використання LEGO на уроках 1 класу

Про матеріал
LEGO (від дан. лег та дан. годт — «Захоплива гра») — це серія іграшок, що являє собою конструктор на основі кольорових блоків, коліс, фігурок людей, тварин, птахів та інших деталей за допомогою яких можна скласти будь-які речі. Будинки, машини, роботи, скульптури — це та не тільки можна скласти за допомогою конструктора LEGO. Дитячий конструктор (іграшка) для виховання, з втіленою ідеєю модульності, наочно демонструє дітям те, як можна вирішувати деякі технічні проблеми (зокрема, проблеми збирання, ремонту і розбирання техніки). Лего одна із відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» - діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора. Конструктор ЛЕГО – це цікавий матеріал, стимулюючий дитячу фантазію, уяву, формуючий моторні навички. ЛЕГО – конструювання допомогає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працюючи і бачачи кінцевий результат.робота з освітніми конструкторами ЛЕГО, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.
Перегляд файлу

 

 

Кафедра початкової освіти

 

 

 

 

Авторська розробка

 

на тему:

Використання кубиків LEGO на уроках «Я досліджую світ»

 

 

 

 

                                                       Виконала:

                                                         Капустіна Таїсія Анатоліївна

                                                           вчитель початкової школи

                                                     НВК  №1 «Мрія» м. Бердянська

 

 

 

 

 

 

                                            Бердянськ

                                      2018

 

Лего – система в освітньому просторі нової початкової школи

                                                  Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості і любові до знань.

                                                            В. Сухомлинський

Україна переживає часи стрімких змін, іде перезавантаження системи освіти, зокрема початкової. Саме сучасній школі відповідає інноваційна Лего-система.

Лего одна із відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» - діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора.

Конструктор ЛЕГО – це цікавий матеріал, стимулюючий дитячу фантазію, уяву, формуючий моторні навички.

ЛЕГО – конструювання допомогає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працюючи і бачачи кінцевий результат.

  1. Тема: Що таке світ?

Світ – це люди і все, що існує навколо них. Світ надзвичайно різноманітний і безмежно великий. Людина – його важлива частина. Ти також належиш до спільноти людей. Діти роздивляються малюнок «Мій світ». Вчитель пропонує обрати колір цеглинки ЛЕГО для кожної складової. Наприклад:

Я – червоний

Моя родина – жовтий

Природа – зелений

Батьківщина – блакитний

Планета земля – синій

Безмежний світ – помаранчевий.

Завдання:  Склади за допомогою цеглинок ЛЕГО, хто для тебе найрідніший? ( Відповідна цеглинка ближче до червоної «Я»)

 Друге дослідження «Людина серед людей»

  1. Тема: Родина

На початку навчального дня діти приносять сімейні фото і прикріпляють їх на дошку. Спочатку вчитель пропонує дітям встати в ранкове коло і взяти таку кількість цеглинок LEGO DUPLO, із скількох людей складається їхня родина. У колі діти розповідають про свою родину.

Далі вчитель пропонує учням об’єднатися в групи, зайняти місця за партами, на килимку… Взяти коструктор  LEGO SESTEM. За допомогою конструктора зобразити своїх членів родини і їх сімейні обов’язки.

                                Додаткові завдання:

  1. Показати цеглинками LEGO DUPLO кількість букв у словах: тато, матуся, бабуся, дідусь, донька, син.
  2. Показати цеглинками LEGO DUPLO  кількість звуків у словах: донька, дідусь.
  3. Показати цеглинками LEGO DUPLO кількість складів у словах: мама, тато, бабусенько, дідусь, син, донька, тітка, дядько.

 

  1. Тема: Чи можна жити без природи?

Вчитель дітям пропонує взяти дві цеглинки.

Зелена – позначає живу природу,

помаранчева – неживу.

Вчитель називає приклади живої і неживої природи. Діти повинні показати відповідну цеглинку.

 

  1. Тема: Ознаки живої природи.

За допомогою цеглинок ЛЕГО діти запам’ятовують ознаки живих організмів за кольором:

ростуть – зелений

розвиваються – жовтий

дихають – блакитний

живляться – червоний

розмножуються - помаранчевий

   рухаються – синій.

 

  1. Тема: Які звички потрібні для здоров’я?

На заключному етапі уроку діти складають за аналогією « Трикутника здоров’я» башту здоров’я використовуючи ті самі кольори.

 

  1. Тема: Яка їжа корисна, а яка – шкідлива.

Корисна їжа – запорука здоров’я. Діти називають корисну їжу та складають сходинки здоров’я.

 

  1. Тема: Які я маю органи чуття?

Дітям вчитель роздає по п’ять цеглинок. Кожен окремий колір позначає окремий орган чуття.

Очі – блакитний,

вуха – жовтий,

ніс – зелений,

язик – червоний,

шкіра – помаранчева.

 

  1. Тема: Чому ввічливі слова називають чарівними?

Діти називають ввічливі слова і кладуть цеглинка на цеглинку. У кого башта вище, той і переможець.

 

  1. Тема: Ким працюють наші батьки?

Гра « Упізнай професію» 

Діти працюють у групах

Вчитель добирає і загадує загадки про різні професії. За кожну вірну відповідь дається цеглинка. Із цеглинок діти у групах складають кубики. В якій групі більше кубиків, та й перемогла.

 

  1.                      Тема: Чому і де збираються люди?

Після завдання «Поміркувати» чому транспорт називають громадським, вчитель може запропонувати дітям в групах скласти види громадського транспорту.

  1.                      Тема:  Що робити, якщо ви загубилися в громадському місці?

Для того, щоб діти запам’ятали правила, кожна цеглинка має своє правило. Діти краще запам’ятовують їх складаючи будь-яку споруду за власним бажанням. 

                                             Правила

  1. Не плач, а зберігай спокій.
  2. Залишайся там, де перебуваєш. Тебе будуть шукати і знайдуть.
  3. Ніколи не сідай у машину до незнайомців.
  4. Добре пам’ятай свою адресу й номери телефонів батьків
  5. Звернися по допомогу до поліцейського, продавця або охоронця.
  6. Запам’ятай чарівну фразу!

 Допоможіть мені будь ласка

Висновок

Таким чином, робота з освітніми конструкторами ЛЕГО, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.

 

Література:

1. Грущинська І.В., Хитра З.М., Дробязко І.Г. « Я досліджую світ» (Підручник інтегрованого курсу для 1 класу)

2. Грущинська І.В., Хитра З.М. « Я досліджую світ» ( робочий зошит для 1 класу).

 

doc
Додано
25 лютого
Переглядів
422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку