Мета. Розвивати пам'ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
ВІКТОРИНА
«У СВІТІ КАЗКИ ЧАРІВНОЇ»
Тема. Вікторина «У світі казки чарівної»
Мета. Розвивати пам’ять, кмітливість, вміння передавати свої думки в розмові, виховувати любов до книг, бережне ставлення до них. Вчити поважати добро і правду, боротися зі злом і кривдою.
Вчитель: - Любі друзі, сьогодні ми всі разом побуваємо у світі казки чарівної. Казки бувають різні: чарівні, фантастичні, з різноманітними героями. Всі вони вчать нас відрізняти хороше від поганого, поважати добро, правду і боротися зі злом і кривдою. Зараз ми проведемо вікторину«У світі казки чарівної».
Дві команди побажали взяти участь у нашій вікторині, це команда «Кмітливих» і команда «Розумників». (Команди з емблемами і уже визначені капітани команд).
Завдання 1. Для капітанів команд.
(Вчитель викликає капітанів і вони витягують листочки з завданням.)
а) Скільки звірів помістилося в рукавичці, яку загубив дід? Назвати героїв.
Відповідь. Сім героїв: мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан - іклан, ведмідь - набрід.
б) Скільки звірів зустрів по дорозі Колобок?
Відповідь. Четверо звірят: зайчик, лисичка - сестричка, вовчик-братик, ведмедик.
Спільне запитання до капітанів.
Відповідь. Шість героїв: дід, баба, внучка, собачка, котик, мишка.
(Журі підводить підсумки конкурсу капітанів.)
Завдання 2. «Ти мені, я тобі.»
Кожна команда приготувала по три завдання для іншої команди.
Для команди «Розумників»
Загадка. Хто с хвостиком і з вушками?
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо, крадучись, полює.
(«Кіт у чоботях» Ш.Перро)
Для команди «Кмітливих»
Загадка. До школи прямує хлопчик дерев’яний.
Чомусь потрапляє у цирк полотняний.
Відома ця книжка тобі, чи не так?
В пригодах яких побував цей хлопчак?
( «Золотий ключик» О.Толстой)
Для команди «Розумників»
(«Аліса в країні чудес» Дівчинка зменшилась у розмірах.)
Для команди «Кмітливих»
( У казці «Спляча красуня» принцеса вкололась веретенцем і заснула на сто років.)
Для команди «Розумників»
( Карлсон з казки «Карлсон, що живе на даху».)
Для команди «Кмітливих»
(«Ну, постривай!», «Про маленького Мука»- Мук з’їв невідомий овоч і в нього виросли ослячі вуха. «Братик Іванко та сестричка Оленка»- Братик напився з калюжі і став козликом.)
Завдання 3. «А чи добре ти знаєш казку про дерев’яного хлопчика?»
( Ведучий по черзі запитує обидві команди)
(Смугаста)
(Сліпий)
( З одним)
(Мальвіні)
(П’ять)
(Чотири сольдо)
Музична пауза.
Діти однієї із команд виконують домашнє завдання. (Звучить пісня «Два веселих гуся», учні показують міні - п’єсу. герої якої: два гуся і бабуся.)
Надається слово журі.
Завдання 4. «Чарівний мішечок.»
Члени команд по черзі витягують предмети із мішечка, називають цей предмет і в якій казочці він зустрічається. (В мішечку шість –вісім предметів.)
Завдання 5. «Назвати казки за ілюстраціями до них.»
Кожна команда приготувала по три ілюстрації до казок. По черзі члени команд показують ілюстрації і дають завдання: - Назвати до якої казки належить дана ілюстрація?
Музична пауза.
Діти іншої команди виконують домашнє завдання – танок Червоної шапочки.
Завдання 6. «Чарівні слова.»
(Омелько)
(Іван – дурак. Казка «Сивка – бурка»)
(Алі –Баба. Арабська казка «Алі – Баба і сім розбійників.»)
(Буратіно. О.Толстой «Золотий ключик, або пригоди Буратіно.»)
(Колобок. Українська народна казка.)
(Дівчинка. Брати Грімм «Горщик каші»)
Надається слово журі, яке підводе підсумки змагання і визначає переможця. Команди під музику із відомих казок залишають поле змагання.