Кафедра початкової освіти
Авторська розробка
на тему:
Використання кубиків LEGO на уроках «Я досліджую світ»
Виконала:
Капустіна Таїсія Анатоліївна
вчитель початкової школи
НВК №1 «Мрія» м. Бердянська
Бердянськ
2018
Лего – система в освітньому просторі нової початкової школи
Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості і любові до знань.
В. Сухомлинський
Україна переживає часи стрімких змін, іде перезавантаження системи освіти, зокрема початкової. Саме сучасній школі відповідає інноваційна Лего-система.
Лего одна із відомих і поширених на сьогодні педагогічних систем, що використовує моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та розвитку дитини. Основним принципом навчання є принцип «Навчання через дію» - діти отримують знання в процесі побудови та дослідження моделей з конструктора.
Конструктор ЛЕГО – це цікавий матеріал, стимулюючий дитячу фантазію, уяву, формуючий моторні навички.
ЛЕГО – конструювання допомогає дітям втілювати в життя свої задумки, будувати і фантазувати, захоплено працюючи і бачачи кінцевий результат.
Світ – це люди і все, що існує навколо них. Світ надзвичайно різноманітний і безмежно великий. Людина – його важлива частина. Ти також належиш до спільноти людей. Діти роздивляються малюнок «Мій світ». Вчитель пропонує обрати колір цеглинки ЛЕГО для кожної складової. Наприклад:
Я – червоний
Моя родина – жовтий
Природа – зелений
Батьківщина – блакитний
Планета земля – синій
Безмежний світ – помаранчевий.
Завдання: Склади за допомогою цеглинок ЛЕГО, хто для тебе найрідніший? ( Відповідна цеглинка ближче до червоної «Я»)
Друге дослідження «Людина серед людей»
На початку навчального дня діти приносять сімейні фото і прикріпляють їх на дошку. Спочатку вчитель пропонує дітям встати в ранкове коло і взяти таку кількість цеглинок LEGO DUPLO, із скількох людей складається їхня родина. У колі діти розповідають про свою родину.
Далі вчитель пропонує учням об’єднатися в групи, зайняти місця за партами, на килимку… Взяти коструктор LEGO SESTEM. За допомогою конструктора зобразити своїх членів родини і їх сімейні обов’язки.
Додаткові завдання:
Вчитель дітям пропонує взяти дві цеглинки.
Зелена – позначає живу природу,
помаранчева – неживу.
Вчитель називає приклади живої і неживої природи. Діти повинні показати відповідну цеглинку.
За допомогою цеглинок ЛЕГО діти запам’ятовують ознаки живих організмів за кольором:
ростуть – зелений
розвиваються – жовтий
дихають – блакитний
живляться – червоний
розмножуються - помаранчевий
рухаються – синій.
На заключному етапі уроку діти складають за аналогією « Трикутника здоров’я» башту здоров’я використовуючи ті самі кольори.
Корисна їжа – запорука здоров’я. Діти називають корисну їжу та складають сходинки здоров’я.
Дітям вчитель роздає по п’ять цеглинок. Кожен окремий колір позначає окремий орган чуття.
Очі – блакитний,
вуха – жовтий,
ніс – зелений,
язик – червоний,
шкіра – помаранчева.
Діти називають ввічливі слова і кладуть цеглинка на цеглинку. У кого башта вище, той і переможець.
Гра « Упізнай професію»
Діти працюють у групах
Вчитель добирає і загадує загадки про різні професії. За кожну вірну відповідь дається цеглинка. Із цеглинок діти у групах складають кубики. В якій групі більше кубиків, та й перемогла.
Після завдання «Поміркувати» чому транспорт називають громадським, вчитель може запропонувати дітям в групах скласти види громадського транспорту.
Для того, щоб діти запам’ятали правила, кожна цеглинка має своє правило. Діти краще запам’ятовують їх складаючи будь-яку споруду за власним бажанням.
Правила
Допоможіть мені будь ласка
Висновок
Таким чином, робота з освітніми конструкторами ЛЕГО, дозволяє дітям у формі пізнавальної гри дізнатися багато важливих ідей і розвиває необхідні в подальшому житті навички суспільно активної, творчої особистості, яка самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення.
Література:
1. Грущинська І.В., Хитра З.М., Дробязко І.Г. « Я досліджую світ» (Підручник інтегрованого курсу для 1 класу)
2. Грущинська І.В., Хитра З.М. « Я досліджую світ» ( робочий зошит для 1 класу).