«Використання методу « історичний портрет» для розвитку компетентностей учнів на уроках Історії»

Про матеріал
Методичні рекомендації про метод «історичний портрет», його властивості та значення
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Використання методу Історичний портрет для розвитку компетентностей учнів на уроках Історії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Молінська Богдана Вікторівна

 

 

 

Історичний портрет – це один із навчальних методів у навчальній практиці. Створюючи такий портрет учень дізнається та закріплює біографічні відомості про історичних осіб.

На сучасному етапі у школах вчителі рідко використовують цей метод, тому учні на олімпіадах стикаються з проблемою під час написання історичного портрету конкретного діяча. Щоб вирішити цю проблему вчителям історії потрібно впровадити цей метод у повсякденний навчальний процес. Саме за допомогою методу “історичний портрет” в учнів краще сформуються предметно-історичні  компетентності, такі як – хронологічні, просторові, логічні, інформаційні та аксіологічні.

1. Хронологічна :

         передбачає вміння учнів орієнтуватися в історичному часі:

        розглядати суспільні явища в розвитку та в конкретно-історичних умовах певного часу;

         співвідносити історичні події, явища з періодами, орієнтуватися в науковій періодизації історії;

          використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу.

2. Просторова :

          передбачає вміння учнів орієнтуватися в історичному просторі:

         співвідносити розвиток історичних явищ і процесів з географічним положенням країн та природними умовами;

         користуючись картою, пояснювати причини і наслідки історичних подій, процесів вітчизняної та всесвітньої історії, основні тенденції  розвитку міжнародних відносин;

         характеризувати, спираючись на карту, історичний процес та його регіональні особливості.

4.  Мовленнєва:

         передбачає вміння учнів будувати усні та письмові висловлювання щодо історичних фактів, історичних постатей та історичної теорії;

         реконструювати образи минулого у словесній формі у вигляді опису, оповідання, образної характеристики;

          викладати історичні поняття, зв’язки і тенденції історичного розвитку застосовуючи пояснення, доведення, міркування, узагальнюючу характеристику.

5. Інформаційна:

         передбачає вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації;

         користуватися довідковою літературою, Інтернетом тощо для самостійного пошуку інформації;

       самостійно інтерпретувати зміст історичних джерел;

         виявляти різні точки зору, визнавати і сприймати таку різноманітність;

         критично аналізувати, порівнювати та оцінювати історичні джерела, виявляти тенденційну інформацію й пояснювати її необ’єктивність.

6. Аксіологічна:

         передбачає вміння учнів формулювати оцінки і версії історичного руху й розвитку;

         порівнювати й оцінювати факти та діяльність історичних осіб з позиції загальнолюдських та національних цінностей, визначати власну позицію щодо суперечливих питань історії;

         виявляти інтереси, потреби, протиріччя в позиціях соціальних груп і окремих осіб та їх роль в історичному процесі, тенденції і напрями історичного розвитку;

         оцінювати різні версії й думки про минулі історичні події, визнаючи, що деякі джерела можуть бути необ’єктивними.   

  У школі сьогодні особлива увага надається формуванню правових компетентностей учнів, адже правова освіта є одним з найважливіших чинників розвитку особистості, становлення громадянського суспільства і демократичної правової держави, умовою формування  правосвідомості громадянина.    Аксіологічно -правова - через висловлювання відношення, власної позиції щодо функції права у суспільстві, правомірної та неправомірної поведінки, юридичної відповідальності за правопорушення, визначення чеснот громадянина правової демократичної держави.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Як скласти Історичний портрет

І. Напишіть, як відбувалося становлення особистості історичного діяча.

1. Укажіть імя історичного діяча. Де і коли народився?

2. Де і в яких умовах він жив, зростав, виховувався?

3. Як формувалися його погляди?

ІІ. Визначте особисті якості й риси характеру історичного діяча.

1. Як особисті якості діяча впливали на його діяльність?

2. Які з його особистих якостей вам подобаються, а які – ні?

ІІІ. Охарактеризуйте діяльність історичного діяча.

1. Якими були основні заняття ( справи ) його життя?

2. Які успіхи і невдачі його супроводжували?

3. Які верстви населення підтримували його діяльність, а які - ні?  Чому?

4. Хто був його однодумцями, а хто – противниками? Чому?

5. Якими були наслідки його діяльності?

6. Завдяки чому людство памятає цю людину?

ІV. Висловіть ваше особисте ставлення до історичного діяча.

1. Які почуття викликає у вас його діяльність?

2. Як ставитеся до засобів і методів його діяльності? Обгрунтуйте свою позицію.

 

docx
Додано
8 травня 2020
Переглядів
4403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку