Використання спадщини В.О. Сухомлинського в роботі з дошкільниками

Про матеріал
Літературна спадщина В.О.Сухомлинського допомагає навчити дітей бачити, а не просто дивитись; чути, а не просто слухати; відчувати, а не просто спостерігати; доторкнутись до природи серцем. Слухаючи, роздумуючи над текстами казок, оповідань В.Сухомлинського у вихованців збагачується словник; активізуються морально-ціннісні, світоглядні уявлення, поняття.
Перегляд файлу

Спостереження за сонцем.

Мета:Розвивати інтерес до неживої природи, спостережливість. Викликати радість від спілкування з об’єктами неживої природи. Формувати вміння помічати висоту  сонцестояння. Закріпити та розширити знання дітей про те, що сонце знаходиться на небі, воно світить, зігріває землю, воду, все навкруги. Формувати вміння помічати висоту  сонцестояння.

- Погляньте на небо. Що ви на ньому бачите?

- Яке сонце? (велике, яскраве, гаряче)

- Якої форми сонечко? Якого кольору?

- Як гадаєте, високо воно чи низько?

- Сонце високо, якщо знаходиться  у нас над головами, і щоб подивитися на нього, потрібно високо піднімати голову.

Розповідання оповідання «До побачення, сонечко!».

Спостереження за синичками.

Мета: Розвивати спостережливість, увагу. Виховувати доброзичливість у ставленні до птахів. Ознайомити дітей з синичками, їх зовнішнім виглядом, поведінкою, способом пересування.

- Хто це прилетів до нас на майданчик?

- Як називаються ці пташки?

- Скільки синичок прилетіло?

- Чим покрите тіло синичок?

- Якого кольору пір’ячко на голівці, грудях?

- Як пересуваються синички?

Читання оповідання «Як синичка будить мене».

Спостереження за іграшками.

Мета: Розвивати  пізнавальний інтерес, пам'ять, мислення. Виховувати бережливе ставлення до іграшок. Розширити уявлення дітей про предмети найближчого оточення, матеріал з якого виготовлені іграшки, з яких частин складаються, які дії з ними можна виконувати.

- Які іграшки ви бачите в нашому ігровому куточку?

- З яких матеріалів вони виготовлені?(гуми, пластмаси, дерева. металу)

- Як можна гратись  нашими іграшками?

- Як ми доглядаємо за гумовими та пластмасовими іграшками?

А за дерев’яними та металевими?

Читання оповідання « Лялька під дощем».

Спостереження за метеликом.

Мета:Сприяти розвиткові естетичних почуттів, спостережливості. Виховувати дбайливе ставлення до комах. Продовжувати знайомити дітей з метеликом, його зовнішнім виглядом, способом життя.

- Погляньте, хто це кружляє над квітами?

- Метелик – це комаха. Погляньте, який він гарний!

- З яких частин складається тіло комашки?

-  Якого кольору крила?

- Як гадаєте, чи треба ловити метеликів?

- Помилуймось красою метелика.

Читання казки «Три метелика».

Cпостереження  за зимовим вітром.

Мета: Розвивати спостережливість, уважність. Виховувати інтерес до явищ неживої природи. Формувати вміння помічати та називати стан погоди (вітряна); називати явище – «дме вітер», його вплив на об’єкти живої природи.

- Скажіть, яка сьогодні погода?

- Як ви дізнались, що дме вітер?

- Як думаєте: сильний вітер? Що він піднімає в повітря?

- Так, він піднімає в повітря сніжний пил, і вздовж дороги стелиться хурделиця.

- Чи може бути корисним вітер?

Читання казки «Зайчик і горобина».

docx
Додано
12 травня 2019
Переглядів
1110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку