Ознайомити дітей з різними видами транспорту. Обговорити призначення спеціальних транспортних засобів («Швидка допомога», пожежний автомобіль, автомобіль міліцейської служби), виробляти спостережливість, уважність, допитливість, дисциплінованість. Розвивати вміння і навички свідомого дотримуватися Правил дорожнього руху, щоб уникнути травматизму і нещасних випадків. Закріпити та поглибити знання учнів про історію виникнення автомобіля та його складові частини. Виховувати повагу до встановлених правил і бажання їх знати та виконувати , попереджувати дитячий травматизм.
Тема. Вікторина «Чи знаємо ми автомобіль? »
Мета. Ознайомити дітей з різними видами транспорту. Обговорити призначення спеціальних транспортних засобів ( «Швидка допомога», пожежний автомобіль, автомобіль міліцейської служби), виробляти спостережливість, уважність, допитливість, дисциплінованість. Розвивати вміння і навички свідомого дотримуватися Правил дорожнього руху, щоб уникнути травматизму і нещасних випадків. Закріпити та поглибити знання учнів про історію виникнення автомобіля та його складові частини. Виховувати повагу до встановлених правил і бажання їх знати та виконувати , попереджувати дитячий травматизм.
Обладнання . Ілюстрації спеціальних транспортних засобів, слова до теми, малюнки до відгадок, таблиці кросвордів, набір слів для прислів’їв, картки - пазли малюнків автомобілів, медалі та дипломи для нагородження переможців.
Хід заняття
( Виходять ведучі )
Добрий день, школярики щирі,
Хай живеться вам у мирі.
Хай лунають тут знання і сміх,
На цю вікторину запрошуємо всіх.
А вікторина буде незвичайна,
Ми будемо всі разом мандрувати.
Тож наберіться, діти, духу,
Бо вікторина ця із правил руху.
Люди машини зробили для себе,
Щоб підкорити дороги і небо,
Щоб відчувати і сонце, і вітер,
І щоб у космос безмежний злетіти.
III. Закріплення знань, умінь і навичок.
У нашому місті, де кожного дня збільшується кількість автомобілів, усе частішають напружені ситуації на дорогах, затори. І ось одного разу в автомобільному заторі, коли машини змушені були простояти не одну годину, сталася така історія…
Автомобілі були дуже роздратовані.
Серед них були старі й нові, малі й великі, легкові й вантажні, високі і низькі, пустотливі і поважні.Як і люди, вони дуже різні : добрі і злі, лагідні й суворі, сумні й веселі, стомлені і хворі.У них, буває, спустила шина, зламався мотор , чи не стало бензину.
А тут ще стояти в заторі повинні і гаяти час, та хіба ж вони винні ?
Між машинами відбулася розмова :
цюжок трамваїв. Бо перший чекає ремонту.
скільки часу чекають, коли я їх поллю.
чальних закладів.
Вчитель. - Діти, перелічіть, які машини вели розмову ?
Назвіть, які ще машини можуть бути в заторі?
А чому вони можуть опинитися у заторі і що у них може зіпсуватися ?
( Дорогу переходять пішоходи )
Машини ( ображено ).
От бачите, ми стоїмо, а пішоходи йдуть куди їм треба. Така несправедливість. ( Сердито. ) Оце розходилися тут. Чого ви сварите їх ? Проходьте, не хвилюйтеся. Я гальмую - не бійтеся. Невже не находилися, не нагулялися ? Наші проблеми бувають і від пасажирів теж. Частенько примушують нас хвилюватись, бо порушують правила переходу.
Пішоходи. А ви завжди дотримуєтесь правил ? Через вас стільки
лиха буває.
Вчитель. Припиніть сварку. Я вас помирю. У мене є для вас
завдання. І те, як ви з ним впораєтеся, вас розсудить,
хто розумніший, уважніший, дисципліновані ший,
відповідальніший.
( Клас ділиться на дві команди : «Пішоходи» і «Автомобілі».)
3 . Привітання команд
Команда « Пішоходи »
Щоб все було гаразд –
Докладемо старання.
Хочемо, щоб противник наш
Другом був завжди для нас.
Наш девіз. Пішоходи труднощі долають,
Вони завжди перемагають.
Команда « Автомобілі»
У місті багато машин і людей.
І розминатись їм треба щодень.
Будьте уважні і пильні завжди,
Лише тоді вам не буде біди.
Наш девіз. Автомобілі гарно змагаються,
Тому й кращими називаються.
( Ведучі ставлять запитання командам. Максимальна кількість балів тій, яка швидше і повніше дасть відповіді на запитання.)
1-й учень
Водія іноді називають шофером. Слово «шофер» прийшло до нас із Франції. Ця країна була однією з перших, де з’явились автомобілі. Керуючи паровим автомобілем, водії мусили одночасно топити піч, тому їх часто називали кочегарами. Французькою «кочегар» звучить як «шофер». Із часом парові автомобілі зникли, але водіїв, як і раніше, часто називають шоферами. Із того часу люди створили багато різноманітних автомобілів.
2-й учень
І лише більш, ніж сто років тому німецькі інженери Готліб Даймлер та Карл Бенц створили повноцінний автомобіль. Перші автомобілі дуже часто ламались, сильно диміли та шуміли.
Фізкультхвилинка
Всі вулиці - доріжки
Одразу я проїду.
Мої 4 ніжки -
Колеса - на ходу!
На них я мчу сміливо,
До всього - ще й уміло :
Я з правилами руху
Назавжди подруживсь.
Бі - бі - бі !
Для 1 команди.
Я не птах, не звір, не джміль, я швидкий…
( Літак, тролейбус, автомобіль, комбайн, таксі, пароплав, автобус, метро, потяг.) - Ключове слова : транспорт.
Для 2 команди.
мопед, а зручний …
Очі-вогники горять. Як жука такого звать?
( Трамвай, екскаватор, автобус, човен, таксі, велосипед, автомобіль,
дорога,тролейбус.) - Ключове слово : транспорт.
Посієш вчинок - виросте звичка.
Хто в біді виручає, той двічі допомагає.
Добрий - підніме людину, а лихий погубить.
Незнання ворог, а знання - друг.
У кожного на парті складова частина малюнку автомобіля. За командою вчителя , діти складають командний малюнок свого автомобіля (кузов, ходова частина з рульовим керуванням, двигун, світлові прилади ). Капітан команди повинен назвати спеціальний транспортний засіб, який зібрала його команда.
А тепер давайте відгадаємо загадки і створимо довгий ланцюжок відгадок.
Очі - мов коло, та не бачить нічого. ( Автомобіль.)
А як працює, сім плугів танцює. ( Трактор.)
Вийшло 5 богатирів,
Косять, в’яжуть заодно
І молотять на зерно. ( Комбайн.)
З двома гнутими рогами, з двома взутими ногами ,
З одним оком на чолі, із сідоком на сідлі. ( Мотоцикл.)
Перше біжить, а друге здоганяє,
На собі вершника тримає,
Роги є і голос має.
Як вона зветься, хто відгадає ? ( Велосипед.)
Ведучі.
Хто до гри підготувався, Вас чекають нагороди,
Працював, не лінувався, Щирі оплески народу,
Нам показував усі І пошана, і визнання,
Вміння і знання свої. І дипломи за старання.
Гарно всі підготували,
Гарно всі відповідали.
Що вже нам тепер робити ?
Треба всіх нагородити !
Вчитель. Ось і підійшла до кінця наша зустріч. Ви всі гарно й достойно змагалися. Ми впевнені, що це заняття стало веселим і корисним уроком для вас.
Підбиття підсумків вікторини. Нагородження переможців.
Ведучі. Я тобі сказати мушу,
Що живемо ми лиш раз.
Бережи себе і друзів
Та згадуй ПДР щораз.
Руху правила дорожні Де в м’яча пограти,
Треба добре знати : Щоб нікому і ніколи
Де розваги влаштувати, Клопоту не мати.