виховна година
Азбука вулиць
Інтелектуально-пізнавальна гра
Підготувала класний керівник 7 класу
Григор Оксана Геннадіївна
Мета: виявити рівень знань учнів з правил дорожнього руху; узагальнити набуті знання учнів протягом навчання в школі; виховувати в учнів свідоме ставлення до вивчення правил дорожнього руху.
Обладнання: завдання для команд, малюнки, дорожні знаки.
Хід гри
Ведучий. Тему нашого змагання ми обрали не випадково. Дорожній рух і все, що пов’язано з ним - це проблема, яка, на жаль, постала в нашій країні і в інших державах дуже гостро. Щороку зростає кількість випадків порушення і недотримання правил дорожнього руху.
У січні 1683 року Петро І видав указ про введення Правил дорожнього руху. Ці правила вказували на те, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. З часом вони змінювалися, доповнювалися. А ось у 1891 році в нашій країні з'явився перший автомобіль.
Тільки за останні 10 років в Україні зареєстровано 403 тисячі дорожньо-транспортних ситуацій, у яких загинуло 68 тис. осіб і понад 463 тисячі отримали різні ушкодження. А щороку гине понад 5 тисяч і отримують ушкодження понад 30 тисяч людей. Кожні 15 хвилин у державі виникають різні дорожньо-транспортні ситуації, і майже кожні 2 години гине людина. У середньому за добу гине 14 осіб і 100 осіб отримують травми. Головна причина цього – низька дисциплінованість з боку як автомобілістів, так і пішоходів, відсутність взаєморозуміння між ними.
Можна тільки уявити, скільки гине людей, наприклад, за 10 чи 15 років! Жодна війна не забирає стільки життів, скільки дорожній рух. На жаль, це війна довготривала і переможців у ній немає. І тому безпека дорожнього руху – це наше з вами повсякденне життя: ми йдемо до школи, переходимо вулицю, катаємося на велосипеді. Тому так необхідно суворо дотримуватися правил дорожнього руху, або, кажучи іншими словами, дотримуватися правил життя. У змаганні беруть участь дві команди.
Розгадування загадок
- Перший наш конкурс – це загадки. Діти, ви добре знаєте сигнали світлофора, а чи вмієте ви розгадувати загадки? Зараз перевіримо. Це і буде перший конкурс.
1) Маленькі будиночки містом біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять.
(Автобус, трамвай)
2) Підморгне зеленим оком – ми йдемо,
Підморгне червоним оком – стоїмо.
(світлофор)
3) Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину,
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену.
(Машина)
4) Два брати попереду біжать,
А два позаду наздоганяють.
(Колеса)
5) Двоє ніг у швидкого коня,
Має він одне око і роги.
Я катаюсь на ньому щодня,
Хоч і добре натомлюю ноги.
(Велосипед
Гра «Не плутай сторони»
- Діти, ви, мабуть, уже втомилися, нумо трішечки пограємо в гру «Не плутай сторони».
Всі учні стоять. Учитель подає такі команди: «Підняти праву (ліву) руку!», «Подивитись праворуч (ліворуч)». Хто помиляється, той сідає на місце. Перемагають ті. Хто не зробив помилок і залишився стояти. Вони одержують фішки. Кількість одержаних командами фішок заноситься до екрана змагань
Показуха
Мімікою і жестами команда повинна показати слово, задане командою суперника, а глядачі за 1 хв. повинні його відгадати.шофер, перехрестя,руль,фара,поїзд,велосипед, «зебра»,інспектор ДАІ.
Доганялки - вікторина
1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину...
(пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує
транспортним засобом...(водій).
3. Написи та лінії на проїжджій частині...(дорожня розмітка).
4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках... (світлофор).
5. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме: горизонтальна
та...(вертикальна).
6. Для введення обмежень в русі застосовують ...(заборонні дорожні знаки).
7. Пішохідний світлофор, на відміну від звичайного, має тільки ...(два сигнали
червоний та зелений).
8. Загальною ознакою попереджувальних дорожніх знаків є ...(трикутник з
червоною облямівкою та білим фоном).
9. Працівник ДАІ, який регулює дорожній рух...(регулювальник).
10. Транспорт, який стоїть обходити тільки...(позаду).
1. Нормативний документ, який встановлює порядок дорожнього руху на всій
території України...(правила дорожнього руху).
11.Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та...(пасажир).
12. Чорні та білі лінії та смуги, нанесені на стовпи та огорожі ...(вертикальна
дорожня розмітка).
13. Світлофор з символами людини...(пішохідний світлофор).
14. Інформують про розміщення об’єктів сервісу...(знаки сервісу).
15. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: червоний...(жовтий та зелений).
16. Дорожня розмітка може бути двох видів, а саме вертикальна та ...(горизонтальна).
17. Загальною ознакою заборонних знаків є...(коло з червоною облямівкою та білим фоном).
18. За розташуванням розрізняють два види світлофорів, а саме: горизонтальні та ...(вертикальні).
19. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним...(пасажир).
Гра «як я знаю дорожні знаки».
Учні за картками пояснюють зміст дорожніх знаків