Виховний захід "Життя - це театр"

Про матеріал

навчити учнів мати два погляди на одну

проблему; розвивати культуру мовлення;

прививати любов до українського слова.

Перегляд файлу

Ж и т т я  -

  ц е  т е а т р  ?

 

                                                             Виховну годину

                                                                розробили 

                                                                 викладач

                                                           української мови

                                              Сумщенко Тетяна Юріївна

 

 

 

 

                          Попасна

 

 

 

Тема.           „ Життя – це театр „

 

 

 

Мета:            навчити учнів мати два погляди на одну

                     проблему;

                      розвивати культуру мовлення;

                    прививати любов до українського слова.

 

Тип уроку:   дискусія

 

Обладнання: фразеологічні підказки, фрагменти

                       поетичних  молитв, вислови відомих

                       поетів:

 

 

  • Життя – театр, а люди в нім актори.

                                             У. Шекспір

 

 

 

- Світ подібний до театру: щоб грати в ньому успішно і з похвалою, беруть ролі за здібністю...

                                           Г. Сковорода

 

 

 

- А що ж таке життя?

Чи те, що переждалось?

Чи все-таки життя –

Це те, що відбувалось?

                                        Л. Костенко

 

 

 

 

 

Вчитель. Американські психологи довели, що людина не

                            зовсім підвладна собі. Вона може грати

                             самообрану чи власностворену роль; може

                              грати

                              роль, створену іншими; інколи роль визначає

                               доля.

                               Наш вік – вік перевдягнення, вік такого

                                 театру, який і не снився синам Древньої

                                   Еллади.

                                   Життя – це завжди театр! Тільки однім 

                                      Випадають  справжні ролі, а інші  стають

                                        довірливими  статистами.

 

 

Свою дискусію з цього приводу ми побудуємо за

                           таким планом:

 

 

  1. Пропонуємо дискусію;

 

 

  1. „Чи надійно й затишно почуваюсь я у своєму життєвому польоті?”

 

 

  1. Гумористичний турнір;

 

 

     4. Аукціон думок „ Життєвий успіх. Як я його розумію”

 

 

  1. Додаткові запитання;

 

 

  1. Образок-молитва „Я заблудився, Господи,...”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Пропонуємо дискусію

 

Крутий  Смак до життя, скажу я,- це бажання мати все і негайно, бажано в необмеженій кількості та найкращій якості. А найперше, смак життя складають влада й гроші, гроші й влада. Як вам більше подобається.

 

 

 Простий

Чоловік          Знаєте, смак життя і пересиченість – два береги однієї ріки, їм ніколи не зійтися, не зрозуміти одне одного.

 

 

 

 

 

 Юрист   Непереконливо. „Життя – театр, а люди в нім актори”. Якщо тобі пощастило отримати роль царя, тоді й відшукаєш отой смак життя.

 

 

 

          ( учі висловлюють свої міркування з цього приводу ).

 

 

 Вчитель Мабуть, знайти однозначну відповідь на це питання неможливо! Тому що для одних, як ми вже чули, життєвий успіх - це перш за все матеріальне благополуччя, гроші. Але ж гроші можуть добуватися будь-яким шляхом. І на мою думку,чим їх більше, тим швидше людина втрачає контроль над собою і вже не замислюється над засобами досягнення мети, і може заради багатства піти на злочин, на підлість.

Тому я не бачу сенсу життя в корисливості, в накопичуванні.

Багаті теж страждають і не завжди раді своїм багатством, часто гинуть самі в різних ситуаціях заради грошей. Роль таких людей в житті - трагічна.

 

  „ Чи надійно і затишно почуваюсь я у

                            своєму життєвому польоті? „

 

 

Юрист  Поміркуйте над своїм життям, проблемами, які воно підкидає, ставленням до вас рідних, друзів, знайомих, планами на майбутнє й можливістю їх реалізації і підготуйте усний виступ – психологічний самоаналіз на запропоновану тему.

 

 

(Учні обговорюють відповідь командами. Виступають по черзі.)

 

 

 Вчитель.       Для інших сенс життя зовсім в іншому. Вони захоплені своєю роботою і знаходять душевний спокій у зовсім інших цінностях. І це теж свого роду "життєвий успіх". На мій погляд, у них життєвий успіх поєднує в собі моральне задоволення, життєвий спокій і матеріальне благополуччя, любов до своєї роботи, якісь інтереси - до спорту, до полювання, риболовлі. Але найголовніше - захоплення улюбленою роботою.

Мені здається, такі люди стараються якомога більше дізнатися нового, постійно підвищують свою майстерність.

Багато прикладів можна знайти в житті. Найчастіше ми спостерігаємо це у своїх батьків, а в школі, ліцеї мене, наприклад, вражають вчителі. Як вони люблять свою справу! Здавалося б, де можна взяти терпіння возитися з учнями, які не хочуть вчитися, не хочуть розуміти, а вчителі знаходять сили з ними працювати. Мабуть в цьому вони бачать сенс свого життя!

 

 

             Гумористичний турнір

 

 

Крутий Складіть характеристику реальної людини або міфологічного чи уявного персонажа, використовуючи якнайбільше запропонованих та дібраних фразеологізмів і дотримуючись етичних норм та норм літературної вимови.

 

 

 

               Критерії оцінювання

 

  1. Інтригуючий початок;
  2. Оригінальне закінчення;
  3. Багатство інтонаційного забарвлення;
  4. Культура мовлення;
  5. Дотепність, артистизм.

 

 

               Фразеологічні підказки

 

  • Стеле м’якенько – лиш твердо спать.
  • Говорить – шовко шиє.
  • Гляне – молоко скисне.
  • Іде – земля дрижить.
  • Обізветься – мороз поза шкірою йде.
  • Попадеш у руки – пір’я летітиме.
  • Спитає – аж у піт кине.
  • Сердиться – блискавки очима метає.
  • Міркую собі: живцем з’їсть.
  • Відчуваю: треба брати ноги в руки.
  • Ох і страшно зробилося: важким духом на мене, клята ( клятий), дихає.
  • Язик голові не приятель.
  • Меле як з гарячки.
  • На голові густо, а в голові пусто.
  • Не втямить голова, що язик лепече.
  • Бесіди багато, а розуму малувато.
  • Розказав Мирон рябої кобили сон.
  • Де ти був, як Бог розум роздавав?

 

 

(Виступають по одному учню з кожної команди)

 

      Життєвий успіх. Як я його розумію?

 

 

Простий     Над тим, що таке життєвий успіх, ломали

Чоловік       голову багато поколінь, та й зараз про це говоримо й ми. Не знаю, чи зможемо ми порийти до спільного розуміння в цьому питанні. Давайте спробуємо!

 

 

 

 

 

Вчитель     Я згодна з тобою. Хочеться мені прочитати вірш  Роберта Рождественського :

 

Ваш диплом – это отметина

Душу задевшая, самая важная,

Жизнь  ученика.

Вам семицветною радугой выступая

Глупо, что будто задуматься не о чем,

В жизни не только

Все у вас будет – вершина и пропасть,

Ливни и засухи, громы и молнии.

Гладко живя, попавшись в неровность,

Ваших товарищах – помните, помните!

Видя беду, поспешите на выручку,

Без промедленья, без опоздания

Будет без пользы отличная выучка,

Если в душе вашей  нет сострадания,

Если надо за дело – бей!

Если заперта дверь – стучи,

Если влюбишся – не робей!

Если ветер в лицо – не гнись,

Если грянет беда – крепись!

Если радость на сердце – пой!

И всегда будь самим собой!

 

 

Вот в чем смысл жизни! Познать жизнь. И я думаю, чем больше знаешь, изучаешь ее законы, тем устойчевее встанешь на ноги, постигнешь жизнь. Хотелось бы мне построить жизнь свою по этим принципам и тогда, моя роль в жизни будет настоящей.

Ось у чому сенс життя! Пізнати життя. І я думаю, чим більше знаєш, вивчаєш її закони, тим стійко встанеш на ноги, осягнеш життя. Хотілося б мені побудувати життя своє за цими принципами і тоді, моя роль в житті буде справжньою.

 

 

                      Додаткові запитання

 

  1. Що означають слова Спасителя: „Шукайте і знайдете. Стукайте і відчинять вам”?
  2. Чи дійсно наше життя подібне до колеса, яке котиться по землі, - одна точка стикається із землею, а всі інші тягнуться до неба?
  3. Як розуміти вислів із Євангелія від Матвія: „Не давайте святині всім і не кидайте бісер ваш перед свинями, щоб вони не розтоптали його ногами своїми і, повернувшись, не розтерзали вас”?
  4. Що, на вашу думку, не знає кордонів, часу, простору?
  5. Поясніть слова премудрого Соломона: „Зауваж розумному – він тебе полюбить, не роби зауважень безумцю – він тебе зненавидить”.

 

                          ( узагальнення роботи )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Образок – молитва

                         „Я заблудився, Господи, ...”

 

Завдання:  за поданим початком складіть образок-молдитву, розкажіть про свої проблеми, попросіть допомоги у їх вирішенні.

 

Молитва – звернення людини до Господа із висловленням подяки, благання, просьби.

 

У літературі є так звані молитви-звернення, молитви-подяки, молитви-замовляння. Можуть вестися від імені конкретної особи, автора, ліричного героя і звернені як до Бога, так і до Пречистої, святих, ангелів, рідної землі, мови, матері, жінки, людей.

 

 

          Фрагменти поетичних молитов

 

                                 ***

                        Моя душа – підбите чаєня:

                       Не наступіть на нього серед дня.

                      Моя душа – немов ромашка в полі:

                     Не рвіть знічев”я, не завдайте болю.

                                                                       ( Л. Бойчук )

 

 

                                  ***

                   Господи, в день Твого гніву неспинного

                  Дай мені мужність і віру в небеснеє,

                 Дай чути в шепоті саду звіриного

                Царство Ісусове Христовоскреснеє.

                                                                    ( М.Антоніх )

 

                        Образок – молитва

 

Господи! Який прекрасний світ, такий величний, що розумом його не осягнути. А який же Ти, Господи?

Ти, який все мудро влаштував. Скільки різних облич і характерів, і всі неповторні... Скільки тварин, птахів, комах, квітів, дерев. І все неповторне. Нічого постійного нема, все міняється, росте, зношується, старіє, помирає, народжується...Велика Твоя премудрість. Скільки почуттів у нас – і розум, і воля, і любов, і страх, і віра...

Але ось я стою перед Тобою і відчуваю, що заблудився, Господи...

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку