ВИХОВНИЙ ЗАХІД
«ЗИМУЮЧІ ПТАХИ»
Тема : Зимуючі птахи.
Мета: встановити взаємозв’язок між змінами в неживій природі та життям птахів; продовжувати формувати вміння порівнювати птахів за істотними ознаками, класифікувати їх; виховувати дбайливе ставлення до природи, викликати бажання допомогти птахам узимку.
Хід заходу
І. Організаційний момент
- Діти, який у вас настрій?
(Діти показують свій настрій мімікою).
ІІ. Робота з календарем. Гра «Мікрофон».
тепліше, випав сніг, є мороз тощо.)
ІІІ. Надання необхідної інформації.
За календарем зима починається 1-го грудня. Вчені вважають початком зими 22 грудня – найкоротший день року. Сонце в цей день піднімається невисоко над обрієм. У природі зима настає щороку в різний час. Початком зими вважають дату, коли встановиться стійкий сніговий покрив.
Ось і настала довгоочікувана зима в нашій місцевості. Усе вкрилося пухнастою ковдрою. Вдарив перший морозець. Він скував береги і засклив ставок суцільною прозорою шибкою. Проміння сонця відсвічується в цьому дзеркалі. Край берега витанцьовують сонячні зайчики. А на ставку проти вранішнього сонця виблискує рівний і чистий перший льодок.
Дрімає зимовий ліс. Холод скував дерева і запорошив їх снігом. Застигли білі берези і могутні дуби. Ніби все завмерло. Але про життя в лісі нагадує ланцюжок слідів на снігу. Учитель показує малюнок «Сліди птахів».
IV. Ознайомлення з темою заходу.
З’єднайте крапки на дошці послідовно і дізнайтеся, хто це така. (Сова.)
- Що вам відомо про сову? (Сова – хижий нічний птах з великою круглою головою, великими очима й коротким дзьобом.)
- Яку користь приносить сова? (За літо одна сова знищує тисячі польових мишей, зберігає 1000 кг, тобто 20 мішків зерна.)
- Це зимуючий птах чи перелітний? (Зимуючий.)
- Яка тема нашого уроку?
V. Робота над темою
- Яких птахів називають зимуючими? (Тих, що на зиму не відлітають у вирій.)
Робота в групах.
Діти читають підготовлену інформацію, вірші та твори про птахів, що зимують поряд з нами.
VІ. Робота в парах.
1. Із розсипаних слів скласти загадку і записати. (завдання на дошці)
Відгадайте, діти, хто має носик – долото?
Нам комах з кори виймає,про здоров’я лісу дбає. (Дятел)
2. Знайти половину прислів’я.
Синиця пищить – зиму віщить.
Пищить снігур – скоро зима буде.
Сова вдень мовчить, - а вночі кричить.
Дружні сороки – орла заклюють.
3. Закінчити думку. Тварин, тіло яких вкрите пір’ям, називають…
4. Що трапиться, якщо зникнуть усі птахи?
5. Скласти з літер повідомлення від усіх зимуючих птахів.
VІІ. Виготовлення з природного матеріалу синички та інших пташок.
VІІІ. Підсумок і виставка малюнків, творів та творчих робіт учнів.
- Що ви дізнались нового під час роботи над проектом?
- Чим ми можемо допомогти птахам узимку?
- Я вам дякую за роботу. Ростіть здоровими і сильними, добрими та мудрими. Бережіть природу!