Вікторина "Цікава географія"

Про матеріал
Розробка виховного заходу з географії - вікторина "Цікава географія". Її завдання підтримати інтерес учнів до вивчення географії.
Перегляд файлу

В1. Добро  дня, шановні гості. Сьогодні   ми тут зібралися, щоб провести вікторину «Цікава географія». 

В2. Адже ми всі вивчали та вивчаємо такий цікавий предмет, який  називається «Географія». Хтось вивчає його вже протягом кількох років, хтось — тільки перший рік. 

2-й ведучий. Ви знаєте, що ця наука розвивалася завдяки багатьом подорожам і дослідженням. Ми сьогодні вас теж запрошуємо до подорожі неосяжними просторами нашої планети Земля. 

1-й ведучий. Найвищі та найглибші точки на Землі, найдовші річки, найбільші озера, моря, рівнини. Про все це й багато іншого ви довідаєтесь протягом нашого свята. А поведуть нас у цю подорож наші знавці, учасники нашої вікторини. Це — учні нашої школи. 

Чим географія нас приваблює? 

Тим, що нові висвітлює обрії. 

Тим, що весь світ нам завжди відкриває 

І жити цікаво нам всім дозволяє. 

 

Без віз переходимо різні кордони, 

Нас не зупинять жодні перепони. 

Науки цікавішої у світі немає. 

Хто з нами не згоден?  Таких тут немає! 

 

Ми радо вітаємо вас, любі друзі. 

Веселий лиш сміх – тут нема місця тузі. 

Знайомтесь, спілкуйтесь, заходьте, тут друзі. 

Увага! Увага! Спішіть! Поспішайте! 

 

Господарі й гості, поспішайте не чекайте! 

Вас ждуть дружні жарти, дотепи і сміх, 

А хто переможе? Кмітливий за всіх. 

Кличуть нас материки і океани, 

Кличуть таємниці дивних міст, 

І, здається нам, хто не мандрує, 

Той не знайде сенс життя, 

А може, й його зміст. 

 

Що кличе в дорогу? 

А може, це мрія? 

А може, це доля доріг? 

І добре, що світ нас до себе приймає 

І жити цікаво нам всім дозволяє. 

 

Ми радо вітаємо вас, любі друзі 

Веселий лиш сміх, тут нема місця тузі. 

Знайомтесь, приймає нас всіх географія! 

Чудесна, гостинна всіх нас біографія! 

 

2-й ведучий. Дуже важливо, що в географії ми вчимося не тільки думати  лише над законами, фактами, а й над життям, яке відбувається навколо. Природа відкривається нам з іншого боку, ділиться своєю красою та  таємницями. 

1-й ведучий. Ми теж спробуємо визначити найрозумнішого серед розумних, наймудрішого серед мудрих, тобто учнів, які найкраще знають географію. А допоможе впоратись нам із цим нелегким завданням високоповажне журі.

В2.Дозвольте його представити;

-Голова журі-………………………………………;

- Члени  журі-………………………………………. . Привітайте їх.

В2. Сьогодні у нашій вікторині приймає участь дві команди:команда №1 «…………..», капітан команди……………………….; команда №2 «……………..», капітан команди……………………….  .

В1.Шановні гравці, сьогодні ви повинні виявити свою ерудицію, уважність, кмітливість і при цьому дотримуватись правил хорошого тону.

В2. На вас чекають такі конкурси як візитка, тури завдань, конкурс капітанів.

В1. Щоб визначити , хто розпочне перший використаємо метод «орел і решка». Просимо підійти до нас капітанів. Що ви обираєте?................................

В2. У добру путь команди. Нехай вам щастить.

В1. Перший конкурс, що чекає на наших гравців, це конкурс «Візитка» вартістю у 5 балів.

В2. Молодці гравці , ви добре розпочали. Шановне журі оголосіть, будь ласка, скільки балів отримали  команди за перший конкурс.

В1. Дякуємо шановне журі. Наша  гра триває.

В2. Наступний конкурс «Літературна хвилина»

Я буду читати вам загадки - кожній команді по черзі (починати потрібно з команди, у якої більша кількість балів), а ви будете давати відповідь. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

 

  •   За лісом, за пралісом золота паляниця печеться. (Сонце)
  •   Без рук, без ніг. а тільки з рогами та ходить попід небесами. (Місяць)
  •   Зроду рук своїх не мас, а узори вишиває. (Мороз)
  •   Приходить тихе, а відходить з шумом. (Сніг)
  •   Над будинками, над хатинками

Дахи стали бородатими.

В березні бороди заплакали -

Вдень і вночі сльози капали. (Бурульки)

  •   В нас зимою білим цвітом Сад зацвів, неначе літом. (Іній)
  •   Чорна корова весь світ поборола, біла прийшла — всіх підняла. (Ніч і день)
  •   Мене б’ють, мнуть, перевертають, ріжуть, а я все мовчу, всім добром плачу. (Земля)
  •   Що без леза і без зуба

Розтина міцного дуба? (Блискавка)

  •   Прийшла зірниця, красна дівиця.

Через покоси, гублячи сльози. (Роса).

  •   Є моря, а плисти не можна, є шляхи, а не пройдеш, є земля, а не поореш. (Карта)
  •   Золоте сховалось, а срібне показалось. (Сонце і місяць)

 

В1. Шановне журі,, скільки балів отримали команди?................................................

В2. Дякуємо журі. За плечима команд уже 2 конкурси. Давайте дамо їм хвилинку відпочити.

В1. Вашій увазі музична пауза «…………………..»

В2. Наша гра триває. Наступний  наш конкурс «Дуель»

В1.Напротязі 1 хвилини я буду зачитувати вам запитання, а ви, як можна швидше, відповідаєте. Кожна правитьна відповідь — 1 бал.

 

Запитання для першої  команди.

  1.     Як звали Колумба (Христофор).
  2.     Бриз - це не місто, а ... (вітер)
  3.     Найменше море (Мармурове).
  4.     Найдовша протока (Мозамбіцька).
  5.     Найменше солоне море (Балтійське).
  6.     Найбільший океан (Тихий).
  7.     Атмосфера - це не водна оболонка Землі, а ... (повітряна)
  8.     Найшнрша протока (Дрейка).
  9.     Найбільший океан (Тихий).
  10. Де вночі тепліше, на суходолі чи на морі? (на морі)
  11. Наймілкіше море? (Азовське).
  12. В якому шарі атмосфери найбільше озону? (стратосфера)

 

Запитання для другої команди.

  1. Найглибша западина Світового океану’ (Маріанський жолоб).
  2. Скільки океанів на Землі? (Чотири).
  3. Нижній шар атмосфери називається ... (тропосферой)
  4. Скупчення краплинок води у повітрі називається ... (туман)
  5. Море без берегів (Саргасове).
  6. Одиниця вимірювання солоності (Проміле).
  7. Синоптичні карти - це карти ... (погоди)
  8. Гігантські хвилі (Цунамі).
  9. Найсолоніше море (Червоне).
  10. Хто дав назву Тихому океану? (Магеллан).
  11. Від чого нагрівається повітря? (від земної поверхні)
  12. Наймілкіший океан (Північний Льодовитий).

 

В2. Шановне журі, вам слово. …………………….

В1. Дякуємо журі. Наступний наш конкурс  “Географічний ланцюжок”

Я називатиму географічні об’єкти, поняття, явища, прилади, а ви маєте вписати їх у відповідну колонку у бланку: літосфера, атмосфера, гідросфера. Часові межі — 2 хв. За кожну правильну відповідь команда отримує один бал.

 

Поняття: льодовик, озеро, плоскогір”я, флюгер, мармур, пісок, кратер, кругообіг води, болото, хмари, гейзер, цунамі, мусони, солоність, пасати, протока, барометр, Джомалунгма, роза вітрів, Гольфстрім, граніт, опадомір, річка , хмари, літосферна плита.

 

В2. Шановне журі, вам слово. …………………….

В1. Дякуємо журі. А тепер команди можуть відпочити. Вашій увазі гумористична пауза.

 

Учитель вичитує чергового по класу:

  • Знову дошка брудна, ганчірка суха, а на глобусі- пил.
  • Це не пил. Там де у вас палець,, знаходиться Сахара.

 

***

-Діти, що таке вітер? –

-Вітер - це повітря, що дуже квапиться.

***

-Хто може назвати п'ять диких тварин?

Відповідай,……………….

-Тигр, тигр і... три тигреня.

 

***

-Що таке дрімучі ліси? Відповідай, …………..!

=Це такі ліси, в яких ... добре дрімати

 

Олігарх збирається відпочити на Кіпрі.Спочатку туди приїхав його секретар і ходить з господарем 5-зіркового готелю по пляжу.
 

- А це що?
- Як що? Галька.
- Галька - це неправильно, шеф не любить. Гальку прибрати, все посипати білим пісочком.
- Але це ж дуже дорого!
- Ми платимо! (дістав пачку готівки, розрахувався)
 

Наступного дня все посипано піском.
 

- А це що? - Це ж море!
- Яке море? Брудна калюжа!
Загалом, море почистити, камінчики прибрати, хвиля повинна накочувати кожні 30 секунд на 55 сантиметрів.
- Але ви розумієте, це ж підводні інженерні роботи, дуже дорого!
- Ми платимо! (дістав пачку готівки, розрахувався)


Через два дні все як належить.


- А це що?
- Це ж чайки.
- Жодних чайок. Всіх прибрати!
Залишити дві, хай прогулюються по пляжу і у жодному випадку не злітають.
- Але це ж така шкода екології, та ще дресування чайок...
- Ми платимо! (дістав пачку готівки, розрахувався)


Нарешті приїхав шеф. Він по чистому білому пісочку пройшов доморя, поглянув на двох чайок, які поважно прогулювалися по пляжу,сів у шезлонг, вдихнув повними грудьми свіже морське повітря і сказав:


- Господи! Ну хіба ж таку красу купиш за гроші?!

 

В1. Ну що ж, команди відпочили. Ми можемо продовжити.

В2. Наступний  наш конкурс «Скриня із скарбами»

Кожна команда має дати відповідь на два запитання, відповідь на які лежить у скрині. Після вашої відпові я дістану предмет і ви побачите, чи правильна ваша відповідь, чи отримаєте ви за неї 3 бали. (1 хв. на питання)

І команда:

  1. Його беруть майже всі. хто йде в похід. За допомогою його визначають сторони горизонту або напрямок руху. (Компас)
  2. Вона є основа науки географії. Народжувалася в Греції та Римі. Китаю та Індії. Постійно змінювалася в розмірі та красоті. Кольорів веселки не вистачає, шоб розфарбувати її макіяж. (Географічна карта).

II команда:

  1. Головний предмет роботи метеоролога. Його встановлюють на вулиці, в метеорологічних будках, в квартирах. За допомогою його визначають стан води, повітря, тіла. (Термометр)
  2. Він кругленький, матенький або великнй.в дорогу не візьмеш, бо не зручний, а наукове значення має велике. (Глобус)

 

В2. Шановне журі, вам слово. …………………….

В1. Дякуємо журі. Наступний  наш конкурс дозволить командам не тільки попрацювати а й відпочити. Це  «Хвилина музики»

Ви слухаєте уривок із пісні. Хто першим здогадається, шо це за пісня, отримує 2 бали, додатковий бал — за назву географічного поняття, об”єкту, про який йдеться у тексті, а якщо команда проспіває уривок з пісні — 5 балівів. Якщо перша команда дає не правильну відповідь, то друга, вірно відповівши, отримує 1 бал.

Переш пісень:

“Заверюха” ; “А снег ідет” ; “Пісня Червоної шапочки”(про Африку);  “Надєжда” (компас);  “Где-то на белом свете” (Північний полюс);  “Дощик”;  “Облака- белогривіе лошадки”;  "Ветер перемен”;  “Аргентнна-Ямайка”;  “Чунга-Чанга” (острів).

В2. Тепер  дамо можливість журі підрахувати бали.

В1. А для вас шановні глядачі мандрівка по найкрасивіших місцях нашої планети (відеоролик)

 В2. Шановне журі, вам слово. ……………………. Дякуємо. Наша вікторина продовжується.

В1. А зараз на нас чекає найцікавіший конкурс, конкурс «Капітанів» . кожному з капітанів по черзі  ставитиметься запитання вартістю в 1 бал. Якщо відповідь не надходить, право відповіді надходить до іншого капітана.

В2. Ну що ж розпочнемо. Капітани, ви готові?

 

1. Найбільший на Землі острів. (Ґренландія)

2. Найдовша гірська система на Землі. (Кордільєри)

3. Найтепліше море. (Червоне)

4. Найбільша пустеля на Землі. (Сахара)

5. Найглибша океанічна западина світу. (Маріанська)

6. Найпотужніша тепла течія. (Гольфстрім)

7. Найвищий водоспад світу. (Анхель)

8. Найповноводніша річка світу. (Амазонка)

9. Найдовша річка світу. (Ніл)

10. Найпосушливіша пустеля світу. (Атакама)

11. Найширша протока у світі. (Дрейка)

12. Найсолоніше море у світі. (Мертве)

13. Найбільший півострів світу. (Аравійський)

14. Найважча рідина нашої планети. (Ртуть)

15. Найбільша за площею держава світу. (Росія)

16. Найближча до Сонця планета. (Меркурій)

17. Найбільше озеро у світі. (Каспійське море)

18. Найвища гірська система світу. (Гімалаї)

19. Найбільший океан світу. (Тихий)

20. Найглибше озеро світу. (Байкал)

21. Найтвердіший на Землі мінерал. (Алмаз)

22. Найглибша річка світу. (Амазонка)

23. Найглибша у світі протока. (Дрейка)

24. Найвологіший материк Землі. (Південна Америка)

25. Найбільша країна за населенням. (Китай)

26. Найкаламутніша річка у світі. (Хуанхе)

27. Наймілкіша протока у світі. (Керченська)

28. Найменший за площею материк. (Австралія)

29. Найпоширеніший метал на Землі. (Алюміній)

30. Найбільше високогірне озеро світу. (Тітікака)

 

В2. Шановне журі, вам слово. ……………………. Дякуємо.

В1. Вашій увазі музична пауза «…………………..»

В2. Наша вікторина наближається до завершення. Нам залишилось лише два конкурси.

Давайте з’ясуємо наскільки добре знають карту.

В1. Наступний конкурс «Картографи»

   Команди отримують конверти з “пазлами* із карт. У кожному конверті по три карти. Пазли необхідно скласти і назвати те, що зображено на карті. Конкурс триває доти, доки одна із команд не виконає першою завдання, але не більше 3 хв. Команда - переможниця отримує 15 балів, друга отримує 9 балів, за умови, шо карта завершена.

 

В2. Шановне журі, вам слово. ……………………. Дякуємо.

В1. От  і прийшла пора останнього конкурсу «Торбинка». Кожен  з учасників по черзі виймає картку зі словом та має показати їх за допомогою жестів і міміки. За кожне відгадане командою слово отримують по 1 балові. Часові обмеження виконання завдання — 5 хв.

( вулкан,  компас, хвилі, дощ, вітер, землетрус, глобус, пінгвін, страус, змія, лелека,їжак ).

 

В2. Молодці, ви впоралися.  Давайте надамо можливість журі підрахувати бали.

Танець  «…………………».

В1. А тепер. Шановне журі вам слово.

В2. На цьому наша вікторина завершена. Дякуємо за увагу.

docx
Пов’язані теми
Географія, Сценарії
Додано
3 квітня
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку