Тема. Використання формул скороченого множення.
Мета: Формувати вміння та навички учнів щодо використання формул скороченого множення до розв'язування вправ, для спрощення виразів, використання раціональних способів розв'язування. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, кмітливість. Виховувати охайність і самостійність у роботі, вміння аналізувати, робити висновки, культуру математичних записів і математичного мовлення.
Тип уроку. Урок формування вмінь і навичок.
I. Організаційний момент.
Учитель повідомляє тему і мету уроку.
У кожного учня на столі лежить листок самоконтролю, де будуть заноситись бали за виконані завдання.
Фронтальне опитування «Ти - мені, я тобі». Учні вдома підготували запитання і завдання з теми. На уроці учні об'єднуються в пари. Спочатку один учень ставить запитання, другий відповідає. Потім навпаки.
Відповідь: 01001110
х-у; х+у; а2-в2; а3-в3; а2+в2; (a-в)2; (а+в)3; а3+в3; (а+в)2; 2ху; Зав.
Замінити зірочки такими одночленами, щоб утворилася тотожність.
Знайдіть значення виразів і розшифруйте слова:
а) (а-5)2-а(а+8), якщо а=0,5;
(16-Ф)
б) (Зс+0,5)2-(Зс-0,5)2, якщо с= 1/9 ;
(1/9-О), (2/3 -А)
в) (2х-5)2-4х2-20х, якщо х=0,23 (0,23-Д), (15,8-Р)
Після того як учні розв'яжуть всі приклади, вони виписують букви у таблиці, накреслені на дошці:
15,8 |
1 9 |
0,23 |
1 9 |
? |
Р |
О |
Д |
О |
С |
16 |
1 9 |
15,8 |
1 9 |
? |
Ф |
А |
Р |
О |
С |
Не вистачає однієї букви. Підказка: це назви грецьких островів.
Відповідь: Родос, Фарос.
3. Розв'язати рівняння (коментовано біля дошки):
а) (2/3x-1)2=(1/3x+1)(4/3х-1)
б) (х+1 )(х2-х+1 )=х3-2х
в) 4х2-4х+1 +|2х-1 |=4х2-4х+8
4. Два наступні завдання двоє учнів виконують на зворотньому боці дошки, щоб інші учні класу не бачили розв'язання, а решта учнів виконують самостійно за варіантами. Потім робиться перевірка.