Проведення таких заходів сприяє формуванню в учнів критично - аналітичного мислення, допомагає вирішеенню проблем комп'ютерної та теле залежності підростаючого покоління
Конспект заходу з елементами гендерного виховання
на тему
«Роль ЗМІ на формування особистості - початок ХХІ ст.»
МЕТА; - вміння визначати та аналізувати позитивні та негативні риси різноманітних засобів масової інформації на прикладі Телевізійних програм та Інтернет ресурсів , зокрема -їх вплив на формування соціально активної та толерантної особистості;
- в ході обміну думками по матеріалам теми уроку – формувати вміння доводити та відстоювати власну позицію й толерантно ставитися до позиції інших ;
- продовжити виховання ЛЮДИНИ, що; зберігатиме моральні принципи, свідомо не допустить гендерних та іншого типу маніпуляцій із власною свідомістю з боку ЗМІ ;
ОБЛАДНАННЯ ; - Дошка, крейда; магніти;
СТРУКТУРА ЗАХОДУ.
І. Підготовчий етап.
1.Соц опитування «Телебачення та Інтернет – друзі чи вороги для формування толерантної особистості»; 2 Аналіз і обробка матеріалів опитування.
3. Випереджаюче домашнє завдання учням класу, що поділені тематично на 3 групи; 1- позитиви ТВ та Інтернету; 2- Негативи , що несуть ТВ та Інтернет; 3- Я не вбачаю це за проблему, тому що…Звернути увагу на проблеми гендерних прорахунків в роботі ЗМІ.
4. Робота учнів та вчителя в мережі Інтернет по підготовці тематичних плакатів до теми.
ІІ. Основна частина;
1. Організаційна частина / 2-3хв./
2. Мотивація та актуалізація теми./3-4 хв./
3. Хід заходу /25- 27 хв./
4. Підведення підсумків. /3-5хв/
5.Домашнє завдання /5 -6 хв./
Хід основної частини заходу.
1.Організаційна частина - Привітання вчителя з учнями.
- Створення доброзичливої робочої атмосфери .
2. Мотивація та актуалізація теми
Наша тема заходу стосується ЗМІ – Які ви знаєте засоби масової інформації?Якими найбільш користуєтесь?/прогнозовані відповіді -Інтернет,ТВ/
І це природньо , тому що світ початку ХХІ ст. неможливо уявити без ТВ, Інтернету, мобільних телефонів…Людина завжди прагнула поліпшити своє життя , зробити його більш зручним…але - чи завжди це «благо»? Розглянемо це питання на прикладі впливу ЗМІ на формування вас, ваших рис характеру.
А) Інтернет та ТВ – друзі чи вороги для формування вас ,як майбутніх соціально активних громадян?
Б) Як ви вважаєте , можна стверджувати що :»Сучасні ЗМІ в Україні є гендерно справедливими?
3. Хід заходу
1. Аналіз вчителем схеми обробки опитування з теми;( трикутні графіки - у кожному класі свої пріоритети перегляду ТБ та користування певними напрямами в мережі Інтернет , виходячи з анкетування .Зазвичай, освітній напрямок ближче до верхнього кута, а в житті повинен бути основою – тому в ході заходу і виявляться т.з. «Життєві гойдалки»…. Висновки дітей про необхідність перегляду приоритетів)
До чого ж призведуть такі інтереси? Якими ж ви сформуєтеся – технотронне покоління початку ХХІст.?
2.Послухаємо міркування домашніх груп/ опори на дошці допоможуть вам сформулювати думку/;
ОПОРИ; АУДИТОРІЯ, ДОВІРА, МАНІПУЛЮВАННЯ СВІДОМІСТЮ, ВІДПОЧИНОК, ФЕМИНІЗМ,ПАСИВНІСТЬ, АГРЕСИВНІСТЬ,ЗДОРОВЯ, МАЧИЗМ,ТРУДНОЩІ В БЕЗПОСЕРЕДНЬОМУ СПІЛКУВАННІ, САМОВДОСКОНАЛЕННЯ, ГЛИБИНА ЗНАНЬ, СЕКСИЗМ,
На І ряду сидять представники групи, які вважають, що від сучасних технологій людина отримує більше позитивного впливу на формування особистості і є ( в більшості) гендерно толерантними;
На ІІряду сидять представники групи, які вважають, що від сучасних технологій людина отримує більше негативного впливу на формування особистості і є ( в більшості) гендерно дискримінаційними;
На ІІІ ряду сидять представники групи, які вважають, що людина зможе при любих впливах ЗМІ лишатися активною і моральною людиною;/
Нагадаю учасникам груп про коректність в ході дискусії . Вислуховуйте опонента, а потім викладайте свою думку(по 2-3 учні з кожної групи.).Якщо в ході виконання д/з у вас обгрунтовано змінилась думка щодо проблеми – ви можете змінити групу після короткого(1 – 2 речення – обгрунтування позиції)
Проаналізуйте плакати; до якої групи міркувань вони відносяться і чому?
Тако ж слід відмітити наскільки ці плакати гендерно толерантні?( ДОДАТОК )
4. Підведення підсумків.
Повернемося до схем на дошці; ми вияснили в ході обговорення , що найважливіші для життя напрями інформації – наукові, пізнавальні сконцентрувалися у верхньому кутку.
Трикутників. Тому перевернемо трикутники.
Відносно гендерної толерантності в плакатах ми можемо зробити висновок , що в більшості з них присутні маскулінні стереотипи.Деякі з плакатів викликали дискусію, тому пропоную це питання продовжити розглядати на наступному зайнятті( голосування)
5.Домашнє завдання
В домашньому ессе ви : А)Поміркуєте над таким дослідом; Банка скляна - життя, тенісні шарики – основне в житті, гравій - побутове, але необхідне, пісок – дрібниці життєві( без них теж не обійдеться жодна людина), газований солодкий напій – це розваги).В такій послідовності все увійшло до банки, а що було б якщо першим влити «розваги»? Ваші ессе ми обговоримо на наступному уроці.
Б) Підберіть із ЗМІ, або створіть самі ( в групах або індивідуально ) 3 плакати
( бажано - феміністичний, маскулінний, гендерно толерантний)
Всім дякую за співробітництво в заході! До зустрічі на наступному занятті!
.Додаток
1 2
3 4
5 6
7 8
9 10
11 12
13 14
15
16