Виховний захід "Здоровий спосіб життя"

Про матеріал

Зосередити увагу учнів на питанні „здоровий спосіб життя”; формувати прагнення вести здоровий спосіб життя, негативне ставлення підлітків до тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії; підвищувати санітарно-гігієнічний рівень учнів, виробляти вміння протистояти тиску середовища в набутті негативних звичок; розвивати вміння висловлювати свою думку, артистичні здібності, здатність працювати в команді, відповідальність, кмітливість, почуття гумору; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров'я та здоров'я оточуючих.

Перегляд файлу

МЕТА ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

Зосередити увагу учнів на питанні „здоровий спосіб життя”; формувати прагнення вести здоровий спосіб життя, негативне ставлення підлітків до тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії; підвищувати санітарно-гігієнічний рівень учнів, виробляти вміння протистояти тиску середовища в набутті негативних звичок; розвивати вміння висловлювати свою думку, артистичні здібності, здатність працювати в команді, відповідальність, кмітливість, почуття гумору; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я оточуючих.

 

ОБЛАДНАННЯ

Саморобні таблиці, плакати, вислови про здоров’я, елементи костюмів, емблеми для членів команд, плакати з антирекламою, ручки, аркуші паперу, аудіо запис для фізкультхвилинки, мультимедійна презентація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Любі учні, до нас у клас завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.

Учениця. Треба дружно привітатись:

  •                  Добрий день! ( Діти кажуть разом )

Учениця. Дружно, голосно сказати;

  •                  Доброго Вам здоров’я! ( Діти кажуть разом )

Учитель. Вправо, вліво повернутись,

Туди-сюди посміхнутись:

  •                  Добрий день! Здоровенькі були ! Здрастуйте!

Учитель. Доброго дня, діти, гості нашої школи! Цим чудовим привітанням ми бажаємо один одному і Вам добра, здоров’я, створюємо гарний настрій. Адже кожне сказане слово від щирого серця і з приємною посмішкою на устах додає сили та наснаги. Я дарую Вам цю посмішку, бо знаю, що усмішка - це не прості дрібнички, які прикрашають похмурі сторони нашого щоденного побуту, вони - тіні нашого внутрішнього світу, це вічний зв’язок людей, їхня наснага і сила, це наше биття серця на благо ближніх, на благо суспільства. Від посмішки залежить і наше здоров’я.

А я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були насамперед здоровими. І тому я рада вітати вас на КВК під загальною назвою „Ми - за здоровий спосіб життя!”

(Оголошення мети виховного заходу)

Але перед тим, як розпочати нашу гру, давайте пригадаємо деякі аспекти, що стосуються здоров’я, здорового способу життя.

Бесіда з учнями /

1. Що таке здоров’я? 

(Це стан повного фізичного, душевного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.)

 2. Що означає бути здоровою людиною?

(Це така людина, яка дотримується здорового способу життя, стан організму і самопочуття якої дозволяють їй справитися з повсякденними проблемами життя, реалізувати свої фізичні та розумові здібності.)

3. Здоровий спосіб життя. Що це?

4. Назвіть складові здорового способу життя.

Учитель. Любі учні, до нас у клас завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.

Учениця. Треба дружно привітатись:

  •                  Добрий день! ( Діти кажуть разом )

Фізкультура, раціональне харчування, особиста гігієна, режим навчання та відпочинку, загартування, відмова від шкідливих звичок.)

5. Які шкідливі звички найбільше псують здоров’я?

( Вживання алкоголю, куріння , вживання наркотиків.)

Учитель. Так, дійсно. Здоров’я - це те, без чого людині дуже складно і щасливо жити. Упродовж усього існування людства здоров’я цінувалося над усе. А дотримання правил здорового способу життя допоможе вам вирости здоровими та міцними, не хворіти, успішно вчитися, жити довго і щасливо.

Діти, пропоную вам сьогодні показати не тільки знання з біології та своє ставлення до проблеми, але і проявити винахідливість та кмітливість.

А оцінювати ваші знання буде журі у складі 

Початок гри

1. Учитель. Любі друзі, ми розпочинаємо змагання знавців про здоровий спосіб життя. І перший конкурс називається „Привітання”. Кожна команда-учасниця має по шість чоловік. Обов’язково демонструється емблема, оголошуються девіз, назва, захист.

І команда - Вітаміни.

Наша команда - Вітаміни.

Наш девіз - Спорт, навчання і чайок - до здоров’я перший крок.

1. Я - вітамін А - потрібний, корисний.

В моркві багато мене і в печінці,

Зір я покращую, зріст регулюю,

Щастя й здоров’я людям дарую.

2 . В - вітамін заспокоює нерви ,

Щоб не чубилися ви на перерві, їжте горох і будь-яку кашу,

Будуть міцними нерви ваші.

3. С - вітамін захистить від інфекцій,

Не треба робити ніяких ін’єкцій .

Фрукти і овочі на столі Дуже корисні - великі й малі.

  •                  Д - вітамін для кісток необхідний.

Ваш раціон не може бути бідним На молоко, рибу морську,

Щоб укріпити поставу людську.

  •                  Є - вітамін допоможе нам дихати,

Щоб було легко стрибати й бігати.

Каша пшенична смачна із олією,

Це допоможе дружити нам з мрією.

  •                  К - вітамін необхідний в крові,

Щоб ми були при хорошім здоров’ї,

Щоб якщо навіть порізали ніжку,

Нам не загрожувало лікарняне ліжко.

II команда „ Посмішка”

Наша команда - Посмішка.

Наш девіз - У здоровому тілі - здоровий дух.

  1.              Мудра усмішка тебе заспокоїть,

Сили твої при утомі відновить,

Зробить тебе і щасливим, і щирим,

Жить допоможе у злагоді й мирі.

  1.              Посмішкою ви володіти умійте І відпускати від себе не смійте.

Усмішка ваша завжди особлива,

Значить, що ви - людина щаслива.

  1.              Сонечко встало, всміхніться йому І порадійте новому дню.

Мрійте і думайте щ про майбутнє,

При цьому усмішка нехай буде присутня.

  1.              Всміхайтесь урокам, домашнім завданням, Всміхайтесь при кожному їх виконанні. Хай усмішка радості і пізнання

Вам допоможе набути знання.

 Усмішку волі, пориву зростіть. Нехай допоможе вона в боротьбі За свою думку, любов, світлу мрію І подарує на щастя надію.

6, Усмішка творчості - це Божий дар,

Що не боїться ні помсти, ні пар.

Усмішка подвигу - мужність життя І до журби вже нема вороття.

Учитель. Молодці! Багато цікавого і корисного ми почули від Вас. Ви ще раз нам нагадали про те, що слід посміхатися частіше, бо посмішка зможе перетворити наше життя і життя оточуючих на казку. Ну а команда „Вітаміни” нагадали, наскільки важливе забезпечення організму людини різними вітамінами.

2. Учитель. Наступний конкурс „Розминка”. Командам надається по 10 запитань, на які відразу слід дати відповідь.

Питання для І команди 9^7 > сі/ с

  •                  Звідки родом тютюн? (Америка)
  •                  Який головний компонент тютюну? (Нікотин )
  •                  Назвіть, якщо є, одного з визначних спортсменів, який палить. (Немає жодного)
  •                  Як називається наука, що займається формуванням, збереженням та зміцненням здоров’я? (Валеологія )
  •                  Укажіть у сантиметрах відстань, на якій повинен лежати зошит чи підручник від очей дитини? ( 30-40 см)
  •                  Відгадайте загацку: Зубів багато, а не їсть. (Гребінець)
  •                  Зараження туберкульозом здорової людини відбувається при вдиханні нею повітря, що містить бацилу...(коха).
  •                  Діяльність спеціалістів і волонтерів, спрямована на зміну поведінки, що у свою чергу, може знизити бажання палити, пити алкоголь чи вживати наркотики. (Профілактика )
  •                  Розкрийте значення слова ВІЛ. (Вірус імунодефіциту людини).

Смертельна хвороба, якою хворіють 80 % ін’єкційних наркоманів. Ще її називають „ чумою 20 століття.” ( СНІД )

Питання для II команди

  •                  З ім’ям якого мореплавця зв’язують появу тютюну? (Колумб )
  •                  Як називають людину, яка не палить, а тільки знаходиться поряд із курцем? ( Пасивний курець )
  •                  Російський письменник А.П.Чехов сказав, що поцілувати дівчину, котра курить, - це все одно, що поцілувати .... (попільничку).
  •                  Що є важливою умовою нормального росту та розвитку дітей? (Дотримання правильного режиму харчування)
  •                  Назвіть іншим словом хворобу Боткіна, тобто підберіть синонім. (Гепатит А )
  •                  Відгадайте загадку: миється, купається, але все стирається. (Мило)
  •                  Скільки годин має тривати сон, аби відбулося повне відновлення розумових і фізичних сил? ( 8-9 годин)
  •                  Як називають добровольців, які розповідають своїм одноліткам про шкідливість вживання наркотиків, алкоголю, тютюну? ( Волонтери)
  •                  Розкрийте значення слова СНІД . ( Синдром набутого імунодефіциту)
  •                  Дуже страшна смертельна хвороба, котра у курців зустрічається в ЗО разів частіше, ніж серед тих, хто не палить, і яка чомусь має таку ж назву, як і представник типу членистоногих. (Рак).

Учитель. Молодці. Справились із завданням. І гадаю, зрозуміли, що існує багато різних хвороб, яких слід остерігатись. Саме тому і потрібно вести здоровий спосіб життя та зміцнювати здоров’я, а не псувати його і шкодити йому. Адже людина - сама творець свого здоров’я. А зараз прийшов час перевірити домашнє завдання.

3. Домашнє завдання Членам кожної команди треба було підготувати інсценівку, пов’язану із веденням здорового способу життя.

  1.              команда - вистава-казка „Муха Цокотуха”, т

Учитель. Так, дійсно. Якщо ти любиш себе й цінуєш своє здоров’я, ти скажеш: Ні! Усьому, що може завдати тобі шкоди.

команда - інсценівка „ Хвороба”.

Учитель. Давайте цінуватимемо і берегтимемо життя, щоб із нами не трапилось таке лихо, нехай навіть уві сні, як із героєм побаченої зараз інсценівки.

4. „ Ти - мені, я - тобі”

Учитель. Спробуємо разом з’ясувати, що сприяє, а що навпаки заважає людині бути здоровою. (Команди підготували по 2 запитання суперникам.)

І команда:

  •                  Чи потрібно нам раціональне харчування?

Як ви вважаєте: здоров’я дається людині на все життя, чи воно потребує турботи протягом усього життєвого шляху?

/У’Ш^ЇЇ команда:

  •                  Деякі люди вважають, що задля досягнення поставленої мети можна втратити здоров’я? Чи згодні ви з подібною думкою?
  •                  Яка роль у зміцненні здоров’я людині належить гігієні?

Учитель. Отже, давайте визначимо, тобто підведемо підсумок четвертого раунду, що сприяє, а що заважає здоров’ю людини.

Здоров’ю людини

Сприяє:

  •                  здоровий спосіб життя
  •                  раціональне харчування
  •                  режим праці та відпочинку
  •                  рух та спорт
  •                  загартування
  •                  емоційна рівновага
  •                  чудовий настрій
  •                  уміння робити добрі справи
  •                  побажання добра і здоров’я іншим
  •                  інтелектуальні навантаження
  •                  здоровий сон

Заважає:

  • шкідливі звички гіподинамія
  • переїдання, особливо на ніч
  • неврівноваженість
  • заздрість
  • погані справи
  • екологічна криза
  • вихованяя в «теплих умовах»

у^ла(Хт\ал'-( о~лА} і-х^о

  •                  Учитель. Отже, наше здоров’я - в наших руках. Наступний конкурс так і називається „Здоров’я”. Членам команди потрібно на кожну літеру цього слова підібрати якомога більше слів , які б стосувалися здоров’я, здорового способу життя. Час пішов. Удачі!

Поки наші гравці виконують завдання, ми пограємо з болільниками. Гра називається „Міф чи факт”. Завдання: учитель читає твердження, діти відповідають разом М чи Ф.

  1.              Алкоголь - безпечна речовина. (М)
  2.              ВІЛ - це вірус, що викликає СНІД. ( Ф )
  3.        ВІЛ передається дружнім поцілунком. (М)
  4.        З кожною викуреною цигаркою ми збільшуємо ризик захворювання на різні хвороби. ( Ф )
  5.        Одноразове вживання наркотику не шкодить здоров’ю. (М)
  6.        Випивши лише чарку вина, можна сідати за кермо. (М)
  7.        Пиво, ром-кола - безалкогольні напої. ( М )
  8.        Внаслідок куріння виникає запалення, переродження і спазми внутрішньої оболонки судин нижніх кінцівок. (Ф )
  9.        Уживання наркотиків може супроводжуватися правопорушеннями. (Ф)
  10.        Повітря у задимленому тютюном приміщенні не шкодить здоров’ю. (М)
  11.        СНІД - респіраторна простуда. ( М)

Учитель. Молодці! Ви з легкістю справились із завданням. А давайте перевіримо, як справились із завданням члени наших команд. ( Члени команд зачитують написане про здоров’я ). Оголошується фізкультхвилинка.

  •                  Учитель. Ви добре справились з завданням,

Та ось - нове випробування.

В ефірі - час антиреклами.

Уважно стежте всі за нами.

Конкурсне завдання: скласти антирекламу. І команда - на тютюнові вироби. II команда - на алкогольні напої. (Команда № 1 представляє плакат, на якому наклеєні пачки від цигарок, а під кожною з пачок підписи; команда № 2 також представляє плакат,

на якому наклеєні пачки від пива, водки, а під кожною з пачок підписи).

Учитель. Пляшка, цигарка і наркотик Вам не місце серед нас!

Вам не раді тут ніколи,

Не брудніть порогу ніколи!

Хай болільники в цей час Гарно виступлять для нас.

А зараз „Хвилинка порад”, яку підготували болільники. (Болільники дають поради у віршованій формі щодо здорового способу життя.)

  •                  Щоб міцне здоров’я мати,

Треба дуже добре знати Дітям правила прості.

Та за змістом - золоті.

  •                  Щоб з твоїм здоров’ям Все було в порядку,

Кожен день свій починай З ранкової зарядки.

  •                  Щоб нічого не боліло,

Полюбити треба мило!

Часто й чисто руки мити Та охайному ходити.

  •                  Якщо будеш регулярно Зуби доглядати,

То підступний карієс Мусить зачекати!

  •                  Фрукти й овочі важливі',

А солодощі - шкідливі,

Здоров’я і хвороб питання - Раціональне харчування.

  •                  На уроках сидиш рівно,

Любиш фізкультуру - Не загрожує тобі

Порушення статури.

  •                  Твої друзі - спорт і рух,

Загартовуй тіло й дух.

Щоб була щаслива доля,

Загартовуй силу й волю.

  •                  Якщо правила оці Виконуєш зразково,

Будьте впевнені, що всі Будете здорові.

7. Учитель. „ Здоров’я - це скарб”,- сказав Монтень. А давайте заглянемо до скарбнички народної творчості і дізнаємося, що ж думає про здоров’я наш народ. Наступний конкурс „Продовжіть прислів’я „.

Прислів’я для І команди

  1.        У здоровому тілі...(здоровий дух ).
  2.        Здоров’я - усьому ...( голова).
  3.        П’яному море ...( по коліна).
  4.        Зичимо тобі здоров’я, а решту ....( сам купиш ).
  5.        Хто рано лягає і рано встає, тому Бог...(здоров’я дає ).
  6.        Здоровому лікар ...( не потрібний).
  7.        Здоров’я - найбільше ...( багатство ).

Прислів’я для II команди

  1.              Щоб працювати, треба...( силу мати).
  2.              Здоров’я не ...( купиш ).
  3.              Здоровому лікар ...( не потрібний).
  4.              Бережи плаття знову, а здоров’я ...(змолоду ).
  5.              Тримай голову в холоді, чрево в голоді, а ноги ...(в теплі).
  6.              Що у тверезого на умі, те ...( у п’яного на язиці).
  7.              Веселий сміх - це ...(здоров’я).

Учитель. Як бачите, питання здоров’я - одне з найбільш важливих. До нього, здоров’я, народ завжди ставився шанобливо.

Таке ставлення збереглось і до сьогодні. Бо бути здоровим - це значить бути модним і стильним. Ну що ж переходимо др останнього конкурсу „ Навздогін за лідером.” ( За І хв. слід дати якомога більше відповідей).

Питання для І команди ' г?г с сс ( ; сі с

  •                  Який орган допомагає визначити смак їжі? (Язик)
  •                  Загадка. У двох матерів по п’ятеро синів. ( Пальці)
  •                  Якою рослиною і лікують, і карають. (Кропивою )
  •                  Хто завжди правду скаже і без слів усе розкаже? (Дзеркало )
  •                  На думку А.П.Чехова, горілка, хоча й біла, але червонить ніс. А що вона чернить? ( Репутацію )
  •                  Округлий витвір у центрі райдужки. ( Зіниця )
  •                  Скільки разів слід їсти школярам, щоб бути здоровими? (4 )
  •                  Яка рослина, що поширена в Україні, лікує від 99-ти хвороб?

(Звіробій )

  •                  Збудником якого інфекційного захворювання є паличка Коха?

(Туберкульоз)

  •                  Як називається проколювання різноманітніших відносно м’яких частин тіла? (Пірсинг )
  •                  На скільки зменшує життя курцю кожна спалена цигарка?

(На 8 хв.)

  •                  Що означає слово ал-коголь? ( Одурманюючий )

Питання для II команди ^ с/ с1'' л '

  1.        Якщо людина погано бачить, то який орган у неї ушкоджений?

(Очі)

  1.        Загадка. Туди-сюди повертає, хропе, сопе, часом чхає. ( Ніс )
  2.        Які дерева мають солодкий сік? (Клен, береза )
  3.        Поки вона гуляла, спинка рожевою стала. Губка)
  4.        Лікарі вважають, що найпоширеніша заразна інфекційна хвороба у світі - це нежить. А що вважається найпоширенішою незаразною хворобою? (Карієс )
  5.        Особливі реакції організму людини на зовнішні та внутрішні подразники. (Емоції )
  6.        Який отруєний шапковий гриб є найнебезпечнішим в Україні?

( Бліда поганка)

Що захищає організм людини від зараження та допомагає одужати, якщо ти захворів. (Імунітет)

  •                  Малюнок на тілі, може бути постійним або тимчасовим. (Татуювання )
  •                  Що є кращим засобом боротьби з карієсом? (Зубна паста, щітка)
  •                  Для чого спочатку вирощували тютюн? ( Як декоративну рослину, потім - проти головного болю )
  •                  Через скільки хвилин алкоголь опиняється в крові ? (Через 5 хвилин)

 

( Підведення підсумків гри. Оголошення переможців.) Заключне слово вчителя Зумій земні спокуси побороть,

Котрі презирства І зневаги варті...

Гартуй свій дух,

І волю, й плоть У безнастаннім гарті

Адже ти - НОМО САПІЄНС, Людина розумна!

Я сподіваюсь, що кожен із вас черпнув багато корисної інформації і зробив правильні висновки.

Нехай життя дарує вам справжню радість і здоров’я. Хотілося б сьогодні пригадати духовний заповіт Матері Терези майбутньому поколінню:

Життя - це шанс. Скористайся ним.

Життя - це краса. Милуйся нею.

Життя - це мрія. Здійсни її.

Життя - це виклик. Прийми його.

Життя - це обов’язок. Виконай його.

Життя - це гра. Стань гравцем.

Життя - це цінність. Цінуй його.

Життя - це скарб. Бережи його.

Життя - це любов. Насолоджуйся нею.

Життя - це таїна. Пізнай її.

Життя - це юдоль бід. Перебори усе.

Життя - це пісня. Доспівай її.

Життя - це боротьба. Почни її.

Життя - це безодня невідомого - не бійся, вступи в неї.

Життя - удача. Шукай цю мить!

Життя таке чудове - не загуби його.

Це твоє життя. Борони його.

doc
Додано
4 березня 2018
Переглядів
7426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку