До 100-річчя з дня народження В.О.Сухомлинського
Вікторина
« Творчість В. О.Сухомлинського для дітей»
Підготувала Штундер Н.Ф
|
(Перед вікториною вчитель готує настінну виставку)
Вікторина
І. В. О Сухомлинський.
1. Рік народження В.Сухомлинського. ( 1918)
2. Як називалося село в якому народився великий педагог ( Василівка)
3. Скільки було років Василю Олександровичу, коли він став працювати вчителем. ( 17)
4. Василь Олександрович написав близько … творів. ( 1500)
5 Які твори писав Сухомлинський ? ( казки, притчі, оповідання)
ІІ. Творчість В.О. Сухомлинського
-
Скільки збірок було представлено на виставці ? ( 5 )
-
Назвіть ці збірки (« Найгарніша мама», « Вогнегривий коник», « Я розкажу тобі казку», « Квітка сонця», «Куди поспішали мурашки»)
-
Скільки текстів було на виставці? (9)
-
Назвіть їх. (« Материнська любов», «Важко бути людино ю», «Журавель та папуга», «Як грибові захотілося сонце побачити», « Образливі слова», « Весняний дощик» , « Що сталося з моїми дітками», «Холодний вітер, теплий вітер», « Як мурашка мандрувала»)
-
Що зображено на титульній сторінці збірки…..
-
Яка збірка вийшла з поміткою філософія для дітей?
ІІІ . За підказкою впізнай казку.
-
Діти, ліс, похід, Долина , хлопчик . « Важко бути людиною»
-
Журавель, папуга, зима, літо. ( « Журавель та папуга»)
-
Темний ліс, сорока, гриб ( «Як грибові захотілося сонце побачити»)
-
Будують, несуть, полюють, зерно, буряки, хліб, мандрівка ( « Мурашка – мандрівниця»)
-
Борода, колюча, яр, тривожно шумлять, зацвіли квіти.( «Ласкавий вітер і холодний вітрюган»)
-
Неслухняні, плавали, подвір’я, купа гною ( «Що сталося з моїми дітками»)
-
Висока тополя, солодка крапля, дощ( « Весняний дощик»)
-
Заплакала, не спить, поклонився , простіть. (« Образливе слово»)
-
Лисиця, нора, вовк, борсук крук. (« материнська любов»)
ІУ. З якої казки
-
О сонце прекрасне. - відповідає сорока-. Ясне, тепле («Як грибові захотілося сонце побачити
-
Куди ж ти летиш? Там же холодно. П’ять місяців поживеш і знову ж сюди прилетиш. Що там доброго на твоїй холодній півночі? ( « Журавель та папуга»)
-
« Жінка витягла з колодязя води, поставила на стіл серед двору, а сама пішла до хати.» («Важко бути людино »)
-
« На її очах з’явились сльози. І каже вона : … ( « Образливе слово»)
-
« Вже зібралась повертатись додому, раптом чує загримів грім.» ( « Весняний дощик»)
-
«Побачили ставок, побігли до нього, поплигали у воду тай попливли» ( « Що сталося з моїми дітками»)
-
«Поплентася він у темнитй ліс, заліз у глибокий яр, і заснув. ( « Ласкавий вітер і холодний вітрюган»)
-
«Ледве втекла волоцюга від трудівниць» ( « Мурашка - мандрівниця»)
-
«Пішла вона лісом шукати свою дитину» ( «Материнська любов»)
У. Уважний читач
1 Які вітри спали в темному лісі, в глибокому яру ? ( Ласкавий вітер , холодний вітрюган)
2. Опишіть ласкавий вітер ( Хлопець із голубими очима).
3. На кого був схожий холодний вітрюган? ( на старого діда)
4. Що зробили мурашки трудівниці з мурашкою мандрівницею? ( вигнали з мурашника)
5. Чому мурашка – мандрівниця втекла зі свого мурашника? ( бо не хотіла працювати).
6. Що сталося з дітками квочки? ( Вони навчилися плавати, бо то були каченята.)
6. Що зображено на ілюстрації до казки материнська любов?
7. Чому журавель повернувся на північ?