Вікторина до дня української писемності та мови
«Подорож в країну рідної мови»
Мета:
Хід уроку
І . Організація класу
Буква до букви —
І виникло слово.
Слово до слова —
Звучить рідна мова.
1-й учень
Яка ж багата рідна мова!
Увесь чарівний світ у ній!
Вона барвиста і чудова,
І нищити її не смій!
2-й учень
Вона про все тобі розкаже,
Чарівних слів тебе навчить,
Усе розкриє і покаже,
Як правильно у світі жить.
3-й учень
В ній стільки слів, що й не збагнути!
І приказок, і порівнянь.
А мову знаючи, здобути
Ти зможеш просто безліч знань.
4-й учень
То ж мову вчи і прислухайся
До того, як вона звучить.
І розмовляти так старайся,
Щоб всім її хотілось вчить.
писемності та мови. Ми будемо подорожувати сторінками рідної мови,а саме виконуватимемо цікаві завдання.
ІІ. Проведення конкурсів
1 Зупинка.Асоціативний кущ
- Вам потрібно розшифрувати анаграми та скласти асоціативний кущ до слова «мова». Відповідь: РІДНА, ЩИРА, МЕЛОДІЙНА, БАГАТА, КРИЛАТА, КАЛИНОВА, ЧИСТА, ВЕЛИЧНА.
.
2 Зупинка. Вірш про мову
Учасникам потрібно скласти вірш-сенкан до слова «мова».
Сенкан – це білий вірш, у якому синтезована інформація в короткий вислів з п’яти рядків.
Щоб скласти сенкан дотримуйтеся наступних правил:
Перший рядок складається з одного слова (іменника) – назва поняття.
У другому рядку представлений опис, що складається вже із двох слів (прикметників)
Третій – визначає характерні дії й складається із трьох слів (дієслів)
У четвертому рядку формується фраза, що складається з чотирьох слів і виражає ставлення до теми.
Останній рядок складається з одного слова (синоніма до теми), у якому відбито суть або сформульований висновок.
Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь. Т. Шевченко
3 Зупинка. Чи знаєш ти алфавіт?
Учасникам потрібно за одну хвилину вписати пропущені літери в українському алфавіті.
4 Зупинка .«Знавець фразеологізмів»
Учасникам потрібно відновити фразеологізм, вставляючи на пропущене місце слово. Слова: колесо, рак, бити, очі, голова, ніс.
Крутитися, як білка в колесі - бути постійно зайнятим.
Пекти раків – червоніти від сорому.
Байдики бити – лінуватися.
Замилювати очі – обманювати.
Викинути з голови – забути.
Задирати носа – задаватися.
5 Зупинка. « Шифрувальники» ( Додаток 3)
Розшифруйте прислів’я, використовуючи алфавіт
Слово до слова – зложиться мова.
22, 16, 19, 3, 19 6, 19 22, 16, 19, 3, 1 - 10, 16, 19, 9, 11, 23, 31, 33
17, 19, 3, 1 .
Людину пізнають по мові.
16, 32, 6, 11, 18, 24 20, 12, 10, 18, 1, 32, 23, 31 20, 19 17, 19, 3, 12.
4 . «Мозковий штурм»
Відповідає кожна команда на 5 запитань швидко
1-ша група
2-га група
5. Зупинка. Скриня для душі
Учасникам потрібно у всіх рядках закреслити літери, які повторюються більше ніж два рази. З літер, що залишилися скласти слово та дізнатися, яке слово в перекладі з інших мов означає «скриня для душі». БІБЛІОТЕКА
6. Зупинка. Збери прислів’я
Учасникам квесту потрібно зібрати прислів’я та пояснити їх значення.
ІІІ. Підсумок уроку
Мова — краса спілкування,
Мова — як сонце ясне,
Мова — то предків надбання,
Мова — багатство моє.
1