Дидактична гра «Ціле – половинка»
(картка 1)
Мета: автоматизувати звук [л] в положенні між голосними, та зі збігом приголосних; збагачувати активний словник дітей.
Розвивати звʼязне мовлення, увагу, памʼять. Виховувати вміння слідкувати за власною звуковимовою; доводити справу до кінця.
Хід гри: під час гри пропонуємо дитині спочатку порахувати цілі зелені яблука, а потім – половинки.
Задаємо питання: - Порахуй, скільки зелених цілих яблук ти бачиш? Відповідь дай повним реченням. (Я бачу девʼять цілих зелених яблук). – Порахуй, скільки зелених половинок яблук ти бачиш? (Я бачу 10 зелених половинок яблук.
Дидактична гра «Ціле – половинка»
(картка 2)
Хід гри: під час гри пропонуємо дитині спочатку порахувати цілі лимони, а потім – половинки.
Задаємо питання: - Порахуй, скільки цілих лимонів ти бачиш? Відповідь дай повним реченням. (Я бачу сім цілих лимонів). – Порахуй, скільки половинок лимонів ти бачиш? (Я бачу 8 половинок лимонів).
Дидактична гра «Ціле – половинки»
(картка 3)
Хід гри: під час гри пропонуємо дитині спочатку порахувати цілі зелені лайми, а потім – половинки.
Задаємо питання: - Порахуй, скільки цілих зелених лаймів ти бачиш? Відповідь дай повним реченням. (Я бачу 12 цілих зелених лаймів). – Порахуй, скільки половинок зелених лаймів ти бачиш? (Я бачу 20 половинок зелених лаймів).
Дидактична гра «Ціле – половинки»
(картка 4)
Хід гри: під час гри пропонуємо дитині спочатку порахувати цілі зелені сливи, а потім – половинки.
Задаємо питання: - Порахуй, скільки цілих зелених слив ти бачиш? Відповідь дай повним реченням. (Я бачу 6 цілих зелених слив). – Порахуй, скільки половинок зелених слив ти бачиш? (Я бачу 8 половинок зелених слив).
Дидактична гра «Ціле – половинка»
(картка 5)
Мета: автоматизувати звук [л] в положенні між голосними, та зі збігом приголосних; збагачувати активний словник дітей.
Розвивати звʼязне мовлення, увагу, памʼять. Виховувати вміння слідкувати за власною звуковимовою; доводити справу до кінця.
Хід гри: під час гри пропонуємо дитині спочатку порахувати цілі зелені яблука на дереві яблуні, а потім – цілі зелені яблука на зеленій траві.
Задаємо питання: - Порахуй, скільки зелених цілих яблук ти бачиш на дереві яблуні? Відповідь дай повним реченням. (Я бачу 10 цілих зелених яблук на дереві яблуні).
– Порахуй, скільки цілих зелених яблук ти бачиш на зеленій траві? (Я бачу 2 зелені яблука на зеленій траві).
Дидактична гра «Ціле – половинка»
«Скільки половинок?»
(картка 6)
Мета: автоматизувати звук [л] в положенні між голосними, та зі збігом приголосних; звука [л′] в положенні зі збігом приголосних; збагачувати активний словник дітей.
Розвивати звʼязне мовлення, увагу, памʼять. Виховувати вміння слідкувати за власною звуковимовою; доводити справу до кінця.
Хід гри: під час гри пропонуємо дитині спочатку порахувати цілі зелені яблука, а потім – дати відповідь на питання: - Скільки вийде половинок яблук з цілих? Домалюй ці половинки на блюді.
Використання дидактичних ігор під час автоматизації звуків
(Автоматизація звука [л] в різних позиціях)
Існує думка, що не так важко поставити звук дитині, як потім його автоматизувати. Особливо дуже яскраво це прослідковується під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, або дітьми, які мають тяжкі порушення мовлення. Цей процес затягується в часі і вимагає постійного оновлення дидактичного матеріалу. Тому під час своєї роботи, намагаюся зробити процес автоматизації звуків цікавим та різноманітним. Дітям швидко набридає повторювати за дорослим лексичний матеріал, тому постійно потрібно вигадувати якісь цікавинки. В цьому мені допомагають різні дидактичні матеріали. Це можуть бути як сюжетні і предметні картинки, настільні ігри, роздатковий матеріал, розрізні картинки-пазли, схеми-описи тощо. Діти в умовах логопедичного пункту дуже полюбляють грати в різноманітні дидактичні ігри, створені дорослим власноруч. І як показала практика: дітям необовʼязково «грати» фабричними друкованими іграми.
Пропоную вашій увазі дидактичну гру «Ціле – половинка». Яка була створена для автоматизації твердого звука [л] у позиції між голосними та зі збігом приголосних. Мета цієї гри: закріпити назви фруктів в назвах яких є звук [л]. Розвивати звʼязне мовлення, увагу та памʼять. Виховувати вміння слідкувати за власною звуковимовою; пізнавальну активність, вміння доводити справу до кінця.
Хід гри: під час гри пропонуємо дитині спочатку порахувати цілі фрукти, а потім – половинки (картки даю по одній). В комплект гри входить 6 карток.
Задаємо питання:
– Порахуй, скільки цілих зелених яблук (лимонів, слив, лаймів) ти бачиш? Відповідь дай повним реченням. (Я бачу девʼять цілих зелених яблук).
– Порахуй, скільки зелених половинок яблук ти бачиш? (Я бачу 10 зелених половинок яблук). Дорослий звертає увагу дитини на правильну вимову звука [л] у різних позиціях.
При цьому дитина повинна звернути увагу на невідповідність картинок (серед лимонів помітити жовті яблука; серед зелених яблук є червоне яблуко та червона половинка яблука; на картці із зображенням лайма, є зелений лимон і його половинка, та половинка яблука і т.п.) та назвати їх.
Дидактична гра «Ціле – половинка»
(картка 1)
Мета: автоматизувати звук [л] в положенні між голосними, та зі збігом приголосних; збагачувати активний словник дітей.
Розвивати звʼязне мовлення, увагу, памʼять. Виховувати вміння слідкувати за власною звуковимовою; доводити справу до кінця.
Хід гри: під час гри пропонуємо дитині спочатку порахувати цілі зелені яблука, а потім – половинки.
Задаємо питання: - Порахуй, скільки зелених цілих яблук ти бачиш? Відповідь дай повним реченням. (Я бачу девʼять цілих зелених яблук). – Порахуй, скільки зелених половинок яблук ти бачиш? (Я бачу 10 зелених половинок яблук).