Даний виховний захід спрямований на формування відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави і українського народу; формування знань про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією, багатою культурною спадщиною, власними традиціями.
Тема: Україна – наш рідний дім, а ми господарі в нім.
Мета: формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави і українського народу; формувати знання про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією, багатою культурною спадщиною, власними традиціями; розвивати ціннісне ставлення до держави, суспільства, сім’ї, прагнення бути свідомим громадянином України; виховувати патріотизм та почуття особистої відповідальності за долю України та її народу.
Обладнання: презентація, карта України, роздатковий дидактичний матеріал для роботи в групах, індивідуальні картки у вигляді жовтих і блакитних квіточок.
Епіграф:
Дай нам, Боже, сили і наснаги,
Щоб цвіли Дніпровські береги,
Щоб жили гуртом, не поодинці
На Землі щасливі українці.
(Слайд1)
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Така краса, висока і нетлінна,
Що хоч спинись і з Богом говори.
(Л. Костенко)
(Слайд 2)
-Діти, де ми можемо з вами побачити і відчути таку красу?
Батьківщина Рідна домівка Материнська мова
Ліси, луки Україна Рідна мова
Колискові пісні Мила Рідна Єдина
ІІІ. Оголошення теми уроку.
- Сьогодні наш урок ми присвячуємо нашій незалежній, демократичній, єдиній Україні. І тема нашого уроку звучить так:
їнаУкр – шан ний рід мід, а ми дарігоспо в мін. (Слайд 3)
Україна – наш рідний дім, а ми господарі в нім. (Слайд 4)
ІV. Актуалізація знань, надання необхідної інформації.
Легенда
У сиву давнину сотворив Бог народи і роздавав їм землю. Дуже поспішали наші пращури, але запізнились, і землі їм не дісталося. Прийшли вони до Бога, а він у цей час молився. Через деякий час Бог повернувся до посланців і сказав: «Ви добрі, чемні та чуйні люди. За чим ви прийшли до мене?». Дізнавшись запропонував їм гарну чорну землю.
Ні, - відповіли наші предки. Там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці. Нам не потрібна чужа земля.
Тоді я вам дам ту землю, що залишив для раю, там є все: ріки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете берегти її, то вона буде ваша, а ні - то ворога.
|
Д |
Р |
А |
Й |
О |
Л |
А |
Н |
У |
С |
У |
К |
К |
Е |
И |
Р |
І |
С |
О |
Ш |
У |
Й |
Е, |
Я |
Р |
Р |
Щ |
Й |
К |
М |
А |
В' |
И, |
Й, |
А |
Щ |
С |
А |
А |
Й, |
Р |
Й |
О |
Ш |
Ї |
Б |
О |
Г |
О |
Ь |
Ї |
С |
И |
І |
И |
В |
А |
Н |
Ю |
Б |
І |
З |
Т |
Н |
И |
В |
Д |
Н |
А |
Н |
А. |
Л |
Е |
Р |
В |
Е |
А! |
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай усе, що зветься Україна!
(І. Січовик)
(Слайд 5)
1. Кольори нашого державного прапора (жовтий і синій).
2. Розкажіть перші стрічки національного Гімну (…).
3. Президент України (Петро Порошенко).
4. Дерево, яке освячується в церкві перед Пасхою. Воно охороняє від злих сил (верба).
5. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди (калина).
6. Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами (сопілка).
7. Чим прикрашають голову українські дівчата (вінок).
8. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу (рушник).
(Слайди 6 - 7)
- Україна - це найбільша європейська країна, яка ділиться на 24 області і Автономну Республіку Крим. Кожна область має свої особливості в побуті, культурі, звичаях, мові. Але для всіх наша країна єдина. У кожному куточку України живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі, в селі чи в місті, але всі ми мешкаємо в одній державі — Україні, яка є для нас спільним і єдиним для всіх домом. І нам потрібно підтримувати, допомагати і поважати один одного.
Учень 1. Україна – єдина країна
Нероздільна, як мати й дитя.
Твердо вірю в майбутнє своєї країни.
Такої, як вона, в світі більше нема.
Учень 2. Не можна ділити, ні тата, ні маму
Бо це вже не буде сім’я.
Не можна ділити мою Україну,
Бо це наша спільна земля.
Учень 3. Карпатські низини та Кримські вершини
Чорне й Азовське наші моря,
Ліси й степи, піски, чорноземи,
Це все неподільна, єдина, щаслива
Україна люба і мила моя.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі рідній поклоніться,
До сонця потягніться,
Веретенцем покрутіться.
Раз – присядьте,
Два – присядьте
І за парти знову сядьте.
І група. щинаБатьків – тима, мійу за неї ятипосто.
е Ден є редоб, а мавдо щекра.
ІІ група. номуКож лами ясво ронасто.
аЗ ний рід йкра иияжи дай від.
ІІІ група. наРід лящем і в ніжме лами
реДоб муто, хто в ємусво мідо.
V. Усвідомлення вивченого матеріалу.
- Щоб Україна залишалася прекрасною, єдиною державою, ви маєте дбати про її зміцнення і процвітання. Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти, внести свій вклад у майбутнє. Ми пам’ятаємо наших героїв, які цієї зими боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін. (Слайд 8) Ми серцем і душею з тими, хто й ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього. (Слайд 9). Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам’ять… (хвилина мовчання) (Слайд 10)
VІ. Підсумок уроку.
Дай щастя, Боже, нашій Україні,
Такій великій, рідній і єдиній,
У кожне місто і село квітчасте
Пошли любов і світле щастя!
|
Д |
Р |
А |
Й |
О |
Л |
А |
Н |
У |
С |
У |
К |
К |
Е |
И |
Р |
І |
С |
О |
Ш |
У |
Й |
Е, |
Я |
Р |
Р |
Щ |
Й |
К |
М |
А |
В' |
И, |
Й, |
А |
Щ |
С |
А |
А |
Й, |
Р |
Й |
О |
Ш |
Ї |
Б |
О |
Г |
О |
Ь |
Ї |
С |
И |
І |
И |
В |
А |
Н |
Ю |
Б |
І |
З |
Т |
Н |
И |
В |
Д |
Н |
А |
Н |
А. |
Л |
Е |
Р |
В |
Е |
А! |
|
Д |
Р |
А |
Й |
О |
Л |
А |
Н |
У |
С |
У |
К |
К |
Е |
И |
Р |
І |
С |
О |
Ш |
У |
Й |
Е, |
Я |
Р |
Р |
Щ |
Й |
К |
М |
А |
В' |
И, |
Й, |
А |
Щ |
С |
А |
А |
Й, |
Р |
Й |
О |
Ш |
Ї |
Б |
О |
Г |
О |
Ь |
Ї |
С |
И |
І |
И |
В |
А |
Н |
Ю |
Б |
І |
З |
Т |
Н |
И |
В |
Д |
Н |
А |
Н |
А. |
Л |
Е |
Р |
В |
Е |
А! |
|
Д |
Р |
А |
Й |
О |
Л |
А |
Н |
У |
С |
У |
К |
К |
Е |
И |
Р |
І |
С |
О |
Ш |
У |
Й |
Е, |
Я |
Р |
Р |
Щ |
Й |
К |
М |
А |
В' |
И, |
Й, |
А |
Щ |
С |
А |
А |
Й, |
Р |
Й |
О |
Ш |
Ї |
Б |
О |
Г |
О |
Ь |
Ї |
С |
И |
І |
И |
В |
А |
Н |
Ю |
Б |
І |
З |
Т |
Н |
И |
В |
Д |
Н |
А |
Н |
А. |
Л |
Е |
Р |
В |
Е |
А! |
|
Д |
Р |
А |
Й |
О |
Л |
А |
Н |
У |
С |
У |
К |
К |
Е |
И |
Р |
І |
С |
О |
Ш |
У |
Й |
Е, |
Я |
Р |
Р |
Щ |
Й |
К |
М |
А |
В' |
И, |
Й, |
А |
Щ |
С |
А |
А |
Й, |
Р |
Й |
О |
Ш |
Ї |
Б |
О |
Г |
О |
Ь |
Ї |
С |
И |
І |
И |
В |
А |
Н |
Ю |
Б |
І |
З |
Т |
Н |
И |
В |
Д |
Н |
А |
Н |
А. |
Л |
Е |
Р |
В |
Е |
А! |
І група. щинаБатьків – тима, мійу за неї ятипосто.
е Ден є редоб, а мавдо щекра.
____________________________________________________________________
ІІ група. номуКож лами ясво ронасто.
аЗ ний рід йкра иияжи дай від.
_____________________________________________________________________
ІІІ група. наРід лящем і в ніжме лами
реДоб муто, хто в ємусво мідо.