Вправа « Тихий дзвоник»
Діти вчаться: спільно працювати над завданням, уявляти і творчо мислити, розуміти важливість допомагати один одному, піклуватися про оточуючих, а не шкодити їм, критично мислити, логічно обґрунтовувати свою точку зору, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час презентації.
Основні завдання: Діти у групах (по 4-6) будують будь-яку спільну конструкцію протягом 5-ти хвилин. Коли час вичерпався, вчитель подає сигнал (тихий дзвоник). Діти за годинниковою стрілкою переходять від своєї конструкції, до конструкції сусідньої групи , продовжуючи її роботу. Так групи змінюють свої локації, до поки не повернуться до своєї конструкції.
Після закінчення вправи - презентація робіт.
Обговорення:
- Чи важко було зрозуміти, яку конструкцію будують ваші сусіди? Що допомогло зрозуміти?
- Як ви працювали в команді?
- Який внесок зробив кожен член команди?
- Що хотілося зробити найбільше - допомогти однокласникам чи нашкодити їм? Чому?
- Які висновки можна зробити, після виконання цієї вправи?
Вправа «Асоціації»
Діти вчаться: уявляти і творчо мислити, асоціативно мислити, бути уважними і не відволікатися, співпрацювати, поповнювати свій словниковий запас.
Основні завдання: Діти об’єднуються у групи ( по 7-8).Від кожної групи по черзі виходить один представник, і становиться спиною до своєї команди. Ведучий ( вчитель) обирає цеглинку. Завдання учнів : пояснити, за допомогою асоціацій (дібрати 4-5), якого кольору цеглинка, а представник команди повинен відгадати. Можна ускладнити завдання умовою, що повторюватися асоціації не повинні.
Наприклад: зелений - трава, ялина, яблуко, листя.
Обговорення:
- Чи легко/важко добирати асоціації?
- Що допомагало вам виконувати завдання?
- Які висновки можна зробити, після виконання цієї вправи?
Вправа « Шосте відчуття»
Діти вчаться: описувати, ставити себе на місце інших (особливо людей з особливими потребами), відчувати важкість розв’язування проблем, з якими стискаються люди з особливими потребами в повсякденному житті, виховувати в собі толерантність, повагу до інших, бажання прийти на допомогу товаришу.
Основні завдання: Учні працюють в парах. Треба відтворити фігуру за зразком. Складність в тому, що перед виконанням вправи, у дитини «забирають» одне з почуттів ( зав’язують очі, або можна будувати тільки однією рукою, або побудувати за вказівками дитини, яка «не вміє» розмовляти і т.ін.)
Обговорення:
- Чи легко було виконувати вправу?
- Що заважало?
- Що допомогло виконати завдання?
- Як відчувають себе люди, які постійно стискаються з такими «бар’єрами» у повсякденному житті?
- Як ми можемо допомогти їм?
- Які висновки можна зробити, після виконання цієї вправи?
Вправа « Чарівні слова»
Діти вчаться: уявляти і творчо мислити, асоціативно мислити, бути уважними і не відволікатися, співпрацювати в команді, поповнювати свій словниковий запас, зв’язно висловлювати свою думку, доповнювати один одного під час практичної діяльності і під час презентації.
Основні завдання: Діти працюють в групі ( по 4-6). Завдання від вчителя скласти , наприклад, крилате слово( смугасте, пухнасте, лісове, хвостате, водяне, їстівне і т.ін). Діти повинні скласти це слово і підготувати розповідь « Що ви знаєте про це слово?»
Обговорення:
- Чи легко було виконувати цю вправу?
- Що було найцікавіше у вправі?
- Чи є в класі таке ж саме слово?
- Чи могли б ці слова потоваришувати?
- Що допомогло виконати завдання?
- Які висновки можна зробити, після виконання цієї вправи?
Вправа «Лего-квест»
Діти вчаться: спільно працювати над завданням, вирішувати проблемні питання, домовлятися, доповнювати один одного під час практичної діяльності, уявляти і творчо мислити.
Основні завдання: Підготувати станції із завданнями, для розв’язання яких, діти будуть використовувати цеглинки Лего. За кожне використане завдання, діти отримують букву із закодованого слова. Діти об’єднуються у дві команди. Кожна з команд отримує тільки половину букв, намагається скласти слово і звісно нічого не виходить. Тоді вчитель пропонує об’єднатися усім класом для успішного виконання завдання.
Можна використовувати цю вправу на ранковій зустрічі. Складене закодоване слово може стати , наприклад, назвою тематичного дня або темою уроку.
Орієнтовні завдання на станціях:
Станція1. Збудувати тварину/рослину/транспорт не скріплюючи цеглинок.
Станція 2. Гра « Так чи ні». Цеглинка зеленого кольору-так, червоного –ні.
Станція 3.Кожній цеглинці призначається літера. Треба скласти якомога більше слів із запропонованих літер.
Станція 4.Кожній цеглинці призначається цифри і математичні знаки. Треба скласти і розв’язати приклади.
Обговорення:
- Чи легко було виконувати вправи? Які були найцікавіші?
- Що допомогло вам виконати вправу і розкодувати слово?
- Які висновки можна зробити, після виконання цієї вправи?