Інтерактивне заняття “Цікавий світ професій”
(Підготувала соціальний педагог НВК “Мишковицька ЗОШ І-ІІІ ступенів — ДНЗ” Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області
Йосифів Ольга Павлівна)
Для того щоб обрати професію, необхідно, насамперед, пізнати себе.
Профорієнтація — заходи, спрямовані на ознайомлення людини з її здібностями й можливостями для того, щоб запропонувати їй вибрати одну з найбільш підходящих для неї професій з урахуванням потреб виробництва. Професійна орієнтація — це наукова дисципліна, яка допомагає людині обрати свою майбутню професію з урахуванням всіх її здібностей, потреб і бажань. Також професійна орієнтація містить технологію розвитку у людини позитивного ставлення до праці.
Тема: Профорієнтація
Аудиторія: учні 8-11 класів
Мета: ― розширити знання учнів про професії;
― розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість;
― виховувати у дітей бажання вчитися, повагу до праці людей .
Обладнання:
Структува:
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Основна частина
VІ. Підсумок заняття
Хід заняття
І. Організаційний етап.
Що ви очікуєте від заняття?
(Тренер роздає карточки) Кожен пише на листочку своє очікування
(дізнатися більше про різні професії, збагатити свої знання про знаряддя праці, дізнатися про найголовнішу професію) і прикріплює його на дошку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Розпочати наше заняття я хочу з анаграм, які є записані на листочках. Ваше завдання: відгадати назву професії, яка там зашифрована.
(А Р К У Х , Т О О Л С Т О А М Г, Л Ь Б И У Д І Е В Н К, Ч Е И Т Л Ь В, Ж П Е Ж О Н И К (кухар, стоматолог, будівельник, вчитель, пожежник) додаток 1.
Тренер. Чи думали ви коли – небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взутті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло в холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику? Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.
ІІІ. Основна частина.
Відколи живе людство – існує і проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри. Давно, дуже давно люди збагнули: справжню насолоду приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням, відповідно до інтересів, покликання, здібностей особистості.
Ще відомий давньогрецький філософ Платон (427 – 347 рр. До н. е.) говорив: “ Пізнай себе і роби свою справу ”.
2. Гра "Ситуації".
(Тренер зачитує ситуації, а учні повинні відповісти, що б трапилося, якби сталась дана ситуація)
Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.
3. Бесіда про професії батьків.
(Тренер задає питання на які учні дають відповіді)
4. Вправа «Корабель мрій».
А зараз на аркушах запишіть назву тієї професії, якою хотіли б оволодіти (тобто, ким мрієте стати в майбутньому). Прикріпіть свої краплинки до «Корабля мрій» додатки 2, 3.
Тренер: Я бажаю, щоб всі ваші сподівання обов’язково справдилися і ви досягли своєї мети.
5. Ознайомлення із давніми та новітніми професіями.
А) Давні професії.
Тренер: Багато професій існують сотні років, кожна професія виникає в результаті попиту на неї у суспільстві. І зараз ми з вами дізнаємося про походження деяких давніх професій. Я називатиму тлумачення професій, а ви уважно слухайте і назвіть людей, які займались даною справою.
Б) Новітні професії.
Такі професії як хлібороб, пекар, столяр, бондар і багато інших виникли дуже давно, але є професії які зовсім молоді, але корисні в сучасному суспільстві. Вони виникли в наслідок розвитку, вдосконалення інформаційно-комунікативної сфери, збільшенням інформації у суспільстві.
Програміст — складає комп'ютерні програми.
Маркетолог — займається рекламою товару.
Менеджер — управляє бізнесом.
Коректор – перевіряє орфографію і пунктуацію (тобто правильність написання слів, речень) в текстах газет, журналів, книг.
Тренер: у кожній професії є свої знаряддя праці. За знаряддями можна дізнатися,про яку професію йде мова. За опорними словами відгадайте професію і назвіть місце роботи цих людей.
Висновок: без знарядь праці людині важко було б досягти професіоналізму.
5. Вправа “Відгадай прислів'я”
Тренер : сказати про які професії йде мова у прислів’ях .
Тренер: дякую, ваші відповіді дуже переконливі.
Для кожної людини в житті дуже важливо правильно вибрати професію,тоді людина працює із задоволенням і приносить радість собі і всьому суспільству.
VI. Підсумок заняття
1. Бесіда.
2. Гра-пантоміма «Ромашка» (один учень відриває пелюстку ромашки, на якій записана назва професії, яку йому потрібно показати, імітуючи рухами, інші учні відгадують. Учень, який відгадав, продовжує гру).
3. Гра “Продовж слово». ( На дошці написати по вертикалі слово професія. діти повинні придумати професію на кожну літеру.)
П — пожежник;
Р — рибалка;
О — охоронець;
Ф — фотограф;
Е — електрик;
С — садівник;
І — історик;
Я — яхтсмен
Слово тренера
Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло та із задоволенням.
Додаток 1
Анаграми
А Р К У Х
Т О О Л С Т О А М Г
Л Ь Б И У Д І Е В Н К
Ч Е И Т Л Ь В
Ж П Е Ж О Н И К
Додаток 2
Корабель мрій
Додаток 3
Краплинки
Додаток 4
Гра-пантоміма «Ромашка»