Використання проектної технології з елементами професійного спрямування під час вивчення предмету «Інформаційні технології»

Про матеріал

Навчально-дослідницький проєкт з предмета Інформаційні технології для учнів професійно-технічних навчальних закладів, що опановують професію «Перукар(Перукар-модельєр); Манікюрник»

Перегляд файлу

1

 

Використання проектної технології з елементами професійного спрямування під час вивчення предмету «Інформаційні технології» у групах, що навчаються за інтегрованою професією «Перукар(Перукар-модельєр); Манікюрник»

Червоняк Галини Володимирівни

 


Вступ

Застосування проектних технологій в Жмеринському ВПУ практикується вже не один рік. За цей період застосування проектних технологій можливо вже оцінити всі недоліки та переваги використання даного методу навчання.

Особливістю проектувальної технології є діяльнісний підхід до освітньо-виховного процесу, що стало однією із причин зростання інтересу до цієї форми роботи. В основі цього методу лежить не інформаційний підхід, зорієнтований на розвиток пам'яті учнів, а діяльнісний, спрямований на формування комплексу різноманітних вмінь та навичок, необхідних передусім для дослідницької діяльності.

Аналіз досліджень показав, що проекти застосовуються у навчально-виховному процесі при вивченні предмету «Інформаційні технології» учнями, що опановують різні професії.

H:\Семінар інформатиків\DSC02094.JPGОстаннім часом з'явилося багато публікацій щодо застосування навчальних проектів із географії, іноземної мови, трудового навчання тощо. Цією технологією користуються в організації контролю та оцінювання досягнень.

Проектна діяльність учнів забезпечує пріоритет надпредметних соціально-значимих знань і умінь, що найбільше відповідає парадигмі особистісно-орієнтованої освіти, тому що саме ці знання і вміння дозволяють молоді упродовж життя успішно реалізуватися у професійній діяльності.

Отже, аналіз педагогічної літератури з цього питання дає можливість з'ясувати, що технологія проектів на сьогодні - одна з найбільш розповсюджених видів дослідницької роботи учнів. Вона розглядається як альтернатива класно-урочній системі навчальних закладах але вона зовсім не повинна витіснити її і стати панацеєю. Проектна технологія має бути використана як доповнення до інших видів прямого або непрямого навчання, як засіб прискореного росту і в особистому плані, і в академічному.

Проаналізував зміст проектної технології було зроблено висновок, що:

Проектне навчання стимулює і посилює позитивну мотивацію до навчання, тому що воно:

     особистісно-орієнтоване;

     активізує безліч дидактичних підходів – навчання у процесі діяльності, сумісне навчання, мозковий штурм, рольові ігри, евристичне та проблемне навчання, дискусія, командне навчання;

     самомотивуюче, що означає зростання інтересу та включення в роботу в міру її виконання;

     дозволяє вчитись на власному досвіді та досвіді іншихі; приносить задоволення учням, які бачать продукт своєї власної праці.

Основними принципами проектного навчання є:

     врахування інтересів та психологічних особливостей певної вікової групи учнів;

     формування основ культури праці, якісне виготовлення та естетичне оформлення об'єктів;

     корисна значимість виконаних проектів.

Оцінювання результативності є обов'язковим елементом організації роботи над проектом. Результативність проекту полягає у співвідношенні запланованих очікуваннями з кінцевими результатами роботи

У процесі роботи над проектом важливим є створення атмосфери позитивної взаємозалежності у колективі. Позитивна взаємозалежність пов'язує учнів один з одним, оскільки жоден з них не може самостійно, без допомоги інших членів групи успішно виконати завдання. Коли учні чітко усвідомлюють свою позитивну залежність один від одного, то переконуються, що внесок і зусилля кожного з них необхідні для успіху загальної справи.

Важлива роль на всіх етапах діяльності відводиться педагогу, котрий з одного боку, є організатором проекту, а з іншого, рівноправним членом робочої групи і висуває власні цілі, аналізує ситуацію, пропонує цікаві ідеї для обговорення. Наставником можуть поділитися власним життєвим досвідом, допомогти школярам відшукати різнобічні джерела інформації щодо проблеми дослідження, посприяти у контакті зі спеціалістами.

 

Навчальний проект «Інтерактивний перукар»

План навчального проекту

Автор навчального проекту:

Червоняк Галина Володимирівна

Місце роботи автора:

ДПТНЗ «Жмеринське вище професійне училище»

Опис проекту

Назва проекту:

Інтерактивний перукар

Основні питання:

Ключове питання:

Чи бувають знання зайвими?

Тематичні питання:

Чим може допомогти комп’ютер у перукарській справі?

Змістові питання:

Якими знаннями та навичками повинен володіти перукар?

Яке місце варто відвести комп’ютеру у перукарні?

Який етап створення зачіски варто відвести комп’ютеру?

Як підвищити перукарську майстерність за допомогою комп’ютера?

Стислий опис:

Під час роботи над проектом, учні повинні оптимально поєднати свої знання з професії та інформатики. Зокрема учні мають на достатньому рівні володіти професійними знаннями та оптимально їх застосовувати для досягнення своєї мети. Знання з предмету Інформаційні технології  допоможуть їм автоматизувати свою роботу, що значно скоротить час на вирішення нагальних питань. Проект допоможе поєднати професійні знання із знанням комп’ютера та адаптувати їх до сучасного ритму роботи.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання:

Діяльність учнів:

По завершенні навчального Проекту, учні будуть вільно володіти навичками роботи в табличному процесорі, програмах для створення публікацій, презентацій та Веб-сторінок. Також діти відчують переваги комп’ютеризації свого майбутнього закладу. При роботі учні закріплять знання з предмету Моделювання,  та Виробничого навчання. Протягом виконання роботи учні зрозуміють доцільність вивчення Інформаційних технологій.

Викладач пропонує учням роботу над проектом, щоб діти з’ясували, чи справді їм знадобляться знання інформаційних технологій в професійному житті після закінчення навчального закладу.

Отримавши тему, учні, за допомогою викладача розподіляються на групи та визначають завдання для кожної групи.

Перша група результати своїх досліджень фіксує за допомогою презентації.

Друга група за допомогою Веб-сторінки прагне отримати корисні поради від відвідувачів їх сайту.

Третя група працює над створенням публікації, в якій розміщують Цікаву та корисну інформацію, а також побажання читачів публікації.

Робота проводиться з участю керівника проекту та під керівництвом лідерів груп.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:

4 тижні

Вхідні знання та навички:

Для роботи з Проектом, учні мають на достатньому рівні володіти знаннями з предметів професійного нахилу та мати навички роботи з комп’ютером.

Диференціація навчання:

Обдаровані учні:

Обдаровані учні в кожній з підгруп аналізують зібрану інформацію, вносять корективи та оптимально її застосовують.

Оцінювання знань та вмінь учнів:

Оцінювання учнів відбувається за основними критеріями навчальних предметів, які застосовуються під час роботи над Проектом. Керівники кожної групи проводять попереднє оцінювання протягом виконання кожного етапу роботи над Проектом. Викладач проводить спостереження за роботою учнів протягом виконання Проекту, враховує внесок у Проект кожного учня, фіксує рівень корисності для Проекту кожного учня, проводить остаточне оцінювання після представлення результатів Проекту на огляд та обговорення.

Наступний проект  проводився в групі 1 курсу за спеціальністю «Перукар-модельєр. Манікюрниця»

Після презентації викладача учні отримали алгоритм роботи над проектом. Після об’єднання в малі групи, обрали  підтему роботи над проектом.

Виконуючи цей проект продовж місяця, учні вдосконалювати  знання перукарської майстерності, та інформаційних технологій.   Під час роботи над проектом, учні поєднували  свої знання з професії та ІКТ, а також набували уміння користуватися науковою літературою та робити висновки. Зокрема учні мали змогу навчитись використовувати можливості ІКТ для свого професійного зростання. Учні отримали змогу орієнтуватись в потоці інформації, для вибору потрібної професійної інформації та використовувати набуті знання в своїй професійній роботі. Знання з предмету Інформаційні технології  допомогли  їм автоматизувати свою роботу, що значно скоротило час на вирішення нагальних питань. Проект допоміг поєднати професійні знання із знанням комп’ютера та адаптувати їх до сучасного ритму роботи в перукарнях. Учні працювали в малих групах.

Кожна група намагалася висвітлити обрану тему зі своєї точки зору. Кожна група обрала керівника з числа найбільш обдарованих учнів. На чолі з керівником група обговорювала своє завдання, планувала його та складала сценарій своєї роботи.  Керівник групи створив схему діяльності та розподілів між членамигрупи обов’язки. Кожен учень групи займався дослідженням певного питання до обраної групою теми. Далі вони досліджували матеріали в бібліотеках, друковані та електронні публікації з приводу обраної теми «Інтерактивний перукар». В найрізноманітніших джерелах кожен учень відшукував відповіді для висвітлення свого  питання.

Перша група проводила дослідження з метою з’ясувати як пересічні громадяни ставляться до перукарських салонів з послугою комп’ютерного підбору зачіски, наскільки перукарі нашого міста володіють комп’ютером і як ставляться до поєднання своєї професійної діяльності із знанням комп’ютера. Результати своїх досліджень учні фіксували за допомогою презентації.

 

 

Друга група визначала шляхи підвищення професійної майстерності за допомогою комп’ютера та спілкування в мережі. За допомогою Веб-сторінки діти прагнули отримати корисні поради від відвідувачів їх сайту.

 

 

Третя група працювала над створенням публікації, в якій розмістила результати своїх робіт  та більш широко висвітлила використання ІКТ в роботі перукаря.

 

Протягом проведення проекту, талановиті та обдаровані учні визначаються як керівники своїх міні-груп. Під час проведення проекту вони керують роботою своєї групи, розподіляючи обов’язки, корегуючи роботу H:\Семінар інформатиків\DSC02085.JPGкожного члена своєї групи та направляючи її в разі потреби. Керівники груп аналізують весь підібраний членами групи матеріал, класифікують та компонують його для отримання найкращого результату. В ході проекту обдаровані учні виробляють так звані лідерські навички та вчаться об’ємно підходити до вирішення заданого питання.

H:\Семінар інформатиків\DSC02098.JPGРезультати наших проектів ми висвітлили на презентації проекту, яка проводилася для учнів нашого училища, викладачів та адміністрації, а також гостей, які завітали на презентацію майже з усіх училищ Вінницької області.

 

 

docx
Пов’язані теми
Методичні рекомендації
Додано
8 вересня 2023
Переглядів
445
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку