Використання формул скороченого множення

Про матеріал
. Урок формування вмінь і навичок з теми "Використання формул скороченого множення"
Перегляд файлу

7 клас. Алгебра

 

Тема. Використання формул скороченого множення.

Мета: Формувати вміння та навички учнів щодо використання формул скороченого множення до розв'язування вправ, для спрощення виразів, використання раціональних способів розв'язування. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, кмітливість. Виховувати охайність і самостійність у роботі, вміння аналізувати, робити висновки, культуру математичних записів і математичного мовлення.

Тип уроку. Урок формування вмінь і навичок.

 

Хід уроку.

 I. Організаційний момент.

Учитель повідомляє тему і мету уроку.

У кожного учня на столі лежить листок самоконтролю, де будуть заноситись бали за виконані завдання.

 

  1.    Перевірка знань учнів.

Фронтальне опитування «Ти - мені, я тобі». Учні вдома підготували запитання і завдання з теми. На уроці учні об'єднуються в пари. Спочатку один учень ставить запитання, другий відповідає. Потім навпаки.

 

  1. Актуалізація опорних знань.
  1.   На дошці записані формули скороченого множення. Якщо формула записана вірно поставити 1, якщо ні поставити 0.
  1.   (а-в)(а+в)=а22
  2.   (а+в)22+2ав+в2
  3.   (а-в)33-За2в+Зав23
  4.   а33=(а-в)(а2+2ав+в2)
  5.   а2-2ав+в2=(а-в)2
  6.   (а+в)33+За2в+Зав23
  7.   а22=(а-в)(а+в)
  8.   (а+в)(а2+ав+в2)=а33

Відповідь: 01001110

 

  1.   Прочитайте вираз (по черзі «ланцюжком»):

х-у; х+у; а22; а33; а22; (a-в)2; (а+в)3; а33; (а+в)2; 2ху; Зав.

 

  1.             Розв'язування вправ.
  1.             Гра «Хто швидше».

Замінити зірочки такими одночленами, щоб утворилася тотожність.

  1.                     команда
  1.               (*+в)22+2вс+в2
  2.               (2х-3у)(*+*)=4х2-9у2
  3.               (Зх-*)2=9х2-*+1
  4.               27у3+*=(Зу+2а2)(*-6уа2+*)
  1.                  команда
  1.               (а+*)22+2ам+*
  2.               (*+*)(4а+Зх)=16а2-9х2
  3.               (*+Звх)2=*+6авх+*
  4.               *+8в3=(4а3+2в)(*-8а3в+*)

Знайдіть значення виразів і розшифруйте слова:

а) (а-5)2-а(а+8), якщо а=0,5;

(16-Ф)

б) (Зс+0,5)2-(Зс-0,5)2, якщо с= 1/9 ;

(1/9-О), (2/3 -А) 

в) (2х-5)2-4х2-20х, якщо х=0,23 (0,23-Д), (15,8-Р)

Після того як учні розв'яжуть всі приклади, вони виписують букви у таблиці, накреслені на дошці:


15,8

1

9

0,23

1

9

?

Р

О

Д

О

С

16

1

9

15,8

1

9

?

Ф

А

Р

О

С

 

 

 

 

Не вистачає однієї букви. Підказка: це назви грецьких островів.

Відповідь: Родос, Фарос.

3. Розв'язати рівняння (коментовано біля дошки):

а) (2/3x-1)2=(1/3x+1)(4/3х-1)

б) (х+1 )(х2-х+1 )=х3-2х

в) 4х2-4х+1 +|2х-1 |=4х2-4х+8

4.  Два наступні завдання двоє учнів виконують на зворотньому боці дошки, щоб інші учні класу не бачили розв'язання, а решта учнів виконують самостійно за варіантами. Потім робиться перевірка.

  1.               Довести, що при кожному цілому значенні n значення виразу (2n+1)(2n-1)-(n+1)2- n-1 ділиться на 3.
  2.               Довести, що значення виразу (а-2)2+(а+2)2-2(а-4)(а+4) не залежить від значення а.
  1.              Домашнє завдання

 

docx
Додано
19 жовтня 2020
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку