Виховна година
Тема. З любов’ю до дітей.
Мета:
Ознайомлення учнів з біографією В.О.Сухомлинського. Опрацювання твору В.О.Сухомлинського «Дівчинка та Ромашка».
Розвивати образне мислення, уяву, вміння узагальнювати , робити висновки, давати оцінку вчинкам героїв творів.
Виховувати доброту, чуйність, любов до природи, гордість за українську літературну спадщину.
Обладнання: портрет В.О.Сухомлинського , виставка книжок В.О.Сухомлинського, ватман, кольорові олівці.
Хід виховної години
І. Організація класу:
Поглянь у віконечко.
Посміхнися сонечку!
Озирнись навкруги.
Усміхнися другу!
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Повідомлення теми та мети виховної години
В.О.Сухомлинського. Творчо попрацюємо над цікавою казкою.
IV. Мотивація учбової діяльності
Сьогодні у нас незвичайний урок.
У казку чарівну ми зробимо крок.
Із казкою ми зустрічались не раз.
І знову вона завітає до нас.
V. Формування знань, умінь та навичок.
1. Знайомство з портретом В.О.Сухомлинського:
добра посмішка – портрет В.О.Сухомлинського.
Педагог, вчений, письменник В.О.Сухомлинський був напрочуд доброю людиною. Він мріяв, щоб кожна дитина зростала в любові, з чуйним, щирим серцем, допитливим та кмітливим розумом.
2.Загадка
Я на сонце дуже схожа -
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю,
Промінцями всіх вітаю.
Відгадати вам не важко!
Що за квітка я?
(Ромашка.)
3. Інтерактивна вправа. Скласти свою загадку
про ромашку. Приклади відповідей:
-Біле волоссячко, жовте обличчя.
-Сонечко в білій спідничці.
4. Інтегровані завдання (природознавство, українська мова). Інтерактивна вправа «Прес».
- До живої чи неживої природи відноситься
квітка? Доведіть.
Приклад відповіді учнів:
- Я знаю, що квітка росте, живиться, розмножується. І тому вважаю, що за цими ознаками вона відноситься саме до живої природи.
- Як ви думаєте, чому назва квітки написана
з великої літери?
Приклад відповіді учнів
-Я вважаю, що квітка ромашка є героїнею казки. Тому, це не просто назва квітки, а ім’ я дійової особи. З уроків української мови відомо, що імена пишуться з великої літери. Ось чому це слово, в даному випадку, пишеться з великої літери.
5. Знайомство з казкою В.О.Сухомлинського «Дівчинка та Ромашка».
- Послухайте казку В.О.Сухомлинського.
Що найбільше сподобається, вразить вас у цій казці?
6. Опрацювання змісту твору.
- Ваші враження від почутого? Чи сподобались вам герої казки? Чим саме?
7. Інтерактивна вправа. Робота в парах з прислів’ями:
«З добрим дружись, а лихого стережись.
Без вірного друга велика туга.»
- На кожній парті лежить аркушик з прислів’ями. Прочитайте їх і скажіть, до яких уривків казки можна їх віднести.
Відповіді учнів:
- Перше прислів’я відноситься до історії дружби Ромашки з Каменем. В нього тверде кам’ яне серце. Він обдурив Ромашку, знущався над нею.
- Друге прислів’я про прагнення Ромашки завжди дружити з чуйною, доброю дівчинкою. Ніколи не розлучатись, кожного ранку разом зустрічати схід сонечка.
8. Читання казки в особах.
9. Інтерактивна вправа. Робота в групах (по 5-6 учнів)
- Об’єднайтесь в групи. На аркушах ватману спільно намалюйте той уривок казки, який вам найбільше до душі.
10. Інтерактивна вправа. Захист групових малюнків у вигляді розігрування сценки до зображеного уривка казки.
11. Інтерактивна вправа.
Складання сенканів в парах про дружбу.
Приклади відповідей дітей:
IV. Підсумок виховної години. Рефлексія. Інтерактивні ігри «Мікрофон» та «Закінчи речення»
-Що вам найбільше сподобалось на виховній годині?
-Закінчи речення : «Василь Олександрович Сухомлинський вчить нас бути…»