Тема: Country of good health (Країна міцного здоров`я)
Мета: формувати уявлення про найголовнішу цінність у житті людини – здоров`я; виховувати у дітей ціннісне ставлення до власного здоров’я та стимулювати бажання дбати про нього; учити дотримуватись правил особистої гігієни; нагадати про корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я; збагачувати словниковий запас, розвивати мовлення, логічне мислення, уяву, пам'ять, слідкувати за вимовою; прищеплювати інтерес до занять фізичною культурою і спортом.
Обладнання: роздаткові матеріали-ілюстрації із зображенням людей, які дотримуються здорового способу життя, фломастери, загадки; ілюстрації із зображенням людей, які загартовують свій організм; плакат «Способи загартування»; сигнальні картки «ТАК» зеленого кольору, сигнальні картки «НІ» червоного кольору.
Форма проведення: гра - подорож
Хід заняття
І. Привітання
Good afternoon children. I’m glad to see you today. How are you? Did you do morning exercises today? What did you have for breakfast? Is this food healthy?
(Доброго дня, діти. Я рада бачити вас сьогодні. Як справи? Ви сьогодні робили ранкову зарядку? Що ви їли на сніданок? Чи корисна ця їжа?)
ІІ. Повідомлення теми та мети
So, today we’ll speak about our health, about what we should do to be healthy, we’ll speaking skills, get new information how to keep fit.
(Отже, сьогодні ми поговоримо про наше здоров’я, про те, що ми повинні робити, щоб бути здоровими, ми поговоримо про навички, отримаємо нову інформацію, як підтримувати себе у формі.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Some people are healthy, some people are unhealthy. The English people say: “Health is the best wealth”. They are right! We can’t buy health, but we can do a lot to keep it.
- Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож. Ця подорож буде незвичайна: вона казкова і повчальна. Але спочатку я хочу вам подарувати квітку, але ця квітка не проста, вона може виконати одне ваше бажання.
Flower with petals: let's read what wishes are written on its petals
(happy, health, money, power, mind, beauty, learning success)
- Подумайте і скажіть, щоб ви хотіли найбільше, але вибрати можна щось одне.
- Ваші бажання і думки різні. Давайте подумаємо, що ж для людини найголовніше в житті? (health)
By the way, what do people do to be healthy?
(До речі, що люди роблять, щоб бути здоровими?)
P1 – I do exercises every day. (Я роблю вправи щодня.)
P2 – As for me, I eat healthy food. (Що стосується мене, я їм здорову їжу.)
P3 – I usually drink clean water. (Я зазвичай п’ю чисту воду.)
P4 – Sometimes I sleep 8 hours. (Іноді я сплю 8 годин.)
P5 – I walk a lot with my friend every day. (Я щодня багато гуляю зі своїм другом.)
And now I offer you all to play the game "Rhyme". (А зараз пропоную всім вам зіграти в гру «Рима».)
1. Щоб було усе в порядку, вранці робимо ... (зарядку).
2.Свою ти силу покажи, з водою кожен день... (дружи ).
3. Потрібні організмові продукти, дуже корисні овочі та... (фрукти).
4. Дітям, дорослим дуже потрібно дихати часто свіжим... (повітрям).
– Молодці! Скільки правил вам відомо! Тепер вже ніхто й ніколи не заважатиме вам бути здоровими.
Хто здоровий, той сміється.
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини.
Це ж чудово для людини!
He who is healthy laughs.
He succeeds in everything in life.
He overcomes all the peaks.
This is great for a person!
Вибрати правильне твердження, плескаючи один раз в долоні: здорове харчування, режим дня, шкідливі звички, особиста гігієна, спорт, недотримання режиму дня, вживання немитих овочів і фруктів, ранкова зарядка, рухливі ігри.
«Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить народна мудрість.
1. I can like be red or green or yellow I grow in the tree in the garden. I am tasty in autumn and in winter that am I. (apple)
2. I am very small. I am red. I grow the orchard. I am ripe in summer. My first letter is “C” Children like jam with me? What am I? (Cherry)
3. We are very tasty when we are green. We grow in the kitchen-garden. We are tasty when we a salty too. People like too eat us with tomatoes in salads. What am I? (Cucumber)
4. I am tasty if you boil or bry me and a little salt and butter, please. Don’t forget to peel me. I’ll be white then and clean. You like me with meat, fish salad. You eat me every day. What I am? (Potatoes)
5. This little red lady. Is hard to be found. As only her green plait. Stick out of the ground. What am I? (Carrot - морква)
6. Little old uncle, dressed is brown. Tare off his coat. Now tears run down (onion - цибуля)
So, children, you need to eat a variety of foods to enrich your body with vitamins necessary for normal growth and development of your body.
(Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку вашого організму).
Now let's play the game, summarizing what we learned. If it is useful - show a green signal, and if not - red. (Тепер давайте пограємо в гру , підсумовуючи те, про що ми дізналися. Якщо це корисно - показуємо зелений сигнал, а якщо ні - червоний. )
4. Гра «Так чи Ні».
1) Їсти треба 4 рази на день?(так/yes)
2) Їжа повинна бути різноманітною і збалансованою?(так/yes)
3) Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу?(ні/no)
4) Корисно вживати солодощі та цукор?(ні/no)
5) Ваш раціон повинен включати-м'ясо, рибу, молоко?(так/yes)
6) Корисно їсти смажену та жирну їжу?(ні/no)
7) Їжу потрібно ретельно пережовувати?(так/yes)
8) Сіль потрібна людині у великій кількості?(ні/no)
9) Вітаміни краще вживати в натуральному вигляді?(так/yes)
10) Джерело енергії для організму ліки?(ні/no)
11) Їжа-наше тепло, енергія, ріст і здоров’я?(так/yes)
5. Стежина «Особиста гігієна».
Гра «Переставлянки».
1) Завдання: установіть зв’язок між словами, підберіть відповідні слова: Мило, зуби, вода, волосся, нігті, хустка, дзеркало.
(Щітка, гребінець, ножиці, ніс, лице).
Висновок: щоб бути здоровим, необхідно дотримуватися правил особистої гігієни: кожний ранок умивайся, чисти зуби, мий вуха та шию; завжди мий руки перед їжею; коротко зістригай нігті; тримай у порядку своє волосся; користуйся носовою хусткою. (to be healthy, you must follow the rules of personal care: wash every morning, clean your teeth, wash your ears and neck; always wash your hands before eating; cut your nails short; keep your hair in order; use a handkerchief.)
А тепер давайте поговоримо з вами про спорт.
What other sports do you know? Begin your answer with the following words: I know such kinds of sports as… (Students` answers)
So, we can go running, play football or do athletics in our free time to keep fit. Swimming, chess, jumping, golf, running, aerobics, athletics, fencing, handball, skiing, skating, tennis, basketball, volleyball, horse riding, sailing, gymnastics, dancing, karate, skateboarding, football.
Now you can see how many things people can do in their free time to be healthy.
Now look at the board and tell which of these products are healthy and which of them are not? Вибрати, які продукти для здорового харчування, а які – ні (dairy products, milk, hot dog, meat, junk food, fast food, fruits, vegetables, crisps, chips, fish, juice, lemonade, cheese, rice, chupa-chups, seafood, pepsi-cola, coca-cola, eggs, fizzy drinks, butter).
Great! I didn`t doubt that you know all about healthy food.
7. Стежина «Загартування»
- Діти, а хто з вас загартовується?
Які є способи загартування?(діти висловлюють свої думки; на дошці малюнки «підказки», як можна загартовуватись)
Слово вчителя.
Р.: Повітря, сонце і вода
Для всіх хвороб просто біда.
Тож загартовуватись, друже, слід,
Щоб врятуватися від бід.
На сонце личко підставляй,
Водою тіло обливай, холоду не бійся,
А для сміливості ти смійся.
Air, sun and water
For all diseases, just trouble.
So harden, my friend,
To escape from troubles.
Put your face in the sun,
Pour water over the body, do not be afraid of the cold,
And for courage, you laugh.
- Отже, ви тепер знаєте, як можна загартовуватись. І хтось з вас обов’язково буде загартовувати свій організм.
8. Стежина «Шкідливі звички».
Слово вчителя.
- Діти, більшість з вас мають свої звички, хтось гризе нігті на руках, хтось захоплюється грою на комп’ютері, хтось вживає слова-паразити та інші.
- Діти, звички має кожен, та погано, коли вони шкідливі.
- Розгляньте плакат і скажіть, які шкідливі звички руйнують здоров’я?
- Шкідливі звички-це постійне недотримання правил гігієни, паління сигарет, вживання спиртних напоїв, наркотичних або токсичних речовин. Ці звички переростають у хворобу, заволодівають тілом людини, її душею, а здоров’я покидає людину назавжди.
- Діти, ми говоримо все про шкідливі звички, а подивіться на ці картинки і скажіть, які корисні звички тут зображені.
9. Стежина «Режим дня».
Режим дня – це правильне чергування праці і відпочинку.
Гра «Режим дня».
Діти отримують малюнки із серії «Режим дня» і розташовують їх у відповідності до свого «Режиму дня».
Висновок: для того, щоб бути здоровим потрібно дотримуватись режиму дня.
I’d like to tell you some words about my daily routine. – Я б хотів сказати кілька слів про свій розпорядок дня.
7.00- morning charging and water treatments (ранкова зарядка та водні процедури)
7.30 - breakfast (сніданок)
7.45 - way to school (шлях до школи)
8.00-12.35 - classes at school (заняття в школі)
13.00 - lunch (обід)
13.30 - 15.30-afternoon rest (відпочинок після обіду)
15.30 - 17.00-self-preparation (самопідготовка)
17.00 in the afternoon (полуденок)
17.30-19.00 - walk, outdoor games (прогулянка, рухливі ігри)
19.00 - dinner (вечеря)
19.30.-21.00. - reading fiction, home games (читання художньої літератури, домашні ігри)
21.00. - water procedures, sleep. (водні процедури, сон.)
So, if you follow the daily routine - sleep, eat, walk, read, cook lessons always at the same time - your body will work easily, and you will feel healthy and energetic. (Отже, якщо ви будете дотримуватися розпорядку дня - спати, їсти, гуляти, читати, готувати уроки завжди в один і той же час, - вашому організмові буде легко працювати, і ви почуватимете себе здоровими та бадьорими.)
ІV. Підсумок заняття
- Як ви думаєте, що означає вести здоровий спосіб життя?.
- Що нового для себе ви дізналися?
-То, щоб бути здоровими, потрібно…
Усе в житті піде чудово,
Якщо будеш ти здоровим :
І духовно, і фізично,
Будеш людям симпатичним.
Тож розумного навчайся,
А шкідливого цурайся.
Будь веселим і кмітливим,
Будь здоровим і щасливим!
Everything in life will go great,
If you are healthy:
Both spiritually and physically,
You will be nice to people.
So learn the wise,
And avoid harmful.
Be cheerful and smart,
Be healthy and happy!