Використання веб-квестів для самонавчання, самоорганізації та розвитку інформаційної компетентності учнів

Про матеріал
Наявність в наш час практично у кожного учня смартфона із доступом до інтернету дає змогу широко використовувати з навчальною метою технологію веб-квестів, зокрема з метою формування інформаційно-комунікаційної компетентності. Дана технологія дозволяє не лише вивчити новий матеріал, а й в умовах конкурентості провести підсумкове тестування, здійснити підготовку до тематичного оцінювання, повторивши матеріал. Веб-квест (webquest) в педагогіці -проблемне завдання з елементами рольової гри, для проведення якої використовуються інформаційні ресурси інтернету. Але для його створення вчителю й самому необхідно володіти високим рівнем предметної, методичної та інформаційно-комунікаційної компетентності. Особливістю веб-квестів є те, що частина інформації, або і вся інформація, що надається для самостійної або групової роботи учнів, знаходиться насправді на різних сайтах. Завдяки діючим гіперпосиланням, учні не відчувають цього, а працюють в єдиному інформаційному просторі, для якого не є суттєвим точне місцезнаходження тієї чи іншої порції навчальної інформації. За метою веб-квесту може бути завдання зібрати інформаційні матеріали в інтернеті по тій чи іншій темі, вирішити певну проблему, використовуючи ці матеріали.
Перегляд файлу

Використання веб-квестів для самонавчання, самоорганізації та розвитку інформаційної компетентності учнів

 

Наявність в наш час практично у кожного учня смартфона із доступом до інтернету дає змогу широко використовувати з навчальною метою технологію веб-квестів, зокрема з метою формування інформаційно-комунікаційної компетентності. Дана технологія дозволяє не лише вивчити новий матеріал, а й в умовах конкурентості провести підсумкове тестування, здійснити підготовку до тематичного оцінювання, повторивши матеріал.

Веб-квест (webquest) в педагогіці -проблемне завдання з елементами рольової гри, для проведення якої використовуються інформаційні ресурси інтернету.  Але для його створення вчителю й самому  необхідно володіти високим рівнем предметної, методичної та інформаційно-комунікаційної компетентності.

Особливістю веб-квестів є те, що частина інформації, або і вся інформація, що надається для самостійної або групової роботи учнів, знаходиться насправді на різних сайтах. Завдяки діючим гіперпосиланням, учні не відчувають цього, а працюють в єдиному інформаційному просторі, для якого не є суттєвим точне місцезнаходження тієї чи іншої порції навчальної інформації. За метою веб-квесту може бути завдання зібрати інформаційні матеріали в інтернеті по тій чи іншій темі, вирішити певну проблему, використовуючи ці матеріали.

Зміст веб-квесту повинен відповідати певним вимогам:

  1. Наявність теми, що відповідає навчальній меті.
  2. Продумана система завдань, що розкриває зміст теми веб-квесту.
  3. Розробка чітких інструкцій для роботи учнів над завданнями.
  4. Оптимальне використання онлайн-ресурсів, в ході роботи з якими будуть вирішуватися певні навчальні задачі.
  5. Можливість відстеження проміжних результатів роботи здобувачів освіти і своєчасно коригувати їх дії.
  6. Наявність критеріїв оцінювання підсумкових результатів

Веб-квест сприяє активному процесу пізнання, дозволяє обирати такі методи і форми організації навчальної роботи, що сприяють розвитку вміння вчитися: знаходити необхідну інформацію, використовуючи різноманітні інформаційні джерела, запам’ятовувати, мислити, оцінювати, вирішувати, самоорганізовуватись. [4]

Тривалість роботи з веб-квестом учнів від 20 до 40 хвилин.

Як зразок пропоную створений на платформі blogspot  веб-квест для узагальнення і систематизації знань знань  учнів 10 класу з теми «Механіка: механічні коливання і хвилі». Знайти його можна на посиланням https://cutt.ly/JUHIgrR, а основні етапи представлені у даному додатку нижче.

Головна сторінка знайомить учня з темою та метою та дає короткі інструкції до його проходження.

 

 

Сторінка «Правила» знайомить з основними вимогами до проходження цього квесту:

1. Отож, обирай персонаж для проходження квесту.

2. Розпочни змагання і виконуй завдання.

3. Кожне правильно виконане завдання відкриває тобі нову літеру кодового слова.

4. Коли будуть виконані всі завдання правильно, то будуть відкриті 7 літер, що складуть закодоване слово.

5. На завершення необхідно буде вставити кодове слово замість зірочок і потрапити на сторінку Переможців https://cutt.ly/*******

 

Наступний етап – обрання персонажа для проходження квесту.

 

Для повторення і узагальнення матеріалу учні можуть скористатись «Шпаргалкою», або й знайти необхідну інформацію безпосередньо в інтернеті

 

 

Після знайомства з правилами та  обрання персонажу учні переходять безпосередньо до виконання кожного завдання, по завершенню якого отримують посилання для переходу на наступний рівень або отримують додаткові завдання, при неправильному виборі.

 

Важливо при створенні  веб-квесту використовувати різноманітні вправи та ресурси, тоді учні із задоволенням проходять його і вдруге, краще засвоюючи

матеріал.

 

 

 

 

 

 

Складність завдань поступово зростає,  та в середньому на проходження квесту учні витрачають не більше, ніж 40 хвилин.

 

Веб-квест, за допомогою інформаційних ресурсів Інтернету з інтегруванням їх в процес навчання, ефективно розв’язує багато задач практичного змісту, тому що при цьому розвиваються деякі компетенції, такі як: використання інформаційних технологій з метою розв’язання фахових задач; самонавчання і самоорганізація; робота в команді; уміння знаходити не один, а безліч способів вирішення проблемної ситуації.

 

docx
Додав(-ла)
Стасюк Лариса
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку