Інтерактивне заняття “Цікавий світ професій”

Про матеріал
Інтерактивне заняття з елементами тренінгу “Цікавий світ професій” для учнів 8-11-х класів. Метою даного заняття є розширення знань здобувачів освіти про професії, розвиток логічного мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість, виховання у дітей бажання вчитися, поваги до праці людей. Матеріали заняття у своїй роботі можуть використовувати, як соціальні педагоги, психологи так і педагогічні працівники під час своєї роботи з підлітками.
Перегляд файлу

Інтерактивне заняття “Цікавий світ професій”

(Підготувала соціальний педагог НВК “Мишковицька ЗОШ І-ІІІ ступенів ДНЗ” Великоберезовицької селищної ради Тернопільської області

 Йосифів Ольга Павлівна)

Для того щоб обрати професію, необхідно, насамперед, пізнати себе.

Профорієнтація — заходи, спрямовані на ознайомлення людини з її здібностями й можливостями для того, щоб запропонувати їй вибрати одну з найбільш підходящих для неї професій з урахуванням потреб виробництва. Професійна орієнтація — це наукова дисципліна, яка допомагає людині обрати свою майбутню професію з урахуванням всіх її здібностей, потреб і бажань. Також професійна орієнтація містить технологію розвитку у людини позитивного ставлення до праці.

Тема: Профорієнтація

Аудиторія: учні 8-11 класів

Мета: ― розширити знання учнів про професії;

― розвивати логічне мислення, вміння аналізувати, спостережливість, кмітливість;

― виховувати у дітей бажання вчитися, повагу до праці людей .

Обладнання:

  • дошка;
  • картки;
  • маркери;
  • анаграми;
  • малюнок корабля;
  • картки-краплинки;
  • шаблони ромашки.

Структува:

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Основна частина

VІ. Підсумок заняття

Хід заняття

І. Організаційний етап.

  1. Вправа «Правила роботи» (Тренер озвучує правила роботи і приклеює їх на дошку)
  • Працюють всі   
  • Вимкнути звук мобільних телефонів
  • Правило активності
  • Говорить один - слухають всі
  • Правило доброзичливості 
  • Правило «Посмішки»…
  1.                     Вправа «Очікування»

Що ви очікуєте від заняття? 

(Тренер роздає карточки) Кожен пише на листочку своє очікування

(дізнатися більше про різні професії, збагатити свої знання про знаряддя праці, дізнатися про найголовнішу професію) і прикріплює його на дошку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Розпочати наше заняття я хочу з анаграм, які є записані на листочках. Ваше завдання: відгадати назву професії, яка там зашифрована.

(А Р К У Х ,  Т О О Л С Т О А М Г, Л Ь Б И У Д І Е В Н К, Ч Е И Т Л Ь В, Ж П Е Ж О Н И К  (кухар, стоматолог, будівельник, вчитель, пожежник) додаток 1.

Тренер. Чи думали ви коли – небудь над тим, скільки людей працює, щоб ви були нагодовані, одягнуті, взутті, щоб вдома у вас було світло вечорами і тепло в холодну погоду, щоб у вашій шкільній сумці були книжки і зошити, щоб ви могли сидіти біля радіоприймача чи телевізора і слухати музику? Якщо б ви задумали порахувати всіх цих людей то, мабуть, до вечора не порахували б.  

ІІІ. Основна частина.

  1. Розповідь з елементами бесіди.

Відколи живе людство – існує і проблема вибору роду занять, трудової діяльності, професійної кар’єри. Давно, дуже давно люди збагнули: справжню насолоду приносить лише та праця, яка обирається за власним бажанням, відповідно до інтересів, покликання, здібностей особистості.

Ще відомий давньогрецький філософ Платон (427 – 347 рр. До н. е.) говорив: “ Пізнай себе і роби свою справу ”.

2.  Гра "Ситуації".

(Тренер зачитує ситуації, а учні повинні відповісти, що б трапилося, якби сталась дана ситуація)

  • Уявіть собі, що не вийшли на роботу водії автобусів і тролейбусів. Що трапилося б? (Діти не змогли б доїхати до школи, дитячих садків, а дорослі – на роботу)
  • А якщо не працює електрик? (Немає світла, не працюють телевізори, холодильники, праски…)
  • Якщо вчителі не вийдуть на роботу? (Не буде кому навчати учнів)
  • Що буде, коли взимку перестануть працювати котельні? (Не буде тепла в школі, вдома, у лікарні. Ми не зможемо вчитися, здобувати освіту)
  • А коли пекар не вийшов на роботу? (Всі залишилися б без хліба)
  • Яка професія найважливіша? (діти висловлюють свої думки)

Висновок. Усі професії потрібні. Люди кожної професії повинні добросовісно виконувати свої обов'язки.

3. Бесіда про професії батьків.

(Тренер задає питання на які учні дають відповіді)

  • Де і ким працюють ваші батьки?
  • Чи знаєте ви, хто вони за професією?
  • Хто з вас був на роботі у своїх батьків?
  • У чому важливість їхньої праці для нашої держави?
  • Хто б хотів обрати професію своїх батьків? Чому? Що для цього потрібно?
  • Ким хочете бути ви, коли виростете?

4. Вправа «Корабель мрій».

А зараз на аркушах  запишіть назву тієї професії, якою хотіли б оволодіти (тобто, ким мрієте стати в майбутньому). Прикріпіть свої краплинки до «Корабля мрій» додатки 2, 3. 

Тренер: Я бажаю, щоб всі ваші сподівання обов’язково справдилися і ви досягли своєї  мети.

5. Ознайомлення із давніми та новітніми професіями.

А) Давні професії.

Тренер: Багато професій існують сотні років, кожна професія виникає в результаті попиту на неї у суспільстві. І зараз ми з вами дізнаємося про походження деяких давніх професій. Я називатиму тлумачення професій, а ви уважно слухайте і назвіть людей, які займались даною справою.

  1. Майстер, який виготовляє діжки, дерев’яні відра, тощо. (Бондар)
  2. Майстер, який кує метал і виготовляє з нього різні предмети, а також підковує коней. (Коваль)
  3. Селянин, який вирощує хліб. (Хлібороб)
  4. Людина, що доглядає овець. (Вівчар, чабан)
  5. Людина, яка обробляє деревину, виготовляє прості дерев’яні меблі. (Тесляр)
  6. Спеціаліст, що ремонтує і шиє одяг. (Кравець)
  7. Людина, яка оздоблює вишивкою рушники, одяг тощо. (Вишивальниця)

Б) Новітні професії.

Такі професії як хлібороб, пекар, столяр, бондар і багато інших виникли дуже давно, але є професії які зовсім молоді, але корисні в сучасному суспільстві. Вони виникли в наслідок розвитку, вдосконалення  інформаційно-комунікативної сфери, збільшенням інформації у суспільстві.

Програміст — складає комп'ютерні програми. 

Маркетолог — займається рекламою товару. 

Менеджер — управляє бізнесом. 

Коректор  перевіряє орфографію і пунктуацію (тобто правильність написання слів, речень) в текстах газет, журналів, книг.  

Тренер: у кожній професії є свої знаряддя праці. За знаряддями можна дізнатися,про яку професію йде мова. За опорними словами відгадайте професію і назвіть місце роботи цих людей.

  1. Ваги, гроші, каса, товар, чек. (продавець- магазин.)
  2. Гребінець, ножиці, дзеркало, лак для волосся.(перукар – салон)
  3. Дерева, квіти, ягоди, горіхи, гриби.(садівник – сад)
  4. Корова, відро, молоко.(доярка – ферма)
  5. Калькулятор,бланки, рахунки, гроші.(бухгалтер-офіс)
  6. Мікрофон , музика, пісня, костюми (артист- сцена)
  7. Інструменти, ноти, паличка, оркестр.(диригент – оркестрова яма)

Висновок: без знарядь праці людині важко було б  досягти професіоналізму.

5. Вправа “Відгадай прислів'я”

Тренер : сказати про які професії йде мова у прислів’ях . 

  • Що посієш, те й пожнеш.(Агроном) Професія агронома важлива, бо ці люди знають, як правильно вирощувати урожай зернових культур.
  • Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.( Рибалка) Професія рибалка важлива, бо ці люди ловлять рибу, з якої готують смачні страви.
  • Сім раз відмір, один раз відріж. (Кравець) Професія кравець важлива, бо ці люди шиють,ремонтують одяг,дають нове життя старим речам.
  • Не взявшись за сокиру, хати не зробиш.(Тесляр) Професія тесляр важлива,бо ці люди виготовляють споруди та прості дерев’яні  меблі, які необхідні нам.
  • Грамоти вчиться, завжди знадобиться.(Вчитель) Професія вчитель важлива,бо ці люди вчать дітей у школі,виховують їх гідними громадянами своєї батьківщини.

Тренер: дякую, ваші відповіді дуже переконливі.

Для кожної людини в житті дуже важливо правильно вибрати професію,тоді людина працює із задоволенням і приносить радість собі і всьому суспільству. 

VI. Підсумок заняття

1. Бесіда.

  • Які професії вас зацікавили?
  • Хто може назвати назви професій, які належать до давніх?
  • А які сучасні професії ви знаєте? 
  • А зараз пограємо.

2. Гра-пантоміма «Ромашка» (один учень відриває пелюстку ромашки, на якій записана назва професії, яку йому потрібно показати, імітуючи рухами, інші учні відгадують. Учень, який відгадав, продовжує гру). 

3. Гра “Продовж слово».  ( На дошці написати по вертикалі слово професія. діти повинні придумати професію на кожну літеру.)

    П  пожежник;

    Р    рибалка;

    О    охоронець;

    Ф  — фотограф;

     Е    електрик;

    С    садівник; 

     І     історик;

    Я    яхтсмен
Слово тренера

      Сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити  її чесно, вміло та із задоволенням.

 

 

 

 

Додаток 1

Анаграми

А Р К У Х 

Т О О Л С Т О А М Г

Л Ь Б И У Д І Е В Н К

Ч Е И Т Л Ь В

Ж П Е Ж О Н И К 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Корабель мрійhttps://lh3.googleusercontent.com/7Njqbz47fWV5MMnqj0f50BlEJ_o-hQ6nGPqpz9RgcHFC7oxCieTigyH7CQBpxnvUE_ChGK1bxSHd2ufB0LfJ767sp5ZL0ylg518OBhsajWMJzK1CnZOf7mjb0tTixA

Додаток 3

Краплинки 

https://lh6.googleusercontent.com/TInDIB9od646sjH6waATVWazhrPbdiy70_WP8K3cDFRCtvWe2aQrJncfuvWwUdWJCCG_70ZSsqYEfcbYPfgbuaL6JyIOysDHkhLsR0JNuGNFGdsIL_iEf6ucsxyWFg 

Додаток 4

Гра-пантоміма «Ромашка» 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку