Зосередити увагу учнів на питанні „здоровий спосіб життя”; формувати прагнення вести здоровий спосіб життя, негативне ставлення підлітків до тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії; підвищувати санітарно-гігієнічний рівень учнів, виробляти вміння протистояти тиску середовища в набутті негативних звичок; розвивати вміння висловлювати свою думку, артистичні здібності, здатність працювати в команді, відповідальність, кмітливість, почуття гумору; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.
МЕТА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
Зосередити увагу учнів на питанні „здоровий спосіб життя”; формувати прагнення вести здоровий спосіб життя, негативне ставлення підлітків до тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії; підвищувати санітарно-гігієнічний рівень учнів, виробляти вміння протистояти тиску середовища в набутті негативних звичок; розвивати вміння висловлювати свою думку, артистичні здібності, здатність працювати в команді, відповідальність, кмітливість, почуття гумору; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.
ОБЛАДНАННЯ
Саморобні таблиці, плакати, вислови про здоров’я, елементи костюмів, емблеми для членів команд, плакати з антирекламою, ручки, аркуші паперу, аудіо запис для фізкультхвилинки, мультимедійна презентація.
Учитель. Любі учні, до нас у клас завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
Учениця. Треба дружно привітатись:
Учениця. Дружно, голосно сказати;
Учитель. Вправо, вліво повернутись,
Туди-сюди посміхнутись:
Учитель. Доброго дня, діти, гості нашої школи! Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному і Вам добра, здоров’я, створюємо гарний настрій. Адже кожне сказане слово від щирого серця і з приємною посмішкою на устах додає сили та наснаги. Я дарую Вам цю посмішку, бо знаю, що усмішка - це не прості дрібнички, які прикрашають похмурі сторони нашого щоденного побуту, вони - тіні нашого внутрішнього світу, це вічний зв’язок людей, їхня наснага і сила, це наше биття серця на благо ближніх, на благо суспільства. Від посмішки залежить і наше здоров’я.
А я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були насамперед здоровими. І тому я рада вітати вас на КВК під загальною назвою „Ми - за здоровий спосіб життя!”
(Оголошення мети виховного заходу)
Але перед тим, як розпочати нашу гру, давайте пригадаємо деякі аспекти, що стосуються здоров’я, здорового способу життя.
Бесіда з учнями /
1. Що таке здоров’я?
(Це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.)
2. Що означає бути здоровою людиною?
(Це така людина, яка дотримується здорового способу життя, стан організму і самопочуття якої дозволяють їй справитися з повсякденними проблемами життя, реалізувати свої фізичні та розумові здібності.)
3. Здоровий спосіб життя. Що це?
4. Назвіть складові здорового способу життя.
Учитель. Любі учні, до нас у клас завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
Учениця. Треба дружно привітатись:
Фізкультура, раціональне харчування, особиста гігієна, режим навчання та відпочинку, загартування, відмова від шкідливих звичок.)
5. Які шкідливі звички найбільше псують здоров’я?
( Вживання алкоголю, куріння , вживання наркотиків.)
Учитель. Так, дійсно. Здоров’я - це те, без чого людині дуже складно і щасливо жити. Упродовж усього існування людства здоров’я цінувалося над усе. А дотримання правил здорового способу життя допоможе вам вирости здоровими та міцними, не хворіти, успішно вчитися, жити довго і щасливо.
Діти, пропоную вам сьогодні показати не тільки знання з біології та своє ставлення до проблеми, але і проявити винахідливість та кмітливість.
А оцінювати ваші знання буде журі у складі
Початок гри
1. Учитель. Любі друзі, ми розпочинаємо змагання знавців про здоровий спосіб життя. І перший конкурс називається „Привітання”. Кожна команда-учасниця має по шість чоловік. Обов’язково демонструється емблема, оголошуються девіз, назва, захист.
І команда - Вітаміни.
Наша команда - Вітаміни.
Наш девіз - Спорт, навчання і чайок - до здоров’я перший крок.
1. Я - вітамін А - потрібний, корисний.
В моркві багато мене і в печінці,
Зір я покращую, зріст регулюю,
Щастя й здоров’я людям дарую.
2 . В - вітамін заспокоює нерви ,
Щоб не чубилися ви на перерві, їжте горох і будь-яку кашу,
Будуть міцними нерви ваші.
3. С - вітамін захистить від інфекцій,
Не треба робити ніяких ін’єкцій .
Фрукти і овочі на столі Дуже корисні - великі й малі.
Ваш раціон не може бути бідним На молоко, рибу морську,
Щоб укріпити поставу людську.
Щоб було легко стрибати й бігати.
Каша пшенична смачна із олією,
Це допоможе дружити нам з мрією.
Щоб ми були при хорошім здоров’ї,
Щоб якщо навіть порізали ніжку,
Нам не загрожувало лікарняне ліжко.
II команда „ Посмішка”
Наша команда - Посмішка.
Наш девіз - У здоровому тілі - здоровий дух.
Сили твої при утомі відновить,
Зробить тебе і щасливим, і щирим,
Жить допоможе у злагоді й мирі.
Усмішка ваша завжди особлива,
Значить, що ви - людина щаслива.
Мрійте і думайте щ про майбутнє,
При цьому усмішка нехай буде присутня.
Вам допоможе набути знання.
Усмішку волі, пориву зростіть. Нехай допоможе вона в боротьбі За свою думку, любов, світлу мрію І подарує на щастя надію.
6, Усмішка творчості - це Божий дар,
Що не боїться ні помсти, ні пар.
Усмішка подвигу - мужність життя І до журби вже нема вороття.
Учитель. Молодці! Багато цікавого і корисного ми почули від Вас. Ви ще раз нам нагадали про те, що слід посміхатися частіше, бо посмішка зможе перетворити наше життя і життя оточуючих на казку. Ну а команда „Вітаміни” нагадали, наскільки важливе забезпечення організму людини різними вітамінами.
2. Учитель. Наступний конкурс „Розминка”. Командам надається по 10 запитань, на які відразу слід дати відповідь.
Питання для І команди 9^7 > сі/ с
Смертельна хвороба, якою хворіють 80 % ін’єкційних наркоманів. Ще її називають „ чумою 20 століття.” ( СНІД )
Питання для II команди
Учитель. Молодці. Справились із завданням. І гадаю, зрозуміли, що існує багато різних хвороб, яких слід остерігатись. Саме тому і потрібно вести здоровий спосіб життя та зміцнювати здоров’я, а не псувати його і шкодити йому. Адже людина - сама творець свого здоров’я. А зараз прийшов час перевірити домашнє завдання.
3. Домашнє завдання Членам кожної команди треба було підготувати інсценівку, пов’язану із веденням здорового способу життя.
Учитель. Так, дійсно. Якщо ти любиш себе й цінуєш своє здоров’я, ти скажеш: Ні! Усьому, що може завдати тобі шкоди.
команда - інсценівка „ Хвороба”.
Учитель. Давайте цінуватимемо і берегтимемо життя, щоб із нами не трапилось таке лихо, нехай навіть уві сні, як із героєм побаченої зараз інсценівки.
4. „ Ти - мені, я - тобі”
Учитель. Спробуємо разом з’ясувати, що сприяє, а що навпаки заважає людині бути здоровою. (Команди підготували по 2 запитання суперникам.)
І команда:
Як ви вважаєте: здоров’я дається людині на все життя, чи воно потребує турботи протягом усього життєвого шляху?
/У’Ш^ЇЇ команда:
Учитель. Отже, давайте визначимо, тобто підведемо підсумок четвертого раунду, що сприяє, а що заважає здоров’ю людини.
Здоров’ю людини
Сприяє:
Заважає:
у^ла(Хт\ал'-( о~лА} і-х^о
Поки наші гравці виконують завдання, ми пограємо з болільниками. Гра називається „Міф чи факт”. Завдання: учитель читає твердження, діти відповідають разом М чи Ф.
Учитель. Молодці! Ви з легкістю справились із завданням. А давайте перевіримо, як справились із завданням члени наших команд. ( Члени команд зачитують написане про здоров’я ). Оголошується фізкультхвилинка.
Та ось - нове випробування.
В ефірі - час антиреклами.
Уважно стежте всі за нами.
Конкурсне завдання: скласти антирекламу. І команда - на тютюнові вироби. II команда - на алкогольні напої. (Команда № 1 представляє плакат, на якому наклеєні пачки від цигарок, а під кожною з пачок підписи; команда № 2 також представляє плакат,
на якому наклеєні пачки від пива, водки, а під кожною з пачок підписи).
Учитель. Пляшка, цигарка і наркотик Вам не місце серед нас!
Вам не раді тут ніколи,
Не брудніть порогу ніколи!
Хай болільники в цей час Гарно виступлять для нас.
А зараз „Хвилинка порад”, яку підготували болільники. (Болільники дають поради у віршованій формі щодо здорового способу життя.)
Треба дуже добре знати Дітям правила прості.
Та за змістом - золоті.
Кожен день свій починай З ранкової зарядки.
Полюбити треба мило!
Часто й чисто руки мити Та охайному ходити.
То підступний карієс Мусить зачекати!
А солодощі - шкідливі,
Здоров’я і хвороб питання - Раціональне харчування.
Любиш фізкультуру - Не загрожує тобі
Порушення статури.
Загартовуй тіло й дух.
Щоб була щаслива доля,
Загартовуй силу й волю.
Будьте впевнені, що всі Будете здорові.
7. Учитель. „ Здоров’я - це скарб”,- сказав Монтень. А давайте заглянемо до скарбнички народної творчості і дізнаємося, що ж думає про здоров’я наш народ. Наступний конкурс „Продовжіть прислів’я „.
Учитель. Як бачите, питання здоров’я - одне з найбільш важливих. До нього, здоров’я, народ завжди ставився шанобливо.
Таке ставлення збереглось і до сьогодні. Бо бути здоровим - це значить бути модним і стильним. Ну що ж переходимо др останнього конкурсу „ Навздогін за лідером.” ( За І хв. слід дати якомога більше відповідей).
Питання для І команди ' г?г с сс ( ; сі с
(Звіробій )
(Туберкульоз)
(На 8 хв.)
Питання для II команди ^ с/ с1'' л '
(Очі)
( Бліда поганка)
Що захищає організм людини від зараження та допомагає одужати, якщо ти захворів. (Імунітет)
( Підведення підсумків гри. Оголошення переможців.) Заключне слово вчителя Зумій земні спокуси побороть,
Котрі презирства І зневаги варті...
Гартуй свій дух,
І волю, й плоть У безнастаннім гарті
Адже ти - НОМО САПІЄНС, Людина розумна!
Я сподіваюсь, що кожен із вас черпнув багато корисної інформації і зробив правильні висновки.
Нехай життя дарує вам справжню радість і здоров’я. Хотілося б сьогодні пригадати духовний заповіт Матері Терези майбутньому поколінню:
Життя - це шанс. Скористайся ним.
Життя - це краса. Милуйся нею.
Життя - це мрія. Здійсни її.
Життя - це виклик. Прийми його.
Життя - це обов’язок. Виконай його.
Життя - це гра. Стань гравцем.
Життя - це цінність. Цінуй його.
Життя - це скарб. Бережи його.
Життя - це любов. Насолоджуйся нею.
Життя - це таїна. Пізнай її.
Життя - це юдоль бід. Перебори усе.
Життя - це пісня. Доспівай її.
Життя - це боротьба. Почни її.
Життя - це безодня невідомого - не бійся, вступи в неї.
Життя - удача. Шукай цю мить!
Життя таке чудове - не загуби його.
Це твоє життя. Борони його.