Виховна година «Великі географи»
Мета : ознайомити учнів із життєвим шляхом видатних географів, дослідників , мандрівників, розширити їх знання, щодо внеску цих вчених; розвивати ораторські здібності учнів; формувати світоглядні погляди дітей.
Обладнання : комп’ютер , малюнки, портрети дослідників, презентація, географічна карта.
Перебіг заходу.
Вчитель. Я рада вас вітати на сьогоднішній виховній годині. Географічна наука багата на імена звитяжних вчених-географів, які ціною свого життя іноді розширювали географічні знання. На цій виховній годині ми познайомимо вас з деякими з них. Після презентації життєвого шляху вчених на вас чекає вікторина , тому будьте уважні, щоб не пропустити нічого важливого.
4 учні демонструють презентації, коментуючи їх.
-
– Степан Рудницький;
-
– Генрі Гудзон;
-
– Тур Хеєрдал;
-
– Жак-Ів Кусто.
Перший конкурс «Сенкан» кожна команда (1 клас – 1 команда) впродовж 5 хвилин має скласти 4 сенкани присвячені географам про яких, щойно почули.
Команди презентують свою роботу, журі ( учні які вели презентацію) оцінюють сенкани.
Другий конкурс «Вікторина» на моніторі портрети географів під номерами. У команд на партах таблички від 1 до 4. Вчитель зачитує питання, а капітан за згодою команди піднімає відповідний номер. 2 бали журі зараховує команді, яка підняла першою, решта по 1 балу.
Питання «Вікторини»
-
Його називали «капітаном-невдахою».
-
Цього вченого вважають основоположником української фізичної географії.
-
Мандрівки здійснював на копіях стародавніх суден.
-
Є розробником аквалангу.
-
Досліджував океан.
-
Шукав шлях до Індії.
-
Один з його фільмів отримав «Оскар».
-
Мандрівки здійснював на судні «Діскавер».
-
Довгий час роботи цього вченого були заборонені.
-
За кордоном він міг зробити блискучу кар’єру , але повернувся до України.
-
Він домігся мораторію на розробку надр Антарктиди на 50 років.
-
Затока названа його ім’ям, стала його могилою.
-
Цей дослідник вивчав культуру різних народів.
-
Його судна мали дивні назви: «Кон-Тікі», «Ра», «Ра ІІ».
-
Долаючи наслідки катастрофи він закохався у море.
-
Був учнем Михайла Грушевського.
-
Засуджений у 1933 році на 5 років тюремного ув’язнення.
-
На орендованому кораблі влаштував дослідницьку лабораторію.
-
Довів , що індіанці могли здійснювати подорожі на великі відстані на бальсових плотах.
-
Команда втомлена мандрівкою взбунтувалася проти цього нього.
-
Для досягнення своєї мети винаймався на службу до іноземних держав.
-
Був директором Українського науково-дослідного інституту географії та картографії.
-
Довів імовірність контактів давніх цивілізацій Старого та Нового Світів.
-
Найголовнішою серед географічних дисциплін вважає фізичну географію.
-
Норвезький мандрівник та вчений
-
Англійський мореплавець
-
Перед закінченням терміну покарання постановою Особливою трійки НКВС засуджений до вищої міри.
-
Французький дослідник Світового океану, фотограф, винахідник, автор великої кількості книг і фільмів, першовідкривач.
-
За його ініціативи був побудований підводний човен, з якого можна було б вести спостереження.
-
Обґрунтовує проблеми рельєфоутворення, які є актуальними і зараз.
-
Його називали найвідомішим мандрівником серед французів і найвідомішим французом серед мандрівників.
-
Був академіком УАН.
-
Здійснював свої дослідження на кораблі «Каліпсо»
-
Досліджував острів Пасхи.
-
Очолював океанографічний музей в Монако.
Журі підводить підсумки, оголошується переможець.