Використання методу Storytelling на уроках біології

Про матеріал
Метод Storytelling полягає в нестандартності його проведення, це зразок інформаційно – ігрового проекту (відбувається формування практичних умінь навичок).Не секрет, що однотипність уроків знижує учнівську активність, притупляє увагу. Нестандартна форма методу передбачає одну з форм групового навчання, що сприяє реалізації комплексних цілей, засвоєнню бази знань; формує навички самоконтролю, вміння висловлювати особисту думку і враховувати думки інших, почуття обов'язку і відповідальності за результати.
Перегляд файлу

Використання методу Storytelling під час викладання біології

     У перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати. Отже, сторітелінг – технологія створення необхідної інформації, яка буде впливати на емоційну, мотиваційну та когнітивну сфери слухача. В сучасній школі методика сторітелінгу має на меті створення атмосфери для заохочення дітей до навчання, здобуття нових знань та навичок. Особливе місце вона займає в системі дистанційного навчання.

      Застосування сторітелінгу на уроках біології може бути дуже ефективним методом для

залучення учнів, створення емоційного зв’язку з матеріалом і сприяння кращому розумін-

ню складних концепцій.

     У сторітелінгу важливу роль відіграє побудова гарної історії, яка має структуру та елементи, що роблять її цікавою та запам’ятовуваною. Це можуть бути емоційний зв’язок з героями, поворотні точки у сюжеті, загадки та інші прийоми, які допомагають підтримувати увагу аудиторії.

    Види сторітелінгу

  • Культурний – розповідає про цінності, моральність та вірування;
  • Соціальний – розповідь людей один про одного (можна розповідати дітям історії з життя відомих людей, що може стати для них прикладом для побудови свого життя).
  • Міфи, легенди – вони відображають культуру й нагадують нам, чого в житті слід уникати аби бути щасливим.
  • Jump story – всі полюбляють слухати історії про містичних істот, коли неочікуваний кінець змушує підстрибнути на стільці від страху. Такі історії допомагають подолати власні страхи.
  • Сімейний – сімейні легенди зберігають історію наших пращурів. Ці історії передаються з покоління в покоління та мають повчальний характер.
  • Дружній – ці історії об’єднують друзів, оскільки вони згадують про певний досвід, який вони пережили разом.
  • Особистий – особисті історії розповідають про власний досвід та переживання. Це важливий вид сторітелінга, оскільки подібні історії допомагають зрозуміти себе, і почати розвиватися.

    Основні функції сторітелінгу

  1. Мотиваційна. Це спосіб переконання учнів, який дає змогу надихнути їх на прояв ініціативи в навчальному процесі.
  2. Об’єднуюча. Історії є інструментом розвитку дружніх, колективних міжособистісних стосунків у класі, групі.
  3. Комунікативна. Історії здатні підвищити ефективність спілкування на різних рівнях.
  4. Інструмент впливу. Дозволяє не директивно впливати на учнів та формувати в них суспільно корисні переконання.
  5. Утилітарна. Один із найпростіших способів донести до інших зміст завдання або проекту.

     Сучасне підростаюче покоління спілкується, переважно, у віртуальному світі. Тому реальне спілкування стає мистецтвом, якому потрібно навчати знову. Для цього чудово підходить метод «сторітелінгу».

   Алгоритм створення історії для сторітелінгу

  1. Визначитись із темою та метою уроку.
  2. Розробка детального сюжету та основних подій оповіді.
  3. Вибір головного героя – вибір імені, характеру, зовнішнього вигляду тощо.
  4. Вигадування інтриги ( це клюсовий момент в історіях для сторітелігу).
  5. Перегляд готової історії та додавання емоційного забарвлення.

      Історії сприяють систематизації зань, самостійній роботі з додатковими джерелами інформації, екологічному мисленню, дають змогу розвинути інформаційну компетентність, вміти синтезувати інформацію.

     ПРИКЛАДИ ЗВДАНЬ:

    Запропонуйте дітям розповісти, яким звіром чи рослиною кожен хотів би бути та чому. Або попросіть їх скласти розповідь про те, якою «чарівною суперсилою» володіє їх улюблена тварина або рослина. Можна також запропонувати учням підготувати коротенькі доповіді на тему: «Кого з тих істот, яких вже немає на Землі, ви б хотіли повернути та чому?».

    На цьому уроці можуть перевтілитися в звіра чи рослину та розповісти про себе – свої звички, вподобання, спосіб життя та багато іншого. А ще діти можуть пофантазувати та розповісти про пригоди дикої тварини в місті – де б вона шукала їжу і яку саме, де б спала, на кого б полювала тощо.

    «Один день із життя лелеки», «Подорож двокрилатки». У своїй історії учні мають використати якомога більше вивчених термінів, понять та при цьому цікаво та емоційно забарвлено побудувати сюжет.

   «Пригоди улюбленої тваринки у місті». Розкажіть, де тваринка буде спати, шукати їжу, яку саме, на кого буде полювати.  У своїй історії опишіть біологічні риси тварини.

    Позитивний ефект: Незважаючи на ігрову форму, такі історії сприяють систематизації знань про рослинний і тваринний світ, спонукають до аналізу, творчого підходу та мотивують самостійно дізнаватися цікаві факти, що не входять до програми.

 

    Щоб узальнити тему «Клітина» учням 9 класу пропоную скласти історію подорожі еукаріотичною клітиною. Уявіть ситуацію, що ви зменшились до мікроскопічних розмірів одягнувши спеціальний костюм-скафандр потрапили до внутрішньої частини клітини. Сладіть історію подорожі описуючи кожну арганелу.

 

    При вивченні тими «Кров» у 8 класі учні складаю історію «Пригоди еритроцита» застосовуючи знання про функції еритроцитів.

 

У 9  класі під час вивчення генетики, просто неможливо захопити увагу учнів під час розв’язування задач  без цікавих історій, пов’язаних із життям. Наприклад: «А ви уявляєте, мій брат нещодавно одружився…» і у історію підставляємо реальну задачу:

 Кароокий  чоловік, батьки якого мали карі очі, одружився з блакитноокою жінкою, у батька якої очі були блакитними, а в матері — карими. Якого потомства можна очікувати в цьому шлюбі, якщо відомо, що ген блакитних очей домінує над геном карих?

 

 

 

 

    Переваги використання сторітелінгу, як методу навчання

Сторітелінг є ефективним методом навчання та виховання дітей. Цей метод полягає у розповіді історій, які захоплюють дітей та допомагають їм засвоювати нові знання та навички.

Є декілька переваг використання сторітелінгу як методу навчання:

  •      Захоплюючий процес: сторітелінг є захопливим процесом, який привертає увагу учнів. Якщо історія є цікавою, то учні будуть більш активними та зацікавленими у процесі навчання.
  •      Розвиток критичного мислення: використання історій на уроках може допомогти учням розвивати критичне мислення, оскільки вони повинні аналізувати інформацію, знаходити логічні зв’язки та робити висновки.
  •      Запам’ятовування інформації: сторітелінг може допомогти учням запам’ятовувати інформацію, оскільки вони зв’язують її з емоційним досвідом. Це може допомогти зберегти інформацію у довготривалій пам’яті.
  •      Розвиток комунікативних навичок: сторітелінг може допомогти учням розвивати комунікативні навички, оскільки вони повинні висловлювати свої думки та ідеї, обговорювати інформацію з іншими учнями, вступати у діалог та співпрацювати.
  •      Розвиток творчості: сторітелінг може стимулювати творчість учнів, оскільки вони можуть створювати власні історії, змінювати хід існуючих, додавати деталі та створювати власні версії.

Отже, сторітелінг є ефективним методом навчання та виховання дітей, який допомагає зберігати інформацію в довготривалій пам’яті, розвивати критичне мислення та аналітичні навички, комунікативні навички, стимулювати творчість та розвивати фантазії дітей. Використання сторітелінгу на уроках може допомогти вчителям залучити увагу дітей до навчання та зробити процес навчання більш цікавим та ефективним.

 

docx
Додано
22 жовтня 2023
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку