Використання мультимедійних засобів на уроках англійської мови з метою формування компетентного учня
Поклонська Оксана Миколаївна,
директор гімназії , вчитель англійської мови
Караванської гімназії Люботинської міської ради Харківської області
Сучасне суспільство неможливо уявити без вивчення іноземних мов. А поєднання іноземної мови з сучасними технологіями наділяє нас неабиякими можливостями. Тому вивчення іноземної мови наразі дуже тісно пов‘язано з використанням мультимедійних засобів на уроках.
Осторонь застосування цієї технології на своїх уроках англійської мови не залишилася і я. На власному досвіді переконалася в тому, що мультимедійні засоби дозволяють не тільки збільшити об’єм мовного тренування учнів, але й індивідуалізувати і диференціювати завдання для учнів. До того ж при виконанні будь – яких тестів в системі он – лайн пропонуються різноманітні пояснення при допущенні помилки, а по закінченню тесту учень може бачити, скільки завдань він виконав правильно, а скільки – неправильно. Також він може повторно пройти тест, проаналізувавши свої помилки. Такий вид роботи значно скорочує і час для перевірки результатів учителем.
Використання мультимедіа в вивченні англійської мови надають можливість учням спілкуватися іноземною мовою зі своїми ровесниками з англомовних країн, і одночасно відбувається обмін інформацією про культуру та традиції своїх країн, тобто сприяють отриманню фонових знань, розширяють світогляд дітей.
Ще одним плюсом, на мою думку, у використанні мультимедіа є подолання психологічного бар‘єру. Учні можуть брати участь в заочних олімпіадах, конкурсах, представлених в мережі Інтернет, не виходячи за межі кабінету або за екраном домашнього комп’ютера. Учень виконує завдання в спокійній атмосфері , хвилювання та страх перед чимось новим та незнайомим зникає.
До переваг застосування сучасних мультимедійних технологій можна віднести і самостійне вивчення мови в позаурочний час, тобто учні можуть переглядати англомовні фільми (з титрами чи без), читати книги, слухати новини, використовувати електронні словники.
Інтернет має безмежні можливості: існує величезна кількість сайтів, які можна використовувати для підготовки учнів до ЗНО. Особисто я використовую у своїй роботі контент наступних сайтів: 1. 1-minute/6-minute English. BBC http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish , 2. esl-lab.com
https://www.esl-lab.com/index.htm 3. dailyesl.com https://www.dailyesl.com 4. listenaminute.com https://listenaminute.com/ 5.elllo.org http://elllo.org 6. ted.com,7. https://www.ted.com,8. www.eduget.com , 9.www.fluentland.com.
З метою підвищення якості знань, збагачення словникового запасу учнів, запам’ятовування правопису слів англійської мови, виявлення слабких місць чи прогалин у знаннях учнів, формування практичних навичок написання доповідей, розробки проектів, створюємо на уроках інтелект – карти ( Mind Maps). При цьому користуємося програмами для створення ментальних карт: Xmind (https://www.xmind.net), Freemind (freemind.sourceforge.net), MindMeister(https://www. mindmeister.com).
Використання мультимедійних засобів підвищує запам’ятовування інформації до 40-50% на відміну від звичайних словесних описів чи пояснень.
Застосування мультимедіа, таким чином, виконує не тільки розважальну функцію, але й сприяє досягненню поставленої вчителем мети.
Корисні сайти для вивчення англійської: англійська мова онлайн безкоштовно http://learnenglish.britishcouncil.org , англійська для дітей онлайн
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/, англійська у вашому мобільному - Mobile Learning - http://www.britishcouncil.org.ua/mobile, вивчайте граматику легко http://learnenglish.britishcouncil.org/en/grammar-and-vocabulary .