Використання і налаштування браузера. Вибір системи кодування під час перегляду Web-сторінок. Збереження web-сторінок і їх фрагментів на локальному комп'ютері. Використання списків

Про матеріал

Використання і налаштування браузера. Вибір системи кодування під час перегляду Web-сторінок. Збереження web-сторінок і їх фрагментів на локальному комп'ютері. Використання списків сайтів, вибраних для швидкого перегляду

Перегляд файлу

Конспект уроку

інформатики

9 клас

 

 

Тема: Використання і налаштування браузера. Вибір системи кодування під час перегляду Web-сторінок. Збереження web-сторінок і їх фрагментів на локальному комп'ютері. Використання списків сайтів, вибраних для швидкого перегляду

Вчитель інформатики

Трепівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Гриценко А.О.

 

 

 

Мета:

• вивчити поняття браузера; системи кодуван­ня; способи збереження web-сторінок і їх фраг­ментів;

• прищеплювати інтерес до предмета;

• розвивати аналітичні якості особистості;

• формувати самоосвітню, інформаційну, кому­нікаційну компетентності;

• виховувати повагу до інформаційної діяльності людини;

• виховувати здоровий спосіб життя.

Тип уроку: комбінований.

Методи роботи: бесіда, наочність, самостійна робо­та, тест, самоперевірка.

Форми роботи: колективна.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Привітання. Підготовка учнів до уроку. Проведення інструктажів із ТБ та повторення правил поведінки в комп'ютерному класі.

II. Актуалізація опорних знань

Самостійна робота

Виникнення і принципи функціонування Інтернету. Всесвітня павутина

1. Які способи з'єднання комп'ютерів між собою вам відомі?

2. Що таке Інтернет? Коли і чому почали розробля­ти Всесвітню мережу?

3. Які принципи були покладені в основу функ­ціонування Всесвітньої мережі? У чому вони по­лягають?

4. Що таке маршрутизатори? Де і для чого їх вико­ристовують?

5. Як маршрутизатор дізнається про адресата паке­ту даних?

6. У вашому будинку створено локальну комп'ю­терну мережу. Кількість сусідів, які підключилися до неї, постійно збільшується. Чи змінюється при цьому адреса вашої локальної мережі?

7. Яка інформація міститься в ІР-адресі комп'ю­тера? Скільки блоків містить ця адреса?

8. Коли і для чого була створена система доменних імен?

9. Які правила записування доменних імен? Яка кількість полів і якого розміру може міститися в цій адресі?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Програми, що відображають web-документи на екрані, називаються браузерами. Браузери дозво­ляють в «онлайновому» режимі подорожувати по WWW.

Перерахуємо основні можливості браузера Internet Explorer у роботі з різними документами і файлами:

• відображення не тільки текстової інформації, але й відтворення звуку, анімації, відео. Браузер Internet Explorer має у своєму розпорядженні розвинені засоби підтримки динамічних web-сторінок;

• перехід до web-сторінок, які були видимими раніше (за допомогою кнопок Назад і Вперед);

• автоматичне складання списку вузлів, які від­відувалися раніше;

• відстежування вибраних web-сторінок шляхом на­копичення ярликів у системній папці Вибране;

• пошук web-вузлів за заданими ключовими слова­ми або фразами.

Окрім відображення web-сторінок, Internet Explorer підтримує роботу зі звичайними файлами і папками (аналогічно програмі Провідник зі складу Windows).

Браузер Internet Explorer дозволяє з однаковою лег­кістю відкривати web-сторінки і файли, що зберіга­ються на жорсткому диску. При цьому у вікні Internet Explorer може відображатися текстова і графічна інформація, можуть відтворюватися звуки, відео.

Працюючи в Інтернеті за допомогою Internet Explorer, користувач може виконувати пошук інформації, що цікавить його, вибрати вузол WWW, який хотів би відвідати, зробити покупки в електронному магазині, сплатити послуги тощо. Загалом, програма Internet Explorer - це дійсно провідник по Інтернету, з яким легко розв'язуються проблеми.

 

Зміна кодування

Іноді текст web-сторінки російською мовою відо­бражається неправильно, що пов'язано з неправиль­ним вибором кодування програмою браузера. У цих випадках потрібно підібрати кодування, зачекавши, поки не з'явиться правильне відображення тексту.

Зміна кодування здійснюється командою Вигляд - Вид кодування. У списку, що з'являється, виберіть кодування Кирилиця ЯКІ-8Р. Якщо текст, як і ра­ніше, не можна прочитати, спробуйте встановити варіант кодування Кирилиця (Windows) або Кири­лиця (Windows-1251). У якому-небудь із перерахова­них варіантів нормальне відображення російських букв повинно відновитися.

Збереження web-сторінок і їх фрагментів

З відкритою web-сторінкою можна працювати, як зі звичайним документом у текстовому редакторі. Як­що вона має інформацію, що потрібно зберегти, ско­ристайтеся командою Файл—>Зберегти як... У діало­говому вікні, що відкриється, виберіть папку, уведіть назву файла і натисніть кнопку Зберегти або Enter. За умовчанням ім'я файла матиме розширення html. Подвійний клік по цьому файлу відкриває вікно Internet Explorer і завантажить у ньому цю сторінку.

Якщо необхідно зберегти тільки текст, можна його виділити та копіювати. Відкрити Word і вставити виділений фрагмент. Якщо необхідно зберегти зо­браження, досить клацнути по ньому правою кноп­кою миші і зберегти через контекстне меню в необ­хідну папку.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Тестові завдання

1.  Чи є в мережі Інтернет головний комп'ютер?

А. Так.

Б. Немає.

В. Раніше був, а зараз він не потрібний.

2. Чи можна обмінюватися інформацією з комп'ю­тером, якщо він використовує іншу операційну систему?

А. Так.

Б. Ні.

В. Тільки в разі використання спеціальної програ­ми для перетворення.

3. Які принципи покладені в основу функціону­вання мережі Інтернет?

А. Принцип маршрутизації пакетів даних.

Б. Принцип ІР-адресації.

В. Принципи ІР-адресації і маршрутизації пакетів даних.

4. Які ІР-адреси є помилковими?

А. 8.34.205.65.

Б. 120.278.4.35.

В. 111.111.111.111.

5. Які доменні адреси є неправильними?

А. www.viv.kiev.ua.

Б. www.viv_vov.com.

В. www.kiev.ua.viv.

6. Що таке модем?

А. Поштова програма.

Б. Мережний протокол.

В. Спеціальний пристрій.

Г. Сервіс Інтернету.

7. Що обов'язково повинен мати комп'ютер, під­ключений до Інтернету?

А. Web-сервер.

Б. Домашню web-сторінку.

В. ІР-адресу.

Г. Доменне ім'я.

8. Що таке браузер?

А. Сервіс мережі Інтернет.

Б. Програма для створення web-сторінок.

В. Протокол передачі даних.

Г.  Програма перегляду web-сторінок.

9. Що означає WWW?

А. Один із сервісів Інтернету.

Б. Один з протоколів Інтернету.

В. Спеціальна програма перегляду web-сайтів.

10. Що більше за об'ємом: web-сайт чи web-сторінка?

А. Web-сайт.

Б. Web-сторінка.

В. Однакові.

11. Що таке НТМL?

А. Протокол передачі даних.

Б. Мова розмітки гіпертексту.

В. Єдина система визначення ресурсів.

12. Чи можна в адресний рядок браузера ввести ІР-адресу сайту?

А. Так.

Б. Ні.

В. Можна ввести як доменну, так і ІР-адресу сайту.

Зачитуються правильні відповіді. Учні самостійно виставляють собі оцінки.

Рефлексія по закінченні уроку.

V. Домашнє завдання

Вивчити конспект. Внести нові поняття в опорні ли­сти.

Скласти кросворд, за вивченими поняттями, термі­нами теми.

 

1

 

doc
Додано
25 березня 2018
Переглядів
1159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку