Підсумкове інтегроване заняття в середній групі "Чарівна подорож по станціях"

Про матеріал
закріпити знання дітей про транспорт, його види, професії, пори року; уміння класифікувати предмети, вживати у мовленні слова-узагальнення; уточнити уявлення дітей про живу та неживу природу; поглибити та систематизувати знання дітей про фрукти, овочі, їх форму, колір, місце зростання; закріпити геометричні фігури та геометричні тіла; удосконалювати вміння визначати попереднє та наступне число відносно заданого («сусідів числа»); закріпити вміння співвідносити кількість предметів з цифрою; продовжувати вчити дітей складати речення за допомогою умовних позначень, вміння визначати перший, останній звук у слові; розвивати уважність, зв`язне мовлення, пам`ять, мислення; виховувати інтерес до дослідницької діяльності, організованість, активність.
Перегляд файлу

1

 

Інтегроване заняття

середня група

«Чарівна подорож по станціях»

Мета: закріпити знання дітей про транспорт, його види, професії, пори року; уміння класифікувати предмети, вживати у мовленні слова-узагальнення;

уточнити уявлення дітей про живу та неживу природу;

поглибити та систематизувати знання дітей про фрукти, овочі, їх форму, колір, місце зростання;

закріпити геометричні фігури та геометричні тіла; удосконалювати вміння визначати попереднє та наступне число відносно заданого («сусідів числа»); закріпити вміння співвідносити кількість предметів з цифрою;

продовжувати вчити дітей складати речення за допомогою умовних позначень, вміння визначати перший, останній звук у слові;

розвивати уважність, зв`язне мовлення, пам`ять, мислення;

виховувати інтерес до дослідницької діяльності, організованість, активність.

Хід заняття

Давайте візьмемося за руки. Посміхнемося один одному. Щоб створити гарний настрій. Щоб багато дізнатися на нашому занятті, потрібно бути уважними, не кричати, слухати один одного.

Діти, за цей рік, що ви ходили у дитячий садок  ви багато чому навчилися, багато вмієте робити самі.  Скоро ми будемо переходити в старшу групу. Ви хочете піти в старшу групу?

Але щоб туди потрапити нам треба вирушити в подорож.

Ви готові? Тоді вирушаємо.

Скажіть на чому можна відправитись в подорож? (автобус, потяг, машина, літак….).

Як все це можна назвати одним словом? (транспорт). Які види транспорту ви знаєте? ( наземний, повітряний, залізничній, водний).

Хто керує літаком ?(пілот). Хто пілоту допомагає? (стюардеса). Хто керує потягом? (машиніст). Хто допомагає пасажирам у вагонах? (провідник). Хто керує машиною? (водій). Як це можна назвати одним словом? (професії)

Молодці! Ми з вами поїдемо на поїзді. Який це транспорт? (залізничний).

На протязі нашої подорожі, він буде робити зупинки, і на кожній вам треба буде виконати завдання. А коли ми потрапимо на останню  зупинку,  вас чекатиме сюрприз.

Для того, щоб вирушити в подорож, нам потрібні квитки.

Д/г «Знайди пару»

Зараз я роздам вам квитки , а ви знайдіть собі пару «Жива та нежива природа» (роздаю дітям малюнки, на яких зображена жива та нежива природа, ті ж самі малюнки наклеєні на стільцях. Діти сідають на свої місця)

Але для того щоб наш потяг вирушив, вам треба виконати завдання.

Коли це буває? Загадки про пори року

У лісах струмки пустила,

Землю травами встелила.

 Перші квіти принесла.

Чарівна моя… (Весна)

 

В небі ластівка летить,

З вітром листя шелестить,

Воду п’є лелека.

Сонце палить.

Спека.

Дозріває жито.

 Яка пора?  (Літо)

 

Сніг на полях,

Лід на водах,

Віхола гуляє.

Коли це буває? (Зима)

 

Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить.

Сонце вже не припікає,

Коли, діти, це буває? (Восени)

Д/г «Що не так?»

Настала весна. Задзюрчали веселі струмочки. Птахи відлетіли в теплі краї.

Після зими прийде літо.

Кошеня має дві лапки.

Взимку я катаюсь на роликах.

Настала зима. Випав білий сніг. Почали розквітати квіти.

Після ранку настає вечір.

Снігур перелітний птах.

Настало літо. Припікає сонечко. С дерев опадає листя.

Півень – це тварина.

Прийшла осінь. Пожовтіло листя. Птахи прилетіли з теплих країв.

Діти, а яка зараз пора року ? (Весна) . Які місяці весни ви знаєте?

Сідаємо в потяг і вирушаємо на іншу станцію (звучить звук потягу)

Зупинка 1.  Д/г «Посади жучка на квіточку»

Ми приїхали на галявину з квітами. На квітах цифри. А ще є жучки у яких на спинках різна кількість крапок. Вам потрібно посадити жучків на квіточки, щоб кількість крапочок відповідала цифрі на квіточці.

Молодці, діти, впорались і з цим завданням. Вирушаємо далі.

Зупинка 2.

Діти, прислухайтесь! Мені здається, що щось шарудить. Ви дізнаєтесь хто це, якщо відгадаєте загадку:

Дивина! Живий клубок

Завітав у наш садок.

Має сотню гілочок,

Хто це діти ? (їжачок)

Правильно, вгадали – це їжачок. І їжачок приготував для вас завдання

Д/г «Допоможи їжачку зібрати овочі та фрукти»

Гра « Скажи одним словом» (узагальнення)

  • Яблуко, груша, абрикос, слива, апельсин -….(фрукти)
  • Буряк, картопля, морква, огірок, капуста - ….(овочі)

Молодці! Поїхали далі!

Зупинка 3. Ще зупинка і ще завдання.

Д/г «Цікаві речення»

Вам треба скласти речення за схемою.

Зупинка 4 . Д/г «Де знаходиться звук?»

Звук «А» в слові АВТОБУС

Звук «А» в слові ВЕСНА

Звук «У» в слові «АКУЛА»

Звук «Н» в слові «СЛОН»

Звук «Х» в слові «ХЛІБ»

Звук «М» в слові «МАМА».

Зупинка 5. Д/г «Знайди сусідів числа»

Дітям пропонуються картки для гри «Знайди сусіда» та картки з цифрами від 1 до 5. Завдання дітей – знайти пропущені на картках цифри і заповнити клітинки.

Молодці, впорались з завданням. Продовжуємо нашу подорож.

Зупинка 6. Д/г «Знайди фігуру»

Дітям пропонуються знайти та назвати геометричні фігури.

Молодці, впорались і з цим завданням.

Приїхали ми з вами на останню станцію «Палац краплинок». Тут вас чекає сюрприз.

Подивіться дітки , тут є лист.

«Я – крапелька води. Я потрібна всім живим істотам. Там, де я з`являюсь , ростуть рослини, живуть тварини і люди. Я буваю рідкою, твердою і вмію перетворюватися у пару.»

Діти, а визнаєте, де живуть краплинки? ( у воді, у крані, в акваріумі, в річці, в морі, в калюжі, коли іде дощ)

Для чого потрібна вода?

Погляньте, що краплинки нам приготували. (на столі стоять дві склянки з водою та молоком, лід, одна склянка з гарячою водою та з холодною для досліду / фокусу, пластикова картка або щось інше для досліду з водою)

Пошукова-дослідницька діяльність

Властивості води – розповісти дітям, що вода приймає форму тієї посудини, в яку вона налита, не має запаху, смаку, кольору.

Діти, перед вами дві склянки. Одна з водою, а в другій – молоко. (Порівняти склянку з водою та з молоком.). Якого  кольору молоко? (відповіді дітей). Якого кольору вода? (відповіді дітей). Давайте пограємо в хованки : в склянку з молоком та з водою треба опустити різнокольорові ґудзики.

Що ви побачили? Правильно. В склянці з водою ґудзики видно, а в склянці з молоком ми не бачимо ґудзиків.

Висновок : вода прозора рідина, молоко – ні.

А зараз ми проведемо дослід:

Візміть лід  та  покладіть на долоньку.

-який він на дотик?(холодний)

-якого кольору? (він прозорий)

-який має запах? (він не має запаху)

-що з ним сталося у теплій долонці?  ( він почав танути та перетворився на воду)

- А як ви вважаєте він важкий чи легкий ? 

Покладіть лід у баночку з водичкою. Скажіть він  опинився на дні водички чи зверху? ( зверху –тому він легкий. А легкий тому що в ньому  замерзають частинки повітря які виштовхують лід на поверхню). А тепер давайте покладемо в баночку камінь. Він потонув? Чому? ( він важкий).

Ще один дослід.

Робимо хмару

 

5a611f5e8b

Налийте в трилітрову банку гарячої води (приблизно 2,5 см.). Покладіть на кришку  кілька кубиків льоду і поставте його на банку. Повітря всередині банки, піднімаючись вгору, стане охолоджуватися. Що міститься в ньому водяна пара буде конденсуватися, утворюючи хмару.

Цей експеримент моделює процес формування хмар при охолодженні теплого повітря. А звідки ж береться дощ? Виявляється, краплі, нагрівшись на землі, піднімаються вгору. Там їм стає холодно, і вони туляться один до одного, утворюючи хмари. Зустрічаючись разом, вони збільшуються, стають важкими і падають на землю у вигляді дощу.

20

 

 

Кришка з паперу

 

Задайте дітям запитання: «Що буде, якщо перевернути склянку з водою?» Звичайно, вона виллється! А якщо притиснути папір до склянки і перевернути його? Папір впаде і вода все одно проллється на підлогу? Давайте перевіримо.

 

Насос з свічки

Чи може свічка змінити закони гравітації і підняти воду вгору?

Ставимо свічку на блюдце і запалюємо її

Наливаємо підфарбовану воду на блюдце.

Накриваємо свічку склянкою. Через деякий час вода втягнеться всередину склянки всупереч законам гравітації.

(Можна показати інші досліди з водою )

 

 

docx
Додано
23 травня 2019
Переглядів
13678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку