ВИКОНАННЯ МАЛЮНКІВ НА ТЕМУ: «НОВОБУДОВИ НАШИХ МІСТ І СІЛ» (Серія уроків)

Про матеріал

ВИКОНАННЯ МАЛЮНКІВ НА ТЕМУ:

«НОВОБУДОВИ НАШИХ МІСТ І СІЛ»

(Серія уроків)

Навчально-виховна мета: виховання патріотизму, спостережливості за оточуючим життям та удосконалення умінь відтворювати за спостереженням міські або сільські пейзажі та промислові об'єкти; вироблення композиційних звичок емоційного зображення пейзажу, свідомого користуванння законами лінійної та повітряної перспективи, кольоровою мовою.

Обладнання, навчально-наочні посібники: план­ети, акварельні (чи гуашеві) фарби, пензлі, відра та баночки для води, ганчірочки для вижимання пензлів; репродукції картин з різним рівнем лінії горизонту; кращі зразки дитячих малюнків попередніх років; видошукачі.

Урок 1

Організаційна частина

Урок (як попередньо-тренувальний) доцільно присвятити розвиткові зорової пам'яті учнів, спостережливості, вироб­лення композиційних навичок при зображенні архітектурних єктів. Це завдання має конкурсний характер, і діти виконують його при максимальній активізації зорової пам'яті, творчому застосуванні знань лінійної перспективи.

Учитель заздалегідь сам чи за допомогою учнів виготовля для всього класу паперові видошукачі (невеликі аркушики па перу з отвором 3Х4,5 см).

На початку уроку (або краще на перерві) учні здають підписані домашні роботи.

Теоретична частина

Після організаційної частини учитель роздає класні роботи з стислою мотивацією оцінок, окремі з них демонструючи перед класом.

Після цього всі учні, нічого не беручи з собою, шикуються в кабінеті по два, і вчитель оголошує мету і завдання уроку.

— Сьогодні, діти, ми перевіримо свою зорову пам'ять і навички зображення будівель у перспективі (в основі майже у всіх будинків є форма прямокутного паралелепіпеда).

Учні організовано виходять на подвір'я школи чи вулиці, учитель показує об'єкт, який вони, уважно роздивившись, відтворять у своїх рисунках-начерках. Щоб легше визначити композицію зображуваного об'єкта на аркуші паперу, діти використовують одержані видошукачі, змінюючи свою точку зору: віддаляючи чи наближуючи видошукач до ока. На спостереження за визначеним об'єктом дається п'ять хвилин. Учитель нагадує, що учні як під час спостереження, так і при виконанні рисунка-начерка повинні йти від найбільших величин до деталей.

*Насамперед визначаються пропорції всього зображуваного об'єкта (найчастіше це буде фасад школи чи якогось сусіднього будинку),

*потім уточнюються пропорції окремих частин, кількість поверхів,

*форма дверей, вікон,

*характер даху і т. п.

Начерк безпосередньо на місці спостереження ніхто не робить.

Практична робота

Повернувшись організовано в кабінет, учні до кінця уроку відтворюють побачене, практично перевіряючи свою зорову і м'ять, знання законів лінійної перспективи та вміння сприйняти пропорції і характер зображуваного об'єкта.

Підписані роботи здаються учителеві для перевірки та виставляння оцінки.

Домашнє завдання

Виготовити на наступний урок кожному учневі видошукач.

Урок 2

Організаційна частина

Наступний урок розпочинається з лаконічної характеристикою рисунків-начерків за спостереженням, оголошення оцінок.

Актуалізація знань

Далі, не оголошуючи теми, учитель починає бесіду про грандіозний розмах мирного будівництва в нашій країні.

Учитель запитує, які найбільші новобудови нашої Вітчизни останніх років знають учні. Окремі із задоволенням розкажуть про ті новобудови, на яких їм довелося побувати.

— А тепер погляньмо, діти, навколо,— говорить учителі на наші міста і села, де ми з вами живемо і навчаємося, звичайно бачите, як з кожним роком з'являється все більше і більше новобудов, упорядковуються площі і сквери, будуються нові заводи і магазини і школи.

Тепер ваше завдання буде таке: мовою малюнка розповісти про ті найсут­тєвіші зміни за останній час у нашому рідному селі. Малювати ви будете тільки те, що вам най­більше подобається. Самою композицією, виразом облич, рухів людей, кольоровою гамою ви повинні передати свої почуття, настрої.

Практична робота

Далі учитель розповідає

*про послідовність виконання завдання,

*вирішення композиційної побудови (роль лінії горизонту та точки зору),

*основні закони лінійної перспективи,

вказує на технічні прийоми акварельного живопису, роль колориту і т. д., демонструючи репродукції картин видатних майстрів живопису, а та­кож кращі малюнки дітей на цю тему попередніх років.

Особ­ливо слід звернути увагу на творчий підхід до виконання завдан­ня. Діти повинні не механічно відтворювати в своїх малюнках побачене, а зображувати тільки найголовніше, характерне.

Можна навіть проявити деяку творчість. Наприклад, зайві і непотрібні деталі опустити зовсім, дофантазувати якусь маши­ну, якої в даний момент тут немає чи знаходиться далі, або наблизити до новобудови для зіставлення якусь стару будів­лю, що має бути знесена, а насправді знаходиться десь у ін­шому місці і т. п.

Якщо є потреба, учитель на дошці схематично показує, які можливі варіанти композиційного вирішення даного завдання.

Підсумок

В кінці уроку дається завдання: піти на місце об'єкта зоб­раження, обрати найбільш вигідну точку зору і зробити 2—З начерки (можливі варіанти) невеликого формату, які потім будуть взяті за основу для майбутнього малюнка. Перед цим найкраще обійти об'єкт з усіх можливих боків і подивитися на нього через видошукач.

Урок 3

Організаційна частина

Наступний урок розпочинається переглядом ескізів. Проходячи між рядами парт, учитель визначає найбільш вдалі, дає пора­ди щодо удосконалення композиції, сюжету.

Практична робота

Кращі чи уточ­нені ескізи діти кладуть в основу свого малюнка і до кінця уро­ку працюють над виконанням лінійного рисунка під акварель (чи гуаш).

Учитель стежить за ходом роботи.

Гумкою по мож­ливості учні зовсім не користуються.

Підсумок

В кінці уроку дається завдання легенько промити дома малюнок чистою водою (ватним тампоном чи пензлем) і просу­шити його.

Домашнє завдання

На наступний урок взяти все необхідне приладдя для роботи аквареллю чи гуашшю (на вибір учня).

Урок 4

Організаційна частина

Заздалегідь чергові учні під керівництвом учителя розставляють на кожну парту планшети, баночки з водою, чисту воду та відро для виливання брудної води.

Практична робота

На уроці робота виконується в кольорі.

Якщо вчитель бачить, що більшість учнів ще не має достатніх навичок роботи акварельними фарбами, він практично на аркуші паперу, прикріпленому до дошки, демонструє різні способи: лесування, «а ля прима», «по-сирому».

Найбільш поширеною помилкою дітей є те, що, не маючи досвіду, вони, часто мажуть напівсухим пензликом по сухому паперу, в той же час, як вся принадність акварельної техніки в її вологості. А тому пензлик повинен бути завжди до краю насиченим розведеною фарбою, тоді вона ніби заливає відповідні площини чи місця соковитими мазками.

Підсумок уроку

Під кінець уроку учні прибирають свої робочі місця

В зв'язку з тим, що роботи сирі, їх розкладають на столах чи підлозі для просихання.

Окремим учням, які не встигли закінчити роботи і бажають її довести до завершеності, мо жна дозволити закінчити дома.

Домашнє завдання

Керуючись уже набутим досвідом, виконати малюнок у кольорі — «Дім, в якому я живу».

Перегляд файлу

ВИКОНАННЯ МАЛЮНКІВ НА ТЕМУ:

«НОВОБУДОВИ НАШИХ МІСТ І СІЛ»

(Серія уроків)

 

Навчально-виховна мета: виховання патріотизму, спостережливості за оточуючим життям та удосконалення умінь відтворювати за спостереженням міські або сільські пейзажі та промислові об'єкти; вироблення композиційних звичок емоційного зображення пейзажу, свідомого користуванння законами лінійної та повітряної перспективи, кольоровою мовою.

 

Обладнання, навчально-наочні посібники: план­ети, акварельні (чи гуашеві) фарби, пензлі, відра та баночки для води, ганчірочки для вижимання пензлів; репродукції картин з різним рівнем лінії горизонту; кращі зразки дитячих малюнків попередніх років; видошукачі.

 

Урок 1

Організаційна частина

Урок (як попередньо-тренувальний) доцільно присвятити розвиткові зорової пам'яті учнів, спостережливості, вироб­лення композиційних навичок при зображенні архітектурних єктів. Це завдання має конкурсний характер, і діти виконують його при максимальній активізації зорової пам'яті, творчому застосуванні знань лінійної перспективи.

Учитель заздалегідь сам чи за допомогою учнів виготовля для всього класу паперові видошукачі (невеликі аркушики па перу з отвором 3Х4,5 см).

На початку уроку (або краще на перерві) учні здають підписані домашні роботи.

 

Теоретична частина

Після організаційної частини учитель роздає класні роботи з стислою мотивацією оцінок, окремі з них демонструючи перед класом.

Після цього всі учні, нічого не беручи з собою, шикуються в кабінеті по два, і вчитель оголошує мету і завдання уроку.

— Сьогодні, діти, ми перевіримо свою зорову пам'ять і навички зображення будівель у перспективі (в основі майже у всіх будинків є форма прямокутного паралелепіпеда).         

Учні організовано виходять на подвір'я школи чи вулиці, учитель показує об'єкт, який вони, уважно роздивившись, відтворять у своїх рисунках-начерках. Щоб легше визначити композицію зображуваного об'єкта на аркуші паперу, діти використовують одержані видошукачі, змінюючи свою точку зору: віддаляючи чи наближуючи видошукач до ока. На спостереження за визначеним об'єктом дається п'ять хвилин. Учитель нагадує, що учні як під час спостереження, так і при виконанні рисунка-начерка повинні йти від найбільших величин до деталей.

  • Насамперед визначаються пропорції всього зображуваного об'єкта (найчастіше це буде фасад школи чи якогось сусіднього будинку),
  • потім уточнюються пропорції окремих частин, кількість поверхів,
  • форма дверей, вікон,
  • характер даху і т. п.

Начерк безпосередньо на місці спостереження ніхто не робить.

 

Практична робота

Повернувшись організовано в кабінет, учні до кінця уроку відтворюють побачене, практично перевіряючи свою зорову і м'ять, знання законів лінійної перспективи та вміння сприйняти пропорції і характер зображуваного об'єкта.

Підписані роботи здаються учителеві для перевірки та виставляння оцінки.

 

Домашнє завдання

Виготовити на наступний урок кожному учневі видошукач.

 

Урок 2

 

Організаційна частина

Наступний урок розпочинається з лаконічної характеристикою рисунків-начерків за спостереженням, оголошення оцінок.

 

 Актуалізація знань

     Далі, не оголошуючи теми, учитель  починає бесіду про грандіозний розмах мирного будівництва в нашій країні.

Учитель запитує, які найбільші новобудови нашої Вітчизни останніх років знають учні. Окремі із задоволенням розкажуть про ті новобудови, на яких їм довелося побувати.

  — А тепер погляньмо, діти, навколо,— говорить учителі на наші міста і села, де ми з вами живемо і навчаємося, звичайно бачите, як з кожним роком з'являється все більше і більше новобудов, упорядковуються площі і сквери, будуються нові заводи і магазини і школи.

  Тепер ваше завдання буде таке: мовою малюнка розповісти про ті найсут­тєвіші зміни за останній час у нашому рідному  селі. Малювати ви будете тільки те, що вам най­більше подобається. Самою композицією, виразом облич, рухів людей, кольоровою гамою ви повинні передати свої почуття, настрої.

 

Практична робота

Далі учитель розповідає

  • про послідовність виконання завдання,
  • вирішення композиційної побудови (роль лінії горизонту та точки зору),
  • основні закони лінійної перспективи,

вказує на технічні прийоми акварельного живопису, роль колориту і т. д., демонструючи репродукції картин видатних майстрів живопису, а та­кож кращі малюнки дітей на цю тему попередніх років.

 

Особ­ливо слід звернути увагу на творчий підхід до виконання завдан­ня. Діти повинні не механічно відтворювати в своїх малюнках побачене, а зображувати тільки найголовніше, характерне.

 

Можна навіть проявити деяку творчість. Наприклад, зайві і непотрібні деталі опустити зовсім, дофантазувати якусь маши­ну, якої в даний момент тут немає чи знаходиться далі, або наблизити до новобудови для зіставлення якусь стару будів­лю, що має бути знесена, а насправді знаходиться десь у ін­шому місці і т. п.

Якщо є потреба, учитель на дошці схематично показує, які можливі варіанти композиційного вирішення даного завдання.

 

Підсумок

В кінці уроку дається завдання: піти на місце об'єкта зоб­раження, обрати найбільш вигідну точку зору і зробити 2—З начерки (можливі варіанти) невеликого формату, які потім будуть взяті за основу для майбутнього малюнка. Перед цим найкраще обійти об'єкт з усіх можливих боків і подивитися на нього через видошукач.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 3

 

Організаційна частина

Наступний урок розпочинається переглядом ескізів. Проходячи між рядами парт, учитель визначає найбільш вдалі, дає пора­ди щодо удосконалення композиції, сюжету.

 

    Практична робота

Кращі чи уточ­нені ескізи діти кладуть в основу свого малюнка і до кінця уро­ку працюють над виконанням лінійного рисунка під акварель (чи гуаш).

 

Учитель стежить за ходом роботи.

Гумкою по мож­ливості учні зовсім не користуються.

 

Підсумок

В кінці уроку дається завдання легенько промити дома малюнок чистою водою (ватним тампоном чи пензлем) і просу­шити його.

 

Домашнє завдання

На наступний урок взяти все необхідне приладдя для роботи аквареллю чи гуашшю (на вибір учня).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок 4

 

Організаційна частина

Заздалегідь чергові учні під керівництвом учителя розставляють на кожну парту планшети, баночки з водою, чисту воду та відро для виливання брудної води.

 

    Практична робота

На уроці робота виконується в кольорі.

Якщо вчитель бачить, що більшість учнів ще не має достатніх навичок роботи акварельними фарбами, він практично  на аркуші паперу, прикріпленому до дошки, демонструє різні способи: лесування, «а ля прима», «по-сирому».

 

Найбільш поширеною помилкою дітей є те, що, не маючи досвіду, вони, часто мажуть напівсухим пензликом по сухому паперу, в той же  час, як вся принадність акварельної техніки в її вологості. А тому пензлик повинен бути завжди до краю насиченим розведеною  фарбою, тоді вона ніби заливає відповідні площини чи місця соковитими мазками.

      Підсумок уроку

Під кінець уроку учні прибирають свої робочі місця

В зв'язку з тим, що роботи сирі, їх розкладають на столах чи підлозі для просихання.

Окремим учням, які не встигли закінчити роботи і бажають її довести до завершеності, мо жна дозволити  закінчити дома.

 

Домашнє завдання

Керуючись уже набутим досвідом, виконати малюнок у кольорі — «Дім, в якому я живу».

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку