Сценарій заходу було розроблено і проведено в рамках тижня енергозбереження.
Вікторина «Відома та невідома енергія»
Ведучий 1: Енергія є невід’ємною складовою життя людини з давніх часів і до сьогодні. Кожному з нас важко уявити себе без споживання різних її видів. Ведучий 2: Адже ми рухаємось, споживаємо їжу, розумово та фізично працюємо, споживаючи при цьому енергію. Прагнення жити комфортніше призводить до збільшення її споживання.
Ведучий 1: Різниця між людиною кам’яного віку і сучасною у використанні енергії величезна. Наші давні предки використовували лише 1 % обсягу енергії необхідної сучасним мешканцям Землі.
Ведучий 2: Лише півстоліття тому людство споживало тільки половину енергії, потрібної йому для підтримання життєдіяльності сьогодні.
Ведучий 1: Значить, на Землі стало більше енергії?
Ведучий 2: Ні! Вона стала більш доступна, але її не стало більше, ніж раніше.
Проблема розумного використання енергії є однією з найбільш гострих проблем людства.
Ведучий 1: Від результатів вирішення цієї проблеми залежить місце нашого суспільства в ряду розвинених в економічному відношенні країн і рівень життя громадян.
Ведучий 2: Виникає питання, чому ж ми, начебто все знаючи, не економимо енергію? Може бути, ми погано уявляємо реальні результати навіть елементарної економії енергії?
Ведучий 1: А зараз ми перевіримо ваші знання з питань енергозбереження і визначимо учні якого класу найбільше обізнані. А допоможуть нам члени шановного журі:
І тур
Ведучий 2: Просимо по 7 представників з кожного класу зайняти місця за столами. Вам необхідно вибрати капітана та придумати назву команди. Капітан через 5 хвилин має представити свою команда. За своє представлення кожна команда може отримати до 10 балів.
ІІ тур
Ведучий 1: Кожній команді, по черзі, будуть поставлені питання. Час на роздуми 1 хвилина. Якщо команда відповідає правильно вона отримує 1 бал. У разі неправильної відповіді, відповісти може інша команда. Бал отримує команда яка правильно відповіла на запитання.
Перелік запитань:
Ведучий 2: Просимо вельмишановне журі підбити підсумки, а ми тим часом пропонуємо уболівальникам також показати свої знання і допомогти команді (за правильну відповідь команда класу отримає додатковий бал).
1. комп'ютер
2. холодильник
3. телевізор
4. пральна машина
(У середньостатистичній сім'ї найбільше енергії витрачає холодильник. Цей побутовий прилад працює безперервно).
1. У якому році випущений автомобіль?
2. На якому паливі працює автомобіль?
3. Яка марка автомобіля?
4. Скільки палива споживає автомобіль?
1. вентиляцію
2. дверні щілини
3. вікна
4. стіни
(За оцінками фахівців, 40% втрат тепла відбувається через вікна).
1. світлодіодна
2. лампа розжарювання
3. люмінесцентна
4. паяльна
5. газова
(Найбільш енергоефективної є світлодіодна лампа).
А ми знову звертаємось до глядачів. Ви пам’ятаєте, що правильна відповідь допоможе вашій команді.
(Щоб врятуватися з острова Крит від роздратованого Міноса, геніальний майстер Дедал зробив для себе і сина крила, скріплені воском, і радив синові не підніматися при польоті занадто високо. Ікар не послухався батька і наблизився занадто близько до Сонця, промені якого розтопили віск, і Ікар потонув недалеко від острова Самос в морі, яке і отримало назву Ікарійське. Його тіло, прибите хвилями до берега, було поховано Гераклом на маленькому острівці Доліхена, названому на його ім’я Ікарія
1. 30%
2. 40%
3. 50%
(Запорошене скло може поглинати до 30% світла).
1. на 10%
2. на 20%
3. на 30%
(Втрати енергії становлять 20%).
1. на 20%
2. на 40%
3. на 30%
(На 40%).
Члени журі підбивають підсумки, а у команд останнє завдання, за яке ви можете отримати по 5 балів.
ІІІ тур
Кожна команда повинна запропонувати свої правила економного використання енергії та її заощадження.
А у нас остання гра з глядачами.
(За відкриття блакитних світлодіодів, які дозволили створити яскраві та енергозберігаючі джерела світла» . Цим вони відкрили шлях лампочкам
білого світла, які прийшли на зміну лампам накалювання.
Просимо журі підбити підсумки вікторини і визначити переможців.