Семінар для керівників ЗДО на тему: "Все починається з добра"

Про матеріал
Милосердя й доброта - як два крила, на яких тримається людство. І не обов'язково це матеріальна допомога нужденному. Інколи достатньо теплого слова, моральної підтримки, душевної розмови. Збагатити знання педагогів про прийоми і методи формування духовно-моральних якостей дошкільників. Підвищувати мотивацію щодо здійснення системи роботи з розвитку етичних уявлень дітей.
Перегляд файлу

                                 Добрий день шановні колеги.

   Вед.Сьогодні ми зібралися, щоб підбити підсумки роботи за навчальний рік і  привітати одне одного з початком нового навчального року.

   Вед. Є чудовий світ – це світ дошкільний,

            Світ дитячих чарівних очей.

            Діти й педагоги нероздільні,

            Як не можуть зорі без ночей.

    Вед.Із всіх професій, які є у світі,

            З усіх ремесел на землі

            Одна лише красується у світлі,

            І світло це сподобалось мені.

 

    Вед.О, вихователь! Ти даруєш світло,

            Ти вчиш любові, мудрості і доброти,

            Щоб у малих серденьках було завжди літо

            Без смутку, прикрості і самоти.

 

     Вед.Своїм теплом ти прихиляєш небо.

             В маленькому житті лишаєш добрий слід.

             І крізь роки дитина пам’ятатиме про тебе,

             Бо вибрав ти, мабуть, найвищу із доріг.

 

      Вед.І нагорода є твоя безцінна,

             Бо Бог на всіх нас дивиться згори.

             За те, що серце віддаєш дитині

             Душа твоя не знає смутку й самоти.

 

       Вед.Всім подяка, хто живе в цім світі,

               Хто турботи розділя сімей,

               Хто в душі не може постаріти

                І не може жити без дітей.

        Вед.З якими ідеями ідуть педагоги до своїх вихованців і якими   методами вчать їх життєвим премудростям та про наші здобутки та недоліки за минулий навчальний рік  поділимося з вами

         Вед.Ти певен. Що свою щоденно робиш справу?

                 Що в ній лише одній твоя життєва суть?

                 Чи справді педагогом бути маєш право?

                  Слова твої яке наповнення несуть?

 

          Вед.Питання це  не раз у тебе виникало.

                  Ти відповідь шукав в очах своїх дітей.

                  Коли до них ідеш – це буде їм цікаво?

                   І чи потрібен їм запал твоїх ідей?

 

       Вед.І коли так, то знай: працюєш недаремно,

               Не буде в душах їх холодної зими.

               Ти вчиш  дітей добра і можеш бути певним,

               Що виростуть вони хорошими людьми.

      Вед. Дитинство – щаслива пора в житті кожної дитини.

В. Сухомлинський говорив: «Завдання  закладу дошкільної освіти,  батьків – дати кожній  дитині щастя

На вашу думку, що таке щастя ?................

       Вед. Для кожного щастя своє. А ось дитинство без щастя важко собі уявити. Зігріті променями щастя, діти  по-іншому входять в дорослий світ. Ощасливлена дитина цілеспрямована, сильна, упевнена, готова поділитися радістю з іншими.

Як зробити дитину щасливою?......................

       Вед. Отже, багато чого залежить саме від особистості того, хто виховує.

Впевнені, що наші діти будуть завжди відчувати себе щасливими. Адже поряд з ними такі добрі, чуйні педагоги, такі одночасно схожі і різні.

     А зараз поговоримо про, те без чого вся наша праця була б даремною, без чого ми ніколи не досягнемо успіхів у спілкуванні з дітьми. Чи можемо говорити про щастя, якщо йому немає де перебувати? І де «житиме» терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці дві чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем!

         Вед. Всі ми  прийшли  працювати до  закладу  за покликанням душі. У світі існує безліч словників, але немає словника Серця. Давайте спробуємо його створити.

Серце яке? ( Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чесне, палке, любляче, вірне, холодне, кам’яне, материнське, всепрощаюче, багатостраждальне, далекоглядне, віддане, символічне,усміхнене, зажурене, розумне, чуйне, дбайливе…)

       Що може робити Серце? ( Любити, прощати, сумувати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилюватися, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбуватися, віддавати, ненавидіти, передбачати…)

        У кожному  Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов’язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесення Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства…

        Вед. Один мудрець сказав:

Якщо в когось є роздратування, дай мені роздратування.

Якщо в когось є гнів, дай мені гнів.

Якщо в когось є жорстокість, дай мені жорстокість.

Якщо в когось є грубість, дай мені грубість.

Якщо в когось є сумнів, дай мені сумнів.

Якщо в когось є ненависть, дай мені ненависть.

Якщо в когось є злоба, дай мені злобу.

Якщо в когось є страх, дай мені страх.

Якщо в когось є зрада, дай мені зраду.

Отже, я прийняв увесь бруд вашого Серця, і Воно стає чистим.

А вам відкриваю Мудрість: шлях  до Серця дитини є чисте Серце вихователя.

         Шановні колеги. Я гадаю, що поради Мудреця ви будете втілювати у своїй професійній діяльності.

     Вед. Кожен вихователь іде до  закладу, де на нього чекають малята, але жоден з них не може сказати з упевненістю, що у справі яка стосується дітей можна все передбачити. От і зараз ми пропонуємо  Вам типові ситуації, які потрібно вирішити: швидко, не принизивши гідність дитини, дотримуючись педагогічного такту.

      Вед.Отже, ситуації:

      1. Діти граються на майданчику ( кидають м’яч, стрибають, споруджують вежу). Вихователь супроводжує діяльність фразами …

      2. На занятті з фізкультури діти стрибають в глибину. Вихователь накреслив лінію, до якої потрібно дострибнути. Андрійко боїться стрибати. Дії вихователя…

      3. На занятті з малювання дитина не змогла намалювати квіточку. Вихователь підійшов до дитини, присів поруч і промовив…

      4. Дитина цікавиться новою грою, що з’явилася в куточку, простягає руки, щоб відкрити коробку, пограти. Реакція вихователя…

      5. Дитина збирала іграшки, поскладала неакуратно, декілька іграшок залишилося, дія вихователя…

         Вед.Педагог в думках, мов птиця…

                 Та чого ж йому не спиться?

                 Вже, здається, все зробив..

                 Перевірив і підбив,

                 Записав, підрахував,

                 Прочитав, занотував,

                 Повідомив, записав,

                 Вивчив і запам’ятав,

                 Танцював, співав, кричав,

                 Грав, навчав і чергував,

                 Малював, декламував,

                 Вибивав і пробивав,

                 Поливав, ремонтував,

                 Шив, кроїв і приміряв,

                 Прибивав і фарбував,

                 І спокійно вже заснув

                 Та о горе!

                 Ти забув повторити і підбити

                 Записати і сходити

                 Перевірити зарядку…

                 Починаємо все спочатку.

     Вед. Ми успішно працювали.  А зараз запрошуємо  вас  до руханки «Відпочинок на лужку».

       Присутні по ланцюжку встають і сідають  в єдиному ритмі – так, як тільки    сів попередній,  встав наступний.

       Вед. Видатний педагог  В.О.Сухомлинський говорив: «Дитинство, дитячий світ – це світ особливий. Щоб мати доступ у цей казковий палац, ім’я якому – Дитинство, ви повинні перевтілитись, стати в якійсь мірі дитиною – тільки за цієї умови вам доступна буде мудра влада над людиною – дитиною».

       Вед.Зараз ми вам запропонуємо практичну роботу «Заморочки із бочки».

Завдання. Педагогам пропонується іграшкова бочка, в якій розміщено різні картки із завданням. Педагоги витягують картку і виконують завдання.

1 картка: Як може проявитися творчість дитини  4-го року життя під час малювання?  Виконайте малюнок, який може зробити дитина цього віку, використовуючи нестандартні техніки малювання.

2 картка: Як може проявитися творчість дитини 5-го  року життя під час ліплення? Виконайте роботу, яку може зробити дитина цього віку.

3 картка: Як може проявитися творчість дитини 6-го року життя під час конструювання? Виконайте творчу роботу.

     Вед.В цей складний час кожна людина мріє про мир та доброту один до одного.

Тому ми зараз хочемо запропонувати вашій увазі хвилинку поезії.

Вед.Не говори про доброту.

Коли ти нею сам не сяєш,

Коли у радощах витаєш,

Забувши  про чужу біду.

Бо доброта не тільки те,

Що обіймає тепле слово.

В цім почутті така основа,

Яка з глибин душі росте.

Коли її немаєш ти,

То раниш людяне в людині.

Немає вищої святині,

Ніж чисте сяйво доброти.

 

Вед.Доброта  завжди таємна, тиха,

З нею відступає темне лихо

Добротою заколисують діток,

Вберігають від улесливих думок.

З добротою милосердя дружить,

Той хто милий серцю, хай не тужить.

Людська милість прикрашає всім життя,

Щоб ставало світлим, ясним майбуття.

 

Вед. Життя — це просто дивна казка,
        В яку приходимо лиш раз.
        Тут для людей любов і ласка,
          І світло сонечка для нас.
          І небеса бездонні сині,
          Чарівні зорі в небесах.
          Ключі високі журавлині,
           І вся оця земна краса.
           Життя складне, але чудове,
           Ми робимо в нім відкриття.
           Й завжди ідемо в невідоме,
           Тим цікавіше нам буття…
           Привабливіше, яскравіше,
           Є для фантазії політ.
            І манять вдаль путі світліші…

            Ти не йдеш — летиш у світ.

 

     Вед.Є і різкі в нім повороти,
            Де випадаєш із сідла.
            Завертять враз круговороти…
            Бувають і такі діла.
            Та все проходить, час спливає,
            Нова мета нас кличе вдаль.
            В житті усякого буває,
            Та за минулим нам не жаль,
             Бо кличуть знов нові дороги,
             Під ноги стеляться путі.
             Чекають радощі й тривоги
             Щодень у нашому житті.
             Життя складне, але цікаве.
             Його не взнаєш до пуття.
             Буває радісне й лукаве
            Але… Спасибі за життя!  

 

     Вед. Кожна людина  на протязі життя намагається, щось змінити в своєму характері, прагне стати  кращою, добрішою. Зверніть увагу на вашому столі лежать  аркуші паперу. Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть і передайте по колу своєму сусідові, Кожний присутній в нашій залі напише побажання своєму колезі. Рука повертається до власника. Це вам  подарунок  на згадку про  сьогоднішню зустріч.

 

 2-й вед.: А на закінчення нашого зібрання  пропонуємо рецепт святкового пирога. Отже занотовуйте:

( під музику ). Просіяти крізь сито свій життєвий досвід, замішати на оптимізмі, додавши дрібку солі життя, жменю солодощів – спогадів. Акуратно влийте гарячковість суджень. Для пікантності додайте кілька родзинок таланту. Вимішайте усе добре, але не надто круто. Нехай пиріг спечеться у променях доброти вашого серця. Потім дайте йому трохи охолонути в холоді вашого розуму і можете пригощати гостей вашого життя.

 

1-й вед.: Повірте, такий продукт буде оцінено гідно.

 

       Шановні колеги! Хочемо Вам побажати бути творчими, неординарними особистостями, які створюють навколо себе красу.

                Пам’ятайте:

                         Якщо є світло в душі,

                         Буде краса в людині.

                         Якщо є краса в людині,

                         Буде гармонія в домі.

                         Якщо є гармонія в домі,

                         Буде порядок в нації,

                         Буде мир у світі.

 

                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Рева Ольга
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Сценарії
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку