Використання дидактичних ігор та вправ для розвитку комунікативних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами в початковій школі

Про матеріал
Стан розвитку комунікативної компетентності безпосередньо впливає на стан формування соціальних, пізнавальних досягнень дитини з особливими освітніми потребами, а в подальшому житті впливатиме на рівень сформованості психічних функцій. Дітям з особливими освітніми потребами дуже часто важко соціалізуватися в колективі, їх не завжди розуміють однолітки. Тому важливо формувати культуру усного та писемного мовлення як засобу вільного спілкування та самовираження. У матеріалах представлені приклади завдань та дидактичних ігор для розвитку комунікативної компетентності дітей з ООП, які можна використовувати як на уроках, так і в позаурочний час.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання дидактичних ігор та вправ для формування комунікативних компетентностей дітей з особливими освітніми потребами в початковій школі Підготувала асистент вчителя. Ліцею №4 м. Новограда-Волинського. Пантус Яна Юріївна

Номер слайду 2

Мовленнєве спілкування – це один з початкових видів діяльності, якого дитина набуває ще під час онтогенезу. Воно є важливою умовою розвитку особистості в період дошкільного та молодшого шкільного віку. В процесі різнобічної комунікації дитина пізнає природний, предметний і соціальний світ, формує та розкриває свій внутрішній світ, є активним суб‘єктом взаємодії. Мовлення для дитини є ключовим інструментом , за допомогою якої вона контактує із навколишнім середовищем та соціалізується.

Номер слайду 3

Стан розвитку комунікативної компетентності безпосередньо впливає на стан формування соціальних, пізнавальних досягнень дитини з особливими освітніми потребами, а в подальшому житті впливатиме на рівень сформованості психічних функцій. Дітям з особливими освітніми потребами дуже часто важко соціалізуватися в колективі, їх не завжди розуміють однолітки. Тому важливо формувати культуру усного та писемного мовлення як засобу вільного спілкування та самовираження. Необхідно створювати сприятливий психологічний клімат на уроках, плекати доброзичливі взаємини, зацікавленість у роботі, використовувати всі можливі види їхньої діяльності для розвитку мовлення.

Номер слайду 4

Одним з найперспективніших шляхів навчання учнів з особливими освітніми потребами, озброєння їх необхідними вміннями та навичками є впровадження активних форм і методів навчання , серед яких чільне місце посідають ігри. У будь-якій грі розвивається увага, спостережливість, кмітливість. Захопившись грою, діти не помічають, що навчаються.

Номер слайду 5

Процес формування комунікативної компетентності на уроках мовного циклу відбувається на основі засвоєння учнями текстологічних знань та умінь й передбачає опанування художнього стилю мовлення, розвиток творчих здібностей дітей, що дозволяє розвивати монологічне мовлення. Однак разом з тим такі завдання доречно поєднувати із застосуванням інших методів – що дозволяють розвивати і моторику, і образне мислення, і уяву.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

При застосуванні в текстах не лише буквеного матеріалу, а й зображувальних елементів, відбувається розвиток образного мислення та уяви учнів, фантазії, можливості зацікавити їх та утримати увагу на виконанні завдання. Аби учні змогли запам‘ятати про що йшлося в тексті доречно виготовити аплікацію чи малюнок головних героїв або ж предметів чи об‘єктів. Створені власноруч поробки можна застосовувати і на наступних заняттях для активізації пам‘яті учнів.

Номер слайду 8

За мотивами тексту – діти назбирали грибів та повернулися додому.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Прочитавши текст, ми не лише відповідаємо на питання по змісту тексту, а й виготовляємо аплікацію, яка допомагає відтворити матеріал прочитаного і розвиває нашу дрібну моторику…

Номер слайду 11

На уроках розвитку зв’язного мовлення ми не лише читаємо цікаві розповіді, а й намагаємося записати кілька речень про почуте та зрозуміле. Побудувати розповідь про дану історію або ж придумати свою допомагають зроблені власноруч поробки.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Не лише говоримо про те, що слід піклуватися про птахів взимку, а й показуємо як це робити …

Номер слайду 14

Показуємо та розповідаємо яка чудова осіння пора …

Номер слайду 15

Розвиток комунікативних здібностей учнів початкових класів має здійснюватись не тільки на уроках мови і читання, а й обов'язково на всіх інших уроках та в позаурочний час. Тому слід, незалежно від теми, що вивчаються, на кожному уроці виконувати певні вправи з розвитку зв'язного мовлення, які активізують розумові здібності молодших школярів та дають змогу кожному учневі проявити свої потенційні можливості, вміння зіставляти мовні явища, порівнювати, класифікувати, доводити правильність власного судження, спираючись на цікаві вправи та ігри.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Приклади наших робіт вправними ручками

Номер слайду 18

Прочитайте текст, спробуйте запам’ятати сюжет та відтворити його зміст створивши аплікацію.

Номер слайду 19

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Skryabina Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Інкл
Додано
29 листопада 2022
Переглядів
1702
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку