Виховний захід у форматі ток-шоу "Аборт: хто має право на життя?"

Про матеріал
Виховний захід у форматі ток-шоу "Аборт: хто має право на життя?" Тема настільки делікатна, закрита, що не зміг змовчати. Впевнений, що в кожній школі є приклади: вагітна у 16. Що вказано в законі про аборти? Як обрати правильний шлях, щоб потім не розкаюватися? Про все це говорили з експертами та гостями студії.
Перегляд файлу

Аборт: хто має право на життя?

Ток-шоу для учнів 9 – 11 класів

Мета: формувати зацікавленість учнів до соціальних проблем у суспільстві, вміння обстоювати власну думку, знати права людини; виховувати почуття толерантності, гендерності, свідомого ставлення до свого соціального становища сьогодні та в майбутньому.

Обладнання:

  •    технічне обладнання: проектор, комп’ютер;
  •    правова та медична література;
  •    дидактичний матеріал;
  •    повітряні кульки у вигляді

Учитель – ведучий, учні – експерти в студії, гості, які діляться своїми історіями.

Перебіг заходу

Учитель. Добрий день усім, хто завітав до нашої студії. Сьогодні у нас дуже важлива тема: «Аборти: хто має право на життя?». Ви скажете, що всі, і це дійсно так! Але життя таке непередбачуване, що й не знаєш, як вийти зі складної ситуації. У цьому нам сьогодні допоможуть експерти в нашій студії. Також я запросив до нас жінок, які поділяться своїми життєвими історіями (усі співпадіння вигадані).

  • Учень-лікар.

Або́рт (лат. abortus  викидень) — переривання вагітності впродовж перших її 22 тижнів. Народження дитини після 28 тижня вагітності називається передчасними пологами. Аборт може бути мимовільним(викидень) і медичним (пряме втручання  хірургічне чи медикаментозне). Штучний аборт проводиться не тільки у випадку небажання чи неможливості жінки народжувати, але й у ряді медичних показань, що загрожують життю.

 

  • Учень-статист

Статистика абортів в Україні

В Україні рівень абортів та їх наслідки масштабні. У структурі причин материнської смертності, якій можна було запобігти, аборти й пов'язані з ними ускладнення забирають життя майже кожної десятої жінки, що померла під час вагітності. Не зважаючи на тенденцію до зниження, рівень абортів в Україні залишається найвищим серед країн Європи і становить 21,1 на 1000 жінок фертильного віку; 45,8 — на 100 вагітностей, 84 — на 100 пологів.

Спостерігається тенденція до підвищення кількості абортів у вагітних вперше, наслідком яких є високий рівень захворюваності та ризик безпліддя (2004 у порівнянні з 1991 цей показник збільшився у 2 рази: у 1991 — 5,6%, у 2004 — 12,1%).

У 2005 число абортів становило майже 800 тисяч, у 2016 зроблено близько 150 тисяч. 80% жінок переривають вагітність за власним бажанням у зв’язку з власною незахищеністю — відсутністю житла, роботи, через фінансову скруту, сімейні негаразди, нестабільну ситуацію в державі, невпевненість у завтрашньому дні.

Учитель.

У світі тривають дискусії та суперечки щодо морального та правового статусу аборту. Дві основні групи називають себе «за вибір» (право жінок вільно розпоряджатись власним тілом і репродуктивними планами) і «за життя» (з притиском на права плоду на життя). Кожна група, з різними результатами, прагне впливати на громадську думку і добитися правової підтримки своєї позиції. У деяких випадках полеміка призвела до використання насильства.

  • Учень-юрист 1

Правовий статус абортів

Аборти в Україні є законними за запитом упродовж перших дванадцяти тижнів вагітності. Між 12 і 28 тижнями, аборт застосовується з різних причин, включаючи медичні, соціальні та персональні підстави, та за будь-якої причини зі згоди комісії лікарів.

З 1991 року кількість абортів в Україні скоротилася з 109 абортів на 1000 жінок віком 15-44 років у 1986 році, до 80.9 в 1991, 67.2 в 1996 році і 27.5 в 2004 році. Станом на 2010 показник абортів склав 21,2 абортів на 1000 жінок віком 15-44 років.

За даними МОЗ України, кількість абортів в Україні з 2005 по 2014 роки була наступною:

Рік

Число абортів

2005

242 343

2006

229 618

2007

210 454

2008

201 087

2009

181 064

2010

164 467

2011

156 193

2014

116 104

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. (Усі історії вигадані, обговорення з учнями не за сценарієм) Я запрошую до студії Юлію, яка розповість свою історію. Дякую, що завітали до нас.

  • 1 історія: Інна, учениця 10 класу, завагітніла. Як відреагує хлопець? Що робити з дитиною? Зізнаватися батькам? (Дівчина народила, батько дитини одружився з дівчиною, хлопчик уже йтиме у перший клас)

 

  • Учень-юрист 2

Україна

Формулювання «зачата, але ще не народжена дитина» походить з Цивільного Кодексу України, стаття 25 частина 2: «У випадках, встановлених законом, охороняються інтереси зачатої, але ще не народженої дитини». Так, за статтею 1222 Цивільного Кодексу України особи, зачаті за життя спадкодавця, можуть бути спадкоємцями лише якщо вони народжені живими після його смерті.

  • Учень-юрист 3

На офіційному порталі Верховної Ради України сказано (Додаток 1)

http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=61424

Учитель. (Усі історії вигадані, обговорення з учнями не за сценарієм) Я запрошую до студії подружжя, яке надіється, що у їхньому домі лунатиме дитячий сміх. Дякую, Ольго та Максиме, що завітали до нас.

 

  • 2 історія: у подружжя немає дітей, тричі жінка пережила викидні, четверту вагітність лікарі змушені перервати, бо в дитини серцева нерозвиненість. (Подружжя після лікування наркотичної залежності мріє стати повноцінною сім’єю. Уже декілька років після вживання наркотиків жінка з чоловіком намагаються народити дитину, але не зневіряються)

Учитель. Яка ж ситуація в світі? Про це нам повідомлять міжнародні експерти з права.

  • Учень-міжнародний експерт 1

Інші країни світу

Усі держави щодо допустимості аборту можна розділити на чотири групи:

  • Повна заборона.

У цій групі держав аборт розглядається як злочин проти внутрішньоутробного життя і прирівнюється до вбивства. Аборти в них повністю заборонені, як правило, крім випадків порятунку життя жінки в Афганістані, Анголі, Бангладеші, Венесуелі, Гватемалі, Гондурасі, Єгипті, Індонезії, Іраку, Ірані, Ірландії,, Ємені, Колумбії, Лівані, Лівії, Мавританії, Малі, Непалі, Нікарагуа, ОАЕ, Омані, Парагваї, Папуа Новій Гвінеї, Сальвадорі, Сирії, Чилі, на Філіппінах.

 

  • Аборт за медичними показаннями і в інших виняткових вѝпадках.

В Алжирі, Аргентині, Болівії, Бразилії, Гані, Ізраїлі, Кенії, Коста-Риці, Марокко, Мексиці, Нігерії, Пакистані, Перу, Польщі, Уругваї дозволені аборти лише за загрози життю і здоров'ю жінки, тобто тільки за медичними показаннями. Так, наприклад, в Іспанії 1985 року легалізовані аборти у випадках зґвалтування, серйозних аномалій плоду і ризику серйозної небезпеки, створюваної вагітністю для фізичного або психічного здоров'я жінки.

 

  • Учень-міжнародний експерт 2

 

  • Аборт із медичних та соціально-економічним показань.

В Англії, Індії, Ісландії, Люксембургу, Фінляндії, Японії аборти дозволені тільки з медичних та соціально-економічним показниками, а також у випадках зґвалтування. У Великій Британії для медичного аборту потрібні висновки двох лікарів про його необхідність відповідно до закону про аборт 1967 року. У квітні 1992 року після 15 невдалих спроб змінити закон 1967 року Британський парламентухвалив рішення про зниження тимчасового обмеження на аборти до 24 тижнів.

 

  • Свобода аборту.

У найбільш ліберальній групі країн законодавець виходить із визнання права жінки самостійно вирішувати питання про вагітність. Кримінальна політика спрямована тут на охорону здоров'я жінки, тобто караються тільки позалікарняні й пізні аборти. Аборти «за бажанням» на ранніх стадіях вагітності дозволені на території СНД і Балтії, у колишніх югославських республіках, Австралії, Австрії, Албанії, Бельгії, Болгарії, Угорщині, В'єтнамі, Німеччини, Греції, Данії, Італії, Камбоджі, Канаді, КНР, на Кубі, Монголії, Нідерландах, Норвегії, Румунії, Сингапурі, Словаччині, США, Тунісі, Туреччини, Франції, Чехії, Швеції, ПАР. Однак 2003 року американський сенат схвалив законопроект, що забороняє переривання вагітності методом штучних пологів.

 

Учитель. (Усі історії вигадані, обговорення з учнями не за сценарієм) Я запрошую у студію Тетяну, наша героїня готова розповісти свою історію. Дякую Вам, що завітали до нас.

  • 3 історія: дівчина завагітніла, хлопець її покидає, вона наважується покінчити життя самогубством. (Її батьки вмовляють залишити дитину, обіцяють допомагати, запевняють, що все у дочки буде гаразд. Зараз вона успішна бізнес-леді, дочка закінчує 11 клас).

Учитель. Наші журналісти поспілкувалися ще з однією дівчиною, яка, на жаль, не змогла прийти в студію, на те були вагомі причини. Увага на екран: сюжет «Чорний бум».

http://qrcodes.com.ua/c/hcn3ibixq.png

Учитель. Хочу запросити до нас того, заради кого ми взялися за таку важливу тему. Це Дитина, яка має право на життя.

Дитина 


Я маю право жити  на Землі,

Творити, дихати,  учитись,

Примножувать багатства всі її,

Своєю Україною гордитись.

Я маю право Україну  восхвалять,

Боротися  за неї і за честь стоять,

Безкрайнії  поля її любити

І щовесни журавликів із вирію зустріти.

Я маю право на веселку і весну,

На щедру осінь і на тепле літо,

На зиму, так  безмежно чарівну,

І на поля зі  стиглим житом.

На  золотаве  сонце  в небесах,

Що  щедро Україну зігріває,

На соловейка спів в гаях

 І на любов  батьків, безмежну і  безкраю.

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.


Учитель. Запрошую спеціального гостя сьогоднішньої програми! Зустрічайте! Гурт «Антитіла» з піснею «Невидимка». (Усі учні беруть повітряні кульки, наповнені гелієм,  і прив’язують до тулуба, а глядачі в залі тримають у руках як символ нового життя, яке зародилося)

D:\Мої документи\Виховні роботи\1 Класне керівництво\9 клас 18-19 н.р\правовий захід про аборти\невидимка Антитіла.png

Учитель. Як бачимо: всесвіт дарує нам життя, то ж цінуймо кожну його мить, яка б вона не була. Усім дякую за увагу, до нових зустрічей.

 


 

 

 

Додаток 1

 

Проект

 

вноситься народним депутатом України

Голубовим Д.І. (посв. №334)

 

 

З А К О Н   У К Р А Ї Н И

 

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України

щодо обмежень по проведенню операцій

штучного переривання вагітності (абортів)

 

Верховна Рада України  п о с т а н о в л я є:

 

І. Внести зміни до наступних законодавчих актів:

1. Частину шосту статті 281 Цивільного кодексу України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, №№ 40-44, ст.356, із наступними змінами) викласти в наступній редакції:

«6. Штучне переривання вагітності дозволяється лише у випадках та за наявністю обставин, встановлених законодавством, у терміни, що не перевищують двадцяти двох тижнів».

2. Статтю 50 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1993, № 4, ст.19, із наступними змінами) викласти в наступній редакції:

«Стаття 50. Штучне переривання вагітності

Операція штучного переривання вагітності (аборт) може бути проведена у закладах охорони здоров’я лише у випадках та за наявністю наступних обставин:

  1.   якщо вагітність несе пряму загрозу життю вагітної жінки;
  2.   наявності медичних показань щодо патології плоду, несумісної з життям дитини після народження;
  3.   зачаття дитини в результаті зґвалтування.

Вказані обставини обов’язково засвідчуються комісією відповідних експертів.

Жінці, якій дозволена операція штучного переривання вагітності (аборт), в обов’язковому порядку безкоштовно надається повнота усієї інформації про наслідки такої операції та стадію ембріоногенезу.».

 

II. Прикінцеві положення

  1.     Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
  2.     Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня набрання чинності цим Законом привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

 

 

Голова Верховної Ради

                 України             А. ПАРУБІЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

https://hromadske.radio/vlasna-dumka/moje-tilo-moje-dilo-10-mifiv-pro-abort

Громадське радіо | Слухайте.думайте

Сучасне обличчя самостійних абортів

 

 

docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
1537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку