Використання ігрових технологій на уроках англійської мови як один із шляхів активізації пізнавальних інтересів учнів.

Про матеріал

Використання ігрових технологій на уроках англійської мови як один із шляхів активізації пізнавальних інтересів учнів.

Перегляд файлу

Використання ігрових технологій на уроках англійської мови як один із шляхів активізації пізнавальних інтересів учнів.

 

 Одним з найважливіших стимулів, що впливають на формування мотивів є гра, тому що всі вікові періоди зі своїми провідними видами діяльності (молодший шкільний вік - навчальна діяльність, середній - суспільно корисна, старший шкільний вік - навчально-професійна діяльність) витісняють гру, а продовжують включати її в процес розвитку дитини.

Гра "Crosses and Noughts". Клас ділиться на дві команди: хрестики і нулики. Кожна клітинка поля містить завдання (завдання залежить від мети вчителя), на виконання якого йде 15-20 секунд. Якщо член команди біля дошки виконує це завдання, то він має право поставити хрестик або нулик в потрібній клітці. Приклади завдань: назви / напиши три форми дієслова:; назви приводи до дієслів:; переведи вираження:; знайди помилку в реченні: і т.д. Даний вид завдань не тільки дає можливість повторення матеріалу, а й створює невимушену атмосферу на уроці.

Використання вікторин на уроці допомагає здійснити міжпредметні зв'язки. Питання вікторини можуть включати інформацію і матеріал, вивчений дітьми на попередніх уроках. Математика, природознавство або основи здоров’я англійською мовою викликають подив і цікавість в учнів, а вчителю дають добру можливість "перемкнути" учнів на свій предмет. Нажаль, наші учні звикли до того, що всі їхні уроки проходять за партами. Безумовно, це дуже зручний спосіб розташування учнів на уроці. З іншого боку, зміна звичної обстановки викликає цікавість учнів, розкріпачує їх і створює невимушену атмосферу.

Не можна забувати, що кожен вчитель на своєму уроці - це актор і його місце біля дошки - сцена. Від того, як він зіграє на уроці, залежить і успіх заняття. Але це не означає, що діти теж не можуть взяти участь у "спектаклі". Прийом драматизації використовується в навчальній і позакласній роботі досить давно, але його форми залежать від фантазії вчителя і учнів.

При проведенні уроків в початковій школі старші діти охоче реагують на запрошення вчителя бути на уроці гідом або іноземним гостем, королевою або чарівником. Побувати на уроці в якості вчителя і продемонструвати свої знання англійської мови молодшим класом звучить заманливо, чи не так?

Прийом "Check Yourself" добре використовувати при підготовці до контрольної роботи та повторенні вивченого матеріалу. Кожна дитина індивідуально виконує ряд завдань, за структурою схожих на завдання майбутньої контрольної роботи. Можна використовувати допомогу друга і допомога вчителя, тобто уточнити правило, перепитати слово. Потрібно зазирнути в підручник або зошит? Будь ласка. Коли дитина готова, він підходить до вчителя і всі вправи перевіряються при ньому. Помилки розбираються відразу ж. Найголовніше - це відсутність поганих оцінок.

Безумовно, сам факт використання різноманітних прийомів і завдань ні про що не говорить. Механічне збільшення кількості ще не означає хорошої якості. Однак якщо вчитель не знає і не використовує на уроці нічого, крім питально-відповідних вправ, читання вголос, перекладу і механічного переказу прочитаного, то навряд чи такий стиль сприятиме підвищенню мотивації навчання і реального формування комунікативної компетенції. Які форми роботи на уроці вибрати і як їх використовувати вирішує сам учитель. Найголовніше - пам'ятати, що вивчення мови має бути задоволенням.

Гра на уроці - це захоплююче заняття. Атмосфера радості і захопленості, відчуття посильності завдань сприяють розвитку мовлення дітей, допомагають подолати сором'язливість, яка заважає вживати іншомовні слова в мові.

  Ігри з правилами і творчі ігри. Між іграми з правилами та творчими багато спільного: наявність умовної ігрової мети, необхідність в активній самостійній діяльності, робота уяви. Багато ігор з правилами мають сюжет, в них розігруються ролі. Правила є і в творчих іграх - без цього не може успішно проходити гра, але ці правила я даю дітям можливість встановити самим, в залежності від сюжету. Відмінність між іграми з правилами та творчими полягає в наступному: у творчій грі активність дітей спрямована на виконання задуму, розвитку сюжету; в іграх з правилами головне - рішення задачі, виконання правил.    

 Прикладом гри з правилами є гра «Зроби навпаки», яка сприяє розвитку уваги, пам'яті. У грі бере участь будь-яка кількість гравців. Всі стають в коло. Ведучий - в центрі. Які б команди він не давав, робити потрібно навпаки. Наприклад, він говорить: "Stand up!", А потрібно сісти, каже: "Be fat", а потрібно показати, що ти й і т.д. Ті, хто помиляється, вибуває з гри або отримує штрафну. Виграє самий уважний.

Прикладом творчої гри є гра «Плями» допомагає розвитку уяви. Учитель (або один з учнів) показую картинки, на яких зображені безформні плями. Діти намагаються побачити, на що вони схожі. I think, it is a crocodile. I think, it is a train.

Дидактичні ігри. Сутність дидактичної гри полягає в тому, що вони самі обирають розумові завдання, які я пропоную їм в цікавій ігровій формі, самі знаходять рішення, долаючи певні труднощі. Дитина сприймає запропоновану йому завдання, як практичну ігрову. Це підвищує його розумову активність.

Гра "Hangman". Діти вгадують слово по буквах. Якщо даної літери немає в слові, то вчитель малює один з елементів. Діти виграють, якщо вгадують слово до того, як учитель завершить свій малюнок. Хлопці і не помітять, як в такій цікавій формі швидко проходить повторення вивчених лексичних одиниць.

Рольові ігри. Широкі можливості активізації навчального процесу дає використання на уроці рольових ігор. Рольова гра - методичний прийом, що відноситься до групи активних способів навчання і практичному оволодінню іноземною мовою.

Рольова гра являє собою умовне відтворення її учасниками реальної практичної діяльності людей, створює умови реального спілкування. Ефективність навчання тут обумовлена ​​в першу чергу вибухом мотивації, підвищенням інтересу до предмету.

Приклади рольових ігор, які застосовуються мною на уроках у початковій школі:

«Магазин»: один учень грає роль продавця, а інший - покупця. Вони розігрують між собою діалог: ввічливе прохання - важливий відповідь на неї. Я використовую цю гру при вивченні теми «Продукти», «Одяг».

Я також використовую рольові ігри за сюжетами казок «Ріпка», «Теремок» і т.д.“The turnip”(Ріпка)

У грі можна закріпити мовні зразки і лексичні одиниці по темі «Сім'я», «Модальний дієслово can» і т.д.

Умова гри: потрібно розповісти від імені того персонажа, якого граєш. наприклад:

Бабуся: Im a grandmother. I’m old. I can not dance and run.

Ріпка: I’m a turnip. I’m very big. I’m yellow and green. I can not jump.

Герої казки представилися, розповіли про себе. Гра почалася.

Grandfather: Oh, what a big turnip we have in our garden. I want to pull it out. 1,2,3… lt is too big for me. Granny, come here. Help me, please.

Grandmother: All right, Grandfather. и т.д.

Пам’ятаємо, що необхідно дотримуватися ряду умов, при яких гри будуть сприяти активізації комунікативної діяльності учнів початкової школи на уроках англійської мови:

  • гру необхідно використовувати в системі;
  • гру повинні поступово змінюватися і ускладнюватися;
  • гра повинна відповідати психологічної готовності учнів до гри, спілкування, спільної діяльності;
  • форму і зміст гри необхідно вибирати, виходячи з кількості дітей, що беруть участь в ній, з характеру мовного матеріалу і цілі самої гри;
  • в грі необхідно включати мовний матеріал з інших тем з метою повторення;
  • необхідно подумати адекватну форму виправлення помилок;
  • для вибору гри необхідно враховувати її вплив на розвиток психічних, пізнавальних процесів, емоцій і волі, на формування соціокультурної компетенції і картини навколишнього світу.
  • формування соціокультурної компетенції і картини навколишнього світу.

Природно, з гри не знімається її дидактична функція. В ході контролю і оцінки результативності навчальної діяльності школярів у процесі гри обережно використовую різні форми заохочення. Не можна скупитися на похвалу і добре ставлення до дітей, але оцінка повинна бути диференційованою і не повинна перетворитися на самоціль. Навіть, найменша перемога обов'язково мною помічається і оцінюється.

Необхідно пам'ятати про умови, що стимулюють творчість учнів:

високий емоційний рівень гри;

довірче спілкування;

ускладнення завдань;

введення нових прийомів, правил;

заохочення імпровізації.

Використання різних видів ігор не тільки сприяє зростанню мотивації вивчення англійської мови, підвищує рівень знань, а й є чинником, що визначає високий рейтинг цього предмета в учнів.

При проведенні ігор на уроках англійської мови я, як вчитель, є організуючою фігурою. Я, перш за все, визначаю вид гри і її місце в навчальному процесі: форму, час, необхідний для її проведення. Я повинна залучити до гри якомога більше дітей, а потім вийти з неї, продовжуючи спостерігати за її ходом, даючи при цьому рекомендації та поради, якщо в процесі гри у дітей виникають труднощі.

Мій особистий досвід вчителя свідчить про те, що необхідно дотримуватися ряду умов, при яких ігри будуть сприяти активізації мовленнєвої діяльності учнів на уроках англійської мови:

  • ігру необхідно використовувати в системі;
  • ігри повинні поступово змінюватися і ускладнюватися;
  • гра повинна відповідати психологічної готовності учнів до спілкування, спільної діяльності;
  • форму і зміст гри необхідно вибирати, виходячи з кількості дітей, що беруть участь в ній, з характеру мовного матеріалу і цілі самої гри;
  • в грі необхідно включати мовний матеріал з інших тем з метою повторення;
  • необхідно подумати адекватну форму виправлення помилок;
  • для вибору гри необхідно враховувати її вплив на розвиток психічних, пізнавальних процесів, емоцій і волі, на формування соціокультурної компетенції і картини навколишнього світу.

Необхідно зауважити, що ігри на уроках англійської мови повинні використовуватися не епізодично, а регулярно. Тільки в цих умовах у школярів формується активна мовна діяльність, що призводить до якісно нового рівня оволодіння іноземною мовою.

 

docx
Додано
15 грудня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку