Виховний захід з елементами гендерного виховання тема :"Роль ЗМІ на формування особистості - початок ХХІ ст."

Про матеріал

Проведення таких заходів сприяє формуванню в учнів критично - аналітичного мислення, допомагає вирішеенню проблем комп'ютерної та теле залежності підростаючого покоління

Перегляд файлу

Конспект  заходу з елементами  гендерного виховання 

на тему

«Роль ЗМІ на формування особистості  - початок ХХІ ст

МЕТА;  - вміння визначати та аналізувати  позитивні та негативні  риси  різноманітних  засобів масової  інформації на прикладі  Телевізійних  програм та Інтернет ресурсів   , зокрема -їх  вплив на формування соціально активної  та  толерантної особистості;

   - в ході обміну думками по матеріалам теми уроку – формувати вміння доводити та відстоювати  власну позицію й толерантно ставитися до позиції інших  ;

- продовжити виховання ЛЮДИНИ, що; зберігатиме  моральні принципи, свідомо не допустить гендерних та іншого типу  маніпуляцій із власною свідомістю з боку ЗМІ ;

 

ОБЛАДНАННЯ ;  - Дошка, крейда; магніти;

  • Аналітичні схеми  соціальних опитувань учнів 9-А,Б, Г кл.;
  • Плакати «Телебачення та Інтернет – друзі чи вороги для формування особистості»;
  • Прозорий скляний сосуд; тенісні  кульки, гравій, пісок,солодкий газований напій;

          СТРУКТУРА  ЗАХОДУ.

І. Підготовчий етап.

1.Соц опитування   «Телебачення та Інтернет – друзі чи вороги для формування  толерантної особистості»; 2 Аналіз і обробка матеріалів опитування.

3. Випереджаюче домашнє завдання учням класу, що поділені тематично на 3 групи; 1- позитиви ТВ та Інтернету;   2- Негативи , що несуть ТВ та Інтернет; 3- Я не вбачаю це за проблему, тому що…Звернути увагу на проблеми гендерних прорахунків в роботі ЗМІ.

4. Робота учнів та вчителя в  мережі Інтернет по підготовці тематичних плакатів до теми.       

ІІ. Основна частина;

1. Організаційна частина               / 2-3хв./

2. Мотивація та актуалізація теми./3-4 хв./

3. Хід  заходу                            /25- 27 хв./

4. Підведення підсумків.                 /3-5хв/

                                           5.Домашнє  завдання                        /5 -6 хв./

 

Хід основної частини заходу.

1.Організаційна частина   - Привітання вчителя з учнями.

 - Створення  доброзичливої  робочої  атмосфери .

2. Мотивація та актуалізація теми

Наша тема заходу  стосується ЗМІ – Які ви знаєте засоби масової інформації?Якими найбільш користуєтесь?/прогнозовані відповіді -Інтернет,ТВ/

І це природньо , тому що світ  початку ХХІ ст. неможливо уявити без ТВ, Інтернету, мобільних телефонів…Людина завжди прагнула поліпшити своє життя , зробити його більш зручним…але - чи  завжди це «благо»? Розглянемо це питання на прикладі впливу ЗМІ  на формування вас, ваших рис характеру.

  • Метод «Мікрофон» :

А)  Інтернет та ТВ – друзі чи вороги для формування вас ,як майбутніх соціально активних  громадян?

Б) Як ви вважаєте , можна стверджувати що :»Сучасні ЗМІ в Україні є гендерно справедливими?

 

3. Хід  заходу   

1. Аналіз вчителем  схеми обробки опитування  з теми;( трикутні графіки  - у кожному класі свої пріоритети перегляду ТБ та користування певними напрямами в мережі Інтернет , виходячи з анкетування .Зазвичай, освітній напрямок  ближче до верхнього кута, а в житті повинен бути основою – тому в ході заходу і виявляться т.з. «Життєві гойдалки»…. Висновки дітей про необхідність перегляду приоритетів)

До чого ж призведуть такі інтереси? Якими ж ви сформуєтеся – технотронне покоління початку ХХІст.?

2.Послухаємо міркування домашніх груп/ опори на дошці допоможуть вам сформулювати  думку/;

ОПОРИ; АУДИТОРІЯ, ДОВІРА, МАНІПУЛЮВАННЯ СВІДОМІСТЮ, ВІДПОЧИНОК, ФЕМИНІЗМ,ПАСИВНІСТЬ, АГРЕСИВНІСТЬ,ЗДОРОВЯ, МАЧИЗМ,ТРУДНОЩІ В БЕЗПОСЕРЕДНЬОМУ СПІЛКУВАННІ, САМОВДОСКОНАЛЕННЯ, ГЛИБИНА ЗНАНЬ, СЕКСИЗМ,

На І ряду сидять представники групи, які вважають, що від сучасних технологій людина отримує більше позитивного  впливу на  формування особистості і є ( в більшості) гендерно толерантними;

На ІІряду сидять представники групи, які вважають, що від сучасних технологій людина отримує більше  негативного впливу на  формування особистості і є ( в більшості) гендерно дискримінаційними;

На ІІІ ряду сидять представники групи, які вважають, що людина зможе  при любих  впливах ЗМІ лишатися активною і моральною людиною;/

Нагадаю учасникам груп про коректність в  ході дискусії . Вислуховуйте опонента, а потім викладайте свою думку(по 2-3 учні з кожної  групи.).Якщо в ході виконання д/з у вас обгрунтовано змінилась думка щодо проблеми – ви можете змінити групу після короткого(1 – 2 речення – обгрунтування позиції)

Проаналізуйте плакати; до якої групи міркувань вони відносяться і чому?

Тако ж слід відмітити наскільки ці плакати гендерно толерантні?( ДОДАТОК )

4. Підведення підсумків.                

Повернемося до схем на дошці; ми вияснили в ході обговорення , що  найважливіші для життя напрями інформації – наукові, пізнавальні  сконцентрувалися у верхньому кутку.

  Трикутників. Тому перевернемо трикутники.

  • Як ви вважаєте – чи буде ваше життя стабільним на таких гойдалках?/ голосування/

Відносно гендерної толерантності в плакатах ми можемо зробити висновок , що в більшості з них присутні маскулінні стереотипи.Деякі з плакатів викликали дискусію, тому пропоную це питання продовжити розглядати на наступному зайнятті( голосування)

5.Домашнє  завдання  

В домашньому ессе ви : А)Поміркуєте над  таким дослідом; Банка скляна  - життя, тенісні шарики – основне в житті, гравій  - побутове, але необхідне, пісок – дрібниці життєві( без них теж не обійдеться жодна людина), газований солодкий напій – це розваги).В такій послідовності все увійшло до банки, а що було б якщо першим влити «розваги»? Ваші ессе ми обговоримо на наступному уроці.

Б) Підберіть із ЗМІ, або створіть самі ( в групах або  індивідуально ) 3 плакати

(  бажано - феміністичний, маскулінний, гендерно толерантний)

             Всім дякую за співробітництво  в заході!         До зустрічі на наступному занятті!                

 

 

 

 

.Додаток

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\3_3_.jpg1                        C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\img5.jpg  2

 

     C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\inter2.jpg3                               C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\vliyanie-zomboyashhika.jpg  4

                       C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\internet_01.jpg   5          C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\rol-nternetu-v-nashomu-zhitt_341.jpeg    6

             C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\ДОБРО.jpg  7   C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\ЗБРОЯ.jpeg  8

 

 

       C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\ЗНАННЯ.gif  9 C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\ІНТЕРНЕТ - ЦЕ.png  10

     C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\МАЛЯ.jpg  11    C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\ОКУЛЯРИ.jpg 12

    C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\ПАВУТИННЯ.jpg13     C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\ХОМО КОМП.jpg 14

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\СУЧАСНЕ ЖИТТЯ.jpg15

 

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ГЕНДЕР\ЧИТ. І ТВ.jpg16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку