Використання методу Storytelling під час викладання біології
У перекладі з англійської story означає історія, а telling – розповідати. Отже, сторітелінг – технологія створення необхідної інформації, яка буде впливати на емоційну, мотиваційну та когнітивну сфери слухача. В сучасній школі методика сторітелінгу має на меті створення атмосфери для заохочення дітей до навчання, здобуття нових знань та навичок. Особливе місце вона займає в системі дистанційного навчання.
Застосування сторітелінгу на уроках біології може бути дуже ефективним методом для
залучення учнів, створення емоційного зв’язку з матеріалом і сприяння кращому розумін-
ню складних концепцій.
У сторітелінгу важливу роль відіграє побудова гарної історії, яка має структуру та елементи, що роблять її цікавою та запам’ятовуваною. Це можуть бути емоційний зв’язок з героями, поворотні точки у сюжеті, загадки та інші прийоми, які допомагають підтримувати увагу аудиторії.
Види сторітелінгу
Основні функції сторітелінгу
Сучасне підростаюче покоління спілкується, переважно, у віртуальному світі. Тому реальне спілкування стає мистецтвом, якому потрібно навчати знову. Для цього чудово підходить метод «сторітелінгу».
Алгоритм створення історії для сторітелінгу
Історії сприяють систематизації зань, самостійній роботі з додатковими джерелами інформації, екологічному мисленню, дають змогу розвинути інформаційну компетентність, вміти синтезувати інформацію.
ПРИКЛАДИ ЗВДАНЬ:
Запропонуйте дітям розповісти, яким звіром чи рослиною кожен хотів би бути та чому. Або попросіть їх скласти розповідь про те, якою «чарівною суперсилою» володіє їх улюблена тварина або рослина. Можна також запропонувати учням підготувати коротенькі доповіді на тему: «Кого з тих істот, яких вже немає на Землі, ви б хотіли повернути та чому?».
На цьому уроці можуть перевтілитися в звіра чи рослину та розповісти про себе – свої звички, вподобання, спосіб життя та багато іншого. А ще діти можуть пофантазувати та розповісти про пригоди дикої тварини в місті – де б вона шукала їжу і яку саме, де б спала, на кого б полювала тощо.
«Один день із життя лелеки», «Подорож двокрилатки». У своїй історії учні мають використати якомога більше вивчених термінів, понять та при цьому цікаво та емоційно забарвлено побудувати сюжет.
«Пригоди улюбленої тваринки у місті». Розкажіть, де тваринка буде спати, шукати їжу, яку саме, на кого буде полювати. У своїй історії опишіть біологічні риси тварини.
Позитивний ефект: Незважаючи на ігрову форму, такі історії сприяють систематизації знань про рослинний і тваринний світ, спонукають до аналізу, творчого підходу та мотивують самостійно дізнаватися цікаві факти, що не входять до програми.
Щоб узальнити тему «Клітина» учням 9 класу пропоную скласти історію подорожі еукаріотичною клітиною. Уявіть ситуацію, що ви зменшились до мікроскопічних розмірів одягнувши спеціальний костюм-скафандр потрапили до внутрішньої частини клітини. Сладіть історію подорожі описуючи кожну арганелу.
При вивченні тими «Кров» у 8 класі учні складаю історію «Пригоди еритроцита» застосовуючи знання про функції еритроцитів.
У 9 класі під час вивчення генетики, просто неможливо захопити увагу учнів під час розв’язування задач без цікавих історій, пов’язаних із життям. Наприклад: «А ви уявляєте, мій брат нещодавно одружився…» і у історію підставляємо реальну задачу:
Кароокий чоловік, батьки якого мали карі очі, одружився з блакитноокою жінкою, у батька якої очі були блакитними, а в матері — карими. Якого потомства можна очікувати в цьому шлюбі, якщо відомо, що ген блакитних очей домінує над геном карих?
Переваги використання сторітелінгу, як методу навчання
Сторітелінг є ефективним методом навчання та виховання дітей. Цей метод полягає у розповіді історій, які захоплюють дітей та допомагають їм засвоювати нові знання та навички.
Є декілька переваг використання сторітелінгу як методу навчання:
Отже, сторітелінг є ефективним методом навчання та виховання дітей, який допомагає зберігати інформацію в довготривалій пам’яті, розвивати критичне мислення та аналітичні навички, комунікативні навички, стимулювати творчість та розвивати фантазії дітей. Використання сторітелінгу на уроках може допомогти вчителям залучити увагу дітей до навчання та зробити процес навчання більш цікавим та ефективним.