Використання освітніх платформ під час дистанційного навчання

Про матеріал
Майстер-клас із власного досвіду роботи демонструє можливості освітніх ресурсів під час дистанційного навчання. Освітні інтернет-ресурси дозволяють урізноманітнити освітній процес, зацікавити здобувачів освіти, дають змогу відійти від стандартної структури уроку, зробити його ненудним, динамічним, незабутнім. У презентації йдеться про можливості “хмарного” ресурсу Word Art, конструктора інтерактивних вправ LearningApps, інструментів для створення ментальних карт і візуалізації ідей LinoIt і MindMeister, освітнього програмного забезпечення mozaBook (Mozaik Education), інтерактивного Тренажеру з правопису української мови і сайту для підготовки до ЗНО Testorium. Матеріал був представлений на обласному семінарі викладачів-словесників, але підійде викладачам усіх без виключення дисциплін.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Використання освітніх платформ під час дистанційного навчання»Викладач української мови і літератури ДНЗ «Тарутинський професійний аграрний ліцей» Булавицька В. М. Одеса2021

Номер слайду 2

Learning Apps. Освітній ресурс, доступний багатьма мовами, у т.ч. українською. Містить безліч різноманітних інтерактивних вправ з різних дисциплін. Має дуже зручний інтерфейс і навігацію, а також різні рівні підготовки – від початкової ланки до професійного навчання. Цінність цього ресурсу в тому, що можна на базі вже існуючих вправ і завдань зробити свої власні. Особливістю цієї програми є те, що викладач, після реєстрації особистого кабінету, може створювати віртуальний клас (або класи) на цій платформі (вводиться ім’я здобувача освіти, автоматично присвоюється логін і пароль, під яким він може в класі або віддалено заходити в програму і виконувати завдання, причому викладач одразу бачить статистику виконання робіт). Заходити на ресурс можна зі смартфону або будь-якого іншого гаджета, на будь-якому етапі уроку (теми), особливо на проміжному або узагальнюючому оцінюванні або контрольному тестуванні. У класі для цього можна використовувати як інтерактивну дошку і ноутбук, так і смартфони. Під час дистанційного навчання викладач надсилає через створену папку класу лист, яким повідомляє про чергове завдання в цьому ресурсі, здобувачі освіти дистанційно виконують завдання, а викладач дистанційно їх оцінює.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

WORD ART. Ресурс легкий у використанні, незважаючи на англійський інтерфейс. Можна вводити слова, обирати кольори, розмір і стиль шрифту, форму хмарки з уже існуючих, але можливо вставити і свою ілюстрацію. Використання «хмарок» слів допомагає на етапі закріплення, повторення і узагальнення знань. Дуже доречно використовувати в позакласній роботі, в різноманітних конкурсах і змаганнях. Візуалізація хмарки можлива як на інтерактивній дошці, так і в друкованому вигляді. Можна реєструватися в ресурсі, а можна працювати без реєстрації.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Ресурс, який допомагає створювати таблиці-полотна (інтерактивну дошку) до різних уроків. Ці таблиці дуже зручні на етапі пояснення нового матеріалу, а також на етапах закріплення і узагальнення. Особливістю таких таблиць є те, що до них можна вставити не тільки тексти і малюнки, а й фото, відео, музику, діаграми тощо. У нижньому правому кутку є квадрат зі зменшеним зображенням дошки для зручної навігації. Ще однією «фішкою» є те, що готова таблиця інтерактивна, тобто, в ній можна рухати тексти і малюнки, що допомагає розставляти, співставляти, порівнювати, класифікувати, встановлювати відповідність тощо. Зокрема, на уроках літератури можна таким чином створювати буктрейлери із заздалегідь підготованих уривків тексту та ілюстрацій, робити порівняльний аналіз персонажів, встановлювати відповідності між авторами і творами, іменами та псевдонімами тощо. Інтерфейс англійський, але є переклад. Потребує створення особистого кабінету для зберігання виготовлених полотен. Під час дистанційного навчання до створення інтерактивної дошки або роботи на ній можуть віддалено підключатися учні. Linoit

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Mind Meister. Сервіс, зручний для створення таблиць, ментальних карт, класифікацій, стрічки часу, методів «фішбоун» та «гронування». Можна використовувати під час викладання нового матеріалу, закріплення і узагальнення знань. Особливістю ресурсу є те, що раніше створені таблиці можна трансформувати, додавати до них нові відомості в ході вивчення нового матеріалу. Таблиці інтерактивні, рухаються по горизонталі, вертикалі та діагоналі. Можна працювати в базовому тарифі (кількість таблиць обмежена), можна обрати платну версію.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Moza. Book (Mozaik Education)Дуже цікавий ресурс для гуманітаріїв, де є розділи з історії та мистецтва. Є українська мова інтерфейсу. Сайт містить безліч відеороликів, 3 D-моделей та інсталяцій, навчальних презентацій тощо. Є медіа-бібліотека, в якій можна обрати форму і тему ролику або 3 D. Призначений для інтерактивних дошок (оскільки багато інтерактивних зображень, які реагують на дотик до дошки), але можна дивитись і на ноутбуці, і з проєкцією на звичайний екран. Потребує реєстрації, після чого можна створювати власні завдання. Відео супроводжуються поясненнями, музикою, звуковими ефектами. У кожному навчальному відео по декілька розділів, наприкінці можна пройти коротке опитування за змістом. З недоліків: за один тиждень можна передивитися лише 5 відео у безкоштовній версії. Більше – лише у платній версії. Минулого року під час першого карантину власники ресурсу скасували обмеження щодо кількості переглянутого контенту, що дуже допомогло в дистанційному навчанні.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Допоміжні ресурси. Тренажер з правопису української мови. Дуже зручний сервіс, призначений для підготовки до ЗНО з української мови, контролю знань, удосконалення мовної грамотності. Особливістю є те, що виконані завдання одразу можна перевірити, є підказки – правила на задану орфограму, які одразу можна повторити. Підходить як для викладачів і здобувачів освіти, які хочуть підвищити свій рівень знання мови, так і для будь-якої людини, яка вивчає українську.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Допоміжні ресурси. Testorium. Сайт для підготовки до ЗНО, перевірки знань, тестування, виконання самостійних і контрольних робіт. На цьому сервісі можна знайти також минулорічні завдання ЗНО з різних навчальних дисциплін. На уроках можна скористатися вже готовими завданнями, а можна створювати і викладати власні завдання. У завданнях вказується кількість запитань і час, відведений на їх виконання. Для того, щоб скористатися повним переліком вправ, потрібна реєстрація.

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Насправді, у сучасному інтернет-просторі існує безліч освітніх ресурсів: природничого, математичного, гуманітарного, суто філологічного та інших спрямувань. Наведені вище ресурси – універсальні, що дає можливість однаково ефективно використовувати їх у викладанні будь-якого навчального предмету, а також у виховній роботі. Їхня ефективність перевірена нами у викладанні різних загальноосвітніх і спецдисциплін, навіть у виробничому навчанні. Але головне, що має бути апріорі, – бажання викладача зробити свій урок цікавим, насиченим, корисним, мотивуючим. І не так вже й важливо, скільки років викладачу, важливо, щоб він усвідомлював, що розвиток компетентностей здобувачів освіти прямо залежить від професійних компетентностей викладачів і майстрів виробничого навчання, які, крім суто професійних знань, вмінь та навичок, мають виховати сучасну людину. Людину, що усвідомлює виклики сьогодення і розуміє необхідність займатися самоосвітою протягом усього життя, а не зупинятися у своєму розвитку після закінчення ЗПТО і отримання диплому кваліфікованого робітника. А для цього нам, викладачам і майстрам, треба починати з себе. Дякую за увагу!

pptx
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
785
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку