Тема. Вікторина « Найрозумніший» Мета: Повторити та закріпити знання учнів з вивчених тем.Розвивати увагу, пам’ять, усне мовлення, спостережливість,творчість, вміння працювати в колективі. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов до рідної мови.
Хід заняття І. Організаційний момент.
Любі діти! Добрий день! Зичу праці і пісень. А ще,друзі, всім бажаю Сил, натхнення на весь день!
ІІ. Вступне слово вчителя. Діти, сьогодні ми з вами проведемо вікторину. Для цього нам потрібно розділитися на дві команди. Зараз кожен із вас витягне із кошика листочки. У кого буде хмаринка, ті об’єднуються в одну групу, а сонечка – в іншу.
А тепер почнемо змагання. Давайте повторимо правила, які ми з вами разом склали і повинні дотримуватися під час змагання:
Не викрикувати. Не перебивати іншого. Чекати своєї черги. Поважати інших учасників. Бути активними. Радіти успіхам своїх товаришів.
ІІІ. Вікторина 1. Скласти прислів’я. «Хмаринки»
Прислів’я - варті однієї правди. Учіння - слово батьків. Тисяча неправд - джерело знань.
«Сонечко»
На вогонь і воду - а проти молодця і сам вівця. Кіт мишей - надій не покладай. Молодець проти овець - в рукавицях не ловить.
2. Відгадай загадку - Маю плаття зелененьке, гнучкі, ніжні віти, білі ноги, стан тоненький. Як я звуся , діти? (береза) - На «я» починається, На «я» кінчається, В садку росте, На ній плоди є. (яблуня) - У зеленій траві зійшло, усміхнулось, розцвіло. Потім стало біле-біле і за вітром полетіло. (кульбаба) - Я росла в земляній темниці, Як зросла – взяли в світлиці. З мене шкуру всі деруть, Мене варять, мене труть. (картопля)
3. Поясніть прислів’я.
- Добра праця ніколи не пропаде. - Згаяного часу і конем не здоженеш. - На чорній землі білий хліб родить. - Весняний день рік годує.
4. Як ви розумієте….
- Аж кипить у руках. (швидко щось робити) - Брати близько до серця. (не бути байдужим до чогось, переживати за щось) - Гладити за шерстю. (догоджати кому-небудь) - Кури не клюють. (дуже багато) - На сьомому небі. (дуже веселий, задоволений) - Язик без кісток. (говіркий, балакучий)
5. Складання віршика-буріме.
Сонце світить та не…( гріє) . Листячко в садах…(жовтіє). В полях зібрали …(урожай). Летять шпаки у теплий…( край).
М’ячик…(скаче), Дощик…(плаче). А курочка….(кудкудахче). А ми віршики….(складаємо), Дружно рими….(добираємо).
6.Розгадай кросворд. (Потрібно знайти слова - героїв казок. Яка команда більше знайде, та й переможе)
Відповіді: (ДІД, БАБА. КІТ. ЗАЙЧИК, ЛИСИЧКА, ВЕДМІДЬ, ЗМІЙ. ІВАНКО, ЦАРІВНА, МИША, КОТИГОРОШКО, ОХ).
IV. Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, За промінчики взялися. Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Встали – сіли, встали – сіли. Бачте, як розвеселіли.
7.Шаради
- Префікс від слова перенести, корінь від слова казка.(Переказ) - Корінь від слова квітка, суфікс від слова вудочка, закінчення від слова зірка. (Квіточка) - Корінь від слова риба, суфікс від слова ручки, закінчення від слова липа. (Рибка) - Корінь від слова лісок, суфікс від слова зимова, закінчення від слова червоний. (Лісовий)
8. Відгадай кросворд. (У клітинках кожного рядка потрібно записати слова – іменники)
Ще не смеркло, а на заході зійшла вечірня…. Опівдні на вахту заступила нова….робітників.
Хоч велика вся…., а Батьківщина ж в нас єдина, - це рідна ненька Україна.
…була цікава, і її швидко прочитали учні всього класу.
Бабусі допомагає….
Найраніше в нашім саду цвіте абрикос, а потім ….
Діти зійшли на вершину гори і побачили, що ….звисає над глибокою ущелиною.
Відповіді: (Зірка, зміна, земля, книга, онука, вишня, скеля)
9. Скоромовки. (З кожної команди один учень говорить скоромовку. Перемагає та команда , яка краще це зробить)
Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак пісню: «Так, як ти, не вмію я, ти не вмієш так, як я».
Їхав Сашко по шосе, а шосе Сашка несе.
10.Складання акровіршів. (Кожна команда отримує листочок із словом «школа». Потрібно скласти вірш) Наприклад :
Школа
Школу я ніколи не забуду. Коли я дорослим навіть буду. Однаково згадаю, і не раз в житті, Літа свої чудові, золоті. Адже широкий світ довкола відкрила дітям рідна ….(школа)
Школа
Шлях у життя дає, мов мати, Кличе мудрості пізнати. От урок останній. Квіти. А у неї – інші діти.
V. Підсумок (За кожне правильне завдання вчитель ставить один бал. Перемагає та команда, яка набере більше балів).