Вікторина «Чи знаємо ми автомобіль? »

Про матеріал

Ознайомити дітей з різними видами транспорту. Обговорити призначення спеціальних транспортних засобів («Швидка допомога», пожежний автомобіль, автомобіль міліцейської служби), виробляти спостережливість, уважність, допитливість, дисциплінованість. Розвивати вміння і навички свідомого дотримуватися Правил дорожнього руху, щоб уникнути травматизму і нещасних випадків. Закріпити та поглибити знання учнів про історію виникнення автомобіля та його складові частини. Виховувати повагу до встановлених правил і бажання їх знати та виконувати , попереджувати дитячий травматизм.

Перегляд файлу

Тема.     Вікторина      «Чи  знаємо  ми  автомобіль? »

Мета.     Ознайомити  дітей  з  різними  видами  транспорту.  Обговорити призначення  спеціальних  транспортних  засобів  ( «Швидка допомога»,  пожежний   автомобіль,  автомобіль  міліцейської служби),  виробляти  спостережливість,  уважність,  допитливість, дисциплінованість.   Розвивати  вміння  і  навички  свідомого дотримуватися  Правил  дорожнього   руху,  щоб  уникнути травматизму  і  нещасних  випадків.  Закріпити   та  поглибити  знання  учнів  про  історію  виникнення  автомобіля  та його  складові  частини.  Виховувати   повагу  до  встановлених  правил  і  бажання  їх  знати  та   виконувати ,  попереджувати   дитячий  травматизм.

 

Обладнання . Ілюстрації  спеціальних  транспортних  засобів,  слова  до  теми,  малюнки  до  відгадок,  таблиці  кросвордів,  набір  слів  для прислів’їв,  картки -  пазли   малюнків  автомобілів,  медалі  та  дипломи  для  нагородження   переможців.

                                                       Хід  заняття

  1.   Організаційний  момент.
  2.   Оголошення  теми  і  мети  заняття.  Мотивація  навчальної  діяльності.

                                                 ( Виходять  ведучі   )

Добрий  день,  школярики  щирі,

Хай  живеться  вам  у  мирі.

Хай  лунають  тут  знання  і  сміх,

На  цю  вікторину  запрошуємо  всіх.

 

                                                       А   вікторина  буде  незвичайна,

                                                       Ми  будемо  всі  разом  мандрувати.

                                                       Тож  наберіться,  діти,  духу,

                                                       Бо  вікторина  ця  із  правил  руху.

Люди  машини  зробили  для  себе,

Щоб  підкорити  дороги  і небо,

Щоб  відчувати  і  сонце,  і  вітер,

І  щоб  у  космос  безмежний  злетіти.

 

  •  А  для  чого  кожній  людині  необхідні   знання  про  автомобіль ?

III. Закріплення  знань,  умінь  і  навичок.

  1.  Слово  вчителя.

           У  нашому  місті,  де  кожного   дня   збільшується  кількість   автомобілів,  усе  частішають  напружені  ситуації   на  дорогах, затори.  І  ось  одного   разу  в  автомобільному заторі,  коли  машини  змушені  були  простояти  не  одну  годину,  сталася  така   історія…

  1.  Інсценізація   «Машини  на  дорозі  »

                                       Автомобілі  були  дуже  роздратовані.

Серед   них  були  старі  й  нові,  малі  й  великі,  легкові  й  вантажні,  високі  і  низькі,  пустотливі   і  поважні.Як  і  люди,  вони  дуже  різні :  добрі  і  злі,  лагідні  й  суворі,  сумні  й  веселі, стомлені   і  хворі.У  них,  буває,  спустила  шина,  зламався  мотор , чи  не  стало  бензину.

А  тут  ще  стояти  в  заторі  повинні  і  гаяти  час,  та  хіба  ж  вони  винні ?

 

Між  машинами  відбулася  розмова :

  •  Я  вже ,  мабуть,  не  встигну  відвезти  пасажира  в аеропорт.
  • А  через  моє  запізнення люди  не зможуть  придбати  хліб  до сніданку.
  • А  через  те,  що  я  тут  стою , на  трамвайній  колії,  зібрався  цілий  лан-

цюжок  трамваїв.  Бо  перший  чекає  ремонту.

  •  А  через  мене  зівянуть  газони,  квіти  на  клумбах.  Адже  вони  вже 

скільки  часу  чекають,  коли  я  їх  поллю.

  • Мої  пасажири  через  цю затримку  запізнюються  на  роботу,  до  нав-

чальних  закладів.

Вчитель.          -   Діти,  перелічіть,  які  машини  вели  розмову ?

                              Назвіть,  які  ще  машини  можуть  бути  в заторі?

                   А   чому  вони  можуть  опинитися  у  заторі  і що  у  них  може    зіпсуватися ?

                                        (  Дорогу  переходять  пішоходи  )

Машини  ( ображено ).      

От  бачите,  ми  стоїмо,  а  пішоходи  йдуть  куди   їм  треба.  Така  несправедливість.  ( Сердито. )  Оце  розходилися  тут.  Чого   ви  сварите  їх ?  Проходьте,  не  хвилюйтеся.  Я  гальмую  -  не  бійтеся.  Невже  не  находилися,  не   нагулялися ?  Наші  проблеми  бувають  і  від  пасажирів  теж.     Частенько  примушують  нас  хвилюватись,  бо порушують  правила  переходу.

Пішоходи.    А  ви  завжди  дотримуєтесь  правил ?  Через  вас  стільки

                        лиха буває.

Вчитель.     Припиніть  сварку.  Я  вас  помирю. У  мене  є  для  вас                                                       

                       завдання.  І  те,  як  ви з  ним  впораєтеся,  вас  розсудить,

                       хто  розумніший,  уважніший,  дисципліновані ший,                 

                       відповідальніший.

(  Клас  ділиться   на  дві  команди :  «Пішоходи»  і  «Автомобілі».)

3 .   Привітання  команд

Команда   « Пішоходи »

Щоб  все було  гаразд –

Докладемо  старання.

Хочемо,  щоб  противник  наш

Другом  був  завжди  для  нас.

Наш  девіз.              Пішоходи  труднощі  долають,

                       Вони  завжди  перемагають.

Команда    « Автомобілі»

У  місті  багато  машин  і  людей.

І  розминатись  їм  треба  щодень.

Будьте  уважні  і  пильні  завжди,

Лише  тоді  вам  не  буде  біди.

Наш  девіз.               Автомобілі  гарно  змагаються,

                        Тому  й  кращими  називаються.

   ( Ведучі  ставлять  запитання  командам.  Максимальна  кількість  балів   тій,  яка швидше  і  повніше  дасть  відповіді  на  запитання.)

  1. Бліцтурнір
  • Серце  автомобіля. ( Двигун. )
  •  Що  таке  гальмівний  шлях ?
  • Які  бувають  шини ?  ( Зимові  та  літні .)
  • Що  таке  ПДР ?
  • Як  називається  малюнок  на  шинах ? ( Протектор. )
  • Які   деталі  обов’язково  треба  перевірити  перед  виїздом ? ( Гальма. )
  • Як  треба  поводитися,  вийшовши  із  автомобіля ?
  • Які  автомобілі  бувають  за  призначенням ? ( Пожежна,  швидка допомога,  міліцейська,  аварійна (газова  служба. )
  • Наведіть  приклади   міського  громадського  транспорту.
  • Наведіть  приклади   залізничного  транспорту.
  • Як  називають  людину,  яка  керує  транспортом ? ( Водій.)
  • Які  документи  при  собі  повинен  мати  водій ? (  Посвідчення  водія,  технічний  паспорт  автомобіля, страховка . )
  • Які  види  палива   використовують  в  автомобілях ? ( Газ,  бензин.)
  1. Цікава   хвилинка .  -  « Сторінка  історії ».

1-й  учень

Водія  іноді  називають  шофером.  Слово  «шофер»  прийшло  до  нас  із Франції.  Ця  країна  була  однією  з  перших,  де  зявились  автомобілі.  Керуючи  паровим  автомобілем,  водії   мусили  одночасно  топити  піч,  тому  їх   часто  називали  кочегарами.  Французькою  «кочегар»  звучить  як  «шофер».  Із  часом  парові  автомобілі  зникли,  але  водіїв,  як  і  раніше,  часто  називають  шоферами.  Із  того  часу  люди  створили   багато  різноманітних  автомобілів.

   2-й  учень

І  лише  більш,  ніж  сто  років  тому  німецькі  інженери  Готліб  Даймлер  та  Карл  Бенц  створили  повноцінний  автомобіль.  Перші  автомобілі  дуже  часто  ламались,  сильно  диміли  та  шуміли. 

                                                   Фізкультхвилинка

 Всі  вулиці  - доріжки

Одразу  я  проїду.

Мої  4  ніжки  -

Колеса  -  на  ходу!

На  них  я  мчу  сміливо,

До  всього  -  ще  й  уміло :

Я  з  правилами  руху

Назавжди  подруживсь.

Бі  -  бі  -  бі !

  1.  Розгадування  кросвордів

      Для  1  команди.

  1. Машина  для  польотів.
  2. Вид  автобуса,   який  рухається  завдяки  електричному  струмові.
  3. Я  не  їм  вівса  і  сіна,  дайте  випити  бензину.

Я  не  птах,  не  звір,  не  джміль,  я  швидкий…

  1. Кінь  сталевий,   вівса  не  просить, а  пшеницю  в  полі косить.
  2. Автомобіль,  який  за  плату везе  пасажирів  у  вказаному  напрямку.
  3. Без  води  не  ходить.
  4. Автомобіль  для  великої  кількості  пасажирів.
  5. Підземний  потяг.
  6. Вагони  ,  які  тягне  електровоз  або  паровоз.

( Літак,  тролейбус,  автомобіль,   комбайн,  таксі,  пароплав,  автобус, метро,  потяг.)      -     Ключове  слова :   транспорт.

Для  2  команди.

  1.  Громадський   транспорт,  який  їздить  на  залізних  колесах.
  2. До  нас  у  двір  забрався  кріт,  риє  землю  біля   воріт.
  3. Взутий  в  гумові  чоботи,  дім   везе  людей  з  роботи.
  4. Їду,  їду  -  нема  сліду.
  5. Автомобіль   з  «шашечками».
  6. Що  за  коник  є  у  мене :  металевий  та  зелений  -  не  машина,  не

мопед,  а   зручний 

  1. Не  літає,  гуркотить,  жук   по  вулиці   біжить.

Очі-вогники  горять.  Як  жука  такого  звать?

  1. Місце,  де  їздять  автомобілі.
  2. Зачепивсь  авто   за  дріт ,   домчить   тебе   в  далекий  світ.

( Трамвай,  екскаватор,  автобус,  човен,  таксі,  велосипед,  автомобіль,

   дорога,тролейбус.)  -  Ключове  слово :  транспорт.

  1.  Робота  в  парах  «  Збери  прислів’я  »

Посієш   вчинок  -                                      виросте  звичка.

Хто  в  біді  виручає,                                  той  двічі  допомагає.

Добрий  -  підніме  людину,                   а  лихий   погубить.

Незнання  ворог,                                        а  знання  -  друг.

  1. Гра  з  глядачами    «  Відгадай  і  посміхнись  »
  •  Разом   їхали  два  батьки  й  два  сини.  Скільки  їх  було ? (  Троє. )
  • Чого   на  дорозі  найбільше ?(  Ступнів. )
  • По   якій  дорозі  півроку  ходять,  а  півроку  їздять ?  ( По  річці. )
  • Якщо  машина   їде,  яке  колесо   в  неї  не  крутиться?  (  Запасне.  )
  1.  Робота в  групах.-  «  Збери  автомобіль  ».  -   Пазли.

У  кожного  на  парті   складова  частина  малюнку  автомобіля.  За  командою  вчителя ,  діти  складають    командний   малюнок  свого   автомобіля  (кузов,  ходова  частина  з рульовим  керуванням,  двигун,  світлові прилади  ).  Капітан  команди  повинен  назвати  спеціальний  транспортний  засіб,  який  зібрала  його  команда.

  1.   Гра «  Ланцюжок».

А  тепер  давайте  відгадаємо  загадки  і  створимо  довгий  ланцюжок  відгадок.

  • Без  ніг  біжить,  без  голосу  кричить,

Очі  - мов  коло,  та не  бачить  нічого.  ( Автомобіль.)

  • Вівсом  не  кормить,  нагайкою  не  гонить,

А  як  працює,  сім  плугів  танцює.  ( Трактор.)

  • Де  йшла  сотня  косарів  -

Вийшло  5  богатирів,

Косять,  вяжуть  заодно

І  молотять  на  зерно.  ( Комбайн.)

  • Покурилася  кура   повз  нашого  двора  -

З  двома  гнутими   рогами,  з  двома  взутими  ногами ,

З  одним  оком   на  чолі,  із сідоком  на  сідлі. ( Мотоцикл.)

  • Що  за  машина ?

Перше  біжить,  а  друге  здоганяє,

На  собі  вершника  тримає,

Роги  є  і  голос  має.

Як  вона  зветься,  хто  відгадає ? ( Велосипед.)

  • Один  з  трубою  тягне  всіх  за  собою. ( Паровоз  і  вагони.)
  1.  Підсумок  заняття.

Ведучі.

Хто  до  гри  підготувався,                             Вас  чекають  нагороди,

Працював,  не  лінувався,                             Щирі  оплески народу,

Нам  показував  усі                                         І  пошана,  і  визнання,

Вміння  і  знання  свої.                                   І  дипломи  за  старання.

                                     Гарно всі  підготували,

                                     Гарно всі  відповідали.

                                     Що  вже  нам  тепер  робити ?

                                     Треба  всіх  нагородити !

 Вчитель.   Ось  і  підійшла    до  кінця   наша  зустріч.  Ви  всі гарно  й  достойно  змагалися.  Ми  впевнені,  що  це  заняття  стало  веселим  і  корисним   уроком   для   вас.

Підбиття   підсумків   вікторини.   Нагородження  переможців. 

Ведучі.      Я  тобі  сказати  мушу,

                    Що  живемо  ми  лиш  раз.

                    Бережи  себе  і  друзів

                    Та  згадуй   ПДР   щораз.

Руху  правила  дорожні                                      Де  в  мяча  пограти,

Треба  добре  знати :                                          Щоб  нікому  і  ніколи

Де  розваги  влаштувати,                                   Клопоту  не   мати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку