"Віконце у мистецтво" - план-конспект уроку інтегрованого курсу "Мистецтво" НУШ

Про матеріал
Матеріали можуть бути використані як супровід до уроків інтегрованого курсу «Мистецтво» («Музичне мистецтво») у 1 класі НУШ відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти за підручником Л.Кондратової.
Перегляд файлу

УРОК 3

Тема уроку: Віконце у мистецтво

Мета уроку: формувати ключові компетентності:                             загальнокультурна компетентність: усвідомлення ролі музичного мистецтва в житті людини;                                                                             міжпредметна естетична компетентність: визначення взаємозв’язку музики з іншими видами мистецтва;                                                                          предметна компетентність:                                                                                                   зацікавити учнів уроками музики, ознайомити з поняттям мелодія, дати знання про різновиди мелодій;                                                                                                                            — розвивати вміння учнів уважно слухати музику та висловлювати власні музичні враження від прослуханого твору, створювати музичний супровід до пісні, виконавську майстерність;                                                                                                                                         — виховувати любов до музики, до природи, інтерес до слухання класичної музики та виконання дитячих пісень українських композиторів.

Тип уроку: комбінований, урок поглиблення теми.

Обладнання: музичний інструмент, програвач, мультимедійна дошка, ілюстрації до музичного твору та пісні або мультимедійна презентація, інструменти шумового оркестру, портрети композитора В.Косенка  та автора пісні Н.Май.

Основні поняття для засвоєння: мелодія, різновиди мелодій.

Твори, що вивчаються на уроці: В.Косенко. «Дощик»; Н.Май. «Кап-кап-кап».

ХІД УРОКУ

  1.     Організаційний момент.

- Вхід у клас під звучання  пісні Н.Май. «Кап-кап-кап».                                              - Музичне привітання.

  1.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація учіння школярів.

Сьогодні на уроці я розраховую на вашу  підтримку й допомогу. Кожному з вас хочу побажати успіху і гарного настрою, адже ми познайомимося з різними видами мелодій, розучимо нову пісню і послухаємо красиву музику.

  1.     Перевірка, оцінка і корекція засвоєних раніше знань, навичок, умінь.
  • Які звуки ми знаємо?                                                                                      
  • Які звуки ми чуємо коли слухаємо музику?                                                        
  • А коли співають птахи?
  1. Бесіда по темі та слухання музики.
  • Що допомагає запам’ятати музику?                                                                

Це мелодія — основа музики, в якій є задум композитора. Музичні звуки поєднуються у фрази. Музичні фрази об’єднуються в речення. А речення створюють мелодію. Так створюється музичний твір. Ось така музична мова, тільки замість слів у неї музичні звуки.

– Як ви гадаєте, які бувають мелодії?

Розгляньте зображені лінії. Які мелодії вони нагадують?                                            Для багатьох людей дощ під час спеки є справжнім другом. І це стосується не тільки людей чи тваринок, адже він дарує свою вологу квітам, травам, допомагає одягати  землю в різнокольоровий килим, а люди без нього не зберуть багатий урожай. Прослухайте твір уже знайомого нам українського композитора Віктора Косенка «Дощик» і скажіть, які образи намалювала ваша уява під музику.

(В.Косенко. «Дощик» - слухання). 

- Який дощик зобразив композитор: теплий чи холодний, лагідний чи непривітний?

- Чи змінюється характер музики протягом твору?                                                                                

Теплий весняний дощик, під яким так люблять гратися діти – ловити веселі дощові краплинки і дивитись на кумедні бульбашки в калюжах, - їхню радість, веселий настрій змалював В.Косенко в своїй п’єсі. Легкі звуки падають, немов дзвінку прозорі крапельки, що зливаються у рухливі струмочки мелодій. Далі музика стає повільнішою – це ніби пісенька, яку співають діти. Закінчується п’єса повторенням мелодії, що звучала на початку.

Прочитайте слова. Назвіть ті з них, якими можна описати прослухану мелодію:

плавна               переривчаста               кружляюча              стрибкоподібна

  1. Розспівування.  

Ми слухали музику дощика. Пропоную заспівати  про нього поспівку. (Розучування поспівки «Кап-кап»)

Кап- кап- кап до- щик.
За- спі- вай, до- щик.

  1.  Виконання пісень.

Дощик теплий та ласкавий                                                                                                           Поливає квіти й трави.                                                                                                                                І вмиває кущ калини,                                                                                                            Що росте біля хатини. До теми дощика звертаються багато композиторів. Так знайома нам Н.Май написала для дітей пісеньку про літній дощик. Послухайте її.

(Н.Май. «Кап-кап-кап» - слухання). (Розучування тексту пісні, мелодії по  фразах. Виконання І куплету з музичним супроводом).

Спробуйте заспівати пісню, одночасно плескаючи в долоні.                                             Назвіть кольори, якими можна намалювати веселий дощик.
Мелодія може рухатися вгору і вниз або ж залишатися на одній висоті.

  1. Проведення гри «Сонечко і дощик»                                                              Світить сонце угорі — щебечуть пташата.
    Весело всій дітворі: хлопцям і дівчатам.
    Сонце хмара затулила: час усім ховатись.
    Ось уже почалась злива: годі діткам гратись!
    Та як знову вийде сонце — маєм привід ми радіти.
    Стука райдуга в віконце: «Гайда танцювати, діти!»
    М. Мигаль
  2. Підведення підсумків.                                           

 – Який настрій мають ваші улюблені мелодії?                                                                – Яка музика звучала на уроці?                                                                                          – Що вам найбільше сподобалося?

  1. Вихід з класу під звучання пісні Н.Май. «Кап-кап-кап».       

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
3 вересня 2020
Переглядів
1156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку