо багато.

І! І тому запам'ятаймо,

Ї! Їх завжди за друзів маймо:

К! Кілька знаків є на світі –

Л! Літер різних в алфавіті.

М! Можуть букви розказати

Н! Нам про все, що треба знати!

О! Окрім літер , друзі наші –

П! Полум'яні танці, марші.

Р! Розмовляють вони з нами

С! Спеціальними значками.

Т! Ті значки – маленькі ноти –

У! Учням додають роботи.

Ф! Фальш вони не пустять в школу,

Х! Хор не знав її ніколи.

Ц! Ці значки – важливі дуже.

Ч! Через те погодься, друже:

Ш! Шана тим, хто ноти пише!

Щ! Щиро музика нас тішить –

Ю! Юних друзів-музикантів,

Я! Якщо хочете – талантів!

Сценка «Завжди разом»

На передньому плані збоку ведучий, позаду літери «К» «Х», «П», «Ч», «С», «А», «О», «У» ) «краще завжди разом)

Учень 8

Одного разу не порозумілися приголосні і голосні і розійшлися в різні боки. Збилися приголосні в купку, хотіли поговорити - і ніяк ...

Кашлянули:

 потім чхнули:

(На передній план «К» та «Х»)

«К» та «Х»

- Кх!  Кх!- Кх!

Учень 9:

Потім чхнули:

(На передній план «П» та «Ч»)

«П», « Ч»:

- Пч! Пч! Пч!

Учень 8:

Навіщо покликали кішку?

(На передній план «К» та «С»)

«К» та «С»

- Кс Кс Кс!

(Стають між буквами Юрко та котик)

Учень 9:

І занудьгували ... Раптом:

Здалося їм, що хтось десь ридає ... Дослухалися.

 

«А», «О»

- А-а-а! О-о-о! –

Учень 8:

Кричали голосні. Вони плакали, як малі діти.

«У», «А»:

- Уа! Уа!

- Ау! Ау!

Учень 9:

І приголосні крикнули їм (вірніше, хотіли крикнути, але у них вийшло лише невиразне бурмотіння. Одночасно учні літери: «З», «Р», «Ж», «М», «В», «Д»,«А». 

  • Звжд рзм!

 Учень 8:

І почули радісну, але теж невиразне:

  • аи ао!

 (Музика весела. Букви шикуються у фразу «Завжди разом»)

(Юрко ставить в кінці речення знак питання)

Учень 9 :

  •                 «Завжди разом?». Правильно?

 (Юрко ставить в кінці речення крапку)

Учень 8:

  •                 «Завжди разом.»Правильно?

 

Діти говорять:

«Ні»

(Юрко ставить в кінці речення знак оклику)

Ведучі та літери :

«Завжди разом!». Правильно?

Всі учні 

«Так»

Учень 9:

І з тих пір ніколи більше не розлучалися літери та  Юрко. Їм один без одного ніяк не можна. Хто ж тоді буде слова утворювати? Буває, правда, що вони трошки сваряться, але потім все  одно миряться.

Танок з портфелями

.

Учень 10:

В кожнім домі, в кожній хаті-

У містах і на селі,-

Хто навчився вже читати,

Має книжку на столі.

Дружба з книгою – це свято,

Не було б його у нас,

Ми не знали так багато

Про новий і давній час.

Учень 11:

Все ми в книжці знайдемо.

Кращої не знаємо,

Доброї і вірної

Подруги малят!

Книгу зрозумілу,

Чесну, добру, смілу

І дівчатка, й хлопчики -

Хочуть всі читати!

Учень 12:

І найменшенька дитина,

Що не вміє ще читать,

Ледь колисочку покине-

Просить книжку показать.

В день народження до друга

Доведеться тобі йти,

«Кобзаря» - прекрасну книгу

Принеси в дарунок ти!

Учень 13:

Книги дружать з дітворою,

Полюби їх у житті-

І улюблені герої

Будуть друзями в путі.

Сторінки книжок завітних

Всіх нас доброму навчать-

Працювати, і учитись,

Й Батьківщину шанувати!

«Мої казки»

Слова: Наталія Руда Музика: Леся Соболевська

1. Ось книжечка маленька, в ній - схованка чудес.

Там виріс біб великий аж до самих небес.

Рій казочок веселий живе на сторінках.

Я скарб такий чудовий тримаю у руках.

Приспів:

Казки мої улюблені, улюблені казки.

Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.

Казки мої улюблені, улюблені казки.

Хоч їх напам'ять знаю, читаю залюбки.

 

2. Ось їде Попелюшка в кареті з гарбуза

І роги наставляє Коза їй Дереза.

Юнак Котигорошко врятує цілий світ,

Царівна-несміяна усіх нас розсмішить.

Приспів.

3. Ось море синє-синє, там - рибка золота

І біла скатертина чарівна, непроста.

Тікає від бабусі маленький Колобок.

Замовкли всі звірята - напевно, близько вовк.

Приспів.

 

Учень 14:

Так, навчився писати й читати

Наш дружний клас.

Ви можете всі привітати нас!

Але не думайте, що все давалося нам так легко.

 

 

 

 

Учень 15:

Недавно дуже дивно

Здавалося мені:

І як писати рівно

Ці літери трудні.

І навіть з паличками

Я впоратись не міг.

Криві та з карлючками ,

Ну , просто як на сміх.

А далі знов рядочок,

Мов бублик , кругле “о”.

Мені аж серед ночі

Ввижалося воно.

Пишу – виходить криво,

Неначе пада вбік.

А потім я, на диво,

Писав, писав – і звик.

Старався я не марно –

Кривуль ніде нема.

І ручка пише гарно,

Виписує сама.

 

Сценка «Рапорт Букварю»

Учень 16:

Ми Букварика сьогодні

Запросили в перший клас.

Скажем ми йому: «СПАСИБІ»,

Що навчив читати нас.

Буквар:

Я сьогодні не Буквар,

я сьогодні Генерал!

Моє військо – Алфавіт,

Хай віддасть по честі звіт!

Учень 17:

До здачі рапорта Букварю

Стояти струнко!

Учень 18:

Генерале Буквар!

На свято прощання з тобою зібралися 34 учні!

Учень 19:

За час навчання в першому класі вивчено 33 літери українського алфавіту.

Учень 20 :

Учнями класу перечитано, недочитано, зачитано до дірок  143 сторінки.

Учень 21 :

Списано, переписано, недописано пачки зошитів.

Учень 22:

Загублено 50 авторучок, 24 олівці,

10 ґудзиків, 5 поганих звичок , 3 гривні й 58 копійок.

Учень 23 :

Над таблицями «поламано» 5 голів,

Учень 24:

Клас живе цікавим та повноцінним шкільним життям і не збирається зупинятися на досягнутому.

РАЗОМ:

Рапорт зданий!

Буквар:

Ой-ой-ой!

Оце навчив! Оце дожився!

.

Учень 25:

Не лякайся, Букварику!

Ми жартуємо.

(Всі сідають)

Танок парний «Дружба»

Буквар:

Зіграти хочеться мені

З вами, друзі, в «Так» і «Ні».

Вам питання задаю,

Готуйте  же відповідь свою.

Єдиним словом «Ні» чи «Так».

Якщо кмітливі, друзі, ви,

То може й рима помогти.

Але вона хитрюща в нас —

Аби не збила з толку враз!

 

Скажи, співає сом пісні?

Не гайся з відповіддю!... (Ні.)

 

Чи вміє плавати гусак?

Ну, що на це ти скажеш? ... (Так.)

 

Чи може стати у вогні

Вода холодним льодом? ... (Ні.)

 

Скажи мені, червоний мак

В січневу пору квітне? ... (Ні.)

 

А крокодил букет на дні

З лілей зібрати може? ... (Ні.)

 

 Чи може вище гір літак

 У вишину злетіти? ... (Так.)

 

А візерунки на вікні

Мороз малює взимку?... (Так.)

 

Чи правда, друже мій, що рак

Коли повзе, то задки?... (Так.)

 

Якщо не їстиме три дні,

Верблюд ходити зможе?... (Так.)

 

До забіяк і розбишак

Чи є в людей повага?... (Ні.)

 

Чи достигають навесні

Пшениця й жито в полі?... (Ні.)

 

А під кінець скажи мені:

Цікава гра у «Так» і «Ні»?

Учень 26:

Добрий Букварику! Перша книжко!

Хочеться навіть поплакати трішки.

Жаль розлучатися, хоч і треба.

Ми не забудем ніколи про тебе!

 

«Танок з букварями»(10)

 «Мій букварик, мій букварик»

Мій букварик, мій букварик –

Він найкращий друг.

Прокидаюсь, посміхаюсь

І беру до рук.

Буква "А" на зірку схожа,

Буква "О" - проста,

Гарно вчитись допоможе

Книжка золота.

 

Приспів:

Завдання просте –       |

А, Бе, Ве, Ге, Де.      |

Хто такий букварик має, |

Той не пропаде!         | (2)

 

Треба всім старанно вчитись,

Знати головне:

Книжка ця – найкраща в світі,

Виручить мене.

Буква "А" на зірку схожа,

Буква "О" - проста,

Гарно вчитись допоможе

Книжка золота.

 

Приспів. (2)

Учень 27:

Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу, і першу букву,

За перше слово, і першу казку,

За першої вчительки щиру ласку.

Ми пам’ятатимем довгі роки

Мудрі й повчальні твої уроки.

Буквар:

А в цьому книги допоможуть,

Які до вас прийдуть у клас.

Вони усе на світі можуть,

Тож познайомитися час.

(до підручників)

Цих діток я прошу навчати того, що знаєте самі.

(до дітей)

А вас прошу не лінуватись і вчить уроки день при дні.

Ось Читанка, що без вагання

Розвине техніку читання.

Нам допоможе зрозуміти,

Як треба в цьому світі жити.

Читанко, сестро, прийми естафету.

Веди школярів по дорогах планети.

А мені пора прощатись і в дорогу вирушати.

До побачення, діти!

(букварик виходить)

До побачення, Букварику.

Читанка:

Мій брат, малий Букварик,

Вас научив читати.

Я – Читанка, малята, і хочу вам сказати:

Хто подружив зі мною, не буде сумувати.

Я розкажу вам казку і пісню подарую,

В країни невідомі ми разом помандруєм.

Ну а тоді, як швидко ви навчитесь читати,

Самі про все на світі ви зможете дізнатись.

( двоє дітей беруть Читанку за руки і забирають до себе)

Рідна мова: Я ваша мова, діти, рідна мова!

Іду до вас із глибини віків.

Щоб донести до вас чарівне слово,

Що найрідніше з-поміж інших слів.

Бо різних мов на світі є багато,

А рідна мова — в кожного одна.

Вона у серці в будень і у свято,

Свята і найдорожча нам вона.

Спішу навчити гарно розмовляти,

Тож, як на крилах, вже до вас лечу.

Щоб ви навчились грамотно писати,

Думки висловлювати правильно навчу.

(діти беруть Рідну мову за руки і забирають до себе)

Математика:

 А ви не тільки з Букварем дружили,

У вас ще й математика була.

Ми яблучка й цукерочки лічили,

Задачка теж у клас до нас зайшла

До ста ми разом з вами  цифри вчили.

Без мене вам  у світі — не прожить!

Ви плюс і мінус добре зрозуміли,

Навчу я вас ще й множити й ділить.

Учень 28:

Тож, Математико, іди до нас хутчіше.

Бо ж ти дала багато нам понять.

З тобою разом буде веселіше,

Ти ж з нами стільки провела занять!

(діти беруть Математику за руки і забирають до себе)

Природознавство:

Ну а я – Природознавство.

Я промовлю без лукавства:

Щоб пізнати рідний край,

Ти мене як слід вивчай.

Де вугілля в Україні,

Де на карті гори сині,

Чом ведмідь в барлозі все

Цілу зиму лапу ссе.

 Як грибочки сушить білка,

Як росте у полі булка…

Я про все розкажу вам, моїм любим школярам.

(діти беруть Природознавство за руки і забирають до себе)

Танок «Долоньки»

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Сценарії
Інкл
Додано
18 липня 2018
Переглядів
1387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку