Використання і налаштування браузера. Вибір системи кодування під час перегляду Web-сторінок. Збереження web-сторінок і їх фрагментів на локальному комп'ютері. Використання списків сайтів, вибраних для швидкого перегляду
Конспект уроку
інформатики
9 клас
Тема: Використання і налаштування браузера. Вибір системи кодування під час перегляду Web-сторінок. Збереження web-сторінок і їх фрагментів на локальному комп'ютері. Використання списків сайтів, вибраних для швидкого перегляду
Вчитель інформатики
Трепівської ЗОШ І-ІІІ ст.
Гриценко А.О.
Мета:
• вивчити поняття браузера; системи кодування; способи збереження web-сторінок і їх фрагментів;
• прищеплювати інтерес до предмета;
• розвивати аналітичні якості особистості;
• формувати самоосвітню, інформаційну, комунікаційну компетентності;
• виховувати повагу до інформаційної діяльності людини;
• виховувати здоровий спосіб життя.
Тип уроку: комбінований.
Методи роботи: бесіда, наочність, самостійна робота, тест, самоперевірка.
Форми роботи: колективна.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Привітання. Підготовка учнів до уроку. Проведення інструктажів із ТБ та повторення правил поведінки в комп'ютерному класі.
II. Актуалізація опорних знань
Самостійна робота
Виникнення і принципи функціонування Інтернету. Всесвітня павутина
1. Які способи з'єднання комп'ютерів між собою вам відомі?
2. Що таке Інтернет? Коли і чому почали розробляти Всесвітню мережу?
3. Які принципи були покладені в основу функціонування Всесвітньої мережі? У чому вони полягають?
4. Що таке маршрутизатори? Де і для чого їх використовують?
5. Як маршрутизатор дізнається про адресата пакету даних?
6. У вашому будинку створено локальну комп'ютерну мережу. Кількість сусідів, які підключилися до неї, постійно збільшується. Чи змінюється при цьому адреса вашої локальної мережі?
7. Яка інформація міститься в ІР-адресі комп'ютера? Скільки блоків містить ця адреса?
8. Коли і для чого була створена система доменних імен?
9. Які правила записування доменних імен? Яка кількість полів і якого розміру може міститися в цій адресі?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Програми, що відображають web-документи на екрані, називаються браузерами. Браузери дозволяють в «онлайновому» режимі подорожувати по WWW.
Перерахуємо основні можливості браузера Internet Explorer у роботі з різними документами і файлами:
• відображення не тільки текстової інформації, але й відтворення звуку, анімації, відео. Браузер Internet Explorer має у своєму розпорядженні розвинені засоби підтримки динамічних web-сторінок;
• перехід до web-сторінок, які були видимими раніше (за допомогою кнопок Назад і Вперед);
• автоматичне складання списку вузлів, які відвідувалися раніше;
• відстежування вибраних web-сторінок шляхом накопичення ярликів у системній папці Вибране;
• пошук web-вузлів за заданими ключовими словами або фразами.
Окрім відображення web-сторінок, Internet Explorer підтримує роботу зі звичайними файлами і папками (аналогічно програмі Провідник зі складу Windows).
Браузер Internet Explorer дозволяє з однаковою легкістю відкривати web-сторінки і файли, що зберігаються на жорсткому диску. При цьому у вікні Internet Explorer може відображатися текстова і графічна інформація, можуть відтворюватися звуки, відео.
Працюючи в Інтернеті за допомогою Internet Explorer, користувач може виконувати пошук інформації, що цікавить його, вибрати вузол WWW, який хотів би відвідати, зробити покупки в електронному магазині, сплатити послуги тощо. Загалом, програма Internet Explorer - це дійсно провідник по Інтернету, з яким легко розв'язуються проблеми.
Зміна кодування
Іноді текст web-сторінки російською мовою відображається неправильно, що пов'язано з неправильним вибором кодування програмою браузера. У цих випадках потрібно підібрати кодування, зачекавши, поки не з'явиться правильне відображення тексту.
Зміна кодування здійснюється командою Вигляд - Вид кодування. У списку, що з'являється, виберіть кодування Кирилиця ЯКІ-8Р. Якщо текст, як і раніше, не можна прочитати, спробуйте встановити варіант кодування Кирилиця (Windows) або Кирилиця (Windows-1251). У якому-небудь із перерахованих варіантів нормальне відображення російських букв повинно відновитися.
Збереження web-сторінок і їх фрагментів
З відкритою web-сторінкою можна працювати, як зі звичайним документом у текстовому редакторі. Якщо вона має інформацію, що потрібно зберегти, скористайтеся командою Файл—>Зберегти як... У діалоговому вікні, що відкриється, виберіть папку, уведіть назву файла і натисніть кнопку Зберегти або Enter. За умовчанням ім'я файла матиме розширення html. Подвійний клік по цьому файлу відкриває вікно Internet Explorer і завантажить у ньому цю сторінку.
Якщо необхідно зберегти тільки текст, можна його виділити та копіювати. Відкрити Word і вставити виділений фрагмент. Якщо необхідно зберегти зображення, досить клацнути по ньому правою кнопкою миші і зберегти через контекстне меню в необхідну папку.
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Тестові завдання
1. Чи є в мережі Інтернет головний комп'ютер?
А. Так.
Б. Немає.
В. Раніше був, а зараз він не потрібний.
2. Чи можна обмінюватися інформацією з комп'ютером, якщо він використовує іншу операційну систему?
А. Так.
Б. Ні.
В. Тільки в разі використання спеціальної програми для перетворення.
3. Які принципи покладені в основу функціонування мережі Інтернет?
А. Принцип маршрутизації пакетів даних.
Б. Принцип ІР-адресації.
В. Принципи ІР-адресації і маршрутизації пакетів даних.
4. Які ІР-адреси є помилковими?
А. 8.34.205.65.
Б. 120.278.4.35.
В. 111.111.111.111.
5. Які доменні адреси є неправильними?
А. www.viv.kiev.ua.
Б. www.viv_vov.com.
В. www.kiev.ua.viv.
6. Що таке модем?
А. Поштова програма.
Б. Мережний протокол.
В. Спеціальний пристрій.
Г. Сервіс Інтернету.
7. Що обов'язково повинен мати комп'ютер, підключений до Інтернету?
А. Web-сервер.
Б. Домашню web-сторінку.
В. ІР-адресу.
Г. Доменне ім'я.
8. Що таке браузер?
А. Сервіс мережі Інтернет.
Б. Програма для створення web-сторінок.
В. Протокол передачі даних.
Г. Програма перегляду web-сторінок.
9. Що означає WWW?
А. Один із сервісів Інтернету.
Б. Один з протоколів Інтернету.
В. Спеціальна програма перегляду web-сайтів.
10. Що більше за об'ємом: web-сайт чи web-сторінка?
А. Web-сайт.
Б. Web-сторінка.
В. Однакові.
11. Що таке НТМL?
А. Протокол передачі даних.
Б. Мова розмітки гіпертексту.
В. Єдина система визначення ресурсів.
12. Чи можна в адресний рядок браузера ввести ІР-адресу сайту?
А. Так.
Б. Ні.
В. Можна ввести як доменну, так і ІР-адресу сайту.
Зачитуються правильні відповіді. Учні самостійно виставляють собі оцінки.
Рефлексія по закінченні уроку.
V. Домашнє завдання
Вивчити конспект. Внести нові поняття в опорні листи.
Скласти кросворд, за вивченими поняттями, термінами теми.
1