Використання інформаційно-комунікаційні технології
З кожним роком сучасні інформаційні технології все щільніше входять в наше життя. Тому заклад дошкільної освіти, як носій культури і знань, також не може залишатися осторонь. Мова йде про використання інформаційно - комунікаційних технологій (ІКТ) педагогами, як форми навчально-виховного впливу на індивідуальний розвиток особистості дитини, що значно підвищує ефективність освітнього процесу.
Сьогодні багато дитсадків мають комп’ютерні класи, в багатьох сім’ях є комп’ютери, де діти поступово входять в світ сучасних інновацій.
Використання комп'ютерних технологій підвищує ефективність засвоєння дітьми навчального матеріалу. Застосування методів такого навчання сприяє розвитку розумових, творчих здібностей малюків, підвищує їхню зацікавленість та активність в оволодінні знаннями. Використання нових технологій дає змогу вирішити певні дидактичні завдання, що постають перед сучасним педагогом. Особливо привабливим є можливість диференціації, поглиблення індивідуалізації, розширення інформаційних можливостей, використання творчих завдань, контролю за процесом навчання.
У непростій дошкільній науці музичне виховання посідає особливе місце, адже його засобами формується у дітей креативність, естетичний смак, розвиваються музичні здібності. Усе це покладає на музичного керівника велику відповідальність та потребує від нього постійного професійного вдосконалення.
Розглянемо інформаційно-комунікаційні засоби, які може використовувати музичний керівник в своїй роботі:
Вже давно доведено, що кожна дитина по-різному освоює нові знання. Раніше педагогам важко було знайти індивідуальний підхід до кожної дитини. Тепер же, з використанням різноманітних інформаційно-комунікаційних засобів, ми отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного малюка.
Допомогти педагогу у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних. Адже використання комп'ютера на занятті дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.
На сьогоднішній день створено багато програм за допомогою яких діти знайомляться з музикою, а саме: назвами та тривалістю нот, музичними жанрами, видами оркестру і т.д. Малюки мають можливість грати на фортепіано знайомі мелодії та самостійно створювати свої, знайомитись з музичними інструментами та розрізняти їх звучання, доторкнутьсь до життя і творчості видатних композиторів.
Сприйняття матеріалу відбувається набагато швидше. Цьому сприяють яскраві казкові образи, що рухаються, звучать, вступають в діалог з малюком. Дитина готова прийти на допомогу улюбленим героям та виконати поставлені завдання, вирішуючи які оволодіває комп’ютером, розвиває пам'ять, мислення, сприйняття, увагу, уяву. Маніпуляції з мишкою розвивають дрібну моторику пальців, координацію рухів рук. Багато завдань вимагають логічного мислення, творчих здібностей. Навчальні програми створені так, що дитина поступово від простіших завдань (рівнів) переходить до складніших. Щоразу за успішне виконання поставленого завдання малюк отримує винагороду, що стимулює його діяльність.
Комп'ютер дає музичному керівнику нові можливості, дозволяючи разом з дітьми отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання, не тільки силою уяви розсовуючи стіни музичної зали, але за допомогою новітніх технологій дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ музики. Такі заняття викликають у дітей емоційний підйом, навіть діти, яким навчання дається важко, охоче працюють з комп'ютером.
Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і самі різні ігри, сучасний комп'ютер разом з тим є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити, Якого йому так часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для педагогів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.
У своїй роботі я використовую різноманітні інформаційно-комунікаційні технології, складаю презентації, застосовую музичні комп’ютерні програми, демонструю фрагменти фільмів та мультфільмів про музику, фотографії та відеофрагменти звучання різних інструментів, репродукції картин, за допомогою різних музичних редакторів корегую фонограми та музичне оформлення до свят та розваг.
Давайте трохи детальніше зупинимось на позитивних сторонах роботи з комп’ютером:
Та не зважаючи на всі позитивні сторони комп’ютерних технологій не можна забувати про те, що жоден комп’ютер не замінить, звучання справжніх інструментів та можливостей живого спілкування. До того ж в дитини дошкільного віку організм інтенсивно розвивається, а тому час роботи за комп’ютером має бути чітко обмеженим і контролюватися дорослим з дотриманням всіх гігієнічних норм.
ГІГІЄНІЧНІ НОРМИ І РЕКОМЕНДАЦІЇ
РОБОТИ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ
Усі матеріали для занять ретельно добираються з урахуванням віку дітей та навчальних напрямів роботи з ними.
Максимальна одноразова тривалість роботи за комп’ютером для 5-річних дітей не має перевищувати 10 хв., для 6-річних 15 хв.
Ігрові заняття рекомендується проводити раз на день і не частіше двох-трьох разів на тиждень. Не можна для цих цілей використовувати час, відведений для сну, денних прогулянок та інших оздоровчих заходів. Компютерним заняттям мають передувати спокійні ігри. У середині заняття, а також після нього з дітьми слід проводити гімнастику для очей та фізкультурні хвилинки для зняття загальної втоми. Навіть при невеликій тривалості, але регулярному проведені гімнастика є ефективним засобом профілактики втоми й захворювань очей.
Використовуючи ось такі памятки, заняття з компютером принесе малюкам користь та збереже їх здоров’я.