"Використання інформаційно-комунікаційних технологій в роботі музичного керівника" (Стаття)

Про матеріал
У статті йдеться про використання комп'ютерних технологій в роботі музичного керівника. Адже застосування методів такого навчання сприяє розвитку розумових, творчих здібностей малюків, підвищує їхню зацікавленість та активність в оволодінні знаннями. Використання нових технологій дає змогу вирішити певні дидактичні завдання, що постають перед сучасним педагогом. Також ви можете ознайомитись з гігієнічними нормами і рекомендаціями щодо тривалості роботи за комп'ютером для 5-ти річних та 6-ти річних дітей.
Перегляд файлу

Використання інформаційно-комунікаційні технології

З кожним роком сучасні інформаційні технології все щільніше входять в наше життя. Тому заклад дошкільної освіти, як носій культури і знань, також не може залишатися осторонь. Мова йде про використання інформаційно - комунікаційних технологій (ІКТ) педагогами, як форми навчально-виховного впливу на індивідуальний розвиток особистості дитини, що значно підвищує ефективність освітнього процесу.

Сьогодні багато дитсадків мають комп’ютерні класи, в багатьох сім’ях  є комп’ютери, де діти поступово входять в світ сучасних інновацій. 

Використання комп'ютерних технологій підвищує ефективність засвоєння дітьми навчального матеріалу. Застосування методів такого навчання сприяє розвитку розумових, творчих здібностей малюків, підвищує їхню зацікавленість та активність в оволодінні знаннями. Використання нових технологій дає змогу вирішити певні дидактичні завдання, що постають перед сучасним педагогом. Особливо привабливим є можливість диференціації, поглиблення індивідуалізації, розширення інформаційних можливостей, використання творчих завдань, контролю за процесом навчання.

У непростій дошкільній науці  музичне виховання посідає особливе місце, адже його засобами формується у дітей креативність, естетичний смак, розвиваються музичні здібності. Усе це покладає на музичного керівника велику відповідальність та потребує від нього постійного професійного  вдосконалення.

Розглянемо інформаційно-комунікаційні засоби, які може  використовувати музичний керівник в своїй роботі: 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вже давно доведено, що кожна дитина по-різному освоює нові знання. Раніше педагогам  важко було знайти індивідуальний підхід до кожної дитини. Тепер же, з використанням різноманітних інформаційно-комунікаційних засобів, ми отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного малюка.

Допомогти педагогу у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних. Адже використання комп'ютера на занятті дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.

На сьогоднішній день створено багато програм за допомогою яких діти знайомляться  з музикою, а саме: назвами та тривалістю нот,  музичними жанрами, видами оркестру і т.д. Малюки  мають можливість грати на фортепіано знайомі мелодії та самостійно створювати свої, знайомитись з музичними інструментами та розрізняти їх звучання,  доторкнутьсь до життя і творчості видатних композиторів.

Сприйняття матеріалу відбувається набагато швидше. Цьому сприяють яскраві казкові образи, що рухаються, звучать, вступають в діалог з малюком. Дитина готова прийти на допомогу улюбленим героям та виконати поставлені завдання, вирішуючи які оволодіває комп’ютером, розвиває пам'ять, мислення, сприйняття, увагу, уяву. Маніпуляції з мишкою розвивають дрібну моторику пальців, координацію рухів рук. Багато завдань вимагають логічного мислення, творчих здібностей. Навчальні програми створені так, що дитина поступово від простіших завдань (рівнів) переходить до складніших. Щоразу за успішне виконання поставленого завдання малюк отримує винагороду, що стимулює його діяльність.

Комп'ютер дає музичному керівнику нові можливості, дозволяючи разом з дітьми отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання, не тільки силою уяви розсовуючи стіни музичної зали, але за допомогою новітніх технологій дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ музики. Такі заняття викликають у дітей емоційний підйом, навіть діти, яким навчання дається важко, охоче працюють з комп'ютером.

Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги,  будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і самі різні ігри, сучасний комп'ютер разом з тим є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити, Якого йому так часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для педагогів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.

 

 

У своїй роботі я використовую різноманітні інформаційно-комунікаційні технології,  складаю презентації, застосовую музичні комп’ютерні програми, демонструю фрагменти фільмів та  мультфільмів про музику, фотографії та відеофрагменти звучання різних інструментів, репродукції картин, за допомогою різних музичних редакторів корегую фонограми та музичне оформлення  до свят та розваг.

Давайте трохи детальніше зупинимось на позитивних сторонах роботи з комп’ютером:

  • наочний матеріал до музичних творів завжди можна знайти в Інтернеті, він красивий і великий, можна детально бачити елементи демонстрованої картини;
  • музичні твори зручно знаходити і включати саме з того місця, яке необхідно обговорити.
  •      немає втрати часу, як це відбувалося при перемотуванні касет. Навіть компакт-диск не зовсім зручний, оскільки немає можливості виділити окремий музичний фрагмент для його детального обговорення з дітьми.
  •      використання слайдів служать чудавим ілюстративним матеріалом під час слухання музики, ознайомлення дітей з музичними жанрами, засобами музичної виразності, творчістю композиторів і т.д.
  •      електронні презентації дають можливість при незначних витратах часу підготувати яскраву наочність. Заняття, складені за допомогою Power Point видовищні і ефективні в роботі над інформацією. Цікаво і зручно створювати презентації до занять самостійно, оскільки в презентацію я вставляю саме той матеріал, який мені потрібний для даного заняття. Хоча, презентаціями інших колег я так само користуюся;
  •      текстовий редактор Word дозволяє підготувати роздатковий та дидактичний матеріал.
  •      власний сайт ДНЗ в мережі Інтернет допомагає тісніше співпрацювати з батьками маленьких вихованців, повідомляти їм оперативну інформацію, повідомляти про цікаві заходи в дитсадку,  надавати консультації щодо музичного виховання дітей.
  •      комп’ютерні редактори допомагають змінювати темп пісні чи фонограми, транспонувати її в потрібну тональність, аби зробити максимально зручною для дитячих голосів. Музику також можна скорочувати чи подовжувати, додавати різні шумові ефекти, комбінувати різні стилі.
  •      дуже зручно використовувати комп’ютер під час свят та розваг. Швидкий доступ до кожного треку запобігає виникненню порожніх пауз.
  •      застосування на групових та індивідуальних музичних заняттях комп'ютерних тестів і діагностичних комплексів дозволяє педагогу за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу. При цьому є можливість вибору рівня складності завдання для конкретної дитини.

Та не зважаючи на всі позитивні сторони комп’ютерних технологій не можна забувати про те, що жоден комп’ютер не замінить, звучання справжніх інструментів та можливостей живого спілкування. До того ж в дитини дошкільного віку організм інтенсивно розвивається, а тому час роботи за комп’ютером має бути чітко обмеженим і контролюватися дорослим з дотриманням всіх гігієнічних норм.

 

 

 

ГІГІЄНІЧНІ НОРМИ І РЕКОМЕНДАЦІЇ

РОБОТИ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ

 

Усі матеріали для занять ретельно добираються з урахуванням віку дітей та навчальних напрямів роботи з ними.

Максимальна одноразова тривалість роботи за комп’ютером для 5-річних дітей не має перевищувати 10 хв., для 6-річних 15 хв.

Ігрові заняття рекомендується проводити раз на день і не частіше двох-трьох разів на тиждень. Не можна для цих цілей використовувати час, відведений для сну, денних прогулянок та інших оздоровчих заходів. Компютерним заняттям мають передувати спокійні ігри. У середині заняття, а також після нього з дітьми слід проводити гімнастику для очей та фізкультурні хвилинки для зняття загальної втоми. Навіть при невеликій тривалості, але регулярному проведені гімнастика є ефективним засобом профілактики втоми й захворювань очей.

Використовуючи ось такі памятки, заняття з компютером принесе малюкам користь та збереже їх здоров’я.

 

 

docx
Додав(-ла)
Шекера Людмила
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку