Виховний захід: "Україна - наш рідний дім, а ми господарі в нім!"

Про матеріал

Даний виховний захід спрямований на формування відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави і українського народу; формування знань про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією, багатою культурною спадщиною, власними традиціями.

Перегляд файлу

Тема: Україна – наш рідний дім, а ми господарі в нім.

Мета: формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави і українського народу; формувати знання про Україну як незалежну державу з давньою славетною історією, багатою культурною спадщиною, власними традиціями; розвивати ціннісне ставлення до держави, суспільства, сім’ї, прагнення бути свідомим громадянином України; виховувати патріотизм та почуття особистої відповідальності за долю України та її народу.

Обладнання: презентація, карта України, роздатковий дидактичний матеріал для роботи в групах, індивідуальні картки у вигляді жовтих і блакитних квіточок.

                                                                                                      Епіграф:

Дай нам, Боже, сили і наснаги,

Щоб цвіли Дніпровські береги,

Щоб жили гуртом, не поодинці

На Землі щасливі українці.

(Слайд1)

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Читання вірша вчителем.

Буває, часом сліпну від краси.

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, -

Оці степи, це небо, ці ліси,

Усе так гарно, чисто, незрадливо,

Така краса, висока і нетлінна,

Що хоч спинись і з Богом говори.

(Л. Костенко)

(Слайд 2)

-Діти, де ми можемо з вами побачити і відчути таку красу?

  • Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

 

Батьківщина      Рідна домівка    Материнська мова

              

Ліси, луки                    Україна                Рідна мова

 

           Колискові пісні     Мила      Рідна     Єдина

 

 

ІІІ. Оголошення теми уроку.

- Сьогодні наш  урок ми присвячуємо нашій незалежній, демократичній, єдиній Україні. І тема нашого уроку звучить так:

   їнаУкр – шан ний рід мід, а ми дарігоспо в мін. (Слайд 3)

  • Щоб дізнатися як звучить тема нашого уроку, вам слід розшифрувати даний надпис.
  • Що у вас получилось?

   Україна – наш рідний дім, а ми господарі в нім. (Слайд 4)

ІV. Актуалізація знань, надання необхідної інформації.

  • Діти, ви знаєте, звідки пішла назва нашої країни?
  • Тоді послухайте дуже цікаву легенду.

Легенда

У сиву давнину сотворив Бог народи і роздавав їм землю. Дуже поспіша­ли наші пращури, але запізнились, і землі їм не дісталося. Прийшли вони до Бо­га, а він у цей час молився. Через деякий час Бог повернувся до посланців і ска­зав: «Ви добрі, чемні та чуйні люди. За чим ви прийшли до мене?». Дізнавшись запропонував їм гарну чорну землю.

Ні, - відповіли наші предки. Там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці. Нам не потрібна чужа земля.

Тоді я вам дам  ту землю, що залишив для раю, там є все: ріки, озера, лі­си, степи. Але пам’ятайте, якщо будете берегти її, то вона буде ваша, а ні - то ворога.

 

  • Робота в парах. Гра «Лабіринт».
  •  Якщо правильно пройдете лабіринт, то дізнаєтеся що нам пот­рібно берегти і шанувати.

 

Д

Р

А

Й

О

Л

А

Н

У

С

У

К

К

Е

И

Р

І

С

О

Ш

У

Й

Е,

Я

Р

Р

Щ

Й

К

М

А

В'

И,

Й,

А

Щ

С

А

А

Й,

Р

Й

О

Ш

Ї

Б

О

Г

О

Ь

Ї

С

И

І

И

В

А

Н

Ю

Б

І

З

Т

Н

И

В

Д

Н

А

Н

А.

Л

Е

Р

В

Е

А!

 

 

Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай усе, що зветься Україна!

(І. Січовик)

(Слайд 5)

  •      Так, ми всі повинні оберігати, поважати, цінувати та любити свою єдину в світі країну, бо це держава із цікавим минулим, багатою культурною спадщи­ною, давніми народними традиціями.
  • А зараз пропоную вам відчути себе знавцями нашої культури.

1. Кольори нашого державного прапора (жовтий і синій).

2. Розкажіть перші стрічки національного Гімну (…).

3. Президент України (Петро Порошенко).

4. Дерево, яке освячується в церкві перед Пасхою. Воно охороняє від злих сил (верба).

5. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди (калина).

6. Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами (сопілка).

7. Чим прикрашають голову українські дівчата (вінок).

8. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу (рушник).

(Слайди 6 - 7)

 

  • Фізична карта України

 

-  Україна - це найбільша європейська країна, яка ділиться на 24 області і Автономну Республіку Крим. Кожна область має свої особливості в побуті, ку­льтурі, звичаях, мові. Але для всіх наша країна єдина. У кож­ному куточку України живуть родини, батьки і діти, бабусі і дідусі, в селі чи в місті, але всі ми мешкаємо в одній державі —  Україні, яка  є для нас спільним і єдиним для всіх домом. І нам потрібно підтримувати, допомагати і поважати один одного.

Учень 1. Україна – єдина країна

Нероздільна, як мати й дитя.

Твердо вірю в майбутнє своєї країни.

Такої, як вона, в світі більше нема.

 

Учень 2. Не можна ділити, ні тата, ні маму

Бо це вже не буде сім’я.

Не можна ділити мою Україну,

Бо це наша спільна земля.

 Учень 3. Карпатські низини та Кримські вершини

Чорне й Азовське наші моря,

Ліси й степи, піски, чорноземи,

Це все неподільна, єдина, щаслива

Україна люба і мила моя.

 

  • Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі рідній поклоніться,

До сонця потягніться,

Веретенцем покрутіться.

Раз – присядьте,

Два – присядьте

І за парти знову сядьте.

 

  • Ми так багато говоримо про Україну, а що ви можете сказати про її народ?

 

  • Інтерактивна гра «Мікрофон».

 

  • Дійсно, наш український народ мудрий, добрий, чесний і працьовитий, волелюбний і сміливий. Кожна людина – це патріот своєї держави.
  • Яку б людину ви б назвали патріотом?
  • Чи вважаєте ви себе патріотами своєї держави? Чому?
  •  Що об’єднує всіх патріотів нашої держави? (Любов до Батьківщини, виконання основного закону нашої держави – Конституції України, бажання вивчати історію та культуру свого народу, вшанування державної символіки українського народу: Гербу, Прапору, Гімну, його мови.)
  • Велика любов до рідного краю відображена в легендах, казках, прислів'ях та приказках.

 

  • Інтерактивна гра «Дешифрувальник».

 

І група. щинаБатьків – тима, мійу за неї ятипосто.

              е Ден є редоб, а мавдо щекра.

 

ІІ група. номуКож лами  ясво ронасто.

               аЗ ний рід йкра иияжи дай від.

 

ІІІ група. наРід лящем і в ніжме лами

                реДоб муто, хто в ємусво мідо.

 

V. Усвідомлення вивченого матеріалу.

 - Щоб Україна залишалася прекрасною, єдиною державою, ви маєте дбати про її зміцнення і процвітання.  Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти, внести свій вклад у майбутнє. Ми пам’ятаємо наших героїв, які цієї зими боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін. (Слайд 8) Ми серцем і душею з тими, хто й ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих, хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього. (Слайд 9). Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам’ять… (хвилина мовчання) (Слайд 10)

  • Інтерактивна вправа «З теплом у серці» (Побажання Україні)
  • Дуже хочеться щоб в нашій країні панував мир…. Я тримаю в руках жовті і блакитні квіточки – символічні кольори України, які нагадують, що ми - українці, і майбутнє нашої держави залежить від кожного з нас.
  • Нехай кожен з вас візьме квітку і спрогнозує майбутнє України за формулою:
  • Я хотів би, щоб Україна…
  • -Запишіть своє побажання, а потім підійдіть до дошки, де знаходиться мапа України і прикріпіть свою квіточку вздовж кордону країни.

 

VІ. Підсумок уроку.

  • Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими.

Дай щастя, Боже, нашій Україні,

Такій великій, рідній і єдиній,

У кожне місто і село квітчасте

Пошли любов і світле щастя!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Д

Р

А

Й

О

Л

А

Н

У

С

У

К

К

Е

И

Р

І

С

О

Ш

У

Й

Е,

Я

Р

Р

Щ

Й

К

М

А

В'

И,

Й,

А

Щ

С

А

А

Й,

Р

Й

О

Ш

Ї

Б

О

Г

О

Ь

Ї

С

И

І

И

В

А

Н

Ю

Б

І

З

Т

Н

И

В

Д

Н

А

Н

А.

Л

Е

Р

В

Е

А!

 

 

Д

Р

А

Й

О

Л

А

Н

У

С

У

К

К

Е

И

Р

І

С

О

Ш

У

Й

Е,

Я

Р

Р

Щ

Й

К

М

А

В'

И,

Й,

А

Щ

С

А

А

Й,

Р

Й

О

Ш

Ї

Б

О

Г

О

Ь

Ї

С

И

І

И

В

А

Н

Ю

Б

І

З

Т

Н

И

В

Д

Н

А

Н

А.

Л

Е

Р

В

Е

А!

 

 

Д

Р

А

Й

О

Л

А

Н

У

С

У

К

К

Е

И

Р

І

С

О

Ш

У

Й

Е,

Я

Р

Р

Щ

Й

К

М

А

В'

И,

Й,

А

Щ

С

А

А

Й,

Р

Й

О

Ш

Ї

Б

О

Г

О

Ь

Ї

С

И

І

И

В

А

Н

Ю

Б

І

З

Т

Н

И

В

Д

Н

А

Н

А.

Л

Е

Р

В

Е

А!

 

 

Д

Р

А

Й

О

Л

А

Н

У

С

У

К

К

Е

И

Р

І

С

О

Ш

У

Й

Е,

Я

Р

Р

Щ

Й

К

М

А

В'

И,

Й,

А

Щ

С

А

А

Й,

Р

Й

О

Ш

Ї

Б

О

Г

О

Ь

Ї

С

И

І

И

В

А

Н

Ю

Б

І

З

Т

Н

И

В

Д

Н

А

Н

А.

Л

Е

Р

В

Е

А!

І група. щинаБатьків – тима, мійу за неї ятипосто.

              е Ден є редоб, а мавдо щекра.

 

 

 

 

 

 

____________________________________________________________________

 

ІІ група. номуКож лами  ясво ронасто.

               аЗ ний рід йкра иияжи дай від.

 

 

 

 

 

 

 

_____________________________________________________________________

 

ІІІ група. наРід лящем і в ніжме лами

                реДоб муто, хто в ємусво мідо.

 

docx
Додано
20 грудня 2020
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку